Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dreumes naar de kapper?

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Mei 2018 18:54

Dreumes naar de kapper?

Ik hoorde van de kapster (mijn sm had een foto laten zien) dat het slim is om mijn dochter haar haar te gaan laten knippen zodat het meer 1 geheel en voller wordt.
Dus ik was vrijdag even naar de kapper met dochter om een afspraak te maken en zij was er niet.
Zegt de kapper die er wel was dat het echt nog niet nodig is als ik het wil laten groeien en wat betreft het voller worden was hij het ook niet mee eens.

Wat is nu wijsheid?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 19 Mei 2018 19:03

Re: Dreumes naar de kapper?

Als je het leuk vindt zoals het er nu uit ziet, niet gaan. Als je denkt dat het mooier wordt als ze wel geknipt wordt, wel gaan. Denk niet dat het knippen iets verandert aan de structuur/kwaliteit van het haar zelf.
<<

Anoniem248

Bericht 19 Mei 2018 19:07

Re: Dreumes naar de kapper?

Naar mijn weten wórdt het niet voller maar oogt het wel voller. Verder eens met LG.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Mei 2018 19:13

Re: Dreumes naar de kapper?

Ja dat bedoel ik ook! Ze heeft best een flinke bos. Aan de onderkant krult het wat maar is ook wel met dunne puntjes.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem316

Bericht 19 Mei 2018 19:15

Re: Dreumes naar de kapper?

Hier heeft het zeker wel geholpen. L gaat als sinds dat ze 9 maanden is naar de kapper. Laatst hebben we de langste plukken op dezelfde lengte geknipt als de rest en nu lijkt het inderdaad veel voller en kan ik er ook meer mee.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 19 Mei 2018 19:16

Re: Dreumes naar de kapper?

Ik denk dat als je het 1x in model laat knippen je het daarna lekker kunt laten groeien.
T is dan wel een jongetje maar die had ook allemaal scheve en rare lengtes. Na een keertje kapper leek het echt voller.
2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 19 Mei 2018 19:52

Re: Dreumes naar de kapper?

Ik ben een tijd geleden geweest met M, weet al niet meer hoe oud ze was :palm: haar haar had echt verschillende lengtes en plukken hingen in haar gezicht (en gingen in haar mond met eten :laughcry: ) ik durfde het zelf niet te knippen en ben naar de kapper gegaan. Nu laat ik het gewoon groeien, al wordt het in haar gezicht wel weer erg lang.
december 2016
juli 2019
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 19 Mei 2018 20:03

Re: Dreumes naar de kapper?

Ik ben vandaag voor het eerst geweest met mijn dochter van bijna 1. Gewoon even bijpunten en wat model aanbrengen. Was ook echt met 10 minuten klaar. De kapster gaf aan dat het op den duur voller wordt.

Mijn zus heeft het haar van haar dochter juist al na een maand of 6 vrij kort laten knippen. Zo komt er volgens haar kapster wat stugger haar voor in de plaats groeien en heeft ze straks een wat vollere bos. En dat klopt ook in haar geval.
Laatst gewijzigd door Ysa op 19 Mei 2018 21:44, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Mei 2018 20:55

Re: Dreumes naar de kapper?

Ik zou het dan misschien maar proberen. Mooier in model is altijd leuk toch? Ik ging even op je insta kijken voor wat recente foto's van haar haar, maar die laatste is wel echt heel mooi, houden zo! :smile:

Maarre, bij andere foto's en filmpje zie ik idd wel wat piek haartjes aan de onderkant. Ik zou dat lekker bij laten punten.

Ik twijfel of we met O ook niet eens naar de kinderkapper moeten. Hij krijgt echt zo'n matje van achteren. Bovenop heeft hij echt nog bijna
geen haar alleen, valt niks te knippen. Kan je dan echt alleen voor de achterkant daar heen of is dat toch wat overdreven?
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 19 Mei 2018 21:02

Re: Dreumes naar de kapper?

Wij hebben het wel gedaan Marin.
Hij had veel haar maar ook een kale ligplek achterop.
Pas na 3x knippen was er echt model haha. Half jaar later ofzo.
2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Mei 2018 21:07

Re: Dreumes naar de kapper?

Vandaag met nat haar zag ik dat die onderste dunne laag bijna tot haar schouders komt! Waar dat dan bindt als het opgedroogd is... waarschijnlijk met de appelstroop omhoog gesmeerd.

Ik heb overigens zelf al een keer die dunne laag afgeknipt. Maar het groeit blijkbaar best snel!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem301

Bericht 19 Mei 2018 21:11

Re: Dreumes naar de kapper?

Ik zou misschien de puntjes bij laten knippen om het meer een geheel te maken?
Toen mijn dochter drie maanden oud was heb ik alles eraf geschoren met de tondeuse. Ze had zo'n kale plek op haar achterhoofd van het draaien in bed met haar hoofdje, en toen ze daarmee stopte en het haar op haar achterhoofd terug begon te groeien heb ik het afgeschoren.

Sinsdien niet meer naar de kapper geweest met haar, ze is nu bijna 2.5. Maar ze heeft krullen dus echt verschil zie je toch niet :smile:
<<

Anoniem301

Bericht 19 Mei 2018 21:11

Re: Dreumes naar de kapper?

Jip schreef:Vandaag met nat haar zag ik dat die onderste dunne laag bijna tot haar schouders komt! Waar dat dan bindt als het opgedroogd is... waarschijnlijk met de appelstroop omhoog gesmeerd.

Ik heb overigens zelf al een keer die dunne laag afgeknipt. Maar het groeit blijkbaar best snel!

Wow, wat lang al!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Mei 2018 21:13

Re: Dreumes naar de kapper?

Wat lang Jip! Ik zou het lekker laten bij punten, wordt vast mooi!
Let's discover the world together.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 20 Mei 2018 09:21

Re: Dreumes naar de kapper?

Persoonlijk vind ik heb mooier staan als het een beetje in model geknipt en gelijk is. Vaak hebben die kleintjes het heel kort bovenop en dan een sprietjesmat onderin.
Wij hebben onze dochter al snel laten knippen Maar haar haar groeide bovenop zo langzaam dat het er nu pas eindelijk (ze is ruim 2) voller uitziet.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 20 Mei 2018 10:12

Re: Dreumes naar de kapper?

R is de week na zijn eerste verjaardag naar de kapper geweest, hij had echt een tokkie matje en het haar hing over z'n oortjes. Nu ziet het er veel verzorgder uit.
10.04.17
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 20 Mei 2018 13:48

Re: Dreumes naar de kapper?

Ik heb bij E zelf d'r nek haar geknipt en een beetje bij de oren weg. Inmiddels kan ze een staartje bovenop of 2 staartjes. Over een maandje ofzo probeer ik weer d'r nek haar te knippen zodat ze idd niet zo'n matje krijgt maar alles ongeveer even lang kan lang groeien.
Ik laat het groeien tot ze iig wat ouder is en we kunnen kijken wat nou eigenlijk het leukste is bij haar.
30-04-2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Jun 2018 11:53

Re: Dreumes naar de kapper?

Bij m’n oudste hebben we vrij lang gewacht met knippen, maar toen we het eenmaal gedaan hadden had ik direct spijt dat we het niet eerder gedaan hadden. Zag er zoveel verzorgder en voller uit. Hij had ook heel glad en pierig haar trouwens dus had echt wat volume nodig.
M’n jongste heeft meer krullen en die heb ik zelf veel geknipt maar ook hij gaat nu geregeld naar de kapper. Een goed kapsel maakt mijn kindjes een stuk knapper :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 01 Jun 2018 12:00

Re: Dreumes naar de kapper?

Ahh Carrie bij m'n schoonmoeder in de familie scheren ze vaak de baby's ook kaal. Nu meestal alleen de jongetjes nog.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 01 Jun 2018 12:33

Re: Dreumes naar de kapper?

Beide dochters zijn hier pas met 2 jaar naar de kapper geweest voor het eerst. Bij oudste vond ik die enorme bos wilde haren wel leuk en verwachtte ik een enorm drama als ze bij een kapper stil moest gaan zitten, jongste kon tot voor kort ook echt niet stilzitten en vond het nu juist een feestje dat zij ook mocht. Ik zie wel eens hele jonge kindjes bij de kapper en dan denk ik eerlijk gezegd toch vaak een beetje 'wie doe je hier nou een plezier mee?' Voor de kapster is het soms een onmogelijke taak, kinderen vinden het eng omdat ze er nog niet zoveel van begrijpen en dat dan alleen voor een beetje bijknippen. Bij jongste was het nu wel echt nodig tijd, maar hebben we ook echt alleen maar wat bij laten punten. In model knippen heeft nu nog weinig zin zei de kapper, maar iets bijknippen om uiteindelijk alles op dezelfde lengte te krijgen was wel slim.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem281

Bericht 01 Jun 2018 13:10

Re: Dreumes naar de kapper?

Tobias gaat inmiddels maandelijks. Z'n haar groeit echt heel snel en hij heeft t heel snel warm en heeft echt een zweetkoppie. Dus in de lente en zomer, wil ik t gewoon lekker kort hebben bij m.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 01 Jun 2018 14:38

Re: Dreumes naar de kapper?

Het kan veel verschil maken voor het oog om de dunne, lange pieken eraf te knippen. Natuurlijk wordt het er niet echt voller van, maar het ziet er wel zo uit.
Hier inmiddels elke 5/6 weken een knipbeurt nodig, de eerste keer was rond 10 maanden. Ik heb het geluk dat mijn schoonzus kapster is en mijn zus heeft een avondcursus gedaan, dus zij knippen A, net bij wie het uitkomt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers