Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke fiets heeft jouw kind?

<<

Patsy

Bericht 17 Jan 2018 08:12

Welke fiets heeft jouw kind?

Mijn zoon wordt volgende maand 4. Wij zitten erover te denken om een nieuwe fiets voor hem te kopen. Maar wat is er veel voor die kleintjes! Om over de maat nog maar te zwijgen.

Dus welke fiets heeft je kind, hoe oud is hij/zij en hoe bevalt de fiets?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 17 Jan 2018 08:32

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Mijn zoon (ook bijna 4) heeft een fiets van Loekie. Een 16 inch. Mijn dochter had toen nog 12 inch, want die vond fietsen vaak nog een beetje spannend. Zoon niet en hij is lang genoeg, dus hij heeft nu al 16 inch. Wel met zijwieltjes nog. Ik denk dat hij daar ook al vlot zonder kan, maar dat wil hij nog even niet proberen.

Hij heeft een wat stoerder model fiets, een beetje een BMX idee. Niet speciaal daar naar op zoek geweest, maar kwam die voordelig tegen tweedehands in de buurt hier. Het is deze:
http://www.voordeelbikes.nl/product/loe ... 4-16-inch/

Hij bevalt ons heel goed en zoon wil het liefste elke dag fietsen.
<<

Patsy

Bericht 17 Jan 2018 08:37

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Wat een stoere fiets! Mijn zoon heeft nu nog een Cars fiets. Ik had verwacht dat hij nu ook weer zo één zou willen, maar toen ik hem net wat plaatjes liet zien vond hij een transportfiets veel mooier.

Hij heeft nu een 10 inch, die wordt te klein. Ik denk dat hij nu op een 14 inch zou kunnen. Maar dat moeten we sowieso eerst passen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6357

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 17 Jan 2018 09:04

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Afbeelding
Voor de jongste nu deze. Dit is 20 inch. Hij is 8 jaar. De oudste heeft ook een omafiets, maar dan een 26 inch.
Toen ze leerden om te fietsen is de jongste op een 12 inch begonnen en de oudste op een 16 inch.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6713

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Jan 2018 09:11

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Onze dochter wordt volgende maand ook 4 en ik denk dat we voor haar een Veloretti maxi kopen. Dit is een 16 inch.
Ze heeft nu de loopfiets variant en die bevalt goed.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 17 Jan 2018 09:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem286

Bericht 17 Jan 2018 09:16

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Volgens mij zijn wij gestart met een 12 of 14inch met zijwieltjes. Gekregen toen ze 3 werd. Toen kon ze er absoluut nog niks mee ivm motoriek, dat kwam pas tegen de 4 jaar. Afgelopen zomer heeft ze op ditzelfde fietsje leren fietsen zonder zijwieltjes en hij is nu echt veel te klein. Ze krijgt volgende maand als ze 5 wordt een nieuwe fiets, 18 inch (ze is vrij lang)
Dit is de oude
https://voordeelfiets.nl/disney-minnie- ... gKGovD_BwE
Dit is de nieuwe
https://voordeelfiets.nl/ld-by-little-d ... sjesfiets/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15870

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Jan 2018 09:29

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Wij hadden toen deze, veel plezier van gehad!
https://www.prijskiller.nl/2cycle-kinde ... gLr7fD_BwE
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15870

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Jan 2018 09:30

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Die Veloretti’s vind ik zo mooi!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem236

Bericht 17 Jan 2018 09:35

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Onze oudste had op zijn derde verjaardag een 16inch gekregen en fietste zonder zijwieltjes zo weg. Ik vond het een mooie fiets maar qua kwaliteit iets minder, maar prima voor waar hij hem voor gebruikte. Merk was Volare.

In het voorjaar kopen we een nieuwe, deze wordt te klein.
<<

Patsy

Bericht 17 Jan 2018 09:39

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Die Veloretti is mooi zeg!

Ik zat net naar deze te kijken
http://www.fietsenopfietsen.nl/popal-co ... gIEbvD_BwE

Hij fietst nu ook met zijwieltjes, hard en goed. We hebben één keer zonder geprobeerd, dat vond hij heel eng.
<<

Patsy

Bericht 17 Jan 2018 09:40

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Lady schreef:Wij hadden toen deze, veel plezier van gehad!
https://www.prijskiller.nl/2cycle-kinde ... gLr7fD_BwE


Deze is ook mooi. Ik hou wel van die stoere fietsjes! Mijn zoon vindt dat ook mooi, heb ik net ontdekt.
<<

Patsy

Bericht 17 Jan 2018 09:42

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Ik laat hem net de fiets die Lady plaatst zien. "Mooi!!......... (hele lange stilte)...... Maar die wil ik niet".
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Jan 2018 09:47

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Mijn oudste heeft deze vorige maand gekregen: https://www.popal.nl/meisjesfietsen/coo ... ts/16-inch
De turquoise. De fiets bevalt goed en mijn dochter is er heel blij mee!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Patsy

Bericht 17 Jan 2018 09:49

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Tsjip schreef:Mijn oudste heeft deze vorige maand gekregen: https://www.popal.nl/meisjesfietsen/coo ... ts/16-inch
De turquoise. De fiets bevalt goed en mijn dochter is er heel blij mee!


Ik zit dus naar hetzelfde merk te kijken, in matzwart. Is het ook een stevige fiets? En is ie niet te zwaar?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 17 Jan 2018 09:50

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Dat is duidelijk, Katrien! :smile:
Die jij liet zien vind ik ook mooi.

Mijn dochter kreeg op haar derde verjaardag een 12 inch fiets met zijwieltjes. Deze:

Afbeelding

Hier fietst ze nog steeds op. Ze kan heel goed en hard fietsen met zijwieltjes, maar ze durft nog niet zonder. We zijn van plan om dat wat meer te gaan oefenen als het weer wat warmer is :wink: Als ze hier goed op kan zonder zijwieltjes krijgt ze in de zomer wel een grotere fiets, ik denk 16 inch dan.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Jan 2018 09:54

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Katrien schreef:
Tsjip schreef:Mijn oudste heeft deze vorige maand gekregen: https://www.popal.nl/meisjesfietsen/coo ... ts/16-inch
De turquoise. De fiets bevalt goed en mijn dochter is er heel blij mee!


Ik zit dus naar hetzelfde merk te kijken, in matzwart. Is het ook een stevige fiets? En is ie niet te zwaar?


Ik vind het een hele stevige fiets. Ik heb geen ervaring met andere fietsjes dus ik weet ook niet of hij echt zwaar is in verhouding. Mijn dochter kan er in ieder geval prima mee overweg.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Patsy

Bericht 17 Jan 2018 09:59

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Tsjip schreef:
Katrien schreef:
Tsjip schreef:Mijn oudste heeft deze vorige maand gekregen: https://www.popal.nl/meisjesfietsen/coo ... ts/16-inch
De turquoise. De fiets bevalt goed en mijn dochter is er heel blij mee!


Ik zit dus naar hetzelfde merk te kijken, in matzwart. Is het ook een stevige fiets? En is ie niet te zwaar?


Ik vind het een hele stevige fiets. Ik heb geen ervaring met andere fietsjes dus ik weet ook niet of hij echt zwaar is in verhouding. Mijn dochter kan er in ieder geval prima mee overweg.


Ok fijn om te lezen. Misschien wordt dat hem dan wel.
<<

Patsy

Bericht 17 Jan 2018 10:00

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Suus, ik zou ook wachten op mooi weer. Hoe lang is jouw dochter? Ik ben bang dat 16 inch echt nog te groot is voor hem.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15870

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Jan 2018 10:01

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Katrien schreef:Ik laat hem net de fiets die Lady plaatst zien. "Mooi!!......... (hele lange stilte)...... Maar die wil ik niet".


:smile:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 17 Jan 2018 10:12

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Ik heb haar al een hele tijd niet gemeten, bij de laatste meting een half jaar geleden was ze 1,02m. Ik gok nu 1.05m ofzo? Haar huidige fiets begint wel wat laag te worden in elk geval. Wij hebben de vorige keer in de fietsenwinkel allemaal fietsen getest, dat ben ik wel weer van plan om te gaan doen om de goede maat te bepalen. Is ook erg leuk om te doen trouwens!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Patsy

Bericht 17 Jan 2018 10:13

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Suus schreef:Ik heb haar al een hele tijd niet gemeten, bij de laatste meting een half jaar geleden was ze 1,02m. Ik gok nu 1.05m ofzo? Haar huidige fiets begint wel wat laag te worden in elk geval. Wij hebben de vorige keer in de fietsenwinkel allemaal fietsen getest, dat ben ik wel weer van plan om te gaan doen om de goede maat te bepalen. Is ook erg leuk om te doen trouwens!


M is 1.01m, we gaan binnenkort ook maar eens wat verschillende maten uitproberen.
<<

Anoniem250

Bericht 17 Jan 2018 11:06

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Ik wil ze heel graag de Veloretti geven als ze 4 worden, maar daar moeten ze 1,01 m voor zijn en ik vrees dat ze dat niet gaan halen. Ze waren vorig jaar ook te klein voor de Veloretti loopfiets.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Jan 2018 11:27

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Mijn dochter heeft een Puky met prinses Lillifee erop, 18 inch, anderhalf jaar geleden gekregen. De meeste klasgenootjes hebben veel grotere fietsen, maar Y is ook een van de kleinste meisjes van de klas. Ik weet niet hoe lang ze nog met deze gaat doen.

Mijn zoontje heeft er eentje van Volare, maar er is nog niet veel op gefietst, voorheen wilde hij nog niet fietsen en nu is hij het aan het leren op het KDC, heb voorgesteld om zijn fiets daar te zetten, maar ze leren het hem liever op verschillende fietsen zodat hij het niet straks alleen op die ene kan. Dus zijn fiets gaat straks naar de camping, want hij zal niet in het verkeer gaan fietsen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Patsy

Bericht 17 Jan 2018 11:40

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

HollyGolightly schreef:Ik wil ze heel graag de Veloretti geven als ze 4 worden, maar daar moeten ze 1,01 m voor zijn en ik vrees dat ze dat niet gaan halen. Ze waren vorig jaar ook te klein voor de Veloretti loopfiets.



Dat is wel jammer dan HG! Hoe lang zijn ze nu? Ik las dat ze in 12 en 16 inch te krijgen zijn, 16 inch lijkt me nog zo groot, maar misschien verkijk ik me daar op. Het zijn echt prachtige fietsen. Vooral de gele vind ik super.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 793

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 17 Jan 2018 12:09

Re: Welke fiets heeft jouw kind?

Mijn dochter heeft een 16 inch transportfietsje van Alpina. Ze krijgt binnenkort een nieuwe fiets in 20 inch, weer met een transportrekje en mandje. Ik vind dat erg handig en ze vindt het zelf ook leuk dat ze haar spulletjes zelf mee kan nemen.

Mijn zoon van bijna 3 krijgt een fietsje van 12 inch. Misschien proberen we het eerst wel op de roze fiets van zijn zus, maar dat was zo’n oerdegelijke Loekiefiets en daarmee ook behoorlijk zwaar voor een driejarige. Mijn dochter had daar echt moeite mee, maar mijn zoon misschien niet. Als het voor hem ook te zwaar is, krijgt hij een minder zwaar fietsje, zoals die van Veloretti.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers