Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Grote gezinnen

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 23 Mei 2018 10:39

Grote gezinnen

Heel gezellig, maar ook druk;)
In t weekend en de vakanties zijn we straks met 5 kids
Hoe doen anderen Dat? Met bijv vakanties, slaapkamers enz.
Ik vind t leuk hier verhalen te lezen :) vind t wel spannend (hoewel 4 of 5 niet heel veel uit moet maken)
Laatst gewijzigd door Elroya op 23 Mei 2018 11:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 23 Mei 2018 10:47

Re: Grote gezinnen

Hoe bedoel je precies hoe doe je dat?

Ik heb 3 dochters dus we zijn altijd met 5.

We hebben een auto waar 3 Autostoelen achterin passen naast elkaar.

We hebben boven 3 slaapkamers. Nu slapen de oudste 2 samen. Als de meiden wat groter zijn maken wij beneden van de tuinkamer een slaapkamer met badkamer voor ons en hebben de meiden de bovenverdieping.

Vakanties zijn we tot nu toe met de 3 meiden in Nederland gebleven. Hebben het er wel over gehad dat we volgend jaar misschien weer naar het buitenland gaan.

Tja en of het druk is geen idee. Ik vind het meevallen. Meiden vermaken elkaar, spelen veel samen. We hebben wel echt een vrij vast dagritme waardoor iedereen precies weet waar hij aan toe is, ik denk dat dat ook wel zorgt voor rust.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 23 Mei 2018 11:15

Re: Grote gezinnen

Ik zal mn openingspost veranderen, met zn 5en bedoel ik met 5 kids, staat er idd een beetje gek.

Qua kamers zal het nu worden dat de meiden van vriend en mijn dochter boven op zolder gaan slapen. Al dan niet met een wandjes. En dan zoon op een kamer, en baby aparte kamer. Mogelijk dat later de 2 jongste weer samen zouden kunnen.
Met vakanties zie ik mezelf nog niet met 5 kids in het vliegtuig stappen ;) los van de kosten. Dus wordt een camping of huisje,voor 7 personen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 23 Mei 2018 11:21

Re: Grote gezinnen

Wij gingen vroeger altijd met de camper die mijn ouders huurden.

Wij hadden thuis 5 slaapkamers waarvan er twee op zolder zaten. En 3 op d begaande grond. (semi bungalow)
Mij broers waren de oudste en jongste en hadden een eigen kamer.
En ik sliep met een zusje en mijn andere twee zusjes sliepen ook bij elkaar.
Wij hebben daar nooit moeite mee gehad.

Wij hadden wel twee auto's voor als we ergens heen gingen. Eerst hadden we wel een grote auto waar wij allemaal in paste, maar dat is best moeilijk om zoiets te vinden. Als heb je tegenwoordig ook de Opel zafira daar zitten allemaal losse stoelen in als het goed is en die is voor 7 personen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem250

Bericht 23 Mei 2018 11:22

Re: Grote gezinnen

't Lijkt mij heel gezellig. Ik denk wel dat je de meiden van je vriend een eigen kamer moet geven i.v.m. privacy (niet elk een kamer, maar samen een kamer), zodat zij ook nog een eigen plekje in het huis hebben. Verder denk ik dat de grote aanpassingen al van drie naar vier zijn. Tenminste zo kan ik het van mijn ouders herinneren. Toen kwam er een andere auto en een verbouwing en later een ander huis. Ik vond het als kind heerlijk om in een groot gezin op te groeien. Er was altijd reuring. Ik heb zelf nog steeds romantische ideeën bij een groot gezin (vier of vijf kinderen), maar voor mij zit het er niet in. De dynamiek met drie kinderen is ook leuk. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Mei 2018 11:30

Re: Grote gezinnen

Ik kom uit een gezin van 4 kinderen. Maar dat is al minder dan 5 kinderen en de tijd was ook wel anders.

Wij gingen altijd kamperen. Eerst binnen Nederland, later ook Frankrijk. In Nederland zaten we lekker met z'n vieren achterin gepropt dan. Gegarandeerd ruzie :laughcry: Toen we verder weg gingen, gingen we met een oom en tante die twee kinderen hebben. Dan ging één van ons bij hun in.

We hadden 5 slaapkamers in huis, dus allemaal een eigen slaapkamers. Zusje en ik op zolder met een gipsen wand ertussen. Ondanks dat de kamers klein waren vind en vond ik het wel belangrijk dat we allemaal een eigen kamer hadden om ons terug te trekken. Al weet je bij een kamer delen vast ook niet beter. Maar ik vond een gezin met 6 personen wel (te) druk en had daarbinnen echt wel behoefte aan een eigen plek. Maar dat heeft mijn zusje denk ik al niet, dus dat verschilt ook per kind.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 23 Mei 2018 11:36

Re: Grote gezinnen

Hg, de oudste van vriend wil eigenlijk niet met haar zusje op 1 kamer, dat is een kleine spook als ze gaan slapen;) ze hebben altijd samen op zolder geslapen bij ons. Nu hebben we dakkapellen laten plaatsen en kijken we of t een optie is met zn 3en daar. Tis of Dat, of idd een wand er tussen en kleinere kamers (niet heel ruim dan).
Hebben dat nu 1 week geprobeerd, maar toen hingen er nog geen gordijnen en was er nog geen afscheiding met de voorzolder omdat ie er net een week stond. Vriend is er nu mee bezig dus dan kunnen we t weer prtoberen haha. Maar vind t ergens 'vervelend' dat ze geen eigen kamer kunnen Hebben, maar ergens denk Ik, t is niet anders, en er zijn anderen die wel met zn 2en slapen dus waarom hier niet.
T lijkt me zeker ook gezellig, vooral als de jongste dalik iets ouder is. Maar mss ook wel blij dat t niet altijd is, en de 3 doordeweeks ook genoeg is;) (Hoewel t verschil is dat wij er iedere x weer aan moeten 'wennen' aan die drukte, en de kinderen ook. Standaard 5 kids ben je meer op elkaar ingespeeld)

Raven, voor een andere auto zijn we idd nog steeds aan t denken. We zijn aan t kijken of dat opweegt tegen die paar keren met 2 auto's rijden (wat wel minder gezello g is). We hebben doordeweeks dan natuurlijk maar 3 kinderen dus is 1 auto genoeg
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 23 Mei 2018 12:18

Re: Grote gezinnen

Nog even en we hebben 4 kinderen!

Ons huis was er al klaar voor, 2 riante kamers op zolder en 3 kamers op de eerste verdieping.
Onze auto hebben we wel aan moeten passen, nu een heuse 7-zitter. Ook hebben we nog een klein autootje erbij, die staat op de nominatie om vervangen te worden zodat in ieder geval alle kinderen veilig mee kunnen.

Vakantie slaan we deze zomer waarschijnlijk over (want net bevallen en we vallen vroeg qua periode hier dit jaar).
Volgend jaar willen we een caravan aanschaffen. 2 kleintjes binnen en de 2 oudste buiten in een tent of voortentaanbouw.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 23 Mei 2018 12:27

Re: Grote gezinnen

Elro schreef:Ik zal mn openingspost veranderen, met zn 5en bedoel ik met 5 kids, staat er idd een beetje gek.

Qua kamers zal het nu worden dat de meiden van vriend en mijn dochter boven op zolder gaan slapen. Al dan niet met een wandjes. En dan zoon op een kamer, en baby aparte kamer. Mogelijk dat later de 2 jongste weer samen zouden kunnen.
Met vakanties zie ik mezelf nog niet met 5 kids in het vliegtuig stappen ;) los van de kosten. Dus wordt een camping of huisje,voor 7 personen


Oh ik dacht al... ik vind 3 kinderen ook helemaal geen groot gezin :redface:

Met 5 kinderen heb ik geen ervaring. Wel gezellig lijkt me!
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Mei 2018 12:44

Re: Grote gezinnen

Wij gingen altijd in 3 tenten op vakantie trouwens. 1 grote en 2 kleine. Deels vanwege de kosten denk ik, maar ook omdat mn ouders dat leuk vonden. Ze gaan nu met z'n tweeën nog altijd met de tent op vakantie :D
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 23 Mei 2018 13:36

Re: Grote gezinnen

Ohja de oudere kids zouden in een tent kunnen..
Ik ben eigenlijk helemaal niet van t kamperen haha. Ik ben hotels gewend :smile: neemt niet weg dat ik niet zou willen kamperen. Maar om dan meteen in een tent te gaan. Was al aan t kijken naar iets van stacaravans, geen idee waar te beginnen;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 23 Mei 2018 13:48

Re: Grote gezinnen

Gefeliciteerd nog elro, super dat je weer zwanger bent.
Vacansoleil heeft stacaravans voor grote gezinnen! Dus dat is zeker een optie hoor.
Juli 2015
Maart 2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers