Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geboortekaartje

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Jul 2018 21:30

Geboortekaartje

Ik heb een heel leuk geboortekaartje op het oog dat is ontworpen door een illustrator. Nu heb ik al een prijsopgave gedaan maar ik vraag me af wat een beetje een normale prijs is voor een geboortekaartje. Volgens mij tikt dat toch best aan met envelop en postzegel erbij.
Dus:
Wat was jullie budget voor kaartjes? Of hoe duur was 1 kaart/envelop/postzegel aangezien het aantal zal verschillen?
Hoeveel had je er nodig?
Waar heb je de kaartjes besteld?
Ik heb een rechthoekig kaartje op het oog, dat vind ik mooi, maar ook lastig om weg te zetten aangezien hij niet zelf blijft staan (omdat de kaart enkel is). Wat doen jullie met dit soort kaartjes, vind je dat ook irritant?
Show je geboortekaartje als je wil :).
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 22 Jul 2018 21:43

Re: Geboortekaartje

Ons kaartje van de jongste kwam van Studio Kuuk. Prijzig, maar heel vriendelijk en prettig contact. Kaartje is naar onze wens aangepast (mix van 2 bestaande). Kwam op 5,00 per kaart exclusief zegel. We hebben er 60 besteld. Het was een dubbel vierkant kaartje.

De kaart van mijn oudste heb ik via de plaatselijke drukker besteld en kwam van Family Cards. Wat meer doorsnee, maar voor ons bijzonder omdat hij wat weg had van onze trouwkaart (zwanger getrouwd). We waren zo'n 3,50/4,00 per kaart.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 22 Jul 2018 22:39

Re: Geboortekaartje

Wij hebben een bestaand kaartje zelf helemaal naar onze wensen aangepast via zo’n online programma. Hij lijkt nauwelijks meer op het origineel, ging vrij makkelijk.

We hebben 3 euro per kaartje betaald incl enveloppen, excl postzegel. Dit bij een afname van 80.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 22 Jul 2018 23:08

Re: Geboortekaartje

Vriend had kaartje ontworpen drukkosten en paar zegels, meest was hier in dorp.. dacht rond de 1.50ps
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Jul 2018 06:47

Re: Geboortekaartje

Wij hadden bij beide een Letterpers kaartje.

Deze zijn behoorlijk duur, maar we vonden/vinden ze veruit het mooist van wat de opties waren.

Per kaartje betaalden we zo’n €6 incl envelop maar exclusief postzegels. We bestelden er beide keren 100 maar hebben ze niet allemaal verstuurd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 23 Jul 2018 07:01

Re: Geboortekaartje

Wij hebben beide keren een kaartje laten ontwerpen door studiokuuk en waren iets over de €5 kwijt per kaartje. De postzegel en kosten van fotograaf voor de foto kwamen hier nog bij. Allebei de keren hebben we 90 kaartjes besteld.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jul 2018 07:13

Re: Geboortekaartje

Wij ook via Letterpers. Ook zo'n 6 eu per kaartje denk ik en we hadden veel te veel besteld.
Wel echt nog steeds blij met het ontwerp, door onszelf ontworpen en door hen heel mooi uitgewerkt.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 23 Jul 2018 08:04

Re: Geboortekaartje

Ik heb het kaartje zelf ontworpen en mijn zusje heeft ze zelf handmatig met zeefdrukken gedrukt. Duur proces, maar wij kregen natuurlijk de familie discount :P ik geloof dat we 350 euro hebben betaald voor 120 kaartjes.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jul 2018 08:26

Re: Geboortekaartje

Wij hebben bijna €285 betaald voor 100 kaartjes. Het is een kaartje van Family Cards via een drukkerij in de buurt.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 23 Jul 2018 08:39

Re: Geboortekaartje

Ik had het kaartje zelf ontworpen en voor 50 gevouwen kaarten (we kregen er 60, vraag me niet waarom), 100 sluitzegels (ook daarvan kregen we het dubbele) en 50 enveloppen hebben we 100 euro betaald. Ik had ze laten drukken bij een drukkerij bij ons in de buurt.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 23 Jul 2018 10:23

Re: Geboortekaartje

Bij R hebben we een bestaand kaartje aan laten passen
van Festikaart. We betaalden 220 euro voor 75 kaarten, enveloppen, labels en touwtjes.
Nu hebben we een bestaand kaartje van Leesign aan laten passen, deze kosten 310 euro voor 75 kaarten, enveloppen, labels en touwtjes.
Het zijn allebei tweeluik kaartjes trouwens. Ik vind een enkel kaartje ook mooi maar zag hetzelfde nadeel als jij, dat je hem niet makkelijk ergens neer kunt zetten. Ik vond tweeluik net wat aparter en leuk met een touwtje er omheen.
Ik dacht dat ons kaartje al best duur was trouwens, maar dat valt nog mee als ik sommige prijzen zie!
Laatst gewijzigd door Rayna op 23 Jul 2018 10:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 23 Jul 2018 10:29

Re: Geboortekaartje

Mijn man heeft het kaartje ontworpen, wij hadden ook een enkel kaartje, vierkant.
De prijs viel echt enorm mee, we waren voor 100 kaarten iets van 80 euro kwijt. Ik weet even niet meer waar, maar kan het zo voor je navragen als je wil. De kaarten waren 15x15 en op heel dik papier, dus goede kwaliteit. Alleen de enveloppen die we bij enveloppenland hadden besteld waren echt flut kwaliteit, die vielen allemaal uit elkaar... dus enveloppenland raad ik in ieder geval af :eyes:

Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Jul 2018 12:55

Re: Geboortekaartje

Voor beide kinderen hebben we het kaartje laten ontwerpen. Althans, de illustraties. De tekst en indeling etc zelf gedaan. De illustraties waren rond de 350,- Mooi papier, x 100/130 ofzo, enveloppen en postzegels... wat een geld! Rond de 500/600e dus denk ik.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jul 2018 13:01

Re: Geboortekaartje

Leuk reisthema voor kleine S, Jane Doe!

Lot schreef:Ik heb een rechthoekig kaartje op het oog, dat vind ik mooi, maar ook lastig om weg te zetten aangezien hij niet zelf blijft staan (omdat de kaart enkel is). Wat doen jullie met dit soort kaartjes, vind je dat ook irritant?


Ik zou dat niet storend vinden hoor. Dat model zie je nu steeds meer en ik vind het wel leuk. Maar heel eerlijk gooi ik uiteindelijk alle kaartjes weg. Ik zet ze vaak wel even neer op de gangkast maar na verloop van tijd gaan ze, ook van goede vrienden, weg.

Oh en hier is nog ons geboortekaartje. Zelf ontworpen dus met bijtjes (naar onze achternaam) die 'groter groeien', uitgevoerd door Letterpers.

Afbeelding

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jul 2018 13:12

Re: Geboortekaartje

Ik bewaar dus wel alle geboortekaartjes. :P
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Jul 2018 13:17

Re: Geboortekaartje

Ik vind enkele geboortekaartjes of trouwkaartjes ook irritant omdat ze niet blijven staan. Vraag me wel heel erg af of dat me ervan zou weerhouden om een enkele kaart te nemen, geen idee. Maar ik snap je overweging dus wel.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Jul 2018 19:31

Re: Geboortekaartje

Wij wilden dat daarom ook niet idd! Plus we hadden zoveel moois wat we kwijt wilden.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 23 Jul 2018 19:43

Re: Geboortekaartje

JaneDoe schreef:Alleen de enveloppen die we bij enveloppenland hadden besteld waren echt flut kwaliteit, die vielen allemaal uit elkaar... dus enveloppenland raad ik in ieder geval af :eyes:


Je zou toch op zich denken met zo’n naam dat het wel hun specialiteit moet zijn.

Wij prikken enkele kaartjes op het prikbord. Ik vind dat heel leuk!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 23 Jul 2018 20:09

Re: Geboortekaartje

Wij gaan deze week 2/3 dagen zelf aan de slag met het drukken van onze kaartjes. Ik heb het ontwerp zelf gemaakt en ook het letterzetten ga ik zelf doen in een grafische werkplaats. Ik heb er wel voor gekozen om een deel van het proces door hun te laten doen op een antieke elektrische drukpers (Heidelberg) omdat het fysiek wel erg veel vraagt om 4 drukgangen met de hand op een proefpers te maken.
Ik heb een 3 kleurendruk ontworpen, daarvan worden polymeerplaten gemaakt (kan ik zelf daar ook doen, maar het scheelt erg veel tijd dat zij het voor me doen) en die gaan dan over elkaar heen gedrukt worden op de Heidelberg. Drukgang 4 is de tekst op de achterkant, die gaan we zelf helemaal met de hand drukken en dus ook letterzetten (ik heb dat een aantal keer gedaan dus ik weet een beetje hoe dat moet).
Het papier is Oud Hollands geschept papier (elk kaartje heeft dus een scheprand).
Vooralsnog komen we volgens de berekeningen op ongeveer 3,05 euro per kaartje inclusief enveloppen uit voor 130 kaartjes, ik verwacht dat het wellicht nog wel iets duurder wordt, 3,50 of zo. Hierbij heb ik ook een foutmarge van 20 kaartjes berekend overigens maar dat zijn de kosten niet (we maken dus 150 kaartjes zodat we eventuele misdrukken er tussenuit kunnen halen).

Ben heel erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken maar ik vind het superleuk dat we het zo kunnen doen!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Jul 2018 20:24

Re: Geboortekaartje

Wat tof dat je dat zelf kan een gaat doen Pompoen! Ben heel benieuwd naar het resultaat!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Jul 2018 20:30

Re: Geboortekaartje

Poeh wat een prijzige kaartjes komen hier voorbij! Ik had dat er echt niet voor over. Ons kaartje was geloof ik 2.65 per stuk ofzo (11 x 11 cm op wat dikker papier met een beetje structuur erin), met enveloppen erbij geloof ik 2.90. We hebben er 70 besteld.

Ik heb het kaartje zelf ontworpen op een site; nadat ik wel twintig ontwerpen had gemaakt, is dit 'm geworden. Heel simpel, maar ik ben er blij mee.

Afbeelding

Afbeelding
❤ 7 juni 2018
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 23 Jul 2018 21:39

Re: Geboortekaartje

Wat een prachtige tekst in jullie kaartje Bliss!
<<

Patsy

Bericht 23 Jul 2018 21:50

Re: Geboortekaartje

De geboortekaartjes van onze zoons komen van Rocking Cards. Volgens mij waren we een kleine 300 euro kwijt maar ik weet niet meer hoeveel kaartjes we besteld hebben.

Vergeet ook de postzegels niet trouwens, dat tikt ook aan.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers