Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderverjaardag

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 21 Jul 2017 21:50

Kinderverjaardag

Hoe vieren jullie deze en wie nodigen jullie uit? En dan gaat het om verjaardagen tot 4 jaar ofzo. Niet dat wij er al mee bezig zijn, maar we zijn uitgenodigd voor een paar kinderverjaardagen en ik moet bekennen dat ik ze tot nu toe altijd vreselijk vind en er graag onderuit kom :redface: altijd zoveel krioelende en gillende kinderen en het idee dat ik mijn baby daar mee naartoe moet nemen zie ik echt niet zitten... Ik dacht dat we M dr eerste verjaardag gewoon met onze ouders en broers/zussen zouden vieren maar as we speak zijn de buren de hele tuin aan het overdekken voor de eerste verjaardag van hun zoontje dit weekend. Er komen heel veel mensen (das dus een van onze uitnodigingen) want 'de eerste verjaardag moet je goed vieren'. En dan moeten we morgen eigenlijk ook naar een verjaardag van een vriendin van me, die heeft drie kids en die zijn nogal vrij opgevoed om het zo uit te drukken... Gaan jullie naar al dat soort gelegenheden?
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem281

Bericht 21 Jul 2017 22:05

Re: Kinderverjaardag

De eerste en vooralsnog enige :nerd: deden we gewoon in de tuin, van 15:00 tot 17:00. We hebben een vrij grote tuin en een pleintje om de hoek en Tobias is van april. We hadden mazzel met t weer! En toen pakte alles goed uit. Ruimte zat. We hebben naaste familie en goede vrienden uitgenodigd, totaal een koppel van 25 personen denk ik.

Volgende verjaardag(en) huren we een speeltuin hier in de buurt af. Kost 90 euro en dan heb je de speeltuin voor jezelf en er is een zaaltje met keukenblok enz. Ideaal!

Ik ben zelf ook niet de grootste fan van kinderverjaardagen vanwege de drukte, maar ga wel altijd, als we worden uitgenodigd. Omdat ik de gezelligheid wel leuk vind en graag bij en met familie en vrienden ben.

Voor max. 2 uurtjes dan.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 21 Jul 2017 22:06

Re: Kinderverjaardag

Wij gaan als we een uitnodiging krijgen er gewoon heen ja.
M:21072011
J :08012014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jul 2017 22:07

Re: Kinderverjaardag

Ik denk dat wij gewoon een aantal familieleden en aantal vrienden uitnodigen. Niet te veel poespas. Het zal nog niet echt lekker buitenweer zijn, maar hopelijk wel gewoon gezellig tegen die tijd. Ik weet iig al wat voor taart ik wil, verder ben ik er totaal niet mee bezig natuurlijk.

Maar sommige van de kinderverjaardagen zijn vreselijk, een hoop gegil en eindigt altijd in gehuil. Anderzijds waren we laatst op de eerste verjaardag van de dochter van vrienden van ons en toen was het heerlijk weer dus hadden ze een deel van het terras van een kroeg afgehuurd, heerlijk lekker buiten. Gewoon een hele gezellige borrel was dat. Goed, het krioelde van de kinderen, ik was niet de enige die aan het voeden was, allemaal kiddo's, zo'n sfeertje maar wel heel relaxed. Dat vond ik heel leuk. Maar daar moet het ook maar net lekker weer voor zijn.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Jul 2017 22:29

Re: Kinderverjaardag

Wij nodigen eigenlijk alleen ouders en broers en zussen uit. Dan zitten we al op 15 man of zo. Als vrienden in de buurt graag een wijntje willen komen drinken zijn ze welkom, maar no way dat ik al onze vrienden met hun kroost ga uitnodigen - dat kunnen mijn party planning skills niet aan, en dan ontketen ik wellicht een trend dat ik ook naar hun kinderfeestjes moet!

Edit: ik beperk het feestgedruis niet alleen uit eigenbelang; ik geloof ook echt dat het voor mijn kinderen leuker is om ff gerichte aandacht etc te hebben van naaste familie, dan onderdeel te zijn van een feest met tientallen mensen.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 21 Jul 2017 22:42

Re: Kinderverjaardag

Aantal jaren terug hadden wij dus ook zo'n eerste verjaardag van zoon van vrienden. ík werd al gillend gek van alle mensen, het verplicht met z'n allen de taart aan moeten snijden, de cadeautjes die kind niet eens uit kon en wou pakken omdat het zo overweldigd was door al die drukte. Ik ging het echt nooit zo doen besloot ik. Onze oudste is ook echt een kind wat helemaal niet met zoveel drukte en op haar gerichte aandacht overweg kan. Dus wij vieren vanaf het begin verjaardagen zo rustig mogelijk (al een hele uitdaging, ik kom uit een groot druk gezin). 's Ochtends houden we zo rustig mogelijk, 's middags is iedereen vanaf 15.00 uur welkom, iedereen blijft wel mee eten (grote bbq aan) en om 18.30 / 19.00 is iedereen de deur uit, de boel weer netjes en kan er rustig even bijgekomen worden met een boekje voor het bedtijd is. Op die manier blijft het behapbaar vind ik. Wij hebben wel geluk trouwens: tijdens verjaardagen worden de meiden tegenwoordig direct onder de hoede van mijn zusjes (leeftijd 10-16) genomen, zie ik ze de halve middag niet, spelen zij lekker en kunnen wij als volwassenen nog eens een gewoon gesprek voeren :smile:

Overigens hebben we hier niet heel veel uitnodigingen voor kinderverjaardagen, maar als ik weet dat het heel druk wordt vraag ik gerust of het oké is dat wij op een ander moment langs komen. Onze oudste kan er inmiddels iets beter mee overweg, maar tot een half jaar terug was zoiets drama met haar. Voor niemand leuk, dus dan ging ik gewoon niet. Daar kon niet iedereen begrip voor op brengen overigens...
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem197

Bericht 22 Jul 2017 03:29

Re: Kinderverjaardag

Wij doen alleen familie uitnodigen. Echt de directe familieleden dus opa's en oma's en ooms en tantes. Niet mijn oom bv.
Wij moeten bij 2 kinderen uit de vriendengroep op de verjaardag en de rest nodigt ook geen vrienden uit.
Ik vind verjaardagen van kinderen ook niet zo leuk maar bij hun kunnen we tot nu toe altijd buiten zitten dus dat scheelt in herrie. Ik ga dus wel gewoon.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 22 Jul 2017 07:02

Re: Kinderverjaardag

Wij nodigen (naaste) familie uit en de buren, ongeveer een man of 25 incl kinderen. Vanaf 15:00u mag iedereen komen en ik zorg dat er een warme hap op tafel komt tegen etenstijd. Vaak is om 18:30 iedereen dan wel weer weg.
Het is even druk, maar ook zo weer voorbij.

Zelf gaan we in principe ook naar de kinderverjaardagen waar we voor uitgenodigd worden, maar gelukkig zijn dat er (tot nu) maar 5 in het jaar.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 22 Jul 2017 07:36

Re: Kinderverjaardag

Wij vierden haar 1e verjaardag met familie (gezin van ons beide) en dat waren al 22 volwassenen en kinderen.
Dat deden we alleen 's ochtends met taart en lekkers.
Dat was voor haar 1e verjaardag zo fijn!
Daarna een broodje eten en naar bed.
Na haar slaapje rustig alle cadeau's bekeken en daarna met z'n 3en gewandeld en op een terras iets gedronken.
Vriendinnen kwamen later nog langs met cadeautjes en hun kind.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 22 Jul 2017 10:35

Re: Kinderverjaardag

Wij vieren het meestal van 15-18 uur. Eerste verjaardag was erg hectisch en daar hebben we van geleerd. We zitten meestal in de tuin en creeeren dan een speelhoek in de woonkamer. Dus meestal zijn alle kinderen binnen bezig (en dit gaat verbazingwekkend goed zonder al te veel ruzies). De grotere kinderen spelen vaak op de slaapkamers van de kinderen.
Wij zitten als volwassene dan buiten. We hebben nu al een paar keer het compliment gekregen zo'n heerlijke relaxte verjaardag te hebben.

Bij slecht weer (1x voorgekomen) hebben we een serre waar de kinderen met zn allen in spelen..
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 22 Jul 2017 10:47

Re: Kinderverjaardag

Caulfield schreef:Wij nodigen eigenlijk alleen ouders en broers en zussen uit. Dan zitten we al op 15 man of zo. Als vrienden in de buurt graag een wijntje willen komen drinken zijn ze welkom, maar no way dat ik al onze vrienden met hun kroost ga uitnodigen - dat kunnen mijn party planning skills niet aan, en dan ontketen ik wellicht een trend dat ik ook naar hun kinderfeestjes moet!

Edit: ik beperk het feestgedruis niet alleen uit eigenbelang; ik geloof ook echt dat het voor mijn kinderen leuker is om ff gerichte aandacht etc te hebben van naaste familie, dan onderdeel te zijn van een feest met tientallen mensen.


Dit. En zijn eerste verjaardag ging daardoor helemaal prima.
2016
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 22 Jul 2017 11:20

Re: Kinderverjaardag

Happydobby schreef:Wij gaan als we een uitnodiging krijgen er gewoon heen ja.


Dit inderdaad ja. Zou niet zo goed weten waarom niet.

Wij vieren het met vrienden en familie. Meestal vanaf 15.00uur tot een uur of 19.00.
Meestal zijn er 20 volwassenen en inmiddels naast onze 3 kinderen nog 8 kinderen.

Het is hier eigenlijk nooit luidruchtig. Kinderen spelen gewoon normaal zoals ze dat anders ook doen, misschien met iets meer geluid maar nog niet echt vervelend.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 22 Jul 2017 11:33

Re: Kinderverjaardag

Tussen de verjaardagen van J en S zit maar 3 weken. Wij vieren het daarom dit jaar sowieso nog samen, S snapt er toch nog niks van. We vieren het met de verjaardag van J en dan gaan we met de verjaardag van S een weekendje weg met z'n 4tjes.

Feestje doen we meestal van 14.00 tot 18.00 uur met familie en beste vrienden plus kindjes. Totaal een stuk of 30 mensen (incl. kinderen).

Als we een uitnodiging krijgen dan gaan we gewoon. Ik laat S wel eerst slapen zodat ze uitgerust mee gaat en als ze moe of overprikkeld raakt gaan we naar huis.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem281

Bericht 22 Jul 2017 11:46

Re: Kinderverjaardag

Ik nodig trouwens ook vrienden uit, omdat dat mijn familie is. M'n broers zijn bijna vreemden voor m'n zoon, maar m'n beste vriendinnen zijn dan juist weer echte tantes voor 'm!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Jul 2017 12:17

Re: Kinderverjaardag

Ik word nauwelijks uitgenodigd voor kinderverjaardagen. Ik nodig zelf ook geen vrienden uit voor die van mijn kinderen. Zijn mijn vrienden, niet die van m'n kinderen.
Familie wel natuurlijk!
#teammaple🍁
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 22 Jul 2017 13:15

Re: Kinderverjaardag

Wij hebben het eerste jaar iedereen uitgenodigd van 15.00-17.00 uur. Daarna met z'n drieen gegeten en lekker optijd naar bed.
2e jaar ook zo gedaan.
Met z'n 3e verjaardag vanaf 10 uur gedaan en de hele dag mensen laten komen.
Het was nu over de dag verspreid zo hadden wij en ook hij aandacht voor de visite en kon hij de cadeaus bewust uitpakken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Jul 2017 13:56

Re: Kinderverjaardag

Wij hebben de afgelopen twee jaar alleen familie uitgenodigd. Vrienden mogen gerust langskomen als ze dat willen maar ik nodig ze niet uit, zodat ze zich ook miet verplicht hoeven te voelen. Daarbij ben ik zelf ook een stuk relaxter wanneer het huis niet helemaal vol zit :) Ik voel er zelf ook niet zoveel voor om elke kinderverjaardag af te moeten gaan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

anoniem203

Bericht 22 Jul 2017 14:11

Re: Kinderverjaardag

Wij vieren het meestal van een uur of 11 tot 19.00 voor familie en vrienden. Ik heb het ook een beetje wat Lady en Urban Naked beschrijven. Mijn vriendinnen zijn mijn vriendinnen en niet die van mijn kinderen. Daarom nodig ik ze niet allemaal uit behalve die ze echt bij naam kennen en een aantal keer per jaar zien. Morgen vieren we toevallig de verjaardag van mijn oudste. Er komt dan een man of 20-25. Zelf ga ik ook niet naar iedere kinderverjaardag. Of ik moet een uitnodiging krijgen dan ga meestal wel.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 22 Jul 2017 14:24

Re: Kinderverjaardag

De eerste verjaardag hebben we in een zaaltje gevierd omdat we toen nog op de flat woonden. We hebben elke verjaardag zo'n 3 uurtjes laten duren, dat is lang zat voor onze zoon. We hebben juist wel iedereen uitgenodigd. Mijn vrienden vinden mijn kind(eren) ook leuk en vieren het graag mee. Bij de verjaardag van mijn zoon zaten vrijwel alle kinderen in het midden van de woonkamer te spelen met zijn treinbaan. Ik vond dat juist supergezellig!

De jongste is in mei jarig. Ik denk dat we dan een springkussen ofzo huren.
L2014 & H2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 22 Jul 2017 16:37

Re: Kinderverjaardag

Wij hadden toen S zijn overgrootoma, opa's en oma's en ooms en tantes uitgenodigd en twee bevriende stellen met beide een kindje van ongeveer dezelfde leeftijd zodat er wel wat kindjes waren. Wij hebben ook gewoon niet meer ruimte en S vond dit leuk, denk dat hij niet blij geworden was van heel veel mensen, aandacht en drukte.

Wij gaan wel gewoon naar kinderverjaardagen maar het worden er langzaam aan zoveel dat we de eerste verjaardag sowieso proberen als we uitgenodigd worden maar de jaren daarna kijken we gewoon of het in ons schema past ( veel mensen wonen ver weg). Vrienden van ons hebben nu 2 jaar op rij een heel groot feest met bbq gedaan, maar ook twee keer geluk gehad met het weer en in de grote tuin konden de kinderen van verschillende leeftijden prima spelen, binnen in huis zou dat ook echt chaos geworden zijn en denk ik dat we heel snel weer weg geweest zouden zijn.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 22 Jul 2017 19:36

Re: Kinderverjaardag

Urban Naked schreef:Ik nodig zelf ook geen vrienden uit voor die van mijn kinderen. Zijn mijn vrienden, niet die van m'n kinderen.
Familie wel natuurlijk!


Dit gevoel heb ik dus ook bij al die uitnodigingen... als M straks ouder is en met andere kindjes kan spelen, is het misschien leuk, maar het is niet zo dat ik zelf veel met die kinderen heb, zoals Bazinga het schetst bij een aantal vriendinnen.
december 2016
juli 2019
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 22 Jul 2017 19:57

Re: Kinderverjaardag

We vieren het met naaste familie en vrienden met kinderen, zo'n 35 man. De verjaardagen in de zomer vieren we buiten, meestal van 13-17 uur. De verjaardag van onze middelste is in de winter en dan vieren we het van 10-17, zodat het bezoek wat meer verspreid komt. Kids gaan tussendemiddag wel gewoon naar bed. Ik zet overigens wel altijd een eindtijd op de uitnodiging zodat we de dag rustig kunnen afsluiten.

Als we uitgenodigd worden voor een kinderverjaardag, gaan we. We hebben er ongeveer een per maand. Ik vind het trouwens niet fijn als mensen vragen om een andere keer te komen. Bij de laatste verjaardag van m'n oudste dochter hadden we naast alle feestjes die ze zelf gaf, nog 4 dagen in het weekend visite die op het feestje niet konden. Ze werd er niet gezelliger van. De spanning bleef maar hangen. Vanaf nu gaan we dat niet meer doen. Volgend jaar weer n feestje!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 22 Jul 2017 20:14

Re: Kinderverjaardag

Ik wilde alleen directe familie uitnodigen maar mijn vriendinnen vroegen zelf wanneer het feestje van A was. Kon toen niet zeggen dat ze niet welkom zijn. Ik vind het overigens wel super leuk dat ze komen!
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers