Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Blaasproblemen na zwangerschap

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 06 Feb 2018 21:26

Blaasproblemen na zwangerschap

Na mijn zwangerschap blijf ik last houden van urineverlies tijdens sporten of inspanning.
Vanavond tijdens hardlopen was er geen houden aan....
Ik baal hier zo van!
Hoort dit er nou bij of is er wat aan te doen?

Is het herkenbaar? Wat kan ik eraan doen? Afspraak bij huisarts of beter fysio?

Bevalling is 5,5mnd geleden.
Man zegt inleggers voor en gaan maar pfff ik vind het zo vervelend!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Feb 2018 21:28

Re: Blaasproblemen na zwangerschap

Afspraak maken bij de bekkentherapeut. Ik kan inmiddels weer droog sporten. In ieder geval niet zelf wat gaan proberen. En ook voor de toekomst kun je er heel veel aan hebben.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Feb 2018 21:30

Re: Blaasproblemen na zwangerschap

Vervelend! Ik zou eens naar een bekken fysiotherapeut gaan als ik jou was. Je kunt dan oefeningen krijgen die je ook thuis kunt doen.

Ik heb er verrassend weinig last van gelukkig. Minder dan ik had verwacht. Aan het einde van de zwangerschap was het echt erg. Nu heb ik het alleen nog als ik moet overgeven. Dat vind ik wel heel erg gênant maar gelukkig zien niet veel mensen mij overgeven natuurlijk, dat is al een vrij privé aangelegenheid.
Let's discover the world together.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 06 Feb 2018 21:32

Re: Blaasproblemen na zwangerschap

Ik heb wel bekken problemen gehad tijdens mijn zwangerschap.... maar dat is over buiten dit...
Zou ik die oefeningen weer kunnen doen?
Ook via de fysio destijds.

Wauw je verhaal geeft hoop!!!!
<<

Anoniem291

Bericht 06 Feb 2018 21:43

Re: Blaasproblemen na zwangerschap

Als dat echt oefeningen waren voor je bekken zou ik eerst teruggaan, want urineverlies komt door te slappe of te gespannen bekkenbodemspieren.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Feb 2018 21:49

Re: Blaasproblemen na zwangerschap

Idd wat hoochie zegt, niet zomaar oefeningen gaan doen. Bij mij was het probleem dus niet dat ik te zwakke bekkenbodemspieren had maar juist heel veel spanning. Op de momenten dat ik ging sporten moest een gespannen elastiekje dus nog meer aan gaan spannen. Dat wil dus niet dus dan verloor ik urine. De bekkentherapeut kan dit controleren.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 06 Feb 2018 22:04

Re: Blaasproblemen na zwangerschap

Wat hierboven gezegd is.

Dit is absoluut niet iets dat blijvend hoort te zijn. Het 'hoort' er niet bij.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Feb 2018 22:28

Re: Blaasproblemen na zwangerschap

Exogenesis schreef:
Dit is absoluut niet iets dat blijvend hoort te zijn. Het 'hoort' er niet bij.


Dit.

En zelf oefeningen via internet opzoeken kan juist veel meer schade aanrichten. Hier heb je echt een bekkentherapeut voor nodig.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 06 Feb 2018 22:59

Re: Blaasproblemen na zwangerschap

Oké Thnx ladies ga mn bekken therapeut van de zwangerschap weer eens benaderen.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 07 Feb 2018 00:03

Re: Blaasproblemen na zwangerschap

Ik heb maanden bij een bekken therapeut gelopen maar dat heeft niks geholpen.
Ik kan inmiddels nog niet rennen of springen zonder plas te verliezen. Of ik moet er qua springen heel erg bij nadenken dan gaat het soms.

Ik merk wel verschil met 3 jaar geleden, omdat ik nu regelmatig sport en alles dus wat beter is getraind, maar dingen als trampoline springen etc gaat me nooit meer lukken zonder urineverlies.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers