Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

<<

Anoniem336

Bericht 15 Jan 2018 09:11

7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

X
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 24 Jan 2018 16:01, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Jan 2018 09:14

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

Opticien overslaan en je door je huisarts door laten verwijzen naar het ziekenhuis.
Beetje opticien hoort dit zelf ook aan te geven als je met een kind binnen komt.
<<

Anoniem336

Bericht 15 Jan 2018 09:23

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

Bedankt popcorn. Ik ben nav jouw post en enkele google hits de huisarts gaan bellen. Ze zegt inderdaad, laten komen. Vrijdagochtend is hij aan de beurt.

De opticien vroeg wel, hoe oud is hij. Maar verder niets. Ik dacht, heeft te maken met welke metingsruimte ze gaat gebruiken. Ze vroeg ook wel of hij wel eens naar en optometrist is geweest, maar vervolgens ook geen verdere vragen cq opmerkingen. Alleen dat 1x per maand daar een optometrist is, en dat die even mee gaat kijken. Maar dan heb ik liever iemand die aangesloten is bij een ziekenhuis oid.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 15 Jan 2018 15:24

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

Vervelend zeg. Lijkt me ook het beste dat de huisarts dit onderzoekt en je eventueel doorverwijst. Ik weet ook niet hoe ze bij de opticien opmeten, maar als het is zoals bij volwassenen dan vind ik dat altijd wat onbetrouwbaar bij kinderen omdat die soms ook maar wat kunnen zeggen waardoor de uitslag anders wordt. Mijn stiefdochter gaat ook regelmatig naar de oogarts, en de ene keer moet ze wel een bril dragen en later weer niet meer. Dat heeft te maken met het feit dat de ogen zichzelf nog kunnen corrigeren tijdens het groeien. Maar het kan door het groeien ook slechter worden. Momenteel heeft ze weer een bril, maar eerlijk is eerlijk wij merken niks aan haar als ze haar bril niet op heeft. Het onderzoek bij de oogarts gebeurt doormiddel van druppels waardoor ze bepaalde dingen kunnen onderzoeken, dus wel een stuk betrouwbaarder.
Echt heel vervelend voor je zoontje dat hij nu zo slecht ziet. Ik hoop dat straks een brilletje weer veel goed kan maken voor hem, en wie weet kan het zich nog corrigeren tijdens de groei.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Jan 2018 15:38

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

Wat sneu zeg :(

We hebben hier op het forum een optometriste dacht ik. Huppekee is dat volgens mij. Misschien mag je haar pm'en :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 15 Jan 2018 15:39

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

Ik zat ook al te denken wie dat ook alweer was, ik dacht ook iemand met een H. Was het niet Huppakee?

Vervelend, Elja!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 15 Jan 2018 16:18

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

Ah wat sneu!

7 jaar is inderdaad wel jong voor de opticien. Voor nu is het beter als zijn ogen toch gedruppeld worden in het ziekenhuis.

Ik ben inderdaad orthoptist, dus bij vragen mag je met altijd pm'en
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem336

Bericht 15 Jan 2018 22:19

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

Bedankt voor jullie reacties, erg fijn.
Ben nu gaar en morgen weer aan het werk; morgenavond zal ik even op jullie reageren!
<<

Anoniem336

Bericht 16 Jan 2018 19:53

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

NerdChic schreef:Vervelend zeg. Lijkt me ook het beste dat de huisarts dit onderzoekt en je eventueel doorverwijst. Ik weet ook niet hoe ze bij de opticien opmeten, maar als het is zoals bij volwassenen dan vind ik dat altijd wat onbetrouwbaar bij kinderen omdat die soms ook maar wat kunnen zeggen waardoor de uitslag anders wordt. Mijn stiefdochter gaat ook regelmatig naar de oogarts, en de ene keer moet ze wel een bril dragen en later weer niet meer. Dat heeft te maken met het feit dat de ogen zichzelf nog kunnen corrigeren tijdens het groeien. Maar het kan door het groeien ook slechter worden. Momenteel heeft ze weer een bril, maar eerlijk is eerlijk wij merken niks aan haar als ze haar bril niet op heeft. Het onderzoek bij de oogarts gebeurt doormiddel van druppels waardoor ze bepaalde dingen kunnen onderzoeken, dus wel een stuk betrouwbaarder.
Echt heel vervelend voor je zoontje dat hij nu zo slecht ziet. Ik hoop dat straks een brilletje weer veel goed kan maken voor hem, en wie weet kan het zich nog corrigeren tijdens de groei.


Ik kwam dit ook tegen. Dat metingen bij kinderen om de zoveel tijd, weer anders uit kunnen vallen.
Deze opticien heeft gemeten dmv een afstellingsmeting oid. Weet even niet hoe het heet, maar hij moest naar een luchtballon kijken, en dan zag ik op de monitor zijn oog, en daar werd een meting op los gelaten. Vond het bijzonder.

Ben benieuwd vrijdag. Stel dat hij doorverwezen wordt, dan vrees ik dat het nog wel even kan duren. Hij wordt er zo onzeker van. De bril an sich vindt hij niet erg, maar weten dat je nu minder scherp ziet, dat vindt hij heel vervelend.

Geeft jouw stiefdochter ook zelf aan wanneer ze beter of juist minder ziet, of komen jullie hier pas achter met metingen.
<<

Anoniem231

Bericht 16 Jan 2018 21:20

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

Geen ervaring mee maar het klinkt echt heel zielig hoe hij zich nu voelt!
Als je een verwijzing krijgt, probeer dan via de verzekering wachttijd bemiddeling te krijgen of spoedverwijzing van de dokter. Hier is het heel lang wachten op een afspraak bij de oogarts.
<<

Anoniem234

Bericht 16 Jan 2018 21:27

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

Ik werk als opticien. En meet geen kinderen wij sturen altijd door.
Goed dat je naar de huisarts kan voor een verwijzing. Hopelijk kan je zoontje snel naar de oogarts. Wat zielig voor hem ook.
Laatst gewijzigd door Anoniem234 op 16 Jan 2018 22:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 16 Jan 2018 21:45

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

het hoeft niet zo te zijn dat het zicht ineens heel snel achteruit is gegaan. kan ook zo zijn dat het langzaam achteruit is gegaan en nu het omslagpunt is bereikt waardoor het opvalt.

jaren geleden alweer maar mijn broertje had precies hetzelfde, ineens kwamen we erachter dat hij niet goed zag. toen hij de bril had viel pas op dat hij al heel lang niet goed zag. zo verwonderde hij zich bijvoorbeeld over de blaadjes aan de bomen.
dichter na de tv schuiven was bij hem altijd een signaal dat het weer tijd was om zijn ogen te meten.
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Jan 2018 22:15

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

Ik heb het zelf ook gehad. Opeens leek ik niks meer te zien maar toen ik m'n bril had zag ik dingen die ik al jaren niet meer had gezien. Ik zou me daar niet te veel zorgen over maken.
R. 2013
D. 2016
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 16 Jan 2018 22:22

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

Elska schreef:het hoeft niet zo te zijn dat het zicht ineens heel snel achteruit is gegaan. kan ook zo zijn dat het langzaam achteruit is gegaan en nu het omslagpunt is bereikt waardoor het opvalt.

jaren geleden alweer maar mijn broertje had precies hetzelfde, ineens kwamen we erachter dat hij niet goed zag. toen hij de bril had viel pas op dat hij al heel lang niet goed zag. zo verwonderde hij zich bijvoorbeeld over de blaadjes aan de bomen.
dichter na de tv schuiven was bij hem altijd een signaal dat het weer tijd was om zijn ogen te meten.


Precies. Kinderen komen bij mij en dan hebben ze 'ineens' min 2,5. Dat is natuurlijk niet zomaar ineens, maar gaat heel geleidelijk.

Daarbij is een computermeting bij kinderen altijd onbetrouwbaar!
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 17 Jan 2018 12:15

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

En plus sterkte dan huppekee? Elena had een paar jaar terug wel echt “ineens” +6, ze had een maandje daarvoor nog +4. Die klaagde ineens over hoofdpijn en vermoeidheid.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 17 Jan 2018 14:43

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

Ayla schreef:En plus sterkte dan huppekee? Elena had een paar jaar terug wel echt “ineens” +6, ze had een maandje daarvoor nog +4. Die klaagde ineens over hoofdpijn en vermoeidheid.



Was dat beide keren met druppels gemeten? Dan kan het bijvoorbeeld zijn dat de druppels niet goed ingewerkt zijn.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 17 Jan 2018 15:25

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

Jep en beide keren goed halfuur ingewerkt!
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 17 Jan 2018 15:27

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

Elja schreef:
NerdChic schreef:Vervelend zeg. Lijkt me ook het beste dat de huisarts dit onderzoekt en je eventueel doorverwijst. Ik weet ook niet hoe ze bij de opticien opmeten, maar als het is zoals bij volwassenen dan vind ik dat altijd wat onbetrouwbaar bij kinderen omdat die soms ook maar wat kunnen zeggen waardoor de uitslag anders wordt. Mijn stiefdochter gaat ook regelmatig naar de oogarts, en de ene keer moet ze wel een bril dragen en later weer niet meer. Dat heeft te maken met het feit dat de ogen zichzelf nog kunnen corrigeren tijdens het groeien. Maar het kan door het groeien ook slechter worden. Momenteel heeft ze weer een bril, maar eerlijk is eerlijk wij merken niks aan haar als ze haar bril niet op heeft. Het onderzoek bij de oogarts gebeurt doormiddel van druppels waardoor ze bepaalde dingen kunnen onderzoeken, dus wel een stuk betrouwbaarder.
Echt heel vervelend voor je zoontje dat hij nu zo slecht ziet. Ik hoop dat straks een brilletje weer veel goed kan maken voor hem, en wie weet kan het zich nog corrigeren tijdens de groei.


Ik kwam dit ook tegen. Dat metingen bij kinderen om de zoveel tijd, weer anders uit kunnen vallen.
Deze opticien heeft gemeten dmv een afstellingsmeting oid. Weet even niet hoe het heet, maar hij moest naar een luchtballon kijken, en dan zag ik op de monitor zijn oog, en daar werd een meting op los gelaten. Vond het bijzonder.

Ben benieuwd vrijdag. Stel dat hij doorverwezen wordt, dan vrees ik dat het nog wel even kan duren. Hij wordt er zo onzeker van. De bril an sich vindt hij niet erg, maar weten dat je nu minder scherp ziet, dat vindt hij heel vervelend.

Geeft jouw stiefdochter ook zelf aan wanneer ze beter of juist minder ziet, of komen jullie hier pas achter met metingen.


We komen er echt pas achter bij metingen. Ze geeft zelf ook aan dat ze alles goed ziet zonder bril, maar de druppel en oogarts zullen het wel weten haha dus we zetten hem maar gewoon op. Van een lage sterkte merk je ook niet meteen iets maar is natuurlijk wel slecht als je geen bril draagt,zeker bij kindjes in de groei.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 17 Jan 2018 16:54

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

Ayla schreef:Jep en beide keren goed halfuur ingewerkt!


Hmm.. soms kan het nog zijn dat na een bril kende sterkte de 2e keer beter kunt meten. Omdat ze met druppels dan meer kunnen ontspannen (=nauwkeurigere meting)


En soms weet je het gewoon niet ...
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem336

Bericht 23 Jan 2018 14:16

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

Nou, na veel belletjes hebben we een orthoptist gevonden die vandaag! al plek had. Via zkh is wachttijd tot 12mrt.
Beide kanten -1 en kleine cilinderafwijking, maar geen bijzonderheden verder. Oogarts heeft ook nog even gekeken, over half jaartje terug.

Dus morgen een bril uitzoeken, jeuhj!

Bedankt voor jullie reacties en tips!
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 24 Jan 2018 17:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 23 Jan 2018 17:09

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

Oh wat top! Gelukkig snel een oplossing! Een nu zeker een hele stoere bril uitzoeken
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Countingdays

Noob

Berichten: 100

Geregistreerd: 24 Aug 2017 10:21

Bericht 24 Jan 2018 10:05

Re: 7 jarige en slecht zicht Tips, adviezen...

Fijn dat je al zo snel terecht kon Elja. Ik kreeg op mijn 7e of 8e een bril met -1 sterkte. Ik kon ineens achterin de klas het bord niet meer lezen. In de loop der jaren is er steeds een beetje bij gekomen, ik zit nu op -4,5.
Succes met het uitzoeken van de bril!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder