Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cadeautjes in de kast?

<<

Anoniem316

Bericht 29 Dec 2017 13:31

Cadeautjes in de kast?

Wij hebben inmiddels een kleine verzameling aan cadeautjes voor L. liggen. Die hebben we dan gekocht omdat het op dat moment leuk geprijsd is o.i.d. Wie heeft dat nog meer? En wanneer geef je wat? Als we alles alleen maar voor haar verjaardag zouden geven zijn we voor de komende 2 jaar klaar haha.

Wat we bijvoorbeeld nu hebben liggen:
Loopfiets(dus pas voor als ze groter is)
Zoef zoef dieren hondenhok en railsuitbreiding
Keukentje
Lego Duplo rond de wereld

Potten jullie op of geven jullie tussendoor ook wel eens grote cadeaus?
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Dec 2017 13:35

Re: Cadeautjes in de kast?

Grote/dure cadeaus geef en koop ik eigenlijk niet tussendoor. Kleine cadeautjes geef ik nog wel eens. Bijvoorbeeld toen de oudste zindelijk werd.

Je kunt het ook met Sint geven (al duurt dat nog een jaar :wink: .
2014 2016
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 29 Dec 2017 13:36

Re: Cadeautjes in de kast?

Nooit gedaan. Als ik iets koop dan wil ik dat meteen geven.
Hier krijgen ze tussendoor ook cadeautjes, gewoon omdat het dan kan. Of ze hebben een fiets nodig.
We gaan dan niet bijv. een half jaar wachten tot hun verjaardag.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 29 Dec 2017 13:41

Re: Cadeautjes in de kast?

Ik wil geen verwend kind, maar ik wil ze wel verwennen. Dus ik zou iets geven wanneer ze het leuk vindt. Stel ze vindt de zoef zoef nu leuk. Dan zou ik het geven.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Dec 2017 13:43

Re: Cadeautjes in de kast?

Theeleut ik vind een fiets geen cadeau. Dat hebben ze net zo goed nodig als kleding.
2014 2016
<<

Anoniem281

Bericht 29 Dec 2017 13:45

Re: Cadeautjes in de kast?

Tobias heeft voor z'n verjaardag een Duplo setje gehad, maar tussendoor een IKEA keukentje incl toebehoren. Voor kerst een prentenboek en tussendoor een Wishbone bike.

Ik geef dingen omdat ik het leuk vind en omdat t goed is voor bijvoorbeeld z'n ontwikkeling, om iets nieuws te krijgen. Dan ga k niet iets vasthouden. Ik heb wel speelgoed wat ie voor kerst heeft gekregen weggelegd omdat het zoveel was, maar dat krijgt ie in de loop van de maanden wel.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 29 Dec 2017 13:47

Re: Cadeautjes in de kast?

bosjesvrouw schreef:Theeleut ik vind een fiets geen cadeau. Dat hebben ze net zo goed nodig als kleding.
Daar denken veel mensen anders over. Wij geven dat ook wanneer ze het nodig hebben.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem281

Bericht 29 Dec 2017 13:54

Re: Cadeautjes in de kast?

Ik vind een fiets ook geen cadeau, net als een bureau of laptop of een nieuw bed. Maar m'n schoonzusje geeft haar zoontje een nieuwe kamer als cadeau voor z'n derde verjaardag. Ik vind t onzin, maar ze hebben niet heel veel te besteden en hij heeft toch al een nieuwe kamer nodig dus ja..
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 29 Dec 2017 14:29

Re: Cadeautjes in de kast?

Mag je dan alleen maar dingen die niet nodig zijn als cadeau geven? Ik heb vroeger ook wel eens een fiets voor m'n verjaardag gekregen, of een laptop die ik nodig had voor school. Ik kreeg nu ook een handtas en nieuwe portemonnee van m'n man voor kerst die ik nodig had omdat m'n oude portemonnee stuk is en m'n tas ook aan z'n eind was.
Is toch niks mis mee?

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 29 Dec 2017 14:42

Re: Cadeautjes in de kast?

Ja t kunnen wel cadeautjes zijn, natuurlijk, maar k vind de nodige dingen geen leuke gelegenheid cadeaus. Dus voor een verjaardag of andere feestdag.

'hoera je was dapper bij de tandarts! Hier is een nieuwe fiets, die je eigenlijk hard nodig had omdat je knieën je oren raken..'

Neh.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 29 Dec 2017 14:43

Re: Cadeautjes in de kast?

Mee eens hoor elliot. Als ze dat toevallig rond hun verjaardag nodig hebben dan krijgen ze het dan. Maar als daar nog veel tijd tussen zit dan krijgen ze het gewoon wanneer nodig.

De meiden hier krijgen tussendoor ook cadeautjes. Maar we laten ze bijvoorbeeld ook wel eens iets wat ze niet meer gebruiken verkopen/weggeven en dan leggen wij geld bij bij iets wat ze graag willen hebben (zoals een paar maanden geleden een playmobil manege en hele lading paarden).
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 29 Dec 2017 14:50

Re: Cadeautjes in de kast?

Bazinga schreef:Ja t kunnen wel cadeautjes zijn, natuurlijk, maar k vind de nodige dingen geen leuke gelegenheid cadeaus. Dus voor een verjaardag of andere feestdag.

'hoera je was dapper bij de tandarts! Hier is een nieuwe fiets, die je eigenlijk hard nodig had omdat je knieën je oren raken..'

Neh.

Ik snap je niet. Je vindt 't niet leuk voor een verjaardag en ook niet leuk voor als je dapper bent bij de tandarts? Of juist wel voor een verjaardag maar niet voor tussendoor?

Ik geef overigens D. wel eens wat speelgoed tussendoor, kleren krijgt hij wanneer hij ze nodig heeft maar hij kreeg ook wat pyjama's voor Sinterklaas bijvoorbeeld. Loopfietsje hebben we hem voor z'n verjaardag gegeven. Ik heb ook niets apart gehouden van z'n verjaardagscadeaus, gewoon alles gegeven. Oh nee wacht er zat ook een plastic bbq bij en die ligt nog in de kast want dat vind ik buitenspeel-spul dus dat krijgt hij als het buitenspeelweer wordt.

♥♥
<<

Anoniem286

Bericht 29 Dec 2017 15:23

Re: Cadeautjes in de kast?

Hier krijgt ze juist tussendoor niet zo vaak wat. Ik heb meestal wel het een en ander liggen vanuit aanbiedingen ofzo maar echt zomaarkrijgt ze maar af en toe iets en zeker niks heel groots. Ik vind dat niet nodig, is geen kwestie van geld. Een fiets vind ik juist wel iets voor een verjaardag, ze wil zelf ook graag een nieuwe fiets dus die krijgt ze op haar verjaardag in februari. Dan ga ik die echt niet nu al geven, dan moet jk weer iets bedenken voor haar verjaardag en blijf ik aan de gang.
<<

Anoniem281

Bericht 29 Dec 2017 16:16

Re: Cadeautjes in de kast?

Oh wij kregen altijd een cadeau als we naar de tandarts gingen (was een angst) dus dat was bij ons een gelegenheid, net als zwemdiploma behalen, verjaardag, Sinterklaas en kerst. Wij kregen niks tussendoor, dus een fiets, hoe hard nodig ook, kreeg je voor je verjaardag.

Dat vind k onzin, als je die nodig hebt, krijg je m gewoon, vind ik.

Verder wil ik Tobias niet een groot cadeau geven met z'n verjaardag, maar juist een 'normaal' cadeau. Maar k wil m ook leren dat niet alle cadeautjes splinternieuw/in de verpakking hoeven te zitten, zodat we ook via marktplaats bijv. iets kunnen kopen en hij er niet van op kijkt of het vreemd vindt of iets.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 29 Dec 2017 17:10

Re: Cadeautjes in de kast?

Ik spaar vaak wel wat cadeautjes op in aanloop naar verjaardagen en feestdagen. Maar verder niet. Tussendoor krijgen ze geregeld een kleinigheidje. Zowel bij bepaalde gebeurtenissen (bijvoorbeeld zoiets als zindelijkheid, zwemdiploma, dat soort dingen) als zomaar. Gewoon omdat het kan en ik het leuk vind ze ook dingen te geven zonder dat ze jarig hoeven te zijn of iets bijzonders 'gepresteerd' hoeven te hebben. Gewoon omdat ze er blij van worden.

Aan de andere kant krijgen ze heus niet alles waar ze om vragen, met name de oudste die zakgeld krijgt stimuleer ik om te sparen voor dingen die ze graag wil hebben. Soms betekent dat ook dat ze iets dan ineens niet meer hoeft als ik aangeef dat ze het zelf zou kunnen kopen.

Wat het soort cadeaus betreft kijk ik altijd naar meerdere dingen. Vooral wat ze leuk vinden en ook deels naar wat ze nodig hebben. Zo kan het best voorkomen dat ik een fiets geef met een verjaardag omdat die toevallig rond die tijd toch nodig is. En daarbij krijgen ze van mij met een verjaardag toch eerder een duurdere/mooiere fiets dan wanneer het tussendoor is.

De verjaardagscadeaus variëren hier tot nu toe van groot tot klein en van goedkoop tot duur. Zo heeft dochter toen ze twee werd een vrij grote houten speelkeuken gehad die best prijzig was. Afgelopen verjaardag kreeg ze een zeemeerminnenstaart waar je mee kunt zwemmen, dat wilde ze toen het liefste hebben van mij. En die was veel goedkoper. Bij zoon net zo, het wisselt afhankelijk van wat hij leuk vindt en wat hij kan gebruiken (zo vond ik een loopfiets toen hij twee werd zowel leuk als nuttig).
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 14:26

Bericht 29 Dec 2017 21:40

Re: Cadeautjes in de kast?

Ik heb dat wel gedaan. Vorig jaar kon je bij een supermarkt waar mijn ouders altijd komen, sparen voor Playmobil. Toen heb ik wel het een en ander gekocht en in een doos op zolder bewaard. Ook zijn er af en toe leuke speelgoedaanbiedingen bij bijv de Kruidvat en dan haal ik dan ook al in huis. Grote cadeaus voor verjaardagen of sinterklaas koop ik meestal wel kort van tevoren, ook omdat mijn kinderen weleens van gedachten veranderen en ik wel iets wil geven wat ze op dat moment ook graag willen hebben.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Dec 2017 21:47

Re: Cadeautjes in de kast?

Ik kijk nu of V qua ontwikkeling toe is aan wat anders en dan krijgt ze het. Ik kan haar moeilijk met het echte babyspul laten spelen wanneer ze daar op uit gekeken is. Ik denk dat als ze ouder wordt het geven van spulletjes wat anders wordt omdat ze het dan bewust gaat meemaken. Maar ook dan krijgt ze denk ik wel iets (knutselspul) of zo omdat het nodig is alleen dan maak ik er niet een cadeautje van. Zoals Sam geloof ik
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers