Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 15 Jul 2015 20:23

Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

In Nederland is het normaal om te ontbijten en lunchen met brood, maar dit is niet per se de meest gezonde keuze geloof ik.
Onze meiden eten hun brood 9 van de 10 keer met zoet beleg. Daarbij duurt het bij de jongste ook nog eens een eeuwigheid voordat ze haar brood op heeft. Nu vroeg ik mij af wat jullie kinderen krijgen? Misschien dat ik bij de jongste eens yoghurt met fruit of iets dergelijks ga proberen.
<<

Anoniem198

Bericht 15 Jul 2015 20:25

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Mijn zoontje krijgt havermout als ontbijt en 2 speltboterhammen als lunch.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 15 Jul 2015 20:25

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Die van mij (15 mnd) krijgt 120+4 opvolgmelk nr 4 en daarbij een boterham met smeerkaas en een tuitbeker melk. Ze doet een uur over die boterham.
Als ik moet werken krijgt ze alleen die fles en moet de oppas/opvang haar nog een boterham geven...
04-2014
10-2015
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Jul 2015 20:26

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

B eet meestal brood en dan het liefst met kaas of worst. Soms hagelslag of chocopasta.
Ze eet soms (net als ik) een beetje yoghurt met havervlokken en wat aardbeitjes.
<<

Anoniem112

Bericht 15 Jul 2015 20:31

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Hier ook brood
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 15 Jul 2015 20:34

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Mijn oudste eet in de ochtend vaak een bak yoghurt.
En de jongste eet ook wel krentenbollen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 15 Jul 2015 20:36

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Ontbijt wisselt, brood, beschuit, yoghurt, krentenbol, crackers, fruit. Met de lunch eten ze bijna altijd brood.
2010 2012
<<

Anoniem331

Bericht 15 Jul 2015 20:36

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Alleen yoghurt dan meisjesmamma? Dat vult dan toch helemaal niet?

Hier eten ze brood, soms een stukje ontbijtkoek erbij of crackers. Maar 1 boterham eten ze beide sowieso.
<<

Anoniem180

Bericht 15 Jul 2015 20:38

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

De oudste ontbijt (helaas) bijna niet. Bij haar probeer ik af te wisselen: brood (vaak alleen met boter), rijstwafel, smoothie met yoghurt en fruit, banaan/ei/Brinta pannenkoek, krentenbolletje. Alles gaat er met moeite in. Ze drinkt wel altijd een beker melk.

De jongste krijgt pap, gewone granenpap.

Zelf ontbijt ik ook niet met brood, maar meestal met kwark of een smoothie.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 15 Jul 2015 20:38

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Bijna altijd knäckebröd met kaas of pindakaas. Soms een boterham of pancakes.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 15 Jul 2015 20:38

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Mijn dochter ontbijt vaak niet. Het gaat er echt niet in.

Zoon eet een boterham, drinkt een smoothie of eet een bakje yoghurt.

Popcorn, waarom vult yoghurt niet? Ik neem altijd gewone volle of Griekse yoghurt, voldoende calorieën.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 15 Jul 2015 20:39

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Popcorn schreef:Alleen yoghurt dan meisjesmamma? Dat vult dan toch helemaal niet?

Hier eten ze brood, soms een stukje ontbijtkoek erbij of crackers. Maar 1 boterham eten ze beide sowieso.


yoghurt met een beetje limonade. Ze moet wat van me eten anders gaat ze met een lege maag op pad. Dit is ooit 4 jaar terug door de diëtiste geadviseerd.
Brood krijgt ze er niet in vroeg (net als haar mama) en ze heeft een gluten.aller.gie dus dat maakt het niet makkelijk.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Jul 2015 20:49

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Ik vind allen yoghurt als ontbijt voor mezelf niet echt brandstof om een paar uurtjes mee vooruit te kunnen zeg maar. Vandaar dat me dat altijd zo karig lijkt als ontbijt voor een kind. Maar wellicht dat het ook prima wel kan hoor.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 15 Jul 2015 20:51

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Gewoon brood met iets erop. De kinderen mogen zelf kiezen wat.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Jul 2015 20:55

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Iedere ochtend havermout met banaan en rozijnen en kaneel.
En als lunch eet hij brood. Thuis is dat 2 boterhammen, op de opvang eet hij er 4 of soms 5. Maar daar hebben ze chocopasta en jam dus ik denk dat hij daarom dan zoveel eet :) Thuis hebben we alleen kaas, worst, pindakaas en appelstroop.
#teammaple🍁
<<

anoniem203

Bericht 15 Jul 2015 21:10

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

De oudste eet brood of een cracker. Heel soms iets van cornflakes of muesli. Qua beleg vind hij alles lekker. Van appelstroop tot boterhamworst.

De jongste begint de dag meestal met een flesje pap en een banaan.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 15 Jul 2015 21:13

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Als ontbijt meestal een boterham een cracker met jam, appelstroop of chocopasta. Als ik ontbijt met yoghurt wil ze altijd wel een paar hapjes.

Als lunch 1 of twee boterham met kaas of vleeswaren. Soms maken we een tosti of bak of kook ik een eitje dat ze dan op brood krijgt.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 15 Jul 2015 21:16

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

In de ochtend brood met hartig beleg en een beker karnemelk
Bij de lunch 1 of 2 boterhammen, de eerste met hartig de 2e met zoet beleg en een beker karnemelk
<<

anoniem203

Bericht 15 Jul 2015 21:19

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

De jongste eet altijd brood als lunch. Voor de oudste maak ik op woensdag altijd iets anders zoals knackworstjes op een broodje, worstenbroodje, poffertjes enz en de rest van de dagen krijgt hij gewoon brood. Soms een tosti.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Jul 2015 21:22

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Ik bak trouwens ook regelmatig 's avonds iets van een verantwoorde speltmuffin, dat eten ze dan de volgende morgen als ontbijt.
<<

Anoniem234

Bericht 15 Jul 2015 21:23

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

In de ochtend krijgt ze pap met melk.
Als lunch eet ze brood, crackers of beschuiten. Meestal iets met pasta, smeerkaas of worst.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 15 Jul 2015 21:48

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

S`morgens altijd brood. S`middags meestal ook met soms een cracker of stukje ontbijtkoek erbij. Ook doe ik heel af en toe weleens knakworstjes of eitje bakken voor op brood of maak ik een tosti.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem255

Bericht 15 Jul 2015 22:17

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Dat wisselt. De jongste meestal brood of knackers. De oudste wisselt af. Brood, fruit smoothie, yoghurt met fruit...
<<

Patsy

Bericht 15 Jul 2015 23:26

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Brood, onze oudste is gék op brood.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 15 Jul 2015 23:32

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

De oudste eet als ontbijt 9 van de 10 keer een bak Brinta (lidl versie) met suiker erdoor. Alleen als die op is brood of crackers.
De jongste de ene keer een boterham, soms gaat die op en vaak ook niet. Andere keer 1 tot 1,5e cracker.

Toevallig vanochtend een Mugcake gemaakt. Dat ging er bij beide en vooral de jongste goed in. Dus dat ga ik wel eens vaker doen.

Als lunch meestal brood beide en soms tosti of gebakken ei.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers