Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ochtend ritme met een baby erbij.

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Sep 2020 06:23

Ochtend ritme met een baby erbij.

Vanaf woensdag is m'n kraamweek afgelopen en moeten we het 'zelf' doen. Op zich niet zo spannend maar waar ik me wel beetje zorgen over maak is hoe we het in de ochtend gaan doen. Nou hebben we drie keer per week gelukkig maar de echte ochtend spits, zolang zoontje nog naar peuterspeelzaal gaat en niet naar school. Dus we kunnen rustig warm lopen voor over een half jaar wanneer baby waarschijnlijk wel echt een ritme heeft.

Hoe deden jullie het in de eerste periode? Er is nog niet echt een voedingsritme dus stond je dan toch zelf al vroeg op om eerder te voeden bijv? Of om zelf te douchen? Doet de ene het ene kind en de ander het andere kind?

Lukte het überhaupt om een ritme te creëren en ergens op tijd te zijn? ?

Wat zijn handige tips om de ochtendspits met twee (of meer) kinderen handig te maken?
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Sep 2020 06:44

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Jee wat vergeet je dit snel! Ik ging iig niet eerder opstaan in die beginperiode want M dronk toch vaak snachts. Ik gaf hem dan sowieso voordat ie naar de opvang ging nog een voeding, maar daar hoef jij nu natuurlijk nog niet mee te dealen :) als M een voeding nodig had zat ik gewoon gezellig bij T aan de ontbijttafel terwijl vriend dan zichzelf klaarmaakte en T daarna aankleedde. Of M zat in de newborn insert of lag in de box terwijl ik dat deed. Bij slechte nachten deed vriend het ook wel alleen met T, als T naar de opvang ging. Dan bleven M en ik nog liggen.

M heeft iig veel meer in de box gelegen en vond dat ook meer prima dan T. Lekker het muziekje met de mobiele aan. En tijdens drukke spitsdingen had ik M ook veel in de doek of in de wipper (bijv bij T douchen).
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem308

Bericht 28 Sep 2020 06:48

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Douchen doe ik s avonds als man thuis is, dan heb ik geen gedoe met kinderen die aan m’n been hangen of de kamer overhoop halen. Of ik douche tijdens ochtendslaapje van J, als M gewoon even tv kijkt of op haar kamer speelt.
<<

Anoniem316

Bericht 28 Sep 2020 07:09

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Als ik dit soort dingen lees, ben ik zo blij dat L. al behoorlijk zelfstandig is ? ik zou niet weten hoe ik het straks moet doen, dus ik lees even mee.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Sep 2020 07:15

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Ja douchen deed ik savonds, dat kreeg ik er sochtends niet doorheen gejast.

Toen m’n jongste een baby was ging de oudste net naar school. In de eerste twee maanden toen ik nog gewoon verlof had was het allemaal prima te doen, ik hoefde niks behalve de oudste op tijd halen en brengen.

Daarna, icm werk werd het wel wat rennen en vliegen. Iedere ochtend kijken wie van ons twee het eerst op zn werk moest zijn, de een bracht de oudste naar en de ander de jongste naar kdv, dat was wel pittig maar zoals met al die dingen: je zorgen vooraf zijn bijna altijd groter dan hoe het is als je er middenin zit. Vind ik dan. Het vindt z’n weg weg, denk ik.
#teammaple🍁
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 28 Sep 2020 07:27

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Dat vergeet je inderdaad snel! M hoefde alleen naar de opvang, dus het maakte niet zoveel uit als ze een keer iets eerder of later was, we zaten niet aan tijd gebonden. In het begin bracht en haalde mijn vriend haar altijd. N wilde vaak drinken op het moment dat M wakker werd, dus dan ging vriend alvast met haar naar beneden, want N was al vrij jong afgeleid met drinken ? scheelde ook dat mijn vriend voor zichzelf werkt en vrij flexibel is.

Toen ik weer ging werken, werd het een grotere uitdaging, we hebben nog maanden hele slechte nachten gehad, waardoor de ochtendspits echt een heel was en ik moest natuurlijk wel echt op een vaste tijd beginnen. En vaak voelde ik me niet goed genoeg om met de auto te gaan, dus dan moest ik ook nog eerst naar het station fietsen om een trein te halen... dit schooljaar hebben we daar beter over nagedacht en gelukkig worden de nachten ook beter ?
december 2016
juli 2019
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 28 Sep 2020 07:31

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Geen idee natuurlijk hier maar sinds ik moeder ben douche ik altijd savonds.
Tegenwoordig na het eten en voor E naar bed gaat, dat is echt 'mijn moment' voor mij.
30-04-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Sep 2020 07:35

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Idd ik douchte al altijd savonds maar nu zou ik al helemaal niet meer weten hoe ik dat sochtends zou moeten doen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Sep 2020 07:36

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Ja daar heb je ook gelijk in Urban Naked. En wat ik nog weet van O z'n babytijd is als het net gewend is, verandert 't weer en daar vind je ook weer je weg in.

Wat mij 't lastigste lijkt is die voeding 's ochtends een beetje handig uitkienen. Vooralsnog ben ik toch zeker bijna drie kwartier bezig met voeden (en verschonen tussendoor) maar met voeden kan ik gewoon echt niets anders doen. Dus dat wordt met name een beetje een puzzel hoe dat handig kan. Verder kan m'n man natuurlijk prima ontbijt maken etc dus dat komt wel goed. Maar hoop met name dat er gauw beetje voorspelbaarheid in die voedingen komen en niet precies als ik zoontje naar peuterspeelzaal moet brengen enz.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 28 Sep 2020 07:38

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Is het sowieso geen optie dat jouw man de eerste tijd zoontje naar de psz brengt? Voor jouw herstel is telkens zo’n stuk lopen mss wel snel al?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Sep 2020 07:40

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Ohja dat is nog wel een lastige ja. Ik voedde de jongste dan vlak voor het naar school brengen van de oudste maar dat liep niet altijd vlekkeloos (ook letterlijk niet). Maar ik stelde dan wel echt een eindtijd in wanneer de voeding moest stoppen. Anders moest ik daarna gaan rennen met baby en kleuter en da’s niet ok. Wat ik ook wel deed was vroeg kolven en de ochtendvoeding dan in een flesje geven. Dan was ik zelf tenminste gewoon wat mobieler rond dat tijdstip.
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 28 Sep 2020 07:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Anoniem308

Bericht 28 Sep 2020 07:43

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Urban Naked schreef:Ohja dat is nog wel een lastige ja. Ik voedde de jongste dan vlak voor het naar school brengen van de oudtante maar dat liep niet altijd vlekkeloos (ook letterlijk niet).


Wat lief dat je je oudtante naar school bracht ?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Sep 2020 07:44

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Hahaha zo ben ik!
#teammaple🍁
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 28 Sep 2020 07:45

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Tja, ik zou me er op voorhand niet te druk over maken.
Hoe lang ben je weg om O naar de opvang brengen? Stel dat haar voeding precies in die tijd valt. Jammer? Dan wacht ze maar even en loop je met een krijsende baby.
Ik was de ochtenden altijd alleen, man begint vroeg op zijn werk. Mijn kinderen sliepen vrij snel de nachten door. Dus dan haalde ik de baby er om 6.15 uur uit en ging hij in het begin om 7 uur weer terug op bed. Om vervolgens de twee oudsten uit bed te halen. Om
8 uur vertrok ik, haalde ik de baby er weer uit en gingen we.
Naar verloop van tijd krijg je er ook de handigheid in en voedde ik de jongste terwijl de twee oudsten hun broodjes aten.

Ja, en soms betekende dat ook dat ik met een krijsende baby op het schoolplein stond omdat hij moe was, of honger had. Jammer dan.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 28 Sep 2020 07:46

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Ik heb altijd al Savonds gedoucht, dus dat scheelt.
Maar bij de jongste was t de oudste 2 eruit, aankleden (oudste deed dat zelf natuurlijk al) en terwijl hun zaten te eten gaf ik de jongste eten. Zo kon ik de oudste 2 wel aansturen, maar had ik geen extra tijdverlies.
(Ik weet nog toen de middelste werd geboren ik al bij voorbaat tegen de juf had gezegd, sorry als E een x te laat komt;) maar dat is daar ook niet nodig geweest)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Sep 2020 07:59

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

AMM schreef:Is het sowieso geen optie dat jouw man de eerste tijd zoontje naar de psz brengt? Voor jouw herstel is telkens zo’n stuk lopen mss wel snel al?


Deze week sowieso nog natuurlijk en incidenteel kan ook wel maar 't is niet heel handig, het kost 'm een uur werktijd. Dus liever dat ik 't doe op den duur natuurlijk weer.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Sep 2020 08:12

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Spannend allemaal Marin, ik zat me er ook al druk om te maken, maar voor ons is de oplossing eigenlijk vrij simpel.

Mijn vriend gaat de eerste tijd G. naar het KDV brengen omdat ik de baby niet in de auto wil laten zitten en de maxi cosi met baby niet mag tillen (en baby eruit en erin voor 3 minuten vind ik een beetje zielig + het is winter + als ze slaapt nog zieliger). Zijn opdrachtgevers zijn er allemaal al van op de hoogte dat hij dan een lange periode later begint.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 28 Sep 2020 08:13

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Wij begonnen met zes weken vakantie dus hoefde niet meteen in het schoolritme, maar toen hij 7 weken was moest zoon weer naar school.

Hij drinkt ‘s nachts nog dus meestal kijk ik dan hoe laat hij ongeveer weer zal komen. Als dit rond het tijdstip is dat we weg moeten (8:10) dan leg ik hem gewoon in de wagen en voed ik hem als we terug zijn want in de wagen is hij meestal rustig of valt nog even in slaap. Meestal sta dus niet eerder op. Ik laat hem ook wel eens liggen tot we weg moeten en neem hem dan in z’n pyjama (ingebakerd en wel) mee in de wagen.

Ik ga er om 7:10 uit kleed mezelf aan en laat de kids zichzelf aankleden (ik leg meestal de kleren ‘s avonds al klaar). Dochter moet ik soms nog helpen, maar die kan ook zichzelf prima aankleden (als ze zin heeft). Soms zijn ze beide al beneden en hebben dan al iets gegeten (niet altijd) en anders maak ik snel wat boterhammen. Daarna eet ik zelf wat en soms kolf ik dan nog even als zoon ‘s nachts langer heeft geslapen (voed per keer met 1 kant). Daarna even dochters haar doen, schoenen en jas aan. Zoon pakt ondertussen z’n tas in (maak ik meestal avond van te voren al klaar) en dan gaan we. Douche doe ik eigenlijk doordeweeks nooit overdag, maar altijd ‘s avonds.

Nu ben ik nog vrij maar ben heel benieuwd als man en ik straks beide weer om 6:50 de deur uit moeten om de kinderen (op twee locaties) om 7 uur stipt af te leveren, zodat ik om half 8 omgekleed en wel op m’n werk sta, pff naar die ochtendstress kijk ik nog niet uit hoor.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Sep 2020 08:25

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Dat zal inderdaad wel anders worden dan Framboos, dat is vroeg zeg allebei! Klinkt alsof je 't nu heel goed onder controle hebt met drie kinderen. Knap hoor! En wat fijn dat S gewoon zichzelf al aankleed. Hoef ik bij O nog niet te proberen, die verstopt z'n kleren dan en is veel te lui. ? Sinds kort kan hij wel beter zelfstandig broek uit trekken ivm plassen dus we blijven oefenen met aankleden ook.
Handige concrete tips verder, dank je!

Urban Naked, oh ja afgekolfde flesjes kan ook natuurlijk. En idd vlak voor het wegbrengen een voeding doen lijkt me 't ideaalst. Maar we moeten maar zien of dat gaat lukken.

Boerenkool heb je op zich ook gelijk in, zal vast wel eens gebeuren dat ze moet wachten op een voeding, lot van een tweede. Maar liever niet natuurlijk, vind ik toch beetje zielig.

Handig dat jullie het op voorhand al zo hebben kunnen regelen Savi!

Oh ja over douchen 's avonds versus 's ochtends: ik wil écht graag douchen 's ochtends. Ik voel me altijd vies na een nacht slapen (zeker nu met dat nacht zweten bleh). Wat wel zou kunnen is pas douchen nadat O op psz zit natuurlijk, dan heb ik wel alle tijd.
Ik sta normaal gesproken ook als eerste op, om 6.40 zodat ik even in rust kan douchen. Dus dat zal ik wel blijven doen denk ik.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 28 Sep 2020 08:37

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Ik voedde op verzoek maar er waren twee voedingen op mijn verzoek en dat waren de eerste en de laatste voeding. Ik maakte de jongste dus wakker en het maakte niet uit hoe laat hij 's nachts nog gedronken hadden, rond 7 uur gaf ik hem zijn eerste voeding. Daarna deed ik hem kleertjes aan en legde ik hem in de kinderwagen te slapen.

De oudste keek dan gewoon even bij mij in het grote bed een filmpje. Daarna ging ik samen met de oudste aankleden en onbijten en gingen we naar de bus ( want met zo'n jonge baby kan je natuurlijk niet fietsen, mijn man had de auto mee naar het werk en de afstand om te lopen naar de gastouder was te ver voor de oudste). Vaak liep ik dan wel naar huis met de baby in de kinderwagen en deden we onderweg meteen even een boodschap.

Met ophalen in de avond was de oudste ( precies 2.5 jaar oud) vaak moe dus dan deed ik de baby in de draagzak en de oudste in de kinderwagen en gingen we zo met de bus weer naar huis.

Douchen deed ik inderdaad 's avonds.

Toen ik weer aan het werk ging, ging ik vroeg van huis. Dan ging ik eerst kolven, zette dat flesje op mijn man zijn nachtkastje en vertrok naar mijn werk en zodra de jongste dan wakker werd gaf mijn man dat flesje gewoon op kamertemperatuur in het grote bed, keek de oudste weer even een filmpje. Dan ging de baby in de box en zette mijn man de oudste aan het ontbijt en ging hij zelfs snel douchen ( we woonde in een appartement en met de deur van de badkamer open keek je zo de woonkamer in.) ontbijt nam mijn man mee naar zijn werk, dus dan baby in de maxicosi, peuter aan de hand en alles de auto in laden. Mijn man of ik legde dan wel in de avond al de kleding voor de kinderen klaar en we zorgde dat alle spullen klaar stonden zodat in de ochtend verder nergens echt overna gedacht hoefde te worden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Sep 2020 08:45

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Dat klinkt slim Minoes, voeden op verzoek maar wel een voeding in de ochtend zo plannen. Dat ga ik onthouden en kijken waar ik dat handig in kan passen. Ik voed nu ook op verzoek, althans, ze komt gewoon met name om de 2.5 uur momenteel dus best heel veel nog (maar logisch voor een popje van 6 dagen oud).
Maar dan even een voeding geven en vast in de wagen leggen ga ik proberen! Thanks!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Sep 2020 08:52

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Marin schreef:Handig dat jullie het op voorhand al zo hebben kunnen regelen Savi!

Ja ik kan daar nogal over stressen haha, dus meteen maar afspraken gemaakt. :angel:

Het kost mijn vriend ook meer dan 10 uren werk die weken, maar dat heeft hij er wel voor over. Misschien wel meer zelfs, aangezien hij haar ook weer ophaalt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Sep 2020 08:58

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Ik deed dat ook voeden op mijn verzoek in de ochtend. Mijn man zorgde wel dat het hele ontbijt al klaar stond en bracht mij brood op bed, zodat ik al gegeten had. Als V dan aan het eten was dan kon ik haar tasje inpakken voor de psz. S in de draagzak en V in de buggy om haar te brengen. Ik had wel het geluk dat als S sliep ik haar thuis kon laten bij mijn man, omdat hij thuis werkte op de psz dag.

Op 2 andere dagen passen opa en oma op en dan voedde ik wel op S haar verzoek en kolder ik na. We zorgden wel dat alles in de avond al klaar stond en mijn man verzorgde weer het ontbijt.

Toen ik weer ging werken stond ik als eerste op om 6u. Dan S op t laatst voeden en dan weg.

Denk dat als je perse in de ochtend wil douchen, je dan voor de drukte uit moet opstaan denk ik
Laatst gewijzigd door Jip op 28 Sep 2020 09:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 216

Geregistreerd: 24 Sep 2020 10:58

Bericht 28 Sep 2020 09:04

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

2 weken nadat de jongste was geboren gingen de scholen dicht dus ja toen hoefden we nergens rekening mee te houden. Hoe we het nu doen is dat ik 's morgens eerder opsta om te gaan douchen. Als ik uit de douche kom maak ik de oudste wakker en kan hij wakker worden terwijl ik me aankleed, opmaak, haar etc. Daarna is de oudste mijn taak om aan te kleden, boterham te geven en fruit voor school klaar te maken en de jongste aankleden en de fles is papa zn taak. Op mijn vrije dagen wandel ik daarna naar school. Als ik moet werken breng ik de kids op dinsdag naar de opvang en school en haalt mijn vriend ze op en op vrijdag begin ik vroeg op werk en brengt hij ze weg en haal ik ze op.

Probeer je er niet te druk om te maken links- of rechtsom ga je er een weg in vinden.
💙 2016
💙 2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Sep 2020 09:23

Re: Ochtend ritme met een baby erbij.

Volgens mij was het vooral altijd hopen dat het allemaal net een beetje gunstig uitkwam. Toen ik D kreeg, had ik natuurlijk al een bonuszoon die naar school ging. Ik heb nooit de luxe gehad van maar 1 kind, wat dat betreft. Zowel D als J hebben dus veel tijd doorgebracht in de maxi cosi.

Wat douchen betreft. Ik douchte vaak met D en/of J en dan zette ik de maxicosi klaar moet daarin een XXl hydrofieldoek en een pampertje, waar ik de baby dan inlegde na het douchen en ik mezelf verder kon douchen. Je moet er even handigheid in krijgen maar dan werkt dat prima!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers