Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen voorbereiden op overlijden of pas op het moment?

<<

Anoniem294

Bericht 04 Okt 2019 11:10

Kinderen voorbereiden op overlijden of pas op het moment?

Hoe doen jullie dat als jullie weten dat er een overlijden binnen de familie aan zit te komen?

De oma van mijn man is 5 weken geleden overleden en ik vrees dat mijn oma heel snel volgt en ben aan het twijfelen of ik de kinderen daar op voor zal bereiden of het pas op het moment van overlijden zal vertellen. We gingen er zo'n 3 keer per maand heen maar de laatste anderhalve maand ben ik er niet meer met de kinderen heen gegaan. Ik denk dat haar overlijden er wel even inhakt bij de kinderen maar omdat oma van man ook net is overleden wil ik ze er ook nog niet mee lastig vallen want onze vrees hoeft geen realiteit te zijn.
Lastig dit.

Ik twijfel dan ook of ik nog met ze langs zal gaan of dat ik ze oma laat herinneren hoe ze was. Ze is de afgelopen 1,5 maand enorm afgetakeld en ernstig vermagerd (25kg) en gekrompen. Ook kan ze bijna niks meer behalve op bed liggen, waar ze anderhalve maand geleden alles nog zelf deed (behalve buitenshuis maar wel tuinonderhoud etc) heeft ze nu bij alles hulp nodig. Ik denk dat ze zelfs enigszins als eng wordt gezien nu door de kinderen en ik weet niet echt of ze dat op dat moment voor zich kunnen houden of dat oma ook nog van hun reactie zal schrikken.
<<

dancing_queen

Noob

Berichten: 31

Geregistreerd: 02 Okt 2019 20:34

Bericht 04 Okt 2019 14:42

Re: Kinderen voorbereiden op overlijden of pas op het moment

Ik zou het denk ik wel zeggen tegen de kinderen. Het is een moeilijke situatie maar zo komt het niet als een verrassing.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 04 Okt 2019 15:05

Re: Kinderen voorbereiden op overlijden of pas op het moment

Wat naar dat het zo slecht gaat. Ik denk dat ik het wel zou vertellen dat het niet zo goed gaat met oma.

Het overleden van de beppe van mijn man is bijna een jaar geleden. We zagen haar niet zo vaak, dus hebben we er niet zo veel mee gedaan met dochter. Maar als ik had geweten dat ze het er zo moeilijk mee zou hebben, als dat ze het er nu soms mee heeft, dan had ik het wel anders aangepakt van te voren.
Ze barst nu regelmatig in huilen uit dat ze oude beppe zo mist. Ze heeft een foto van haar en beppe op haar kamer hangen en we hebben laatst een plantje bij het graf gezet.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 04 Okt 2019 15:23

Re: Kinderen voorbereiden op overlijden of pas op het moment

Hier eenzelfde situatie gehad, ik heb het wel verteld en we zijn blijven langs gaan. Daarin wel m'n kinderen "gevolgd' . Mijn oudste wou op het laatst (opa stierf die nacht) echt graag afscheid nemen maar eenmaal daar wou ze vrij snel weer weg terwijl de jongste gewoon aan het bed stond te babbelen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Okt 2019 18:40

Re: Kinderen voorbereiden op overlijden of pas op het moment

Ja ik zou m’n kinderen daar op voorbereiden. Nog eens doornemen dat oude mensen dood gaan, en wat dat is, en hoe dat is voor de mensen er omheen.
En vertellen dat hun oma’s nu ook zo oud zijn dat het niet zo lang meer zal duren.
#teammaple🍁
<<

Anoniem294

Bericht 08 Okt 2019 13:59

Re: Kinderen voorbereiden op overlijden of pas op het moment

Bedankt voor de reacties, ik heb het ze vanmorgen verteld dus ik hoop dat de klap dan wat minder hard binnen komt dan wanneer het plotseling zou zijn voor ze.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Okt 2019 17:08

Re: Kinderen voorbereiden op overlijden of pas op het moment

En, hoe reageerden ze? Viel het je mee?
#teammaple🍁
<<

Anoniem294

Bericht 09 Okt 2019 10:56

Re: Kinderen voorbereiden op overlijden of pas op het moment

Het viel niet mee, maar ook niet tegen. Ze waren/zijn er best wel ondersteboven van en ze zijn er wel echt mee bezig, maar ze hebben er wel door kunnen slapen. Dus misschien kunnen ze er beter mee omgaan dan dat ik dat zelf kan.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 09 Okt 2019 14:08

Re: Kinderen voorbereiden op overlijden of pas op het moment

Goed dat je het ze verteld hebt. Hopelijk helpt het ze een beetje om het te verwerken allemaal. En sterkte.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx