Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Speelkeukentje (niet persé Ikea)

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jan 2018 19:16

Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Wie heeft er een speelkeukentje? Welke heb je? Zijn er ook mensen die niet het Ikea keukentje hebben?

Voor O's verjaardag (nog iets meer dan twee maanden) willen we een speelkeukentje geven als eerste grote cadeau, als er iets is dat bij ons past is het dat wel. En dat geeft ook mooie afgebakende cadeaus aan anderen, leuke speel etenswaar en keukengerei enzo.

M'n man vindt het Ikea keukentje alleen een beetje te standaard, hij wil graag iets origineler. (beetje onzin maar oké prima). Ik liet wel wat leuke gepimpte versies zien maar eerlijk is eerlijk, wij zijn écht geen doe het zelvers. Denk dat zelfs dat al niet aan ons is besteed.

Ik zou een houten keukentje wel leuker vinden dan een plastic, zeker in de woonkamer. In elk geval niet iets dat schreeuwt qua kleur.

We hebben eventueel deze op het oog al ben ik nog niet helemaal overtuigd:
Afbeelding
https://www.kinderkeuken.nl/kidkraft/up ... -p-71.html

Deze vind ik ook nog wel mooi:
Afbeelding

Heeeeeel toevallig iemand die deze heeft? Of een tip voor andere leuke keukentjes?

Feel free om ook te reageren als je wel een Ikea keukentje hebt hoor, ook gepimpt en met foto, want wat mij betreft is die nog niet helemaal uit de running. (ik weet dat er ook een ikea keukentjes topic was ooit maar dit gaat dus niet persé om die).
Laatst gewijzigd door Marin op 22 Jan 2018 19:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 22 Jan 2018 19:22

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Geen kinderen en geen ervaring, maar deze speelkeukentjes zijn wel heel tof! Van steigerhout en nog helemaal aan te passen aan je wensen, als kleur en welke figuurtjes in de deurtjes;
https://www.bartsmeubelen.nl/contents/n ... ukens.html
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:33

Bericht 22 Jan 2018 19:27

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Nu wilde je al geen plastic keukentje, maar die zou ik ook echt niet aanraden. Wij hebben er wel eentje en mijn dochter speelt er heel graag mee, maar ze kan nu ze drie is pas de deurtjes goed open krijgen. Het voordeel van het IKEA keukentje vind ik dat de deurtjes heel soepeltjes open en dicht gaan. Maar misschien is dat bij andere keukentjes ook wel. Wel iets om op te letten.
Mooie keukentjes heb je gepost.
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Jan 2018 19:33

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Zowel bol.com als https://www.kinderkeuken.nl/ hebben een hele reeks aan houten kinderkeukens, daar zit ook vast wat leuks tussen!
08/2018
05/2021
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 22 Jan 2018 19:36

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Wij hebben de ikea. Echt een hit, nog altijd, bij beide dochters! Ik vind het echt speelgoed wat z'n geld waard is doordat er echt lange tijd mee gespeeld wordt vergeleken ander speelgoed dat toch vaak voor korte duur is(dochter van 10 maanden speelt er nu al mee, maar kan dr ook nog jaren plezier van hebben) .
Het keukentje van angel en bandits heeft mijn schoonzus. Die ziet er erg leuk uit op foto, maar is in het echt behoorlijk klein. Ik zou die dus afraden.
Juli 2015
Maart 2017
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 22 Jan 2018 19:38

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Ooh leuk, speelkeukentjes zijn zo zoet.
Wij zijn uiteindelijk toch voor die van ikea gegaan, omdat die veelzijdig is. Veel verschillende kastjes (en dat open en dicht doen en alles steeds achter ander deurtje zetten is the bomb ;)), lampjes bij het ‘fornuis’ en hij is in hoogte verstelbaar dus groeit lang mee. Wij hebben m juist niet gepimpt, want zo ongepimpt is ie eigenlijk origineler vonden wij haha.

Maarrr ik heb ook heel lang staan wegdromen bij het houten keukentje van Sebra. En dan in groen/blauwig. Die is zooo mooi. En heb je ook nog wel allerlei kastjes enzo van mocht je willen uitbreiden. Qua mooi vind ik t eigenlijk toch jammer dat ik die niet heb gedaan haha.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 22 Jan 2018 19:39

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Brio (bekend n de houten treinen) heeft ook leuke keukentjes en keuken onderdelen.
Wij hebben wel een Ikea (enigszins gepimpt) en ben er wel echt mega tevreden over. S speelt er heel graag en veel mee.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 22 Jan 2018 19:41

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Oh en Hape heeft ook nog een leuke vind ik, met een soort uitschuiftafeltje op wieltjes!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Jan 2018 19:44

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Vind het zo grappig dat jij vaak typ, “dit past bij mij, is helemaal mij” etc. Ik snap je wel hoor mbt het keukentje omdat jullie van koken houden. Maar ik zie het je ook doen bij kleding, reizen etc. Leuk dat je zo bij jezelf blijft natuurlijk maar waarom steeds zo benoemen? Alsof je iets heel bewust wil uitstralen want je bent in principe niet wat je bezit of draagt maar wie JIJ bent.

Sorry ik ben aan het zeiken.

Leuk cadeau voor Ollie en ik zou kiezen voor iets kant en klaars. Ik vind de Ikea keuken ook gewoon leuk. De tweede witte keuken vind ik ook mooi. Of een handige Harrie zelf iets laten maken en dat in een kleur spuiten of zo.
Laatst gewijzigd door Lot op 22 Jan 2018 19:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 22 Jan 2018 19:45

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Ik zou vooral een houten keukentje gaan.
Mijn ouders hebben er eentje van plastic en die trekt ze de hele kamer door en als ze het oventje opent dat valt het keukentje bijna om.
Wij hebben zelf die van IKEA en ik ben er super blij mee!
Hij is zo lekker stevig en makkelijk te gebruiken.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 22 Jan 2018 19:52

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Leuk cadeau! Dochter speelt nu al dagelijks in het keukentje. Ze staat er aan en doet de deurtjes open en dicht en speelt met de pannentjes. Wij hebben de Ikea keuken (wel gepimpt) dus niet echt tips verder. Vind het een heel fijn formaat en hij is goed stevig/stabiel. Die eerste lijkt best wel groot en ik vind hem druk overkomen. Die tweede hebben ze hier bij het CB geloof ik staan. Die vind ik mooier dan de eerste keuken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 22 Jan 2018 19:54

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Mijn dochter krijgt met d’r tweede verjaardag het Ikea keukentje omdat ik dit gewoon de leukste vind.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem281

Bericht 22 Jan 2018 19:58

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Ik zou denk ik toch gaan voor een IKEA keukentje, als ik jullie was. Die is niet té groot, maar wel hoog dus lang genoeg plezier van. Maar vooral; veilig, eenvoudig en praktisch en mocht O. een keukentje helemaal niet leuk vinden, dan is-ie ook makkelijk uit elkaar te halen en (tijdelijk) weg te zetten.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 22 Jan 2018 19:59

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Wij hadden er eentje die lijkt op die jij plaatst als eerste Marin, van Kidkraft. Maar dan met verschillende pastelkleurtjes en aan de rechter zijkant was het iets anders.

Echt een top aankoop geweest hier. De oudste kreeg hem met de tweede verjaardag en heeft er zeker twee jaar dagelijks mee gespeeld en daarna nog een jaar of twee af en toe. En de jongste heeft er ook mee gespeeld. Kwaliteit is goed, echt stevig. Ook is hij lekker groot vergeleken bij de meeste keukentjes, dus al het keukenspul kon mooi achter de deurtjes worden opgeborgen. Enige nadeel wat er voor jullie zou kunnen zijn, hij is wat groter en ook aan de hoge kant voor hele jonge kinderen. Dochter kreeg hem met de tweede verjaardag en toen paste ze er net aan achter, dat ze een beetje overal bij kon. Met 1 jaar had ze er vast ook wat mee gekund, maar niet overal bij kunnen komen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Jan 2018 19:59

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Ik vind die van de IKEA ook eigenlijk gewoon het mooist! Wij hebben ‘m ongepimpt staan. Paar toffe plantjes erop, dat wel :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 22 Jan 2018 20:00

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Wij hebben een ongepimpte Ikea keuken en die vind ik echt nog steeds de mooiste. Lekker simpel.

Op bol.com vond ik deze die ik ook wel ok vind, naast de Brio die al genoemd is:
https://www.bol.com/nl/p/howa-speelkeuk ... atedsearch

https://www.bol.com/nl/p/small-foot-kin ... atedsearch

Oh en deze:
https://www.grasonderjevoeten.nl/a-4968 ... turel-wit/

Sowieso vind ik grasonderjevoeten een leuke site voor houten speelgoed, ze hebben zoveel leuke dingen daar!

♥♥
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 22 Jan 2018 20:03

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Ik ben dus wel fan van Kidkraft, maar bedenk me nu dat ik van het merk Janod ook wel vaker leuke houten keukentjes voorbij heb zien komen. Misschien kun je daar nog naar kijken, als je die nog niet al bent tegengekomen in je zoektocht.

Die van ikea vind ik trouwens ook prima, maar die heeft iedereen al. Niet dat dat erg is en hij is ook te pimpen. Maar bij die van ons vond ik het leuk dat hij van zichzelf al lekker kleurrijk was, en ook dat hij wat groter is en meer speel/opbergruimte heeft. Aan de andere kant, je moet het wel in je woonkamer willen hebben.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 22 Jan 2018 20:04

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Ik vind die steigerhouten fantastisch maar ik zou ook gewoon voor Ikea gaan.
Inderdaad met het idee erachter dat als hij het niet leuk vindt dat het makkelijk weg te zetten is EN het is niet duur.
Wij hebben er geen ruimte voor. Dat vind ik best jammer want T is enorm geïnteresseerd in koken.
Wil continu op mijn arm en roeren. Dus ideaal als er een keukentje voor hem naast stond.
2016
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 22 Jan 2018 20:05

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Haha wij hebben ook een plantje erop :D
En 2 fotolijstjes, van kunststof dus peuterproof. Eentje met een zwart-wit foto van dochter met (te grote) koksmuts op en eentje met een gedichtje over bakken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 22 Jan 2018 20:07

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Salome schreef: Dat vind ik best jammer want T is enorm geïnteresseerd in koken.
Wil continu op mijn arm en roeren. Dus ideaal als er een keukentje voor hem naast stond.

Ik heb een keukentje in de keuken staan, met het idee dat D. dan kan “koken” als wij koken. Werkt niet, want nepkoken met lege pannetjes is totaal niet boeiend als er iemand naast je echt staat te koken :laughcry:

♥♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 22 Jan 2018 20:10

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Elliot schreef:
Salome schreef: Dat vind ik best jammer want T is enorm geïnteresseerd in koken.
Wil continu op mijn arm en roeren. Dus ideaal als er een keukentje voor hem naast stond.

Ik heb een keukentje in de keuken staan, met het idee dat D. dan kan “koken” als wij koken. Werkt niet, want nepkoken met lege pannetjes is totaal niet boeiend als er iemand naast je echt staat te koken :laughcry:


Hmhhh nou dan maakt het dus niet uit dat het niet past. :12:
2016
<<

Anoniem286

Bericht 22 Jan 2018 20:12

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

https://www.fonq.nl/product/new-classic ... GQoduIsEpw
Deze hebben wij, van bon appetit, leuk en stevig keukentje. Nu speelt ze er niet meer zoveel mee maar S heeft er veel plezier van gehad.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 22 Jan 2018 20:19

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Hier ook die van Ikea, ik verbaasde me over de kwaliteit. Echt top gewoon!

Als je niet voor die van de Ikea wil gaan is het misschien een idee om er eentje naar je wensen te laten maken? Oké, is een stuk duurder maar wel heel cool.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Jan 2018 20:33

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Ik vind die bovenste persoonlijk echt niet mooi, veel te plastic fantastisch. Maar staat qua kleuren wel mooi bij jullie interieur denk ik. De tweede vind ik wel tof.

Wij hebben ook het Ikea keukentje en ook hier is het een dikke hit. Wij hebben hem niet gepimpt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jan 2018 20:36

Re: Speelkeukentje (niet persé Ikea)

Wow, ik ging even O in bed leggen en eten en intussen zijn er een hele hoop reacties geplaatst. Wat goed zeg, leuk, ik ga ze allemaal even rustig bekijken op de laptop want er is een hoop genoemd!
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers