Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


tips voor een circusfeestje

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 25 Sep 2017 11:54

tips voor een circusfeestje

Zaterdag vieren we L's kinderfeestje. Met haar broer en haarzelf erbij zijn we met 12 kinderen van 5, 6 en 7 jaar.
Ze wilde graag een circusthema, maar ik heb eigenlijk nog zo weinig inspiratie wat we dan kunnen doen.
Als eten wil ze tafelfriet, en als taart gekleurde cakejes.
Verder gaan we gekke foto's maken met van die photo booth props en een linnen tas versieren (heeft niks met circus te maken, maar wilde ze graag ook laten knutselen).
L wil zelf ook heel graag een speurtocht, onderweg moeten er nog spelletjes bedacht worden.
Iemand die nog een leuk idee heeft wat we kunnen doen?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Sep 2017 11:59

Re: tips voor een circusfeestje

Klinkt nog niet erg als een circusfeestje haha.

De photo booth props kan je natuurlijk wel in circusstijl doen, met clown neuzen, pruiken (clown, dompteur, leeuw). Je kunt misschien de linnen tasjes met name in primaire kleuren versieren, dat zijn wel echte circuskleuren. Verdeel de groep in groepjes van 4 kinderen (dus 3 groepjes) en laat ze een act bedenken (evt met props die je kunt huren), dus bijv een clownsact, een act met dompteur en leeuw (de verkleedkleren van de props komen hier ook weer van pas). Natuurlijk wel met enige sturing hierin.

Speurtocht kan je daar ook wel in verwikkelen misschien. Dat ze steeds een item vinden ofzo dat daarmee te maken heeft en aan het einde is de eindopdracht een act bedenken?
Let's discover the world together.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 25 Sep 2017 12:08

Re: tips voor een circusfeestje

Misschien kun je wat bestaande spelletjes aanpassen in circusthema?

Wij deden bijvoorbeeld een aardappelrace tijdens het feestje van mijn dochter: estafette met een aardappel op een lepel (jawel, ik durfde met 4- en 5-jarigen het niet aan met eieren). En dan zet je het eerste kind een clownsneus op en een pruik en de volgende mag dan pas weer lopen/rennen als de neus en pruik gewisseld zijn met het volgende kindje. Als je ook nog een clownstrui ofzo hebt, dan heb je die hele aardappel niet eens nodig, dan kunnen ze ook gewoon verkleden en rennen.

Of ‘kus de clown’ als variant op ‘kus de kikker’. Of geblinddoekt een clowsneus tekenen op het hoofd van een clown (als variant op ‘Ezeltje prik’.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 25 Sep 2017 12:33

Re: tips voor een circusfeestje

Ik heb wel een goocheldoos en clownsneuzen gekocht, maar moet nog bedenken wat ermee te doen.
Aardappelrace is een goed idee.
Act bedenken is denk ik te moeilijk voor ze (en ik ben niet zo goed in sturen, vooral in chaos creëren, haha)
Maar bedankt voor de tips!
L 7-10-2011
N 23-5-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers