Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


"ineens" lastiger eter.

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 19 Nov 2018 19:37

"ineens" lastiger eter.

Een van mijn dochters doet sinds een aantal weken moeilijk met eten. Nu zijn het nooit super goede eters geweest, wel toen ze baby waren toen aten ze alles maar dat is behoorlijk veranderd. Ik kon er altijd wel redelijk mee omgaan omdat ik vond dat ze nog best wat lusten en ik daar wel mee rond kwam. Maar nu gaat ze ineens dingen die ze eerder wel at ook slecht eten, of lust ze ineens niet meer. Dit betekent dat ze gewoon 1 of 2x per week echt niet eet, moeilijk doet over proeven en eigenlijk ook niet gezellig is aan tafel. Als we een toetje hebben krijgt ze dan wel een toetje.

Als ze hebben gesport hou ik er altijd rekening mee dat we iets eten wat ze echt lusten want ik kan echt goed begrijpen dat ze heel erg zin hebben in eten dan.
We eten ook zeker wel de de ongezonde dingen zoals pizza of patat of pannenkoeken.

Ik had er zelf eerder nooit geen moeite mee, nou ja ik baalde er wel goed van dat het zoveel gezeur was om het eten en dat heb ik nog steeds zo. Alleen nu heb ik er echt wel een rotgevoel van dat zij dan met honger in bed ligt. Maar ik wil ook niet andere dingen voor haar koken (juist omdat ik er zoveel rekening mee hou) en ik wil haar ook geen boterham aanbieden omdat ik daar mee het gevoel heb dat ik haar niet willen eten of het sowieso niet willen proberen dan beloon.

Iemand tips of ervaringen?
:heart: :heart: 2011
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 19 Nov 2018 20:39

Re: "ineens" lastiger eter.

Het eten doet geen pijn?
Eet ze bepaalde dingen wel goed? Dit vraag ik omdat het kindje van een vriendin de amandelen heel dik had zonder ze het wisten.
2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 19 Nov 2018 21:16

Re: "ineens" lastiger eter.

Wat een goede vraag!
Ik heb haar daar niet over gehoord, ze zegt gewoon lust ik niet. Zegt ze ook als het iets nieuws is. Ze eet bijv wel andijviestamppot en pasta, maar rijst dan weer niet. Aardappelwafels uit de oven wel maar gebakken aardappels niet. Zijn best dingen die ze eerder wel heeft gegeten, ik heb haar niks horen zeggen over dat het pijn doet ik kan het nog een keer vragen.
Bami vond ze altijd echt lekker, neemt ze nu 2 of 3 happen van.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem272

Bericht 19 Nov 2018 21:29

Re: "ineens" lastiger eter.

Hebben jullie een aantal van die 'standaardgerechten' die je regelmatig rouleert?

Hier helpt het namelijk als we af en toe iets heel nieuws proberen. Dan blijken de kinderen opeens gek te zijn op groente-omelet of bleekselderij met yoghurtdip, dat soort gekke dingen. Even uit je comfortzone, en dat lusten ze dan ineens wel. Zou dat kunnen werken voor jullie?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 19 Nov 2018 21:35

Re: "ineens" lastiger eter.

We eten regelmatig iets nieuws.. maar dat is dan al wel een variatie op iets. Dus zeg maar een andere soort risotto iets anders met pasta. Bedoel je dat? Of bedoel je dat we bijv nooit zo omelet eten en dat we dat een keer kunnen doen?

Verder hebben wel veel standaard dingen, pasta of stampot(nu in deze periode) na het sporten omdat ik weet dat ze dat eten. Bami of nasi eten we regelmatig, regelmatig broccoli met aardappelwafels omdat ze dat lusten.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem272

Bericht 19 Nov 2018 21:45

Re: "ineens" lastiger eter.

Ik bedoel echt iets heel nieuws. Geen variant op. Misschien ontdek je dat ze gek zijn op eten uit de tajine, op zelfgemaakte broccolisoep of couscoussalade (ik roep maar wat), en dan kun je dat vaker gaan maken.

In Opperdepop staan veel kindvriendelijke recepten, maar dat is wel op wat jongere kinderen gericht.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers