Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oppas

<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 15 Apr 2023 21:42

Oppas

Gewoon even wat oppas vraagjes:

- hebben jullie een vaste oppas?
- wie is hij/zij en hoe zijn jullie eraan gekomen?
- hebben jullie vaak oppas nodig?
- vragen jullie snel oppas overdag?
- had je meteen vertrouwen in de oppas?
- wat vinden de kinderen ervan?
Laatst gewijzigd door Siesa op 16 Apr 2023 09:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Apr 2023 21:52

Re: Oppas

Bedoel je voor 's avonds of overdag, of maakt dat niet uit voor je vragen?
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Apr 2023 22:16

Re: Oppas

We hadden twee vaste oppassen. Via de facebookpagina van onze oude wijk. Op een gegeven moment kon 1 van de twee nooit meer door school, dus die vraag ik nooit meer. De andere was best duur en deed wat uit de hoogte, dat vond ik niet fijn. Beide keren eerst kennis wezen maken, toen een keer betaald laten komen, terwijl ik ook thuis was.

Een derde meisje hebben we ook mee kennis gemaakt, maar die bleek pas 12 te zijn (was ik vergeten te vragen) en kwam ook heel erg jong over, dus die heb ik nooit gevraagd.

Ik zat in mn oude wijk ook in een app groepje met ouders en oppassen. Dat werkte ook wel goed.

Ex vraagt nu vaak oud buurmeisje. Die wonen weer vlakbij elkaar. De meiden vinden het prima als ze komt.

Ik zoek hier in de buurt een oppas voor zo heel af en toe. Liefst wil ik niet al te vaak oppas voor de tijd dat ze hier zijn, maar ik moet binnenkort 3x een avond ergens heen en wil ook niet steeds mn moeder vragen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 15 Apr 2023 23:00

Re: Oppas

Onze oppas, Susan, is in de 50, met een dochter van 19 die door een neurologische aandoening thuis geschoold is. Ze is afgekeurd door een vreselijk ongeluk toen ze 25 was en heeft dochter alleen opgevoed. Super sterke vrouw dus. Ze verbouwt haar eigen groentes en heeft kippen etc. Ik leerde haar kennen tijdens de eerste lockdown; toen mochten we elke dag een uur buiten wandelen met 1 ander. Mijn beste vriendin woonde naast Susan en had net een baby gekregen, dus ik was daar dagelijks om te helpen. En zo leerde ik Susan kennen, die elke dag daar met de hond liep. Zoon moest regelmatig mee en ze was zó geweldig met de kinderen. Heel respectvol en op het kind gericht. Na de lockdown heb ik gevraagd of ze af en toe wilde oppassen. In eerste instantie deed ze dat gratis maar dat voelde op gegeven moment niet meer goed. Nu heb ik haar echt nodig als mans werk en mijn werk overlappen en betaal ik haar $20 (€15) per uur. Dat is hier echt niks, dat betaal je een 15 jarige ongeveer. Dus ben onwijs blij met haar, zo’n fijn gevoel dat ik ze bij haar kan laten. Ze doet ook echt de kinderen vermaken. Ze is wel doodop erna door haar ongeluk dus ik hou daar wel rekening mee (sommige dagen past ze 8 uren op dochter). En haar dochter komt ook vaak mee, dat is voor iedereen leuk. Zoon sliep ook bij haar toen ik beviel van dochter. Ik heb heel erg geluk gehad hiermee.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 16 Apr 2023 06:53

Re: Oppas

Maakt niet uit marin.

Wat fijn marsy! Klinkt als een geweldige vrouw!

Ik snap dat je niet vaak een oppas wel jip. Lijkt mij ook lastig, hopelijk vinden de kinderen het niet erg.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 16 Apr 2023 07:02

Re: Oppas

Wij hebben bijna nooit oppas nodig. Anders kan ik de nicht van mijn schoonzus vragen. Ze is pas 13 maar kent de kinderen al, spelen vaker samen en woont niet ver van ons af.
Overdag gaan de kinderen naar opa en oma als ik weg moet of spelen bij neefjes en nichtjes. Zo vangen wij elkaars kinderen vaker op en aangezien ze elkaar 1-2x in de week zien, is het allemaal heel vertrouwd en eigen.
Maar ik vraag hun liever niet in de avond, vind dat ik ze overdag al genoeg lastig val.
Dus ben al blij dat de nicht van mijn schoonzus dan wil. Ze komt als de kinderen op bed ligt dus ze neemt dan een vriendin mee, voor beide gezellig.
Na afloop brengen we hun altijd thuis.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Apr 2023 09:21

Re: Oppas

- hebben jullie een vaste oppas?
Nee niet een echte vaste oppas maar wel voorkeursoppassen. Eén oppas komt al bij ons sinds O baby is en zij heeft tijdelijk ook overdag opgepast toen ik net begonnen was met werken en er voor M nog geen opvang was. Intussen is ze 25 (de oppas) dus echt voor avond oppassen is ze beetje te oud.
Dus we hebben ook nog wat andere oppas meisjes die we beetje rouleren maar ook wel onze favorieten hebben.

- wie is hij/zij en hoe zijn jullie eraan gekomen?
Met name via Sitly en Nextdoor

- hebben jullie vaak oppas nodig?
Nee niet vaak vind ik. Soms met vlagen ineens best af en toe.

- vragen jullie snel oppas?
Ik snap deze vraag niet echt want dat is toch beetje zelfde als hierboven? Wat ik wel merk is dat ik het nu ik werk minder fijn vind om oppas te vragen als de kinderen wakker zijn omdat ze me al zo weinig zien tegenwoordig. Dus daar probeer ik wel enigszins rekening mee te houden maar ook weer niet zodanig veel dat ik 't echt vermijdt, bijv bij een leuk evenement is het dan niet anders.

- had je meteen vertrouwen in de oppas?
Bij de meesten wel. We willen wel echt alleen maar meisjes van 16 of ouder omdat we wat oudere tieners willen. We laten ze altijd eerst even kennis maken. Uitzondering daarop is volgende week. We konden echt met geen mogelijkheid oppas vinden, heb iedereen uit ons lijstje geappt en gevraagd, niemand kon, ben allemaal nieuwe oppassen gaan zoeken maar die konden ook niet en nu via een vriendin eentje gevonden. Geen tijd om kennis te maken vóór de oppasdag maar ze komt half uurtje eerder voor kennismaking en epipen uitleg, en met referentie van vriendin geloof ik 't wel.


- wat vinden de kinderen ervan?
Prima. Soms even jammeren maar meestal gewoon mega excited en alles in huis laten zien. Ze laten zich prima naar bed brengen. 't gaat niet altijd even goed (luiers die achterstevoren zitten enzk) maar verder prima.
Let's discover the world together.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 16 Apr 2023 09:42

Re: Oppas

Sorry marin, woordje vergeten. Vragen jullie snel oppas overdag? Ik merk dat ik dat wel een dingetje vind en daarom gaan ze dan even naar opa en oma of even spelen met neefjes en nichtjes. Was benieuwd of andere dat ook zo ervaren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Apr 2023 09:45

Re: Oppas

Ah oké! Ja dat vind ik dus ook wel bezwaarlijk. Maar ik voel me net zo bezwaard naar familie toe om hen dan te vragen. Maar soms is 't niet anders.
Let's discover the world together.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 16 Apr 2023 09:49

Re: Oppas

Wij hebben bijna nooit oppas nodig. De oudste twee kunnen sowieso al een bepaalde tijd alleen thuisblijven, dat is erg fijn. Als we wel oppas nodig hebben voor de jongste regelen we bso of vragen we mijn schoonzusje, schoonvader of mijn moeder. Heel soms logeren ze daar, maar dat is op één hand te tellen helaas.
2011 2012 2017
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 16 Apr 2023 13:15

Re: Oppas

Wij ook maar soms kan het niet anders. Gelukkig vind familie het niet erg. Mijn kinderen zijn de oudste en op een ander superlief, vooral voor neefjes en nichtjes. Dus als hun er zijn, hebben de ouders ook even hun handen vrij 😉
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Apr 2023 18:44

Re: Oppas

Wij hebben geen familie in de buurt dus die kunnen we niet vragen. Ons buurmeisje van 14 past weleens in de avond op, ik weet dat de buren dan altijd zorgen dat ze thuis blijven wat een geruststellende gedachte is als er hulp nodig is, maar ergens voelt het ook een beetje bezwaarlijk. We gaan nooit het dorp uit als ze er is, daar vind ik haar te jong voor.

Verder nemen we de jongens eigenlijk altijd mee of gaan mijn man en ik om de beurt weg, of ze gaan bij mijn ouders logeren ( maar dat is ruim een uur rijden). Als er na school een keer iets is ofzo dan vraag ik vaak of ze even bij een vriendje kunnen spelen, dat gebeurd over en weer en vinden de kinderen heel leuk en het is fijn om elkaar zo een beetje te kunnen helpen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 16 Apr 2023 18:53

Re: Oppas

We hebben weinig oppas (nodig). We werken alle uren langs elkaar heen m.u.v. woensdag onder schooltijd. Soms een uurtje doordeweeks of op zaterdag i.v.m. hockey, mijn ouders of schoonmoeder passen dan op. We hebben een oppasmeisje voor af en toe ‘s avonds. Ik wil haar in de vakanties op de woensdagen vragen die ik moet werken. Vinden onze kids erg leuk. Als we samen een nachtje weg willen, vragen we wel onze ouders of mijn schoonzussen.

Ik voel me best wel bezwaard om oppas te vragen. Zeker als het niet noodzakelijk is. We lossen het liever zelf op.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Apr 2023 19:27

Re: Oppas

nee geen oppas. Mijn moeder past wel 1 dag op. En als ik bv naar de tandarts moet en zij vrij is past ze even op. Ik zou verder ook niemand vertrouwen met zoon. Zou niet snel een vreemde oppas willen.
Afbeelding
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 880

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 16 Apr 2023 19:32

Re: Oppas

Wij hebben een vaste oppas voor als we 's avonds eens weg willen maar ook (weliswaar sporadisch) overdag in het weekend. Gevonden via een website, maar ze bleek één straat verderop te wonen. Omdat ze in de kinderopvang werkt, en bijbehorende diploma 's heeft en omdat ze 'past bij ons' voelde dat meteen wel goed. De kinderen vinden het heel leuk als ze komt. Vinden het ook jammer als ze er alleen 's avonds is als ze al op bed liggen. Daarom hebben we haar ook wel eens express overdag laten oppassen zodat wij even de deur uit konden zonder kinderen en zij echt tijd het haar hadden.
Maar heel vaak is het dus niet, ongeveer 1x in de 2 maanden ofzo denk ik gemiddeld. Ook omdat de opa's en oma's nog wel eens oppassen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 16 Apr 2023 20:00

Re: Oppas

Wij hebben een 18-jarige studente uit de wijk die weleens oppast. Niet zo vaak. Ze is ook niet zo ervaren in de hele jonge kindjes, meer in oudere kindjes. Dus ze kwam altijd als de kleine al sliep.
Straks met de baby zullen we eerst een van de oma’s vragen. En daarna zullen we de oppas weer vragen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 16 Apr 2023 20:00

Re: Oppas

Mijn vriend en ik zijn beide een dag vrij in de week, één dag wisselen opa en oma's af en twee dagen hebben we opvang/bso tijdens werk. Als die niet sluit vanwege personeelstekort... afgelopen week had ik de jongste weer een dag mee op mijn werk. Voor incidentele werkverplichtingen op onze vrije dagen, kunnen we meestal mijn schoonouders vragen.

Voor een avondje weg, hebben we een scholier die we kunnen vragen. Zij is alleen door de week erg druk met sporten in de avonden, dus die kan eigenlijk alleen in het weekend. Mijn schoonvader wil door de week nog wel eens op de bank komen zitten als het niet anders kan, maar eigenlijk hebben we op doordeweekse avonden amper oppas nodig. In het weekend dus de bovengenoemde scholier of ze gaan een keer logeren bij opa en oma of bij mijn moeder. We hebben denk ik zo'n 1-2x per maand oppas nodig, vind ik niet veel.
december 2016
juli 2019
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Apr 2023 20:43

Re: Oppas

Onze gastouder werkt ook 's avonds, als we 's avonds oppas nodig hebben dan gaan ze daar gewoon heen. Ze slapen er ook supergraag en voor ons een fijn gevoel.

Laatst gingen we samen met de gastouder naar vrienden van Amstel en moesten ze voor het eerst naar mijn ouders, ook prima natuurlijk. Maar omdat het gewoon de betaalde baan van GO is voelt dat toch fijner (minder belastend).
R. 2013
D. 2016
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 16 Apr 2023 21:20

Re: Oppas

- hebben jullie een vaste oppas?
Naast de opa's en de oma's hebben we 1 vaste oppas, een meisje van 22 hier uit de straat.

- wie is hij/zij en hoe zijn jullie eraan gekomen?
We hebben haar in maart 2019 via een website gevonden, weet even niet meer welke.

- hebben jullie vaak oppas nodig?
Ik denk dat ze 1x in de twee maanden komt. Vaak is het omdat we dan samen een avondje weggaan. Ze eet dan met de kinderen en legt ze daarna in bed.

- vragen jullie snel oppas overdag?
Overdag is ze nog nooit geweest, als in meestal vanaf 17u/18u. Voor overdag gaan de kinderen dan toch vaak naar de opa's of oma's.

- had je meteen vertrouwen in de oppas?
Zeker! We zijn begonnen met 2 uurtjes weg en hebben dat opgebouwd.

- wat vinden de kinderen ervan?
Die hebben het liefst dat ze elk weekend komt, haha! N. was tijdens de eerste keren net 2 jaar, als ze dan de volgende ochtend wakker werd, zei ze als eerste de naam van de oppas, haha. En T. kon dan zo lief zeggen 'Ik vind het jammer dat jullie weer thuis zijn' 🤣
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 16 Apr 2023 21:34

Re: Oppas

Mijn ouders vangen de kinderen drie middagen na school op. Soms heb ik borrels na werk, zo’n 1x per maand, en dan eten ze daar ook en ben ik er pas na het eten. 1x in de maand heb ik bestuursvergadering en dan passen mijn ouders op. Verder ga ik zelden weg. Voelt gewoon niet goed om ze niet zelf in bed te leggen en er niet te zijn. Ik ga hooguit 1 keer per kwartaal met een vriendin uiteten en of ergens naartoe. Meestal spreek ik af met kinderen of lunch (werken zelfde stad of thuis). Of tussendoor koffie. Los van dat ik er geen behoefte aan heb, lijkt het me praktisch ook onhandig. Ik kan zo’n meisje ook niet ‘s avonds terug naar huis brengen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Apr 2023 21:36

Re: Oppas

Pfoe wat een mazzel hebben sommige van jullie met maar 1 oppas die dan blijkbaar ook altijd kan! Wij hebben soms zo'n zoektocht op sommige dagen en valt ons hele rijtje af. Wij hebben wel echt een poule nodig.
Let's discover the world together.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 16 Apr 2023 22:15

Re: Oppas

Wij hebben een oppasmeisje van 17 via de taekwondoclub van mijn vriend. Ze past af en toe op als we (overdag) iemand nodig hebben en opa/oma kan niet of is te ver voor even een uurtje.

En toen we op vakantie waren heeft ze op de kat gepast (en netflix gekeken want dat heeft ze thuis niet).

Dochter vindt d'r superleuk, dus ze vermaken zich altijd wel.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Apr 2023 11:13

Re: Oppas

Mijn moeder past 1x in de week op op donderdag uit school, verder heb ik echt zelden oppas nodig. Als ik een keer wat heb is mijn vriend vaak thuis dus die past dan op J. Als we samen wat willen doen plannen we dat op de momenten dat J bij zijn vader is. In die incidentele gevallen dat dat niet zo is vraag ik mijn moeder.
2015 💙
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 880

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 17 Apr 2023 13:46

Re: Oppas

Marin schreef:Pfoe wat een mazzel hebben sommige van jullie met maar 1 oppas die dan blijkbaar ook altijd kan! Wij hebben soms zo'n zoektocht op sommige dagen en valt ons hele rijtje af. Wij hebben wel echt een poule nodig.


Naast haar werk heeft onze oppas geen heftig uitgaansleven ofzo dus dat scheelt wel ja, haha. Maar ze kan natuurlijk ook niet altijd. Dan vraag ik mijn (schoon)ouders of we passen de datum dat we weg willen aan. Het gaat bijna altijd om dingen als een etentje met vrienden e.d. en dat spreken we pas af als we allemaal oppas hebben.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers