Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefdesverdriet bij zoon

<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 09 Mei 2022 09:07

Liefdesverdriet bij zoon

Ik heb getwijfeld over de pijler, maar het gaat om m'n kind dus heb het in deze pijler gezet.
Mijn zoon heeft een vriendinnetje gehad de laatste 1,5 jaar. Ze waren stapelgek op elkaar en hij deed echt alles voor haar.
Afgelopen vakantie hebben ze veel samen gedaan, niks aan de hand. En afgelopen zaterdag heeft ze het uitgemaakt omdat haar gevoelens weg zijn. Voor m'n zoon kwam het totaal uit het niks. Hij had een leuke dag gepland met haar en toen was het ineens uit.
Hij is kapot van verdriet, wil vluchten, bezig zijn om er niet aan te hoeven denken.. En ik vind het verschrikkelijk hem zo te zien.. Ik wil hem helpen naar ik zou niet weten hoe. Ik praat met hem wanneer hij wil, geef hem knuffels en verwen hem een beetje maar meer kan ik niet.
Ook voor mezelf vind ik het moeilijk, ten eerste zijn verdriet. Maar ik was ook gehecht aan haar, kon goed met haar ouders opschieten. Hadden gezamenlijk ook dingen gepland en deden we geregeld en nu ineens is alles anders.
Zijn er ouders die ervaring hebben met dit verdriet? Het was een echt serieuze relatie van 1,5 jaar dus het zit echt heel erg diep bij m'n zoon 😔
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Mei 2022 09:33

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Ach wat ontzettend verdrietig zeg. Wat rot voor hem en wat lijkt dat me lastig je kind zo te zien.
Let's discover the world together.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 09 Mei 2022 09:47

Re: Liefdesverdriet bij zoon

O..mn bericht was niet doorgestuurd..overnieuw.
Zielig is dat he Kira.
Ik heb hetzelfde met mn oudste kleindochter op t moment.
Ze komt veel bij me en kan t dan ook maar over 1 ding hebben..met dikke tranen...mn hart breekt voor haar.
Het enige wat ik doe,ie luisteren..eindeloos luisteren,arm om haar heen...laten huilen...roomijs geven.
Maar dit is een meisje... ik weet niet of dit voor een jongen ook werkt.
Je hebt vast al laten weten dat je er voor hem bent en veel meer kun je niet doen denk ik.
Liefdesverdriet moet slijten,maar als t je kind betreft,zou je het het liefst overnemen.
Heel veel sterkte samen..t is echt naar.
<<

Pitty

Bericht 09 Mei 2022 10:25

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Knuffel Kira.

Ik heb zelf 1 keer op m’n zestiende liefdesverdriet gehad, zo vreselijk naar. Duurde lang voordat ik weer een relatie aanging, ik durfde niet meer.

Veel afleiding, leuke dingen doen, het slijt. Maar wel ingewikkeld hoe dat zit met haar ouders en jullie uitstapjes.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Mei 2022 11:05

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Ach wat verdrietig Kira. Zowel voor hem als voor jou!
Ik kan je helemaal geen advies geven maar wil jullie wel veel sterkte wensen.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 811

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 09 Mei 2022 12:25

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Wat naar lieve Kira. Veel sterkte daar.

In je berichten op het forum kom je op mij over als zo'n betrokken, lieve moeder. Volgens mij zijn jouw zoon en jij een geweldig team. Hij heeft vast veel steun aan jou!
T (2008) en I (2013)
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 10 Mei 2022 15:58

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Danny, ah wat sneu voor je kleindochter! M'n zoon wil zich groot houden bij mij maar ik heb hem wel al tig knuffels gegeven. Ik vind het inderdaad verschrikkelijk om te zien, heb nog liever zelf verdriet.
Pitty, ik was 17 en dat heeft echt heel erg lang geduurd.. Misschien wel een dik jaar. Ik hoop echt dat het bij hem sneller gaat, maar hij is er nog helemaal kapot van.
Filoria, ja dat is wel zo. Hij bedankte me gisteren ook dat ik zo lief voor hem ben..

Marin en Olive, dankjulliewel ☺️

Het ging gisteren na school wat beter, de afleiding was fijn maar in de avond had hij weer veel verdriet. Vannacht ook amper geslapen... Heb zo met hem te doen. Ben inmiddels ook wel echt boos, vind het zo rot dat het totaal uit het niks kwam en haar moeder doet er vrij luchtig om.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 10 Mei 2022 16:03

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Wat sneu. Vooral omdat het zo onverwacht kwam. Sterkte! 😘
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 10 Mei 2022 16:10

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Wat verdrietig voor je zoon, en ook voor jou, Kira. Veel sterkte!
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 14 Jun 2022 08:16

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Nou we zijn inmiddels 1,5 maand verder en het gaat niet beter. De eerste weken hield hij zich goed en groot maar hij is steeds somberder, stil, in zichzelf. Hij slaapt niet en kan zich niet concentreren.
Ik ben vorige week gaan lunchen met haar moeder en die zij dat m'n zoon haar nog veel appte en dat z'n ex niet goed weet hoe daarmee om te gaan. Ze wil hem niet kwetsen door rot te doen maar ook niet constant reageren om hem geen hoop te geven.
Dus ik had daarna wel een ingang om met hem te praten en hij is wat meer open. Gisteren heeft hij zijn mentor geappt en vandaag zou die even met hem praten... Ik vind het zo moeilijk en zo zielig.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Jun 2022 08:26

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Wat lijkt me dat moeilijk en pijnlijk om je kind zo te zien. Hopelijk ziet hij de zon gauw weer schijnen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Jun 2022 08:41

Re: Liefdesverdriet bij zoon

He wat rot zeg. Wat lijkt me dat moeilijk om te zien. Ik wilde even zeggen dat ik vind dat je het goed aanpakt. Wel je zorgen uiten en ruimte geven om te praten zonder er bovenop te zitten.
Hopelijk slijt het verdriet gauw een beetje
Let's discover the world together.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 14 Jun 2022 08:56

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Ach wat sneu...liefdesverdriet doet heel zeer op elke leeftijd...
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 14 Jun 2022 14:30

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Wat klote, Kira. Ik snap dat het moeilijk is voor jou, maar ik zou niet weten wat je verder nog kan doen inderdaad, het lijkt alsof je er heel goed mee omgaat. Ik hoop dat het snel de betere kant op zal gaan met hem en dat hij weer gelukkig wordt!
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 14 Jun 2022 14:53

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Wat lijkt me dat ontzettend moeilijk om je kind zo verdrietig te zien. En machteloos omdat dit iets is wat hij alleen zelf echt moet verwerken. Hopelijk komt hij snel weer uit die put.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 15 Jun 2022 12:47

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Dankjewel voor de fijne reacties en ook dat jullie vinden dat ik het goed aanpak. Het liefst zou ik wel echt doorvragen maar ik merk ook dat m'n zoon dat gewoon niet kwijt wil dus ik hou me vanzelf wat afzijdig maar zeg wel echt een paar keer per dag dat ik er voor hem ben.
Gesprek met de mentor heeft hem wel goed gedaan geloof ik, hij begon er daarna zelf over dat hij in een rouw proces zit en daarna hebben we er nog wel over kunnen praten.
Hij ziet haar nog wel eens bij de training, dansen op hoog niveau en hij stoort zich erg eraan dat ze nog geen 1 keer gevraagd heeft hoe het met hem is.. Dat vind ik gewoon sneu, ben je zo lang samen geweest en voor hem lijkt het nu alsof hoi voor haar niks voorstelde :(
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 17 Jun 2022 16:15

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Kira schreef:Dankjewel voor de fijne reacties en ook dat jullie vinden dat ik het goed aanpak. Het liefst zou ik wel echt doorvragen maar ik merk ook dat m'n zoon dat gewoon niet kwijt wil dus ik hou me vanzelf wat afzijdig maar zeg wel echt een paar keer per dag dat ik er voor hem ben.
Gesprek met de mentor heeft hem wel goed gedaan geloof ik, hij begon er daarna zelf over dat hij in een rouw proces zit en daarna hebben we er nog wel over kunnen praten.
Hij ziet haar nog wel eens bij de training, dansen op hoog niveau en hij stoort zich erg eraan dat ze nog geen 1 keer gevraagd heeft hoe het met hem is.. Dat vind ik gewoon sneu, ben je zo lang samen geweest en voor hem lijkt het nu alsof hoi voor haar niks voorstelde :(


Ze zijn nog zo jong. Het kan van haar kant uit ook gewoon ongemakkelijkheid zijn of een manier om er mee om te gaan. Dat ze het uit heeft gemaakt wil ook niet perse zeggen dat ze het er niet moeilijk mee heeft. In mijn eigen ervaring kunnen dat soort vragen dan ook weer een soort valse hoop opwekken bij jongens/ mannen en alleen daarom ben ik daarmee gestopt. En ja, mss is het een trut, dat kan ook. Neemt niet weg dat het voor hem pijnlijk is inderdaad maar zou dit wel in mijn achterhoofd houden.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 17 Jun 2022 17:13

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Oh dat doe ik ook wel hoor, maar het is wel m'n zoon die verdriet heeft. En hij snapt dat dan niet, dat ze dat niet vraagt. Ik relativeer het ook bij hem door dit soort dingen uit te leggen. Gisteren ging het iets beter, hij zei dat ie een paar uur niet aan haar had gedacht 🙈
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 18 Aug 2022 12:08

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Nou even een upje,
Z'n ex vriendinnetje heeft spijt.. Ik zag het al aankomen, ze appte weer meer en zijn samen met een groep nog op stap geweest dit weekend. Na afloop viel haar naam heel veel. Nu heeft ze dus gezegd dat ze spijt heeft, hem mist etc. Dus nu gaan ze binnenkort naar de bioscoop..

M'n moederhart gaat alle kanten op, pfff.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 18 Aug 2022 12:53

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Awww. Hoe ging het in de tussentijd met je zoon?
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 18 Aug 2022 15:33

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Wisselend, hij heeft lang verdriet gehad, toen was het iets minder. Maar toen kreeg ze een nieuw vriendje en daar was hij wwwr erg verdrietig over.
Maar dat vriendje was 't tegenovergestelde van mijn zoon, helemaal niet lief. En dat was het niet voor haar en nu wil ze hem dus terug.. En m'n zoon wil dat natuurlijk ook erg graag. Hij is gewoon gek op haar. Maar ik maak me zorgen dat ze hem weer pijn doet na een tijd.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 18 Aug 2022 16:18

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Ja lastig lijkt me dat. En als moeder ook lastig maar ik denk dat je hem dit toch zelf moet laten ondervinden.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 18 Aug 2022 21:35

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Wat lijkt me dat lastig voor je Kira. Vooral omdat je hem met zo’n diep verdriet hebt gezien. Maar als hij met haar verder wilt dan is dat natuurlijk aan hem. Hopelijk kan je je bezorgdheid los laten, hoe moeilijk dat ook is.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 19 Aug 2022 08:08

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Ik ga het het ook zelf laten ondervinden hoor. Zou nooit verbieden dat hij met haar omgaat, dat kan ook niet. Ze gaan binnenkort daten en ik verwacht dat het daarna dan weer 'aan' is. We gaan het zien.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Aug 2022 08:14

Re: Liefdesverdriet bij zoon

Oh wat lijkt me dat lastig om aan de zijlijn te staan. Maar dit is inderdaad leren en ondervinden. Hopelijk wordt hij niet weer gekwetst.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers