Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eerste pakje!

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 27 Jan 2024 07:42

Eerste pakje!

Wat haddden jullie als eerste pakje voor jullie baby?
En wat is aan te raden? Een los broekje en shirtje of een boxpakje?
Ik ben eind maart uitgerekend en twijfel wat te doen!
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1743

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 27 Jan 2024 08:21

Re: Eerste pakje!

Gefeliciteerd!

Wij hadden een los broekje en shirtje. Ik vond die boxpakjes nooit praktisch en daarbij stond het vaak open tussen de drukkers dus dat leek mij koud.
Ik had wel zware baby's dus ik denk als je een minder zware baby krijgt, het wel goed blijft zitten.

Maar sowieso vond ik een broekje en shirtje fijner, als er dan iets vies was, verving ik alleen dat kledingstuk.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3179

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 27 Jan 2024 08:49

Re: Eerste pakje!

Wij hadden bij beide kinderen een wikkelshirt en broekje. En een wikkelromper.
Van die vaste pakjes hebben hier nooit echt goed gepast.

Wij kregen in beide gevallen een grote baby (p94 en p99). We hadden dus wel “eerste pakjes” in verschillende maten. En… wij moesten in beide gevallen een nacht blijven, dus ook twee sets in iedere maat.
Dus wij hadden meerdere “eerste pakjes”.

Denk ook aan het eerste mutjes en slofjes!

En wat betreft maart: onze kinderen hadden de eerste dagen een wollen doek om zich heen. Wij hadden dus katoenen pakjes en dan dan wollen dekentje. Dat was warm zat. In maart ook denk ik.
Voor buiten wel een lekker wollen jasje en een voetenzak evt.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Appèl

Noob

Berichten: 31

Geregistreerd: 06 Okt 2013 09:05

Bericht 27 Jan 2024 08:50

Re: Eerste pakje!

Gefeliciteerd!

Wij hadden als eerste pakje een truitje en broekje. Daarna zijn we snel overgestapt naar boxpakjes. En vooral: overslagrompers. Zo fijn! Scheelt veel gepriegel in het begin wanneer ze nog zo klein zijn.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 27 Jan 2024 08:51

Re: Eerste pakje!

Wij hadden rompertje, broekje en wikkelshirt met lange mouwen, maar wij hadden ook een zomerbaby.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 27 Jan 2024 08:53

Re: Eerste pakje!

Ik had bij alle baby's een boxpakje en overslagrompertje, vond ik toen het makkelijkste aan te trekken. Hoefde dan niet moeilijk te doen met een shirtje over het hoofd te trekken en vond het een fijner idee met de navelstreng. Bij zo'n broekje was ik altijd bang dat 'ie achter die navelklem bleef hangen.

En gefeliciteerd natuurlijk!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Jan 2024 09:25

Re: Eerste pakje!

J z’n eerste pakje was een tuinbroekje in heel zachte stof. En een romper met lange mouwen.

Ik vind pakjes schattiger dan broek en trui. Zit voor een newborn ook fijner denk ik. Die hebben nog nooit iets van kleding aangehad en dan gelijk zo’n dubbele rand bij een trui en broek.
2015 💙
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 27 Jan 2024 09:42

Re: Eerste pakje!

Hier was het eerste pakje een heel lief groen gebreid boxpakje. En overslagrompers ja, met lange mouwen. Ahh als ik daar aan denk dat kleine moppie.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 27 Jan 2024 10:06

Re: Eerste pakje!

Een boxpakje, overslag shirtje en een broekje. Onze zoon bleek erg klein te zijn en maat 50 daar zwom hij in haha.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 27 Jan 2024 11:16

Re: Eerste pakje!

Een zelfgemaakt boxpakje had de jongste aan. De oudste een overslag truitje en een zelfgemaakt broekje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 27 Jan 2024 12:54

Re: Eerste pakje!

Appèl schreef:Gefeliciteerd!

Wij hadden als eerste pakje een truitje en broekje. Daarna zijn we snel overgestapt naar boxpakjes. En vooral: overslagrompers. Zo fijn! Scheelt veel gepriegel in het begin wanneer ze nog zo klein zijn.



Ik heb alle overslagrompers dus zo snel mogelijk welg gedaan. Wat een ondingen 🤣🤣
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 27 Jan 2024 14:17

Re: Eerste pakje!

Bij alle 3 een normale romper, dus geen overslag. En een shirtje met broekje. Niet bewust voor gekozen ten opzichte van boxpakjes. Die hebben ze ook gehad. Stond leuk en lief vond ik. Maar idd, wat hierboven ook iemand zei, bij sommige pakjes gingen de gaten tussen de knoopjes wijder staan, dat is lelijk en koud.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 27 Jan 2024 16:45

Re: Eerste pakje!

Het eerste pakje hoef je zelf nog niet aan en uit te doen in principe, dus heel praktisch hoeft het niet te zijn 🤪
Ik zou een grote baby krijgen en had dus ook het eerste pakje dat ik het mooist vond in maatje 56. Dat was een wikkelromper, wikkelshirtje, leggingbroekje, sokken en mutsje. Allemaal in de combi wit-donkergroen. Voor de zekerheid had ik ook een setje in maat 50 gekocht in wat neutralere kleuren met de gedachte dat ik dat evt ook voor een broertje of zusje zou kunnen bewaren als het meteen al te klein zou zijn. De bevalling liep wat anders dan gepland en per ongeluk was alleen het neutralere pakje in maat 50 mee naar het ziekenhuis, maar dat bleek prima te zijn. Hij was veel minder groot dan verwacht en heeft hier nog best even ingepast. Moraal; zorg dat je minstens in 2 maten een leuk pakje hebt😀
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 27 Jan 2024 17:23

Re: Eerste pakje!

Ik had een boxpakje + romper in 50 en 56 mee met daarbij een extra trui, muts en warm buiten pak in beide maten. Ik was uitgerekend in februari.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Jan 2024 20:08

Re: Eerste pakje!

wij hadden een shirtje van noppies met hello world erop en grijs broekje. En mutsje met zijn naam erop.

Boxpakjes nooit gehad ondingen

https://www.noppies.com/nl-nl/babykledi ... -p098.html
Afbeelding
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 27 Jan 2024 20:31

Re: Eerste pakje!

Wol! (Komt ze weer).

Een wollen boxpakje van Joha. Maat 50.
Hij is nu 64cm en draagt zijn eerste pakje nog steeds omdat het zo rekbaar is.
11.21
10.23
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 27 Jan 2024 20:45

Re: Eerste pakje!

Bij oudste een gebreid boxpakje van Prenatal.

Bij jongste een pakje van Noppies (overslag) echt super fijn en lief. Mooi naturel.

En overslagrompers eronder. Zo min mogelijk over het hoofd doen is 👌🏻.

Ik had per maat 2 opties in zakjes zitten.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 28 Jan 2024 22:32

Re: Eerste pakje!

Ik had een prachtig pakje gekregen van mn oom en voelde voor mij het meest verbonden met mijn vader (overleden) dus wilde deze graag. Mn dochter ggwerd alleen veel te vroeg geboren en had een prematuur maatje. Ze kreeg dus een bij elkaar geraapt zooitje aan haha. Ik heb dus helaas niet echt een “eerste pakje” maar heb haar eerste mooie kleertjes wel bewaard en het mutsje dat ze opkreeg samen met haar ziekenhuisbandje in een doorzichtige, hartvormige kerstbal gedaan. Het ging bij mij allemaal te snel (en te vroeg) maar ik zou dus zeker wat meer dan 1 maat meenemen…
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jan 2024 22:48

Re: Eerste pakje!

Wij hadden een lichtblauw en lichtroze pakje van baby's only. Wol, lekker zacht, schattig.
Let's discover the world together.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 29 Jan 2024 07:35

Re: Eerste pakje!

Marin schreef:Wij hadden een lichtblauw en lichtroze pakje van baby's only. Wol, lekker zacht, schattig.


Hebben zij ook wol in het assortiment? Kan alleen maar katoen vinden.

Hier hadden ze alle 3 ook een pakje aan. De oudste lichtblauw katoen met stipjes, de middelste een roze wollen pakje en de jongste een gestreept grijs/wit wollen pakje
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Jan 2024 08:22

Re: Eerste pakje!

Ik had een katoenen lichtgroen pakje met panters erop van H&M, met een mutsje erbij. Stond heel schattig. Daarnaast nog een donkerblauw met wit gestreept broekje van Noppies volgens mij? Met een wit vestje.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jan 2024 08:26

Re: Eerste pakje!

Misschien (waarschijnlijk) was 't helemaal geen wol dan. Dat had ik in m'n hoofd omdat t gebreid was.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 29 Jan 2024 09:42

Re: Eerste pakje!

Hier had ik een unisex setje van Koeka (ook heerlijk zacht). Idd een wikkelromper, wikkeltop en een broekje. Dit pakje van 50/56, dus dacht ik zit veilig. Maar meneer was zo klein dat het pakje echt veel en veel te groot was. Het is wel zijn eerste pakje dus, maar hebben in het ziekenhuis nog een leuk boxpakje gekocht van feetje in maat 44. Dat was dus zijn 2de pakje en paste een stuk beter. Ook prettig aandoen, alleen met telkens verschonen die eerste dagen zou ik eerder een setje doen dan een pakje.

Dochter had ook een wikkelromper, wikkeltruitje en een broekje, want herfstbaby, dus warmere kleding. Haar eerste setje was ook wat ruim, maar hadden al rekening gehouden met kleine baby dus hadden een kleine maat 50. Daarna heeft ze ook nog maat 44 gedragen trouwens haha. Maar haar eerste setjes heeft mijn moeder gemaakt en is daardoor extra waardevol voor mij.

Beide eerste setjes zijn mooi opgeborgen samen met het mutje en een babydeken.

Overigens: koop 2 mutjes. In het ziekenhuis pakken ze bijna altijd direct eerst een mutsje van het ziekenhuis, en thuis is een reserve mutje ook niet verkeerd. Deze wordt namelijk eerst heel vies. Dan is het toch fijn daarna een schoon mooi mutsje op te kunnen zetten.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 31 Jan 2024 10:24

Re: Eerste pakje!

Voor de oudste hadden we een neutraal pakje, wit/bruin gestreept van een soort fleece-achtige stof. Eronder had ze een overslagromper van Nijntje. Mutsje gewoon van het ziekenhuis.

Voor de jongste hadden we een pakje van Noppies, een grijs broekje en een roze overslagshirtje met hartjes. Dat kreeg ze overigens pas na een paar dagen aan, de eerste dagen had ze alleen een luier om ivm haar buik.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers