Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bril: Dure opticien of landelijke keten?

<<

Anoniem336

Bericht 24 Jan 2018 17:10

Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Waar heb jij jouw bril vandaan?

Mijn zoon moet een bril, en we zijn vandaag bij de plaatselijke opticien wezen kijken. Tegen de 300 euro komen we uit.

De meting is gister gedaan bij een oogarts, dus daar zijn we niet afhankelijk van.
Zelf neig ik naar Pearl of Specseavers oid, gezien het prijsverschil.
Als ik bij de plaatselijke opticien met een kapotte poot kom oid, zal ik alsnog 50% moeten betalen.

Omdat we niet afhankelijk van de meting zijn, lijkt mij een landelijke (goedkopere) keten een prima optie.

Wat waren voor jouw de afwegingen bij de keuze van een opticien?

Note. Wij zijn bewust niet aanvullend verzekerd, dus geen zorgvergoeding.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Jan 2018 17:20

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Ik heb mijn bril altijd van de plaatselijke opticien. Ik ben heel erg tevreden over zijn service en heb altijd goede glazen. Bij Pearl en Hans Anders hoor ik nog wel een dat de glazen onderste boven zitten, of rechts en links verwisseld, of toch een andere sterkte dan is gemeten.
Ik wil dat risico niet nemen, ik heb mn bril echt nodig dus wil wel een goede hebben.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 24 Jan 2018 17:23

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Keten is prima. Particuliere opticien raad ik alleen aan bij een speciale kinderbril met lastige sterkte. Ketens verschillen ook per winkel, dus niet elke keten is goed of slecht.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jan 2018 18:07

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Ik zit tegenwoordig bij Hans Anders. Ik vind het echt prima.
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 24 Jan 2018 18:10

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Mijn zus gaat voor mijn nichtjes (beide een zware oog afwijking) gewoon naar specsavers en is daar tevreden over.
Ook hebben ze geloof ik een soort verzekering voor kinderen voor het geval de bril stuk gaat.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 24 Jan 2018 18:48

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Huppekee schreef: Ketens verschillen ook per winkel, dus niet elke keten is goed of slecht.


Dit vooral. Hier in de stad zijn de Specsavers en Hans Anders bijvoorbeeld echt niet aan te raden. De Pearl daarentegen wel weer. Ik heb mijn bril bij de Specsavers bij mijn ouders in de buurt weg, daar zou ik echter echt niet naar de Pearl gaan. Dus ik zou gewoon eens een beetje rondvragen bij mensen in de buurt over ervaringen met de desbetreffende winkel.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11824

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Jan 2018 19:03

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Voor een bril, waarvan de glazen al bekend zijn zou ik wel naar een keten gaan. Het gaat vooral om een montuur en die zijn vaak daar goedkoper.
Voor de glazen zal ik wel even goed informeren wat voor glazen ze erin zetten. Het schijnt dat daarin nogal een groot verschil kan zitten. Hoe of wat weet ik niet meer precies ( misschien hupsakee wel), maar ik had het er laatste bij mijn ouders over waardoor het wel is blijven hangen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Jan 2018 19:08

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Ik haal mijn brillen ook altijd bij Hans Anders. Nooit problemen mee gehad. En enige minpunt vind ik hier in de winkel dat het altijd zo druk is. Je moet altijd heel lang wachten.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem336

Bericht 24 Jan 2018 19:30

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Bedankt voor jullie reacties.

De service hier in het dorp viel mij echt tegen. Laatst bij de Hans Anders kreeg ik zelf veel meer tips Ze adviseerde mij om nog even te wachten met een nieuwe bril. Ik had namelijk de jongste mee, en ze vroeg "gekke vraag misschien, maar geef je nog borstvoeding?". En om die reden adviseerde zij mij om nog even te wachten, gezien hierdoor de sterkte kan afwijken en bijtrekken na stoppen bv.

Vind ik persoonlijk een prettig advies, vooral gezien het op dat moment hen dus niets oplevert.

Vrijdagavond maak ik een rondje stad met zoon, en hopelijk hebben we naderhand een leuke en betaalbare bril besteld!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 24 Jan 2018 21:25

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Hier hele goede ervaringen met Eyewish :yes:


Slechte ervaringen met Pearle en Hans Anders. En hele dure ervaringen met de plaatselijke opticien.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 09:53

Bericht 25 Jan 2018 15:34

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Eerder kocht ik brillen bij de Specsavers en dat was ik altijd wel tevreden over.

M’n laatste twee brillen komen van de Eyewish. Maar dat heeft meer te maken met de monturen die ze daar hebben. Ook daar ben ik tevreden over de service.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 25 Jan 2018 17:41

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Wij gaan voor het hele gezin naar specsavers en zijn daar heel tevreden over. De service is altijd en de prijzen bevallen me ook prima.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 25 Jan 2018 22:30

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Charlie Temple, maar goed, ik gebruik ze dan ook alleen in de auto af en toe, en voor die prijs kan er nog eens wat misgaan :)
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 25 Jan 2018 22:46

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Ik hoorde gisteren voor het eerst van Charlie Temple. Ik draag mijn bril nauwelijks, heb meestal mijn lenzen in, maar vandaag toevallig een ontstoken oog en dan baal ik van mijn gedateerde bril ;-) Diverse tevreden reacties gehoord hierover van mensen uit mijn omgeving, dus dat lijkt me wel wat.

Maar voor een kinderbril zou ik toch liever naar een winkel/opticien gaan. Ik heb zelf goede ervaringen met zowel Specsavers als Hans Anders.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 26 Jan 2018 07:04

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Ik zou wel adviseren altijd naar een winkel toe te gaan (met uitzondering van eyelove)
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 26 Jan 2018 08:43

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Waarom eyelove dus niet aan te raden is

http://goedgezien.blog/2018/oogliefde-of-blinde-liefde/
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 26 Jan 2018 21:36

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Volgens mij hangt het heel erg af van het personeel.
Mijn ouders gingen altijd naar de plaatselijk opticien (volgens mij inmiddels onderdeel van EyeWish). Dat beviel ze altijd heel goed, tot er ander personeel kwam. Daar hadden ze gewoon geen goed gevoel bij.
Mijn moeder heeft nu brillen van Specsavers en die bevallen gewoon prima. Ben er zelf ook geweest en ben er ook goed geholpen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5348

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 27 Jan 2018 07:50

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Ik ging altijd naar de plaatselijke, ontzettend dure opticien. Was altijd prima hoor, maar mijn huidige bril komt bij de Pearl vandaan en ik ben over alles net zo tevreden! Volgende bril zal dus ook daar weer vandaan komen.
10.04.17
<<

Anoniem336

Bericht 27 Jan 2018 08:15

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

We zijn bij de HA geslaagd. Fijn advies gekregen, geen druk om iets te moeten kiezen. En, 120 euro goedkoper tov de lokale opticien. En dan heeft hij nog het duurste montuur gekozen.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 27 Jan 2018 10:44

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Kijk eerst even naar je aanvullende zorgverzekering, als je bij een van de ketens een mooie korting of vergoeding krijgt, zou ik daar beginnen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 27 Jan 2018 10:52

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Ik heb erg dure glazen ivm een prisma in beide ogen. Bij specsavers zit dat bij de gratis glazen dus ga ik altijd daarheen.
30-04-2017
<<

Anoniem248

Bericht 27 Jan 2018 11:11

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Mijn vorige bril komt bij de Specavers vandaan, m’n huidige bij de Pearle. Ik werd bij de Pearle prettiger geholpen en ze hebben leukere monturen. We hebben ook een dure opticien op het dorp, een hele goede en fijne, maar ik vind het voor mijn sterkte niet waard om zoveel geld aan een bril uit te geven.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 27 Jan 2018 19:54

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Ik zit bij de lokale opticien. Het is m'n zwager dus om dan naar een andere te gaan :laughcry: wat ik wel prettiger vind is dat hij wel apartere monturen heeft. Hij koopt ze ook in onder het mom van dan loopt er hier maar 1 van mee rond.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Jan 2018 15:24

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Ik ging altijd net als mijn ouders naar de plaatselijke opticien. Totdat mijn vader een keer prisma in de glazen moest en hij aan gaf dat ze niet goed waren. Dat moest wennen zeiden ze bij de opticien. Even later kwamen ze er achter dat de glazen er verkeerd om in zaten.

Nu al jaren bij de Hans anders. Dat bevalt goed.
2014 2016
<<

Anoniem247

Bericht 28 Jan 2018 18:12

Re: Bril: Dure opticien of landelijke keten?

Ik ga al jaren naar Hans Anders voor mijn bril. Word er altijd goed geholpen.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron