Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Einde kraamweek

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 29 Aug 2017 18:39

Einde kraamweek

Oooh ik zie er zo tegenop!

Dat onze hulp straks weg is.
Ons zoontje is vorige week geboren. Ze blijft nog 2 dagen extra omdat ik baarmoeder ontsteking had/heb en de kleine niet uit de borst wil drinken.

Maar wat heb ik veel aan haar gehad. Pfff zie zo op tegen afscheid en waar ik nu al over denk...
Of zijn het de kraamtranen...

Hebben jullie kraamzorg nog wat gegeven?
Hoe ging zo'n laatste dag bij jullie?
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 29 Aug 2017 18:54

Re: Einde kraamweek

Ik vond het wel prima dat ze wegging, was er een beetje klaar mee.
De laatste dag heeft ze het huis nog even goed gesopt was heel fijn.

Als je nog vragen hebt kan je deze nog stellen. Onhoudt ook dat je het niet alleen hoeft te doen bij vragen kan je altijd het cb, de huisarts of gewoon een vriendin even bellen. Echt niet gek.

Onze kraamzorg was zwanger ik heb slofjes voor de baby gegeven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Aug 2017 19:05

Re: Einde kraamweek

Ik vond 't ook wel prima dat ze weg ging. Ik was toe aan zelf m'n ritme gaan bepalen. Was prima meid verder hoor. Laatste dag was gewoon zoals de rest van de dagen.
We hebben haar een Rituals pakketje en rompertjes voor haar dochtertje gegeven.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 29 Aug 2017 19:14

Re: Einde kraamweek

Mijn kraamweek sloot ik in het ziekenhuis door de opname van Tobias. Onze kraamverzorgster kwam nog wel even terug om gedag te zeggen, omdat ze 4 dagen niet is geweest en het daarna al klaar was. We hebben toen een tijdschriftenpakketje gegeven met woonmagazines omdat ze op zichzelf wilde wonen en het geboortekaartje van Tobias met een dank berichtje erop.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 29 Aug 2017 19:19

Re: Einde kraamweek

Ben gewoon slecht in afscheid nemen denk ik....
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Aug 2017 19:22

Re: Einde kraamweek

Wat vervelend een baarmoeder ontsteking, voel je je nu wel weer wat beter? Gefeliciteerd met de geboorte nog!

De eerste kraamverzorgster ( bij de oudste dus) hebben we op dag 6 de deur uit gezet ( ze is in totaal 14 uur geweest). Vreselijk mens was dat.
De tweede kraamverzorgster ( bij de jongste) was prima, maar ik vind een vreemde in huis gewoon lastig, we wonen klein, de oudste wilde we in zijn ritme houden en ging gewoon naar de opvang, mijn man was thuis en de borstvoeding liep perfect ook doordat ik bij de oudste vaak bij een lactatiekundige was geweest, ik voelde me prima op dag 4 zat ik alweer bij de Coffee compagny en kon dus eigenlijk alles zelf. Wij hebben een stofzuigrobot maar die zette ze uit en dan ging ze zelf stofzuigen, puur om iets te doen te hebben. Ik stuurde haar dus elke dag gewoon wat eerder naar huis en tekende haar uren gewoon af. Het lag verder niet aan haar maar ze had gewoon echt niks te doen. Toen ze ging gaven we haar een geboortekaartje met een bedank tekstje er in en een doosje Merci.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Aug 2017 19:24

Re: Einde kraamweek

Gefeliciteerd trouwens!
En ja zou best gewoon hormonen kunnen zijn hoor. Ik miste de kraamzorg niet maar de verloskundige wel!
Let's discover the world together.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 29 Aug 2017 19:26

Re: Einde kraamweek

Wauw bij ons is ze echt volop bezig ook doordat ik natuurlijk niet fit was....
Heb nu na een week mijn zoontje nog niet in bad kunnen doen, enkele luier verschoond...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Aug 2017 19:34

Re: Einde kraamweek

Ik vond dat ook heel moeilijk, beide keren. Maar ik ben sowieso slecht in afscheid nemen. Ben ook altijd treurig als het einde van het schooljaar nadert, als er een begeleidster van E afscheid neemt, et cetera, et cetera.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem243

Bericht 29 Aug 2017 19:41

Re: Einde kraamweek

Ik vond het vreselijk, maar ik was er net als jij lichamelijk niet heel goed aan toe. Geestelijk ook niet trouwens. Achteraf had ik graag nog een paar dagen extra ingekocht, ook omdat ik pas na die week een beetje zelf wat kon en eindelijk mogelijkheid had zelf wat aan de verzorging te doen en langzaamaan wat te gaan genieten, maar omdat het met Kerst was ging dat erg lastig. We hebben de kraam een kerststol en geboortekaartje gegeven bij het afscheid.
<<

Anoniem278

Bericht 29 Aug 2017 19:54

Re: Einde kraamweek

Gefeliciteerd met jullie zoon, Summerbeach!
<<

Anoniem328

Bericht 29 Aug 2017 20:11

Re: Einde kraamweek

Ik vond het vreselijk dat ze ging en heb bij het afscheid keihard gehuild. Achteraf ging het toen mentaal al niet goed met me maar ik ben sowieso niet goed in afscheid nemen. Wij hebben een dinerbon en kaartje met tekst bamens zoon gegeven. Wij hadden ook echt een geweldige kraamhulp!

Van harte gefeliciteerd SummerBeach! Opzien tegen het afscheid is echt niet raar hoor. Maar je zult zien dat jullie je zonder haar ook prima gaan redden. Sterkte en succes met je herstel!
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 29 Aug 2017 20:17

Re: Einde kraamweek

Van mij had ze nog wel een tijd mogen blijven. We hadden een hele fijne hulp. Moest er ook wel om huilen. Maar ik zat ook midden in mijn kraamtranen. Wel was ik blij om alle kasten weer goed in te richten. hahaha Ben nu nog wel eens kleren kwijt.
10-08-2017 ♥
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 29 Aug 2017 20:19

Re: Einde kraamweek

Wij vonden het vervelend dat ze wegging omdat we een hele fijne hadden. Het ging alleen wel heel goed met ons, waardoor het te decadent voelde dat ze nog fruithapjes voor ons maakte. Ik heb vooral moeten huilen omdat de was en het stof niet meer vanzelf verdwenen. Vragen hadden we aan het einde van de week ook steeds minder voor haar, het liep gewoon lekker, dus waren we er wel aan toe.

Wij hebben een geboortekaartje gegeven met op de achterkant een persoonlijke tekst, met wat ze voor ons betekend heeft. Daarin zat nog een tegoedbon.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5363

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 29 Aug 2017 20:28

Re: Einde kraamweek

Hoe gezellig ik het ook vond, na ruim 1,5 week was ik blij dat ze weer ging. Lekker weer het huis voor ons zelf en geen strenge dame die me steeds naar bed toe stuurde.

Wij hebben haar een bon gegeven van de bloemenkas in ons dorpje, we wisten dat ze daar iedere zomer planten gaat halen ondanks dat ze niet bij ons in de buurt woont.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Aug 2017 20:31

Re: Einde kraamweek

Ze hoefde bij ons trouwens ook vrijwel niets in 't huishouden te doen. M'n man was thuis. Hij kan ook de was doen, sterker nog, dat wil hij liever zelf doen dan een vreemde dat laten doen. Alleen het bed verschonen deed ze en dat vond ik heerlijk. Koken deed m'n man ook zelf. Ze was helemaal verbaasd dat hij zoveel deed maar ja wat moest ie anders doen? Ik vond dat niet zo heel gek eigenlijk, dat doet ie normaal ook.
Ik vond de bordjes fruit wel echt zo fijn aan haar. Dat miste ik wel. En dat ze de baby bij zich nam zodat ik kon dutten. Daarvoor mag ze altijd wel langs komen haha.
Let's discover the world together.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 29 Aug 2017 20:53

Re: Einde kraamweek

Bij de eerste had ik er niet zo veel moeite mee. Geloof ook niet dat we haar iets gegeven hebben.
Bij afscheid van kraamhulp de na de geboorte van de tweede, had ook eet veel meer moeite mee. Ook omdat ze bij de bevalling al aanwezig was. En het een super lieve hulp. Ik moest toen wel wat traantjes laten. Mijn man had bij de bloemenwinkel een plantje voor haar gekocht.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem315

Bericht 29 Aug 2017 21:27

Re: Einde kraamweek

Ik had er geen moeite mee, maar ik heb de regie dan ook graag zelf in handen en vond ook dat ik dat wel weer kon. Wel had ik een superleuke kraamverzorgster en vond ik het, vooral bij de eerste, wel wat eng om het ineens allemaal 'zelf' te moeten doen. We hebben het erg gezellig gehad en daarom heb ik haar bij de 2e weer gehad.
Ze heeft van ons beide keren een bos bloemen gekregen.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 29 Aug 2017 21:50

Re: Einde kraamweek

Alledrie de keren hele fijne kraamzorg gehad. We hebben het heel gezellig gehad met elkaar.

Afscheid nemen vond ik geen probleem. Vanaf het moment dat ik bevallen was voelde ik me prima dus ik vond het ook niet heel erg nodig dat ze er waren. We hebben ze alledrie bedankt voor de fijne tijd met bonbons en bloemen en het geboortekaartje met tekst erop.

De kraamzorg van de oudste zien we nog wel eens. We konden het goed met elkaar vinden, partners ook en kinderen inmiddels ook. Kraamzorg van de jongste ben ik hier laatst nog in de supermarkt tegengekomen dat was erg leuk.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 31 Aug 2017 20:20

Re: Einde kraamweek

3e is scheepsrecht hier..had bij onze zoon echt een onvergetelijke kraamweek. Heb nog contact met der, zo leuk! Heb der een fashioncheque gegeven en een hele grote bos bloemen en chocolaatjes
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Aug 2017 21:05

Re: Einde kraamweek

Hoe is de laatste dag gegaan summerbeach? En hoe gaat het nu met jou en de kleine? Red je het een beetje?
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 01 Sep 2017 09:00

Re: Einde kraamweek

Oh ik herken je gevoel, ik vond het ook vreselijk dat ze wegging! Ik moest de eerste dag dat ze er was even slikken, ik had speciaal om iemand met veel ervaring gevraagd en ik verwachtte een oudere dame zoals mijn moeder ofzo, maar er stond een Marokkaans meisje van 1,50m hoog en 20 jaar oud in onze slaapkamer. Bed moest meteen van de verhoging af, want daar kon ze niet bij :P maar het was zo'n geweldig lieve meid en ze was heel goed met M. Achteraf heeft ze wel wat adviezen gegeven die verkeerd hadden kunnen uitpakken (M heeft in de kraamweek al een paar keer een flesje gehad terwijl ik bv gaf en ze warmte bv op in de magnetron) maar dat is allemaal geen probleem geworden gelukkig. Toen ze wegging hebben we haar een zelfgemaakte snoep/voorraadpot gegeven en een geboortekaartje.
december 2016
juli 2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 01 Sep 2017 09:16

Re: Einde kraamweek

Wij vonden het ook wel jammer dat ze gingen. Wij hadden er twee, eentje in opleiding er bij. Dat was wel luxe. Mijn man moest gewoon werken en was daarbuiten best druk met allerlei dingetjes regelen waardoor het heel fijn was dat ze er waren. Ze heeft twee keer gekookt, goed voor mij en V gezorgd. Het huishouden heerlijk gedaan. We kregen wat meer uren omdat de bv niet liep en ik best veel kraamtranen had. Ik ga haar bij de tweede aanvragen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem260

Bericht 01 Sep 2017 15:26

Re: Einde kraamweek

Bij ons bleef ze iets langer door problemen met borstvoeding en dat vond ik zo fijn! Ik heb ontzettend gehuild toen ze wegging en vond t ook spannend om het zonder haar te doen. Dit was na n dag of wat ook weer over hoor!
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 03 Sep 2017 09:43

Re: Einde kraamweek

Marin schreef:Hoe is de laatste dag gegaan summerbeach? En hoe gaat het nu met jou en de kleine? Red je het een beetje?



Tranen bij zowel mij als bij haar...haha
We hadden het gewoon gezellig en best heftige week gedeeld...
Heb zelfs haar mailadres en ze komt nog een keer langs als ze in de buurt is.
En bij tweede zou ze graag weer komen haha....

Ja heb haar onwijs gemist eerste dagen. Maar merk dat we langzaamaan ons eigen ritme gaan vinden.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers