Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou jij doen (mishandeling)?

<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 25 Jun 2015 21:57

Wat zou jij doen (mishandeling)?

Ik hoorde van de week van een goede bekende van mij dat zij weet dat haar buurkindjes worden mishandeld. Ze krijgen klappen, worden uitgescholden en ze worden opgesloten. Ze durft geen aangifte te doen. De moeder van de kinderen is vaak betrokken als activiteitenbegeleider/ouderhulp op de school waar mijn kinderen ook op zitten. Ik vind het zo sneu als ik haar kinderen zie en ik zie het aan zowel haar als haar kinderen niet af. Niet in gedrag maar de kinderen hebben ook geen blauwe plekken op hun benen (viel me nu op want ze hadden een korte broek aan). Zou jij hier iets mee doen?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Jun 2015 21:59

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Ik zou het zelf eerst zeker willen weten.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem114

Bericht 25 Jun 2015 21:59

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Nee. Maar ik zou sowieso weinig met roddels doen. Hoe weet die goede bekende dat zo zeker?
<<

anoniem196

Bericht 25 Jun 2015 22:00

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Ik zou alleen melding maken als ik het heel zeker weet.
Die bekende zou het moeten melden. Volgens mij kan dat ook anoniem.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 25 Jun 2015 22:03

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Omdat ze er naast woont (en ze wonen in een gehorig huis) en ze hoort dat de kinderen vaak worden uitgescholden en worden geslagen en ze heeft gezien dat ze worden opgesloten in de schuur. Ik ben ook verder niet van de roddels en ik heb ook gezegd dat ik er niets mee kan maar toch houdt het me bezig.

Ze wilde anoniem melden maar dit was toch niet anoniem want ze moest haar straatnaam en nummer opgeven en dat wil ze niet uit angst.
<<

Anoniem171

Bericht 25 Jun 2015 22:04

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

SDL schreef:Omdat ze er naast woont (en ze wonen in een gehorig huis) en ze hoort dat de kinderen vaak worden uitgescholden en worden geslagen en ze heeft gezien dat ze worden opgesloten in de schuur. Ik ben ook verder niet van de roddels en ik heb ook gezegd dat ik er niets mee kan maar toch houdt het me bezig.

Ze wilde anoniem melden maar dit was toch niet anoniem want ze moest haar straatnaam en nummer opgeven en dat wil ze niet uit angst.



Waar heeft ze naar gebeld?
<<

Anoniem137

Bericht 25 Jun 2015 22:05

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Ik zou niet handelen alleen op 'van horen zeggen', eigenlijk. Wel zou ik bij die goede bekende benadrukken dat zij Veilig Thuis kan benaderen voor informatie of het doen van een melding. Als zij of hij zeker weet dat er dingen gebeuren die niet kloppen, vind ik niet dat hij of zij maar de kop in het zand kan steken, uit angst voor wat er misschien gebeuren kan. Ik ga er altijd maarvanuit dat mishandeling meestal niet voortkomt uit kwade wil, maar eerder uit onmacht.
<<

Anoniem131

Bericht 25 Jun 2015 22:06

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Het kan volledig anoniem maar ik moest ook m'n huisnummer en straat opgeven. Hebben ze niks mee gedaan.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Jun 2015 22:08

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Bij mishandeling zitten de blauwe plekken vaak op de bovenramen of buik/rug.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 25 Jun 2015 22:09

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Ik weet eigenlijk niet waar ze naartoe heeft gebeld, volgens mij bij de politie. Ik zal haar nog eens attenderen op Veilig Thuis. En nogmaals aangeven dat het echt anoniem is.
<<

Anoniem166

Bericht 25 Jun 2015 22:51

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

In jouw geval zou ik me er niet mee bemoeien, omdat je het alleen van horen zeggen hebt. Ik vind wel dat die bekende van jou het moet melden. Ik kan eerlijk gezegd niet goed begrijpen dat er mensen zijn die dit zien en er niets mee doen, zeker niet nu het anoniem kan.
<<

Anoniem211

Bericht 26 Jun 2015 04:51

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Die kennis wijzen op haar morele verplichting en als zij het niet doet zelf melden. Je kunt beter onterecht melden dan niet melden!! Worden ze wel mishandeld, dan worden ze getekend voor het leven.

Ik kan me ook slecht voorstellen dat mensen dit weten en er niets aan doen. Wat is er dan in vredesnaam met je aan de hand?
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 26 Jun 2015 10:58

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Nou ik zou zeker niet melden als je het niet zeker weet of slechts iets van horen zeggen hebt. Dus om nu te zeggen je kan beter onterecht melden dan niet melden....
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Jun 2015 11:31

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

'geen blauwe plekken op de benen."Als dat een indicatie is voor kindermishandeling dan moeten mijn kinderen voortaan verplicht een lange broek aan.
<<

Anoniem211

Bericht 26 Jun 2015 11:34

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Een melding die gedaan wordt en vervolgens niet waar blijkt te zijn lijkt mij minder schadelijk dan een melding die niet gemaakt wordt terwijl er wél kinderen mishandeld en opgesloten worden.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Jun 2015 11:55

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Eens met Marilyn. Je kan er beter iets aan doen, dan dat je dus met dit gevoel blijft zitten. Stel het is wél waar, dan sla je jezelf toch voor je kop als je niks hebt gedaan?
<<

Geel

Bericht 26 Jun 2015 12:00

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Als ik die buurvrouw was, zou ik dat – hoe moeilijk ook – toch ergens melden. Het belang van de kinderen vind ik dan toch zwaarwegender dan het ego van de ouders of dat van mezelf.

Het liefst zou ik eerst het gesprek aangaan met de ouder(s), want misschien zitten ze ongewild in een spiraal waar ze niet uitkomen, maar ik weet niet of ik dat zou durven.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 26 Jun 2015 12:01

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Kan je bekende niet eens langsgaan bij de buurvrouw?
Van 'goh gaat alles goed met je? Kan ik ergens mee helpen?' Vaak is het onmacht.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15968

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Jun 2015 12:51

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Marilyn schreef:Een melding die gedaan wordt en vervolgens niet waar blijkt te zijn lijkt mij minder schadelijk dan een melding die niet gemaakt wordt terwijl er wél kinderen mishandeld en opgesloten worden.


Helemaal eens!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 26 Jun 2015 12:57

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Bekende aansporen tot maken van een melding. Jij hebt het alleen maar "van horen zeggen". Ik snap niet dat mensen daarover twijfelen...

Ennuh.. Als blauwe plekken een maatstaf is, word ik in twijfel getrokken denk ik :smile: Mijn kind haar benen zieeennnn er niet uit (is druk aan het oefenen met leren fietsen, en valt nog regelmatig, vaak met trapper tegen haar scheenbeen denk ik, ze is echt bont en blauw...)
Afbeelding

Afbeelding
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 26 Jun 2015 15:59

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Een melding maken als je iets zelf hebt gezien vind ik iets anders dan een melding maken op basis van een verhaal van een ander. Vind het echt heftig op sowieso iemand te beschuldigen van kindermishandeling dus dan moet het wel op basis van je eigen waarneming zijn. Die ouders worden op het matje geroepen en er wordt onderzoek gedaan ( bijv vragen gesteld aan de school )en een dossier opgemaakt. Dan kan daar wel uit komen dat je je kind niet hebt mishandeld maar je naam is al besmet. En dat op basis van een verhaal van een goede bekende.

Een melding maken vind ik niet meer dan logisch als je iets zelf hebt waargenomen maar niet als het van horen zeggen is. Ik zou dan ook die bekende zelf de melding laten doen en niet zelf gaan bellen
<<

Anoniem110

Bericht 26 Jun 2015 17:25

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Ik vind het erg te moeten lezen dat men hiervoor geen melding zou maken.
Ja zeker wil je het heel zeker weten maar voor je het zeker weet gaat de mishandeling wellicht gewoon door.
Nou dan maar een melding wat niet klopt. De kinderen staan op plek 1.
Als die vriendin van mij het zeker wist als buurvrouw en ze durfde niet, dan zou ik nog geen seconde twijfelen en de telefoon direct pakken.
<<

Anoniem110

Bericht 26 Jun 2015 17:29

Re: Wat zou jij doen (mishandeling)?

Overigens zal er eerst een onderzoek worden ingezet na een melding.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers