Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Duowagen baby en peuter

<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2017 08:46

Duowagen baby en peuter

Ik ben uitgerekend eind december. Onze zoon is dan net 2 jaar. Ik denk dat een duowagen de beste keuze is omdat mijn zoon (zeker de winterdag) niet steeds zelf wil lopen als we gaan wandelen en ook niet steeds op zo'n plankje wil staan. Zeker niet als we ver gaan wandelen en het koud is.
Wie heeft er hier ook een duowagen? En wat voor merk? Het liefst wil ik duowagen achter elkaar. Dus een wagenbank waar ik in kijk en aan de voorkant een buggy zodat zoon vrij weg kan kijken. Maar als ik op internet kijk is dat zo niet zo makkelijk te krijgen. Iemand tips of goede ervaringen met een bepaald merk/model?
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 19 Jun 2017 08:52

Re: Duowagen baby en peuter

.
Laatst gewijzigd door Believe op 21 Jul 2017 14:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Patsy

Bericht 19 Jun 2017 09:38

Re: Duowagen baby en peuter

Ik had een Easywalker Duo, wel 2 kinderen naast elkaar dus. De reden om voor een wagen te kiezen waarin beide kinderen naast elkaar was vooral dat het zwaarste kind anders voorin zou komen. Dit leek me erg zwaar sturen. Wel is de Easywalker breder, in winkels heb ik hier nooit last mee gehad (ja, in de Kruitvat, maar daar is een gewone buggy ook al te breed).
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Jun 2017 09:42

Re: Duowagen baby en peuter

Believe schreef:Niet van eigen gebruik, maar van een vroegere vriendin weet ik dat zij een iCandy wagen had.
Die beviel haar erg goed en daar zaten de kindjes ook achter/onder elkaar.


Ja superfijne wagen. Dan zitten ze kindjes schuin onder elkaar. Hier ook een tijdje gebruikt. Wagen word verder niet groter dus geen probleem in winkels en dergelijke. Vraagt ook weinig extra opbergruimte in huis of in de auto. Jongste zit nu nog in de enkele iCandy die we hebben en dat gaat onze peuter wel eens gewoon onder in het boodschappenmandje liggen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2017 09:46

Re: Duowagen baby en peuter

Hadden jullie dan de variant waar de buggy voorop zit (dus vrije kijk) en de bak aan mijn kant maar dan van mij afgekeerd?
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Jun 2017 09:51

Re: Duowagen baby en peuter

Olijfje schreef:Hadden jullie dan de variant waar de buggy voorop zit (dus vrije kijk) en de bak aan mijn kant maar dan van mij afgekeerd?


Ja zo hadden wij hem. En uiteindelijk kon het kleine zitje daar dan als de baby niet meer in de wasbak kon.
Ik vond het wel eens jammer dat ik haar dan niet kon zien maar zelf had ze geen last van omdat ze toch meestal sliep.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem197

Bericht 19 Jun 2017 09:54

Re: Duowagen baby en peuter

Ik heb de joolz geo gebruikt. Ik had hem al als mono en de uitbreiding erbij besteld voor een duo te maken. Zoon zat bovenin en keek van mij af, dochter lag onder in. Ik vond het wel fijn want op die manier kon ik wel gewoon bij de winkels naar binnen. Hier is bv de Kruidvat erg smal en de luiers liggen achterin d hoek. Niet erg praktisch dus want een brede kinderwagen kan daar absoluut niet naar binnen. Nu ligt dochter bovenin en moet zoon zelf lopen maar door de ritsen, heb ik hem zo weer omgebouwd dat zoon ook kan zitten.
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2017 09:55

Re: Duowagen baby en peuter

Inderdaad Femm dat lijkt me wel jammer. Onze zoon sliep nooit zo goed en dan vond ik het wel fijn om hem aan te kunnen kijken en te zien hoe hij erbij lag. Dus zoek eigenlijk de variant dat je wel in de bak kijkt.
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2017 09:56

Re: Duowagen baby en peuter

Ddl dit is ook met een wagenbak van je af toch?
Blijkbaar is wat ik wil nogal lastig. Dus waarschijnlijk een kwestie van eisen bijstellen :P
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4390

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 19 Jun 2017 09:57

Re: Duowagen baby en peuter

Femm schreef:
Olijfje schreef:Hadden jullie dan de variant waar de buggy voorop zit (dus vrije kijk) en de bak aan mijn kant maar dan van mij afgekeerd?


Ja zo hadden wij hem. En uiteindelijk kon het kleine zitje daar dan als de baby niet meer in de wasbak kon.
Ik vond het wel eens jammer dat ik haar dan niet kon zien maar zelf had ze geen last van omdat ze toch meestal sliep.


:smile:

On topic, mijn schoonzus had ipv een plankje een stoeltje dat je aan de zijkant van de kinderwagen kon klikken, ook op wieltjes. Hun wagen was van een vrij onbekend merk (concord) maar ik geloof dat dat ding universeel was. Ik kan het nog een checken als je wil? Scheelt een hoop geld denk ik!
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2017 10:01

Re: Duowagen baby en peuter

Zou je dat eens willen navragen Nienske? Want ik verwacht dat zoon ook geregeld wel wil lopen of op het plankje wil staan, maar dan kan hij in ieder geval zitten als hij moe is of als het koud is. Of als we ver gaan wandelen.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 19 Jun 2017 10:01

Re: Duowagen baby en peuter

Bij de ABC Design zoom kun je de wagenbak wel naar je toe hebben en het grotere kindje zit dan voorop.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Jun 2017 10:21

Re: Duowagen baby en peuter

Haha moet beter lezen wat ik schrijf ;-). Abc zoom leek me ook wel wat maar persoonlijk vind ik die hele lange wagens helemaal niet fijn rijden (zeker niet met snoepjes op gaan).
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 19 Jun 2017 10:23

Re: Duowagen baby en peuter

.
Laatst gewijzigd door Believe op 21 Jul 2017 14:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2017 10:40

Re: Duowagen baby en peuter

Het nadeel daarvan is dat hij dan niet vast kan zitten. Dus als hij dwars is en/of geen zin heeft dan krijg ik een strijd :P
Op dit moment ben ik echt nog heel dankbaar dat ik hem kan vastgespen in de buggy :ja:
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 19 Jun 2017 10:46

Re: Duowagen baby en peuter

Je kunt eens zoeken op "buggy pod". Dat is een aanklik buggy aan de zijkant.
Dacht dat die er redelijk universeel zijn!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10370

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Jun 2017 11:56

Re: Duowagen baby en peuter

Ik wilde alleen de Bugaboo Donkey. Maar onze zoon was dan ook nog maar net 16 maanden toen de tweede kwam.
Wij wandelen veel in het bos met de hond, wil geen kindje onderin de 'boodschappen mand' hebben liggen en dat er een vreemde hond makkelijk bij kan. Ook vond ik achter elkaar niet handig ivm zwaarte.
Van de Bugaboo Donkey kun je ook een enkele wagen maken, als je maar met 1 kindje weggaat.
Hij is wel prijzig, maar het geld meer dan waard vind ik. Ik kan alleen de kruidvat niet binnen (maar dat is met een gewone buggy al een ellende), verder kan ik overal goed naar binnen.

Ik zou in jouw geval nog wel een zitje ofzo overwegen. Is maar van korte duur denk ik.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Jun 2017 12:14

Re: Duowagen baby en peuter

Olijfje lijkt een draagzak je niks?

Onze oudste was 25 maanden toen de 2e kwam. Stukje in het dorp kon de oudste wel lopen. Of ze ging op haar fietsje mee. En grotere stukken dan zat zij in de buggy en de jongste in de draagzal
2014 2016
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2017 13:42

Re: Duowagen baby en peuter

Bosjesvrouw, wij hebben de manduca. Die zou in principe ook geschikt moeten zijn voor newborns, maar echt ideaal is dat niet. Ik wacht er dus liever iets langer mee. Welke draagzak had jij dan?

Ik heb nogal een zwakke rug en krijg van het minste of geringste al rugpijn. Dus continu met een draagzak lopen is voor mij niet ideaal. Maar het is wel het overwegen waard omdat zoon natuurlijk al wel 2 jaar is dan en een duowagen dan niet voor heel lange tijd meer zou zijn.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4390

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 19 Jun 2017 14:01

Re: Duowagen baby en peuter

Olijfje schreef:Zou je dat eens willen navragen Nienske? Want ik verwacht dat zoon ook geregeld wel wil lopen of op het plankje wil staan, maar dan kan hij in ieder geval zitten als hij moe is of als het koud is. Of als we ver gaan wandelen.


Buggypod lite heet dat ding. Het kan aan verschillende merken kinderwagens mbv adapters.
december 2016
juli 2019
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Jun 2017 14:04

Re: Duowagen baby en peuter

Tussen mijn middelste en jongste zat 23 maanden verschil. Ik heb de jongste lang gedragen in mijn bykay rekbare doek en later in een kokadi flip (beiden ondanks lage rug/ bekkenklachten goed kunnen gebruiken).
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2017 14:19

Re: Duowagen baby en peuter

Sophie en Niekse dank jullie wel! Ik had daar nog nooit van gehoord. Is wel een goed idee. Zo lang het nodig is kan hij dan in die buggy (vooral de komende winter dan nog) maar dan hoeven we er niet speciaal een dure duowagen voor te kopen.

Een draagdoek is niet echt iets voor mij maar de draagzak kan natuurlijk ook al vrij snel dus dan is ook dat een mogelijkheid.

Het is vooral omdat het winter is als onze beeb wordt geboren en buiten spelen dan wat lastiger is voor onze zoon. Dus dan is het wel handig dat we er lekker lang op uit kunnen met een wandelwagen en we onze energie kwijt kunnen.

Bedankt voor het meedenken allemaal! Super fijn!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 19 Jun 2017 14:55

Re: Duowagen baby en peuter

Onze oudste is precies 2.5 dus al een stukje ouder, wij hebben een Bugaboo en via Marktplaats een extra ring gekocht voor 10 euro zodat de wagenbak en het stoeltje beide meteen klaar zijn voor gebruik. Voor boodschappen doen ed denk ik dat ik de oudste in het stoeltjes zet, baby in de Draagdoek/ draagzak en het XL boodschappennet aan de wagen. Ook hebben we een buggy dus als mijn man er bij is kan de baby gewoon in de wagenbak en de oudste in de buggy en korte wandelingetjes zoals even naar de speeltuin, bushalte enz dat kan hij gewoon lopen.

Ik denk dat ik het persoonlijk met een kindje van 2 eerst zo zou proberen in combinatie met een kidssit mee rijdt plankje, als dat niet blijkt te werken pas voor de duo wagen te gaan, grote kans dat je de duo wagen over iets meer dan een half jaar al bijna niet meer nodig hebt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2017 15:22

Re: Duowagen baby en peuter

Ja dat lijkt mij bij nader inzien ook wel verstandig. Een duowagen is een duur grapje en op het moment dat zoon zelf steeds meer wandelt dan moeten we alsnog een enkele wagen kopen voor de baby. Dat is niet handig.
Ik wist niet van het bestaan van de buggypod en kidssit dus weer wat geleerd.

Nogmaals bedankt voor de tips.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 19 Jun 2017 19:43

Re: Duowagen baby en peuter

Wij hebben 20 maanden verschil tussen de meisjes en enkel een Twoo meerijdplankje gekocht met (afneembaar) stoeltje voor achter de Bugaboo wagen die we al hadden. Echt ideaal! Voor kleine of lange stukken, dekentje mee op koude dagen voor over oudste haar benen, weinig extra ruimte nodig en ik vind het ook fijn dat oudste kan zitten met oog op veiligheid; ze kan er makkelijk op en af, maar niet zo vlug als bij een sta-plankje. Bij drukke situaties of oversteken e.d. moet ze van mij ook altijd erop zitten, nu is ze bijna drie en loopt steeds vaker de hele stukken mee maar nog steeds dagelijks in gebruik. Meiden zitten vaak naar elkaar toe en dat vinden ze fijn. Oudste kon eerder fijn even in de bak of maxi cosi spieken, nu zitten ze samen te knuffelen, te klappen en hun eten en drinken al wandelend te delen. Enig nadeel: de luiertas moet onderin, maar dat is alleen irritant bij hele dagen weg en dan kun je ook een extra buggy mee nemen (doen wij nooit).
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers