Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet op eerste verdieping mogen bevallen

<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 18 Jun 2018 16:47

Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Vorige week voor het eerst gehoord (nu 36 wk zwanger) dat ik niet boven thuis zou mogen bevallen.
Verloskundige stelde een matras op tafel of een opklapbed voor.
Dat viel me zo tegen! Dat neemt voor mij de hele rust/charme van het thuis bevallen weg.

Ik ben van plan er nog even achteraan te bellen want in m'n vorige woning (flat zonder lift, 3 hoog) ben ik ook gewoon thuis bevallen en zelf de trappen afgegaan toen ik alsnog naar het ziekenhuis moest.
Het zou zijn ivm maximaal gewicht wat de ambulance broeders mogen tillen. Zou je dit risico niet zelf mogen nemen?
Op internet lees ik zulke wisselende verhalen of het wel/niet mag.

Wat zijn jullie ervaringen?
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 18 Jun 2018 16:59

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Ik heb wel eerder gehoord van mensen die op 4 hoof ofzo zonder lift wonen dat ze niet thuis mogen bevallen, omdat ze je dan idd niet snel genoeg je huis uit kunnenkrijgen, mocht dat nodig zijn. Maar gewoon op de eerste verdieping lijkt me toch wel kunnen? Werd hier niks over gezegd, ben dan ook gewoon in m’n eigen slaapkamer bevallen. Zou t zelfde hebben als jij idd, als ik op een stretcher beneden zou moeten. Beetje jammer.
<<

Anoniem236

Bericht 18 Jun 2018 17:00

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Geen ervaring, maar 1e verdieping is 1 boven begane grond toch? Dat moet gewoon kunnen.
Op zolder mag niet, mijn buren hebben daarom eerst op de eerste geslapen en na de geboorte hun zolderkamer op orde gemaakt.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 18 Jun 2018 17:05

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Volgens mij heeft het ook te maken met je trap, deze moet ruim genoeg zijn om je in geval van nood op een stretcher naar beneden te tillen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 18 Jun 2018 17:08

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Hier heeft het met het gewicht van de zwangere vrouw te maken. Als je meer dan 100 kg weegt is het protocol dat je niet boven mag bevallen.

(ik heb overigens geen idee wat jij weegt en of dit dus mogelijk een van de redenen kan zijn)
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 18 Jun 2018 17:11

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Ze heeft nooit iets over de trap gevraagd. Ben wel aan de zware kant maar vriendin van mij bij zelfde verloskundige praktijk is een stuk zwaarder en heeft er nooit iets over gehoord.
Zit te twijfelen om een andere verloskundige ernaar te vragen (van dezelfde praktijk)
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 18 Jun 2018 17:17

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Dat is wel vreemd inderdaad. Zou het inderdaad even bespreken met een andere verloskundige.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem252

Bericht 18 Jun 2018 17:36

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Bij ons mocht je niet boven bevallen als je boven de 100 kilo weegt. Is dat het probleem niet?
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jun 2018 17:50

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Ik mocht sowieso niet boven bevallen want we hebben geen stromend water boven, maar gewicht en de trap hebben er inderdaad ook mee te maken. Mijn schoonzus heeft een smalle trap, die mocht ook niet boven bevallen.
Mijn VK zei trouwens dat ze boven bevallen eigenlijk sowieso liever niet meer doen.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 18 Jun 2018 18:27

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Wij wonen in een drive in en slapen op de 2e verdieping.
Toen ik ging bevallen van mijn eerste zei de verloskundige ineens dat het niet op de 2e verdieping mocht en toen heeft mijn man nog gauw een een persoonsbed in de woonkamer gezet. Uiteindelijk een tijd liggen puffen en persen maar ons meisje kreeg het zwaar waardoor we naar het ziekenhuis moesten. Ambulancebroeders wilde me in de woonkamer halen maar ik ben naar beneden gelopen.

Hier overigens niet met gewicht te maken.. Toen woog ik rond de 67kg.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Jun 2018 18:29

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Ik mocht de tweede keer ook niet boven bevallen, wij hebben een vrij steile, smalle trap. Had de laatste weken van de zwangerschap en de eerste weken van de kraamtijd een bed in de huiskamer. Uiteindelijk ben ik toch in het ziekenhuis bevallen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 18 Jun 2018 18:35

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Goed om nog eens te bespreken met een van de verloskundigen en ook je voorkeur hierin aan te geven. Wellicht kunnen zij het dan intern nog eens met elkaar bespreken zodat je dan één advies krijgt. Als je nu namelijk wel toestemming krijgt van één van de twee heb je daar nog niet veel aan aangezien je niet weet wie er bij je bevalling is.
Sowieso kan je nergens toe gedwongen worden maar realiseer je wel dat ze je dit advies niet geven om je te pesten.

En om het even van een andere kant te bekijken; je hoeft echt alleen voor het allerlaatste stuk naar de woonkamer te gaan, tijdens de bevalling kan je prima boven in je bed gaan liggen als je dat wil. Tijdens het persen ben je dan in de woonkamer, er is dan genoeg loopruimte, meteen een goede hoogte van het 'bed', genoeg plek om spullen neer te leggen voor de verloskundige. Als je ongeveer 1-2u na de geboorte van de baby gaat douchen kan je daarna lekker je schone bed in boven. Klinkt prima toch? ;)
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 18 Jun 2018 18:56

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Ik hoorde dit inderdaad laatst ook.
Bij E. mocht ik niet thuis bevallen omdat we 2 hoog zonder lift woonden. Deze keer wil ik wel graag thuis bevallen, maar we hebben wen wenteltrap. Vk is hier geweest en die heeft er niets over gezegd. Als het allemaal een beetje mee zit, ga ik dus 'gewoon' thuis op de 1e verdieping bevallen.

Gek eigenlijk, dat er vaak zo'n verschil in dit soort dingen zit.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Jun 2018 18:58

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Ik heb daar niks van gehoord tijdens mijn zwangerschap. Gek dat het zo verschilt per praktijk.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jun 2018 19:02

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Henque, zet je dan een heel bed op voor dat laatste deel of hoe werkt dat?
Let's discover the world together.
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 18 Jun 2018 19:15

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Ik vind het dus ook gek dat het zo verschilt.
Ik ga het nog eens navragen. Bedankt voor de reacties!
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 18 Jun 2018 19:26

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Funk schreef:Ik vind het dus ook gek dat het zo verschilt.
Ik ga het nog eens navragen. Bedankt voor de reacties!


Ja goed navragen hoor. De verloskundige die ik altijd had bij controles zei dat het geen probleem was. Degene die kwam bij mijn bevalling zei dat het absoluut niet boven kon en dat mijn man dus maar wat anders neer moest zetten.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 18 Jun 2018 19:32

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Femm schreef:
Funk schreef:Ik vind het dus ook gek dat het zo verschilt.
Ik ga het nog eens navragen. Bedankt voor de reacties!


Ja goed navragen hoor. De verloskundige die ik altijd had bij controles zei dat het geen probleem was. Degene die kwam bij mijn bevalling zei dat het absoluut niet boven kon en dat mijn man dus maar wat anders neer moest zetten.


Dat vind ik wel echt bizar! Daar reken je dan toch niet op? Viel wel tegen zeker?
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 18 Jun 2018 19:35

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Ik heb wel eens gehoord dat het niet mocht omdat er geen stromend water boven was. Ik hoop dat je snel een duidelijk antwoord hebt!
⁠♡♡♡
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 18 Jun 2018 19:39

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Marin schreef:Henque, zet je dan een heel bed op voor dat laatste deel of hoe werkt dat?


Je kunt inderdaad een eenpersoonsbed (op klossen) ergens in de woonkamer zetten zodra de weeën beginnen. Je kan ook een matras op de eettafel leggen als het zover is!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 18 Jun 2018 19:40

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Ik heb er bij geen van beide bevallingen (in twee verschillende huizen, bij verschillende verloskundigen) iets over gehoord dat het niet zou mogen. Bij de tweede moest ik een uur na de bevalling naar het ziekenhuis, toen ben ik op m'n billen de trap afgeschoven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jun 2018 19:42

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Henque schreef:
Marin schreef:Henque, zet je dan een heel bed op voor dat laatste deel of hoe werkt dat?


Je kunt inderdaad een eenpersoonsbed (op klossen) ergens in de woonkamer zetten zodra de weeën beginnen. Je kan ook een matras op de eettafel leggen als het zover is!


Oh wow haha! Dat laatste had ik niet verwacht.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jun 2018 19:45

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Marin schreef:
Henque schreef:
Marin schreef:Henque, zet je dan een heel bed op voor dat laatste deel of hoe werkt dat?


Je kunt inderdaad een eenpersoonsbed (op klossen) ergens in de woonkamer zetten zodra de weeën beginnen. Je kan ook een matras op de eettafel leggen als het zover is!


Oh wow haha! Dat laatste had ik niet verwacht.

Wij hadden ook een matras liggen voor op de eettafel in het geval dat het zo snel zou gaan dat ik het ziekenhuis niet zou kunnen redden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jun 2018 19:49

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Echt? Van jezelf dan al of had je verloskundige dat? Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik zou alleen maar bang zijn voor alle zooi thuis maar zou ook niet thuis willen bevallen (tenzij niet anders kan natuurlijk).

Ik wist overigens wel dat het soms problematisch kan zijn om op de eerste verdieping te bevallen ja.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jun 2018 20:22

Re: Niet op eerste verdieping mogen bevallen

Ja van mezelf. Je zal toch 'op hoogte' moeten als het onverwacht toch thuis zover is.
Op de vloer is ook zo sneu :P
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers