Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winterhanden

<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 03 Dec 2017 16:14

Winterhanden

Het is net een paar dagen koud, en ik heb ze meteen alweer: winterhanden. De bovenkant van m’n handen zijn droog, rood, hebben bultjes, het jeukt, brandt en doet pijn. Ik ben op zoek naar een wondermiddel, heb afgelopen jaren tientallen crèmes geprobeerd, maar helaas, niets helpt en het meeste brandt zelfs alleen maar bij het aanbrengen. Wie heeft de gouden tip?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 03 Dec 2017 18:54

Re: Winterhanden

Ik heb hetzelfde, ieder jaar droog, rood en scheurtjestot bloedens aan toe en het enige dat bij mij helpt (vorig jaar pas deze creme gevonden) is deze creme van La Roche Posay

Afbeelding

Echt top spul, het is vrij dik met aanbrengen (lijkt op soort vaseline qua substantie) maar trekt snel in. Te koop bij apotheken.


Laatst bij mijn vriend trouwens ook deze geprobeerd, en is ook erg fijn! Maar geen idee of het echt werkt bij winterhanden, we kwamen net terug van een maand rondreizen dus heb er nu nog geen last van!
Afbeelding
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 03 Dec 2017 21:07

Re: Winterhanden

Gewoon ordinaire Nivea. Vind zelf de nieuwe Nivea Care heel fijn.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11328

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Dec 2017 08:10

Re: Winterhanden

Wat leuk S dat je een vriend hebt!

Ik heb er ook snel last van. Ik zorg vooral dat mijn handen wassen blijven. Dus al snel handschoenen aan. Ook in de auto. Net te veel mijn handen wassen, al is dat lastig.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem223

Bericht 04 Dec 2017 08:24

Re: Winterhanden

Ik heb alleen wintertenen. De pedicure heeft me toen aangeraden Uggs te kopen (of andere schoenen met echte wol). Die droeg ik dan op de fiets naar werk (15 km). Dat hielp echt, dan voorkom je dat je tenen eerst ijskoud worden en vervolgens zo gaan gloeien. Ik heb ook Ugg handschoenen gekocht, maar ik krijg zelfs daar koude vingers in. Misschien wollen wanten? Het komt geloof ik doordat de bloedvaten te snel verwijden en weer kleiner worden als je opeens van heel koud naar warm gaat in korte tijd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Dec 2017 10:46

Re: Winterhanden

Ell schreef:Ik heb alleen wintertenen. De pedicure heeft me toen aangeraden Uggs te kopen (of andere schoenen met echte wol). Die droeg ik dan op de fiets naar werk (15 km). Dat hielp echt, dan voorkom je dat je tenen eerst ijskoud worden en vervolgens zo gaan gloeien. Ik heb ook Ugg handschoenen gekocht, maar ik krijg zelfs daar koude vingers in. Misschien wollen wanten? Het komt geloof ik doordat de bloedvaten te snel verwijden en weer kleiner worden als je opeens van heel koud naar warm gaat in korte tijd.

Volgens mij gaat 't in dit topic niet over echte winterhanden (dat de oppervlakkige bloedvaatjes sluiten waardoor je handen helemaal spierwit en doods worden), maar over droge handen, kloven en dat soort perikelen :)

♥♥
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 04 Dec 2017 12:26

Re: Winterhanden

spierwit en doods is geen symptoom van winterhanden maar het syndroom van Raynaud. bij winterhanden/voeten zijn de vingers/tenen rood en gezwollen.

bij het syndroom van raynaud verkrampen de toevoerende bloedvaten waardoor er geen bloed meer naar de vingers/tenen stroomt. bij winterhanden/voeten verkrampen de afvoerende bloedvaten waardoor er nog wel bloed naar de vingers/tenen toe gaat maar niet meer weg kan.
Daardoor wordt bij de ene aandoening de vingers/tenen wit en bij de andere rood.
Afbeelding
<<

Geel

Bericht 04 Dec 2017 12:34

Re: Winterhanden

Hier ook alweer eczeem. Ik probeer zo min mogelijk water op mijn handen te krijgen, buiten handschoenen te dragen en om ze te verzorgen gebruik ik Vaseline. Vroeger gebruikten we vaseline-lanette, dat kun je bij de apotheek halen geloof ik. Moet ik nog even doen, want dat was echt een wondermiddel.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Dec 2017 13:14

Re: Winterhanden

Elska schreef:spierwit en doods is geen symptoom van winterhanden maar het syndroom van Raynaud. bij winterhanden/voeten zijn de vingers/tenen rood en gezwollen.

bij het syndroom van raynaud verkrampen de toevoerende bloedvaten waardoor er geen bloed meer naar de vingers/tenen stroomt. bij winterhanden/voeten verkrampen de afvoerende bloedvaten waardoor er nog wel bloed naar de vingers/tenen toe gaat maar niet meer weg kan.
Daardoor wordt bij de ene aandoening de vingers/tenen wit en bij de andere rood.

Ohja ik heb dus Raynaud maar ik dacht dat winterhanden hetzelfde was. Tenminste, ik noem witte vingers eigenlijk altijd wintervingers omdat ik geen zin heb om Raynaud uit te leggen :palm:
Weer wat geleerd :D

♥♥
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 04 Dec 2017 15:34

Re: Winterhanden

Dat doe ik ook wel eens. Raynaud zegt bijna niemand iets en ach, het komt beide door kou en is beide vervelend tot pijnlijk.

Zolang je voor jezelf maar weet wat het verschil is want de tips die bij winterhanden worden gegeven zoals wisselbaden werken niet bij Raynaud en zijn alleen maar onnodig pijnlijk.
Afbeelding

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers