Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby met 1 jaar naar kinderdagverblijf

<<

Anoniem253

Bericht 24 Nov 2017 12:30

Baby met 1 jaar naar kinderdagverblijf

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben het eerste jaar van mijn dochter thuis gebleven en ga vanaf januari weer aan het werk. Volgende week hebben we een rondleiding op het kdv en daarna zal mijn dochter gaan wennen.

Ik zie er een beetje tegenop, zijn hier meer kindjes die pas vanaf 1 jaar naar de opvang zijn gegaan? Hoe ging dit? Duurde het lang voordat jouw kindje zijn of haar draai had gevonden?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 24 Nov 2017 12:35

Re: Baby met 1 jaar naar kinderdagverblijf

Mijn ervaring is dat de meeste kindjes wel snel gewend zijn. Maar dat hangt ook wel een beetje van het kind af en van hoeveel dagen in de week ze gaat.
Ik kan me voorstellen dat ze er tegenop ziet.

Mijn zoon (21 mnd) is altijd bij mij thuis. Als ik hem een keer bij iemand breng die gaat oppassen, moet hij wel huilen als ik weg ga. Maar meestal is hij na 5 minuten wel stil.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Nov 2017 13:10

Re: Baby met 1 jaar naar kinderdagverblijf

Het kan zijn dat ze in het begin erg moet wennen. Dit is voor sommige kinderen een lastige leeftijd om te wennen. Dat zien we regelmatig gebeuren hier.
Maar als ze heel makkelijk is kan het ook zo zijn dat ze zo gewend is. Hopelijl valt het mee voor jullie.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Nov 2017 13:39

Re: Baby met 1 jaar naar kinderdagverblijf

Onze oudste ging pas met 1,5 naar de opvang.

Ze was er toen heel erg aan toe. Ze was dus ook zo gewend. Het was heel duidelijk dat ze behoefte had aan spelen met leeftijdsgenootjes.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 24 Nov 2017 13:50

Re: Baby met 1 jaar naar kinderdagverblijf

Ooh La La! schreef:Onze oudste ging pas met 1,5 naar de opvang.

Ze was er toen heel erg aan toe. Ze was dus ook zo gewend. Het was heel duidelijk dat ze behoefte had aan spelen met leeftijdsgenootjes.

Dit, maar dan met onze jongste. Ze vind het geweldig en is er helemaal op haar plek.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Nov 2017 14:05

Re: Baby met 1 jaar naar kinderdagverblijf

J had wel wat moeite met wennen en met het afscheid. Afscheid is nog steeds wel een dingetje. Maar verser heeft hij het prima naar zijn zin :)
2015 💙
<<

Anoniem253

Bericht 24 Nov 2017 14:06

Re: Baby met 1 jaar naar kinderdagverblijf

Oh wat fijn om te horen! Ik vraag me vooral af of het niet te druk is op een babygroep van ong 14 baby’s. Ik kan me voorstellen dat dat een grote verandering is als je altijd thuis bent geweest. Oppassen gaat goed, ze huilt niet als wij weggaan en heeft het prima naar haar zin maar dat is dan wel bij bekenden.
<<

Anoniem253

Bericht 24 Nov 2017 14:07

Re: Baby met 1 jaar naar kinderdagverblijf

Minx schreef:J had wel wat moeite met wennen en met het afscheid. Afscheid is nog steeds wel een dingetje. Maar verser heeft hij het prima naar zijn zin :)

Ah gelukkig!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 24 Nov 2017 14:10

Re: Baby met 1 jaar naar kinderdagverblijf

Mijn zoon gaat vanaf dat hij 20 maanden is 1 dag in de week naar een gastouder. Het afscheid was de eerste maanden moeilijk (maar hij was altijd gelijk weer stil als wij uit beeld waren), maar nu na een maand of 3 gaat het prima. Hij heeft er zin in en gaat er met plezier heen. Ik kan me voorstellen dat een kind sneller went als het wat vaker per week gaat, maar dat was bij ons nu niet nodig.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem236

Bericht 24 Nov 2017 14:53

Re: Baby met 1 jaar naar kinderdagverblijf

Oudste ging met ruim een jaar pas voor het eerst, en ook maar een halve dag in de week. Heeft nooit problemen gegeven.
<<

Anoniem253

Bericht 24 Nov 2017 16:38

Re: Baby met 1 jaar naar kinderdagverblijf

Oh dat zijn fijne berichten!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 24 Nov 2017 19:30

Re: Baby met 1 jaar naar kinderdagverblijf

Onze jongens gaan sinds begin dit jaar naar de opvang, voorheen naar oma.
Onze jongste was 9 maanden, schijnt normaal een lastige leeftijd te zijn, ivm verlatingsangst ed. Maar hij vond alles prima. Geen enkele keer gehuild bij afscheid. Voor onze oudste(toen net 3) wat het moeilijker.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers