Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tot welke leeftijd/groep kind naar BSO?

<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 20 Nov 2022 19:18

Tot welke leeftijd/groep kind naar BSO?

Voor de dames met wat oudere kinderen, tot welke leeftijd maakten de kids gebruik van de BSO?
Vorig jaar zeurde mijn zoon er al om, dat hij van de bso af wil. Overlegd met moeders van vriendjes, en eigenlijk deelden we dezelfde mening; ze kunnen beter met elkaar op de bso spelen dan alleen thuis blijven. Sowieso is mijn zoon (net 10 jaar, groep 7) ongeveer om de maandag alleen thuis uit school (15.30 tot 16.30) en op de dinsdag heeft hij dus bso. Nu hebben veel vriendjes van hem die dinsdag middag ineens voetbal training en is hij nog de enige van het groepje dat gaat. Voordeel van de BSO vind ik dat hij lekker kan spelen met vriendjes, er een volwassene in de buurt is mocht dat nodig zijn. Als hij alleen thuis is, dan wordt er voornamelijk tv gekeken.
We kregen gister de nieuwe tarieven voor volgend jaar, 300 euro meer per maand voor de opvang van 2 kinderen samen, dat is voor ons veel geld. Mn man zei; we kunnen het compenseren door de bso van kind 1 stop te zetten. Mijn twijfel; 2 middagen voor de tv hangen/ met telefoon spelen. Anderzijds is hij om 15.10 uit, meestal rond 15.30 thuis en mijn man is om 16.30 thuis. Het gaat om een uurtje, terwijl we nu wel iedere week van 15.00 tot 18.00 BSO afnemen.(hij gaat sowieso om 16.30 naar huis) Ook wel zonde. Ben dus benieuwd wanneer andere besloten dat ze niet meer naar de BSO hoefde?
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 20 Nov 2022 20:12

Re: Tot welke leeftijd/groep kind naar BSO?

Mijn oudste zoon is gestopt toen hij in groep 7 kwam, hij was toen 10,5 jaar. Reden was dat er helemaal geen vriendjes meer zaten en hij echt de oudste jongen was. De drie meiden het dichtst onder hem waren 1,5 jaar jonger en één daarvan was zijn zusje. Het gaat bij ons om één middag in de week dat hij nu alleen thuis is van 14.30 tot 16.30. Vaak gaat hij dan wel op zijn mobiel of gamen, maar ik spoor hem ook aan om buiten te spelen, een klusje te doen of huiswerk te maken. Dit doet hij dan ook wel.

Mijn dochter is net 10 jaar en zit nu ook in groep 7. Ze heeft nog twee vriendinnetjes op de bso, maar vindt het er helemaal niet meer leuk. We hebben het nu voor haar opgezegd, ook met het oog op inderdaad de hoge kosten volgend jaar. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan als ze straks samen alleen thuis zijn.
2011 2012 2017
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 20 Nov 2022 20:13

Re: Tot welke leeftijd/groep kind naar BSO?

Ik zou voor dat uurtje dan zeker geen bso meer afnemen, zonde van je geld.
2011 2012 2017
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 20 Nov 2022 20:20

Re: Tot welke leeftijd/groep kind naar BSO?

Wij nemen zelf al een aantal jaar geen bso meer af omdat niet meer nodig was.
Maar als ik bij mijn zoon kijk. Hij is 10 en zit in groep 7. Uit zijn klas gaat op 1 jongen na niemand meer naar de bso.
Voor dat uurtje dat hij alleen is bij jou zou ik de bso stoppen. Ook ivm die hoge kosten.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Nov 2022 20:23

Re: Tot welke leeftijd/groep kind naar BSO?

Onze kinderen zijn nog niet zo oud (8 en 6) maar met 10,5 moeten ze van de Bso af en eventueel naar een tiener bso. Daar kiezen wij tzt niet voor. Heb al met ouders van hun beste vriendinnetjes (ook zusjes) om deze dan om en om bij ons thuis op te vangen. Ze kunnen dan zelf uit school naar huis en dan zorgen wij dat er 1 van de ouders thuis is of kort daarna thuis komt.

Voor die €300 meer kun je altijd kijken of je eventueel een oppas aan huis kunt regelen mocht het niet uitkomen met jullie werktijden.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 20 Nov 2022 20:38

Re: Tot welke leeftijd/groep kind naar BSO?

Indigo, en in school vakanties? Hoe lossen jullie het dan op?
Op zich is dat nog wel op te lossen voor ons, maar dat wordt wel even puzzelen. Een hele dag vind ik wel echt te lang.

Heb het idee dat van mijn zoon zijn klas nog wel veel kids naar de bso gaan, hij zegt dat er ook nog kinderen uit groep 8 op zitten. 😮
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 20 Nov 2022 20:44

Re: Tot welke leeftijd/groep kind naar BSO?

Vanaf de lockdowns is ze eigenlijk al niet meer gegaan al heb ik nog bijna een jaar betaald. Ze moest bij iedere besmetting daar ook steeds in quarantaine dus ik vond dat niks. Tegelijkertijd lastig om haar plek op te geven waar ik zo lanv op moest wachten. Ik werk thuis maar kam haar verder weinig aandacht geven. Daar hebben we ook afspraken over gemaakt. Op maandag mag ze op de ipad zolang als ik nog werk maar de rest van de week doet ze andere dingen. Ook met en bij vriendinnetjes spelen doet ze nu juist vaker. Ik heb het opgezegd toen ze bijna 8 was. In vakanties probeer ik vrij te nemen, al is het een paar dagen. In de zomer zoek ik een dagkamp voor een week en neem ik 2 weken vrij. De rest overleven we wel met leuke knutselprojecten en dagtripjes op mn vrije dagen. Het is me het geld echt niet waard. Een uurtje tv zou ik de opvang niet voor behouden. Alleen vakanties wilde ik nog wel doen maar dan was ik evenveel geld kwijt. Niet gedaan dus. Dan maar puzzelen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 20 Nov 2022 20:52

Re: Tot welke leeftijd/groep kind naar BSO?

Hier sinds corona geen BSO meer, er is ook niks. Het betekent wel dat zoon van 9 3 dagen in de week 1 tot 2 uur alleen thuis is. Gelukkig wel opa en oma en andere familie heel dichtbij.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 20 Nov 2022 21:03

Re: Tot welke leeftijd/groep kind naar BSO?

Hier is zoon in groep 7 gestopt bij de BSO. We hadden nog wel zomervakantie-opvang, een speciaal abonnement voor als je alleen in schoolvakanties wil komen.

Met dochter gaan we hetzelfde doen.
T (2008) en I (2013)
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 09:09

Bericht 20 Nov 2022 21:52

Re: Tot welke leeftijd/groep kind naar BSO?

Eind groep 6 begonnen met oefenen, vanaf groep 7 geen bso meer. Zijn vrienden zitten er ook niet meer. Hij is nu vaak van 15 tot 17:30 alleen thuis.
Ik vermoed dat het met de tweede nog vlotter zal gaan.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 21 Nov 2022 20:59

Re: Tot welke leeftijd/groep kind naar BSO?

Goed topic. Hier gaan ze in de vakanties sowieso nooit naar de BSO omdat ik in het onderwijs werk. Ze gaan buiten de vakanties om 1 middag naar de BSO en 2 middagen naar de gastouder (voorheen 2 bso, 1 dag oma). In praktijk gaan ze de dag bso vaker niet dan wel (omdat we thuiswerken of er iets speciaals is waardoor we iets anders moeten regelen). Het voelt de laatste tijd als geldverspilling. Tegelijkertijd is de wachtlijst lang, dus opzeggen vind ik wel een ding. De oudste kan wel even alleen zijn, maar de jongste is daar nog lang niet aan toe.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 21 Nov 2022 21:55

Re: Tot welke leeftijd/groep kind naar BSO?

Loïs schreef:Indigo, en in school vakanties? Hoe lossen jullie het dan op?
Op zich is dat nog wel op te lossen voor ons, maar dat wordt wel even puzzelen. Een hele dag vind ik wel echt te lang.

Heb het idee dat van mijn zoon zijn klas nog wel veel kids naar de bso gaan, hij zegt dat er ook nog kinderen uit groep 8 op zitten. 😮

Ik werk in het onderwijs, dus ben in de vakanties thuis. Dat scheelt een hoop opvang! Snap wel dat dat voor jullie lastiger is inderdaad.
2011 2012 2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers