Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kraamcadeau tweede zoon

<<

Anoniem328

Bericht 28 Aug 2017 08:21

Kraamcadeau tweede zoon

Eind december ben ik uitgerekend van onze tweede zoon. Mensen, met name familie, beginnen inmiddels een beetje te vissen of wij al een leuk kraamcadeau weten en vragen of we er in ieder geval over na willen denken.
Luxeprobleem! Want wij hebben al een zoon, dus in principe hebben we alles al. Zeker familie wil wel iets geven waar we écht iets aan hebben en wat leuk is om te geven. Ik zat zelf al aan een babynestje te denken, maar verder kan ik niks bedenken. Op zich zouden we ook best een cadeau kunnen vragen wat pas voor een wat latere leeftijd is, of iets waar onze zoon van bijna 2 jaar ook wat aan heeft, maar dan is het niet echt een kraamcadeau.

Dus heeft iemand hier nog leuke ideeën? Iets wat je in de eerste maanden veel hebt gebruikt en wat niet bij de standaard baby uitzet hoort?
Speelkleden, babygym, kleren en dat soort dingen hebben we dus allemaal al.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Aug 2017 08:49

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Ik vond een babynestje wel echt fijn de eerste maanden. Ik merk wel dat ik 'm nu (bijna 5 maanden) echt duidelijk minder gebruik, heel af en toe nog op de bank naast me, maar dan moet ik 'm toch in een soort halve houtgreep houden. Maar in het begin lag hij echt overal in dat ding, in de box (lekker geborgen), mee op het terras in de tuin (lekker zacht), mee naar familie (lekker makkelijk). Ja het was wel echt een fijn ding. Dus als je echt niet veel weet omdat je vrijwel alles al hebt, zou dat een mooi cadeau zijn misschien.

Heb je een muziekmobiel nog van je eerste? Dat vindt O. ook echt heel mooi, echt al vanaf een paar weken al. En nu nog steeds. Hij begint nu ook te communiceren als ie in de box gelegd wordt dat ie 'm aan wil hebben. Misschien is daar een mooie (nieuwe) van ook leuk.

En had je een fijne wipstoel?

Ik zou kijken wat je een beetje gemist hebt bij de eerste misschien.
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 28 Aug 2017 09:19

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Een mooie, nieuwe wikkeldoek speciaal voor deze baby, setje wat duurdere kleding, een vestje voor buiten?
Ik had een voetenzak in de maxicosi, dat vond ik heel fijn en makkelijk.

Of misschien iets voor de babykamer, een mooie lamp, stoel of deken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Aug 2017 09:21

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Kom je qua seizoen ook uit qua kleertjes en dekentjes etc?

Een kraamshoot! :)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 28 Aug 2017 09:28

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Marin ja daarom vragen we waarschijnlijk ook een babynestje aan een van de ouders. Het is niet iets wat we perse zelf zouden hebben gekocht omdat het inderdaad maar zo tijdelijk is, maar het is wel een mooi kraamcadeau om te vragen.

Muziekmobiel hebben we nog van de eerste. Een hele mooie!

Wipstoel hebben we. Wel een wat oudere dus daar zouden we misschien nog naar kunnen kijken. Ik zag bij vrienden laatst zo'n wipstoel die je aan kunt zetten en dan automatisch blijft wippen. Misschien dat dat wat is?

Taeda de babykamer laten we zoals het is. Onze zoon gaat binnenkort naar zijn nieuwe peuterkamer. Toen ik net zwanger was en we het vertelden hebben we al wat leuke knuffels en accessoires gekregen dus voor de babykamer hebben we niet echt iets nodig.
Voetenzak maxi cosi hebben we, onze beide zoons zijn winterkindjes!

Een mooie wikkeldoek is wellicht nog wel een idee. We hebben er wel wat. 2 fijne van moeders voor moeders, en zelf destijds ook wat gekocht. Maar een nieuwe is misschien wel leuk om te krijgen.

Bedankt voor de tips!

Marin ja het zijn beide winterkindjes. Beide december, dus qua kleren zit het wel goed haha. De shoot is inderdaad wel een idee! We hebben er al 1 geboekt omdat het zo snel vol zit, maar misschien dat 1 van de ouders dat wel cadeau wil geven. Goeie!!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 28 Aug 2017 10:27

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Mijn ervaring is dat iets wat ik bij dochter niet gemist heb ik nu ook niet hoef te hebben.
Een babynestje? Het voedingskussen met een hoes er om heen ging ook heel goed, en vele malen goedkoper
Een eletrische wipstoel? In de gewone deed dochter het ook goed. En anders heb ik dochter nog die de wipstoel zachtjes kan bewegen:)
I k twijfel zelf nog iver een draagdoek. Heb er wel 1, maar wil eigenlijk een andere. Maar bij dochter ook nooit gehad dus ja zonder kan ook..

Ofwel ik weet ook niet veel haha. Iets met een naam is altijd leuk. En verder cadesukaarten..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 28 Aug 2017 10:40

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Iets om te doen? Babymassage, cursus babytaal, babyzwemmen? Hoewel ik hem aan mezelf kado gedaan heb ben ik zó blij met mijn cursus babymassage. Leer veel over mijn baby en we hebben echt het idee dat we haar nu begrijpen als ze iets aangeeft. Dat masseren blijkt voor mij nu een randzaak.

Fijne draagzak/doek, zodat je je handen nog vrij hebt voor de oudste?
<<

Anoniem331

Bericht 28 Aug 2017 10:56

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Wij kregen bij de tweede een kinderstoel. Erg fijn omdat we uiteindelijk toch 2 nodig hadden.
<<

Anoniem328

Bericht 28 Aug 2017 10:57

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Elsa schreef:Mijn ervaring is dat iets wat ik bij dochter niet gemist heb ik nu ook niet hoef te hebben.
Een babynestje? Het voedingskussen met een hoes er om heen ging ook heel goed, en vele malen goedkoper
Een eletrische wipstoel? In de gewone deed dochter het ook goed. En anders heb ik dochter nog die de wipstoel zachtjes kan bewegen:)
I k twijfel zelf nog iver een draagdoek. Heb er wel 1, maar wil eigenlijk een andere. Maar bij dochter ook nooit gehad dus ja zonder kan ook..

Ofwel ik weet ook niet veel haha. Iets met een naam is altijd leuk. En verder cadesukaarten..


Ik ga geen cadeaubonnen vragen van m'n familie. Dat vinden zij niet leuk en ik ook niet. En ik ben zelf ook van mening dat ik bovengenoemde dingen niet perse nodig heb. Maar dat betekent niet dat het niet leuk is om ze toch te krijgen en er wel gebruik van te maken. Wat bedoel je precies met iets van een naam?

Nan Een draagzak hebben we al. Ideaal met een peuter erbij!
Een cursus of iets dergelijks is ook nog een idee! Babyzwemmen lijkt me wel erg leuk al gaan we zelf ook geregeld naar het zwembad.

Popcorn een kinderstoel is ook een goed idee! Aalleen hebben we die zelf al aangeschaft via marktplaats :razz:

Wat ik al zei, we hebben bijna alles al :smile:
Laatst gewijzigd door Anoniem328 op 28 Aug 2017 11:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 28 Aug 2017 10:59

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Ik zou gaan voor een tweede kinderstoel.
2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Aug 2017 10:59

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Elsa schreef:Mijn ervaring is dat iets wat ik bij dochter niet gemist heb ik nu ook niet hoef te hebben.
Een babynestje? Het voedingskussen met een hoes er om heen ging ook heel goed, en vele malen goedkoper
Een eletrische wipstoel? In de gewone deed dochter het ook goed. En anders heb ik dochter nog die de wipstoel zachtjes kan bewegen:)
I k twijfel zelf nog iver een draagdoek. Heb er wel 1, maar wil eigenlijk een andere. Maar bij dochter ook nooit gehad dus ja zonder kan ook..

Ofwel ik weet ook niet veel haha. Iets met een naam is altijd leuk. En verder cadesukaarten..

Soms kom je er pas achter hoe handig dingen zijn als je ze hebt. Natuurlijk kun je dan ook prima zonder, maar met is dan ineens een stuk makkelijker. Dus ik vind dit een beetje een vreemd argument. Zeker aangezien het om een kraamcadeau gaat. Het hoeft toch niet altijd speciaal iets te zijn dat je heel erg nodig hebt. Juist dingen die niet heel noodzakelijk zijn maar wel handig, zijn dingen die leuk zijn om als cadeau te vragen. Omdat je het zelf misschien te duur vindt of het geld er niet voor over hebt, terwijl je het wel vaak gebruikt als je het krijgt.

♥♥
<<

Anoniem328

Bericht 28 Aug 2017 11:01

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Inderdaad Elliot. Precies wat ik hierboven ook zeg! En een kraamcadeau, zeker van familie, mag best iets zijn wat misschien een beetje luxe is en niet perse noodzakelijk.
<<

Anoniem328

Bericht 28 Aug 2017 11:02

Re: Kraamcadeau tweede zoon

We zouden natuurlijk ook iets voor later kunnen doen, bijvoorbeeld een keukentje ofzo voor beide kids. Kan onze zoon dan binnenkort al mee spelen en beeb later ook. Niet echt een kraamcadeau maar wel leuk!
<<

Anoniem278

Bericht 28 Aug 2017 11:41

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Misschien ook een tweede autostoel?
En misschien zo'n briljant setje voor in de zomer in de tuin voor kleine kindjes :

Afbeelding (dit is dus mini in het echt, heel grappig)

En wellicht een cursus babymassage of babyzwemmen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Aug 2017 11:47

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Haha ik dacht even verkeerde topic Quizzle. Wat super cute!
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 28 Aug 2017 11:54

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Een mooi, gegraveerd besteksetje?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem210

Bericht 28 Aug 2017 12:04

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Een speelgoed kist met zijn naam erop?
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 28 Aug 2017 12:07

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Ik heb voor zoon een slaapzakje met naam gekregen, en een wikkeldoek met naam. Ook een meetlint op hout, Maar dat was zelf gemaakt.
Bij dochter heb ik een spaarpotje met naam gekregen (gegraveerd), en een besteksetje.
Bij beide heb ik ook een voorleesboek met naam er in gekregen
Een naambordje voor op de slaapkamerdeur vind ik ook leuk
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 28 Aug 2017 12:08

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Dubbel :palm:
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 28 Aug 2017 12:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 28 Aug 2017 12:15

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Wij hebben inderdaad een tweede triptrap gekregen met New Born stoeltje, die laatste hadden we bij de oudste niet, de babybeugel hebben we nog wel van hem liggen. Ik vind het echt heel gezellig dat hij bijna altijd bij ons aan tafel zit ( weet niet welke kinderstoel je gekocht hebt via Marktplaats en of er een newborn stoeltje voor is)
En misschien een meerijdplankje? Al is dat in mindere mate voor de baby en meer voor de grote broer. En ik vind dingen met zijn naam er op leuk voor de jongste zodat hij ook wat spulletjes heeft die echt van hem zijn. Zo kreeg ik een houten rammelaar met zijn naam wat ik erg leuk vind en een boek met zijn naam er in bijvoorbeeld.
https://www.mink-moon.nl/a-48178057/tot ... stom-made/ ( de kleuren van de gekleurde kralen kan je kiezen)

En ik kreeg ook een armbandje met de eerste lettet van beide kindjes, meer voor jou dan voor de kindjes maar wel leuk om zoiets aan je ouders te vragen bijvoorbeeld.

Daarnaast misschien een eerste jaar invulboek en een kraambezoekboek? Die heb je bij elk kindje weer opnieuw nodig als je het leuk vind om dat in te vullen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Aug 2017 12:29

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Olijfje, jullie 2e hands kinderstoel weer verkopen en een vragen aan familie.

Een besteksetje met naam, kleertjes,armbandje met naam mooi voorleesboek.
2014 2016
<<

Anoniem328

Bericht 28 Aug 2017 12:33

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Wij zijn niet zo van dingen met een naam erop. Al is een mooi boek met eventueel zijn naam erin wel een goed idee!

Invulboek eerste jaar vind ik mooi maar ook lastig. Ik kreeg dat ook bij mijn eerste zwangerschap. Maar door de pnd die ik toen heb gehad heb ik dat helemaal nooit ingevuld. Eerste feestdagen enzo waren niks feestelijks aan en hebben we weinig foto's van en ook eerste keren rollen, lachen etc hebben we eigenlijk niet bijgehouden toen. Dus de helft van het boek is achteraf niet meer in te vullen. Dus ik weet niet goed of we het bij de tweede wel moeten doen. Voelt niet goed ofzo.

Quizzle dat tuinsetje is echt geniaal! Wij zijn echte tuin/buiten mensen dus zoiets is wel echt te gek! Welke site komt dat vandaan?

Zo'n speelgoedkist is ook leuk!

Thanks voor de tips dames. Hier kan ik wel wat mee!

Bosjesvrouw dat is ook een idee. Op zich hebben mijn schoonouders altijd liever dat wij het zelf kopen, dus dan kunnen ook de al gekochte stoel uit naam van hen geven natuurlijk.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 28 Aug 2017 13:26

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Ik heb mijn zusje, die inmiddels ook bevallen is van hun tweede zoon, een hele mooie wikkeldeken gegeven. Die had ze natuurlijk al wel, maar ik vind het wel mooi om hem zijn eigen dekentje te geven. Zodat niet 'alles' van grote broer was geweest.
Ook mooi nu voor de foto's, ziet er echt helemaal anders uit dan bij nummer 1.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem328

Bericht 28 Aug 2017 13:28

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Ja dat is waar MdU!
Een mooie wikkeldeken/wikkeldoek staat inmiddels op het lijstje!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 28 Aug 2017 13:33

Re: Kraamcadeau tweede zoon

Dit boek heb ik aan vrienden gegeven bij geboorte van zoon 2. Nog steeds een groot succes:

Afbeelding
⁠♡♡♡
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers