Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lunchtrommel en beker voor school

<<

Anoniem166

Bericht 20 Feb 2016 22:15

Lunchtrommel en beker voor school

Welke lunchtrommel en beker zijn nu echt handig en lekvrij voor schoolgaande kinderen? Mijn dochter heeft een continurooster, dus eet een paar keer per week op school. Ik zou meerdere vakjes in de lunchtrommel wel handig vinden.
<<

Linvi

Bericht 20 Feb 2016 22:16

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Wij zijn erg tevreden over de series van mepal.
Al weet ik niet of die ook vakjestrommels hebben.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Feb 2016 22:27

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Wij hebben ook alles van Mepal. Lekt nooit!
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 20 Feb 2016 22:33

Re: Lunchtrommel en beker voor school

De broodtrommels van Mepal zijn heel fijn! Dacht laatst te zien dat je ze ook met vakjes hebt, weet alleen niet meer hoeveel. Die wij hebben heeft geen vakjes overigens, het is de broodtrommel van zoon en die gebruiken we voorlopig toch alleen voor brood. Dochter heeft een andere, maar die is ook alleen voor brood nog. Pas in groep drie hoeft ze eten mee naar school te nemen. Dan wil ik ook een trommel met vakjes. Laatst zag ik ook iets van Ikea met vakjes (volgens mij postte iemand die hier) en die was ook niet zo duur. Klean Kanteen heeft ook handige, al zijn die wel wat duurder.

Om te drinken vind ik een Dopper erg handig, die heb ik zelf nu en lekt niet in mijn tas. Dochter heeft een drinkfles van Lego en dat gaat ook goed. Als zij naar school ook drinken mee gaat nemen dan wil ik denk ik kijken voor een Dopper met sportdop of een flesje van Kleen Kanteen. Heb ik goede verhalen over gehoord ook.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 20 Feb 2016 22:55

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Hier ook al jaren mepal.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 20 Feb 2016 23:04

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Hier ook mepal met op de drinkbeker een dop met drinktuit. De overblijfmoeders zijn niet allemaal even attent met helpen, dit krijgt hij zelf open.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Babydoll

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 18 Feb 2016 17:28

Bericht 20 Feb 2016 23:31

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Ik heb een set van Mepal en werk daarin met rubberen cupcake vormpjes voor zijn fruit, deze zijn makkelijk weer schoon te maken en zorgen ervoor dat niet de hele trommel een troep wordt.
Sometimes, it takes balls to be a woman.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 21 Feb 2016 08:55

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Sistema heeft een brede lijn met 'food-to-go' oplossingen. Qua uiterlijk misschien niet zo aantrekkelijk voor kinderen, hoewel ze wel felle kleurtjes gebruiken.
L2014 & H2017
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 21 Feb 2016 09:15

Re: Lunchtrommel en beker voor school

J heeft een rvs broodtrommel van LunchBots. Die is niet lekvrij maar prima voor boterhammen.
Daarnaast heeft ze een Cleen Kanteen thermosfles met brede hals omdat ze graag thee mee neemt voor bij de lunch, en we hebben nog een Sigg fles met sportdop voor als ze een keer (extra) water mee wil nemen (meestal in de zomer).
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 21 Feb 2016 09:30

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Voor brood gebruik ik een gewone mepal trommel, en ook een mepal beker.
Voor fruit gebruik ik een bakje van sistema. Ik vind het een heel fijn bakje, net een leuk kleurtje en een extra verdieping om in het bakje te maken.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem151

Bericht 21 Feb 2016 09:56

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Heb je al bij Greenjump.nl gekeken?
<<

Anoniem193

Bericht 21 Feb 2016 10:02

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Ik koop geen mepal weer. De trommel is best, maar de flessen en bekers zijn niet geschikt voor mijn sloper. Van de beker het rubber in het deksel ingedrukt. Die plop beker haalt hij ook uit elkaar en is steeds onderdelen kwijt.
Voor hem zijn de enige bekers die werken van die rvs van greenjump.
<<

Anoniem258

Bericht 21 Feb 2016 11:24

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Ik heb de kleine Mepal bakjes voor alle 4. Ze hoeven alleen fruit of een koekje mee. En ik heb de mepal bekers, maar sinds afgelopen week ook de kleine flessen in de vorm van een dier van Tupperware. Met een sportdop, en die bevallen ook goed tot nu toe.
<<

Anoniem255

Bericht 21 Feb 2016 11:36

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Hier alles van Mepal. Heb ook bekers/flessen van tupperware maar die lekken.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 21 Feb 2016 12:46

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Hier ook het meeste van mepal.
Nu na 3,5 jaar school nog steeds niet kapot.
De bekers met schroefdop lekken niet en van de bakjes is alleen het knopje weg dat je in kan drukken, maar zonder werken die ook.

Nu ook een set van de AH erbij met een schroefdop en elastiek om de bak en die werkt ook goed.

Ik wil als ik weer eens bij ikea ben wel kijken voor 1 met vakjes. Nu doe ik vaak alsnog iets in een plastic zakje erbij in.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 21 Feb 2016 12:54

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Mepal beker hier, bevalt wel. Heeft een keer gelekt maar toen bleek de deksel niet goed in elkaar te zitten.
Broodtrommel hebben we een grote met vakjes van Ikea. Ik gebruik ook vaak kleine bakjes (van Ikea) om dingen in te doen die erg nat zijn (bv mango) of juist droog moeten blijven.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 21 Feb 2016 13:59

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Alibi schreef:Ik koop geen mepal weer. De trommel is best, maar de flessen en bekers zijn niet geschikt voor mijn sloper. Van de beker het rubber in het deksel ingedrukt. Die plop beker haalt hij ook uit elkaar en is steeds onderdelen kwijt.
Voor hem zijn de enige bekers die werken van die rvs van greenjump.

Dat ronde dopje bedoel je? Die kan je heel makkelijk weer terug doen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 10 Jul 2016 17:42

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Ik haal deze even omhoog, iemand hier ervaring met de yumbox? Is hij echt lekvrij? En handig?
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem193

Bericht 11 Jul 2016 09:00

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Thunder schreef:
Alibi schreef:Ik koop geen mepal weer. De trommel is best, maar de flessen en bekers zijn niet geschikt voor mijn sloper. Van de beker het rubber in het deksel ingedrukt. Die plop beker haalt hij ook uit elkaar en is steeds onderdelen kwijt.
Voor hem zijn de enige bekers die werken van die rvs van greenjump.

Dat ronde dopje bedoel je? Die kan je heel makkelijk weer terug doen.

Zat helemaal weggedrukt in het deksel.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Jul 2016 11:07

Re: Lunchtrommel en beker voor school

De deksel kan ook weer half open, waardoor je dat dopje heel makkelijk weer terug kan duwen. Als je door dat gaatje met een pen bijv. duwt druk je het schildje eraf. Van boven af kun je dan dat dopje weer terug doen en dan druk je dat schildje er weer op. Snap je :p?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Jul 2016 11:48

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Ik snap wat je bedoelt ;) Maar hij had het randje van de beker, waar het deksel om heen draait er ook al afgehaald door met zijn tanden het eraf te kauwen. :palm:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Jul 2016 12:21

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Oh :palm:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

anoniem203

Bericht 11 Jul 2016 20:35

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Hier juist een slechte ervaring met Mepal. Vooral met de drinkbekers. Mijn oudste heeft dit als lunchtrommel (Ikea) en drinkbeker (Tupperware) :

Afbeelding

Afbeelding

En als hij niet hoeft over te blijven zo'n Snacky Beker :

Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 11 Jul 2016 20:49

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Mijn zoon heeft een bakje en beker van mepal.
Mijn dochter heeft een bakje van mepal en een dopper.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 11 Jul 2016 21:54

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Wat ik me altijd afvraag met die Snackybekers, lekken ze niet? zag niet echt een afsluit systeem in de beker zitten.
Dochter wil er ook 1..

Die lunchtrommel van de Ikea ziet er ook handig uit! En die fles van tupperware is echt leuk!
December 2009
juli 2012
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers