Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9450

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 18 Okt 2019 21:45

Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Deze vraag stond vanavond op mijn theezakje.
Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden. Ga er zelf nog even over nadenken.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 18 Okt 2019 21:47

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Phoe, een lastige.
Ik denk in de periode rond de scheiding en de 5 jaar ervoor denk ik. Daar heb ik geleerd wat ik absoluut wel en niet in het leven wil.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem307

Bericht 18 Okt 2019 22:12

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Ik heb tien jaar geleefd in een huis dat niet mijn thuis was. Vanaf de eerste dag had ik last van continue geluidsoverlast. Van wat ik nu weet, had ik heel veel eerder de handdoek in de ring moeten gooien. Ik heb ook geleerd dat een betalingsachterstand niet het einde van de wereld betekend. In goed overleg is er veel mogelijk, om zo geen achterstanden te hebben. Ik weet nog dat ene moment dat Carrie, volgens mij was het haar, die geld voor mij wilde inzamelen, omdat ik zei en dat was op dat moment echt zo, het niet meer zou redden. Alles valt te redden. Echt.
<<

Anoniem271

Bericht 19 Okt 2019 06:23

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Ik denk dat dat de periode was van de ziekenhuisopname van mijn moeder en daarna, een jaar of 15 geleden inmiddels. Tot die tijd werd ik een beetje geleefd, meerdere keren gefopt op meerdere gebieden. Die tijd daarna ben ik voor mezelf gaan kiezen, meer voor mezelf op gaan komen en dat soort dingen.
<<

Anoniem316

Bericht 19 Okt 2019 06:36

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Van Burn-out die nog steeds gaande is. Het is echt een kut tijd maar ik leer er ook zoveel van. Over mijzelf maar ook over anderen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 19 Okt 2019 07:00

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Dora schreef:Phoe, een lastige.
Ik denk in de periode rond de scheiding en de 5 jaar ervoor denk ik. Daar heb ik geleerd wat ik absoluut wel en niet in het leven wil.


Dit!! Niet expliciet 5 jaar, maar wel de hele periode er omheen.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Okt 2019 09:55

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Ik denk van meerdere:
- Van de eerste twee jaren op de pabo, waarin ik nog heel jong was, maar wel bepaalde kanten opgestuurd werd (waarin ik mezelf niet kon vinden), mensen écht leerde kennen (welkom in de echte, soms heel oneerlijke en begriploze, wereld) en ik mezelf deels heb gevormd.
- Daarnaast de eerste paar werkende jaren, waarin eigenlijk hetzelfde gebeurde. Echter was ik toen al deels gevormd, nam ik een paar grensverleggende beslissingen en ben ik uiteindelijk een sterker en zelfverzekerder persoon geworden. Eigenlijk loopt dit nog steeds. Ik zit nu wel op een piek denk ik. Wellicht dat na deze piek een grote verandering komt. We zullen het zien.
- De ziekte van mijn zus. Meemaken hoe het is als een geliefde ernstig ziek is en dat al het belangrijke ineens helemaal niet belangrijk blijkt te zijn. Dat was een heel wijze en belangrijke levensles.
<<

Anoniem279

Bericht 19 Okt 2019 10:37

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Ik denk dat ik m’n leven lang wel leer, maar als ik de momenten eruit moet halen waarin ik ‘t het meest merkte, dan is dat denk ik m’n scheiding, waarin ik heb geleerd om op mezelf te vertrouwen, voor mezelf te kiezen, en dat de keuzes die ik maak prima zijn, ongeacht wat de uitkomst is. En vervolgens heb ik in de periode van (pak ‘m beet) een jaar tot 3-4 jaar na de scheiding best flink met mezelf in de knoop gezeten. In die periode heb ik vooral mezelf een heel stuk beter leren kennen. Met als gevolg dat ik nu veel beter mijn sterke punten en valkuilen weet en ook veel beter mijn grenzen kan bewaken.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 19 Okt 2019 11:05

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Momenteel van mijn burnout
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Okt 2019 11:35

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

De periode rond zwangerschap/burn-out. Toen heel veel met mezelf bezig geweest. Wat wil ik enz enz. Ik heb toen de kans gekregen om opnieuw te beginnen. Alles was tot de grond af afgebroken en ik mocht weer keuzes maken.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15870

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Okt 2019 13:25

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Wat een lastige vraag.

Ik ben nu 37 en als ik kijk hoe ik op dit moment in het leven sta, dan denk ik dat ik met name de afgelopen vijf jaar een groei heb doorgemaakt. Ik ben zekerder geworden, assertiever en ben minder bezig met wat anderen van mij vinden. Dat is voor mij echt een hele fijne ontwikkeling, die me veel rust geeft. Maar deze groei komt denk ik voor uit mijn hele levensloop. Je wordt ouder en wijzer en gaat andere dingen belangrijker vinden dan toen je jonger was.

Maar ook het ziekbed en overlijden van mijn moeder hebben me veel geleerd. Hoe belangrijk familie is en hoe groot het gemis van iemand kan zijn en wat voor sneeuwbaleffect dit op je hele leven heeft.

Het krijgen van kinderen en met name ook een bonuskind heeft me ook vele geleerd over mijzelf en hoe ik in het leven sta.

Ik zie het leven echt als een grote leerschool, met hier en daar hoogte- en dieptepunten.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Okt 2019 13:53

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Wellicht mijn bore-out. Eigenlijk kamp ik daar al jaren mee waardoor waar ik ook begin met werken het na een maand of 4 het saai word. Inmiddels heb ik het maar geacepteerd dat ik waarschijnlijk toch nergens de baan ga vinden die mij altijd zal blijven uitdagen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5348

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 19 Okt 2019 13:56

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Ik weet niet precies wat jouw beroep is Fred, maar is het geen optie om als ZZPer aan de slag te gaan? Zodat je op die manier veel afwisseling hebt en de dingen misschien meer op je eigen manier aan kunt pakken?
10.04.17
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Okt 2019 14:04

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

@ Saga, daar heb ik wel over nagedacht maar ik durf die stap niet te zetten omdat ik totaal niet commercieel ben. Ik werk in de finance & control (administratie en financiële rapportages).

@ isles, 10 jaar geluidsoverlast? Waarvan?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Okt 2019 15:15

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Sorry dat ik het zeg Fred, nou ja eigenlijk niet maar geef jezelf een trap onder je kont. Je loopt alleen maar te klagen over je werk maar neemt niet zelf het heft in handen. Ja ik weet wat een bore-out is daar is het bij mij zelfs mee begonnen maar ik weet nu wel dat mijn hart niet bij de fysiotherapie ligt. Ik weet inmiddels ook heel goed wat ik wel doe en daar ga ik naar toe werken. Je hebt maar 1 leven en dat is jouw feestje. Als iets kut is los je het op of accepteer je het. Anderen kun je niet veranderen jezelf wel.
2015 💙
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 19 Okt 2019 15:41

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

@Fred: in die functie kun je ook als ZZP'er aan de slag. Zo is bij een ex werkgever van mij ooit iemand begonnen en via het bedrijf omhoog geklommen en uiteindelijk sales manager geworden van een grote technische groothandel. Waar een wil is...

Ik denk dat ik het meest geleerd heb van de tijd met mijn ex. En eigenlijk ook nu wel, sinds de kinderen op de basisschool zitten.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Okt 2019 18:36

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

@ Minx ik heb wel degelijk er iets proberen aan te doen. Zoals minder gaan werken. Wel elders. Zelfs bij een sollicitatiegesprek gezegd bij een potentiële nieuwe werkgever dat ik mijn twijfels heb of je wel een fulltimer nodig hebt bij een bepaalde functie toen ik de werkzaamheden hoorde. Dus ja, financieel snij ik mij daarmee in de vingers maar door minder te werken hoop ik juist werkdruk te creëren.
<<

Anoniem270

Bericht 20 Okt 2019 09:29

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

@Fred, waarom zou je commercieel moeten zijn als zelfstandige? Er zijn zoveel mogelijkheden waar zzp-ers hun diensten kunnen aanbieden, open sollicitaties versturen of via een detacheringsbureau gaan werken.
Zeker in jouw branche is er zoveel vraag naar goede mensen.
Je leeft maar een keer maak er wat van en als je niet wat verandert dan is de nood blijkbaar niet groot genoeg.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Okt 2019 09:32

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Minx ik vind het wel jammer te lezen wat je tegen Fred zegt, want in dit topic is hij juist niét aan het klagen en stelt hij zich kwetsbaar op door dit zo op deze manier te delen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6113

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 20 Okt 2019 10:30

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Helemaal eens met Carrie. Daarbij kan je niet voor hem beslissen of het wel of niet leerzaam voor hem is geweest. Jij was er tenslotte niet bij.

Voor mij: het ouder worden over het algemeen. Ik maak me zorgen om andere zaken die er echt toe doen. Ik kan beter filteren nu. Allerlei fases in mijn leven hebben iets met zich meegebracht. De mooie dingen zoals studeren, werken. samenwonen, trouwen en vooral moeder worden. Maar ook de minder leuke dingen.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 20 Okt 2019 14:28

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Ik denk de scheiding. Heb ik die periode daarna mijzelf herontdekt en mijn eigen belangen + die van mijn dochter op 1 gezet. Heb mezelf toen ook minder druk gemaakt over wat anderen van mij vonden wat een enorme rust geeft dat!
Carpe Diem
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 20 Okt 2019 15:31

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

De periode van de scheiding van m'n ouders en dan met name de periode waar mijn vader het contact zo goed als verbroken heeft
De periode dat ik alleen in een Afrikaans land gewerkt heb, het krijgen van m'n kinderen en vorig jaar toen mijn man en ik bijna uit elkaar gingen maar er samen uitgekomen zijn
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 20 Okt 2019 19:00

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Van m'n eerste MBO jaren, daarin heb ik mezelf wel gevonden.

Een paar jaar geleden zijn we bijna uit elkaar gegaan, daar heb ik ook veel van geleerd.
<<

Anoniem321

Bericht 21 Okt 2019 08:36

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Ik heb er even over nagedacht.
De momenten waar ik het meest van heb geleerd zijn ook hoofdzakelijk de zwaarste periodes uit mijn leven geweest.

Toen mijn eerste relatie uit ging, bleef mijn ex mij stalken. Dit heeft hele vervelende vormen aangenomen en heeft uiteindelijk geleid tot een gang naar de rechter waar hij een veroordeling heeft gekregen.
Hiervan heb ik geleerd dat ik kan vechten en voor mezelf kan opkomen. Dat deed ik voorheen niet. In mijn basisschooltijd ben ik ernstig gepest en ik dealde daarmee door me heel erg terug te trekken. In het geval met mijn ex hielp dat niet, het ging niet over, het werd alleen maar erger, dus moest ik wel actie ondernemen. Ik leerde dat ik kon vechten en dat heeft mijn zelfvertrouwen heel goed gedaan.

Mijn burn out van 10 jaar geleden. Hiervan heb ik geleerd dat ik goed op mezelf moet passen en mijn grenzen moet aangeven.

De depressie die ik heb gehad toen onze zoon 1 jaar werd. Ik had een jaar lang op een roze wolk gezeten en donderde daar even keihard af. Ik ben door een heel diep dal gegaan, maar door hulp te zoeken heb ik ook toen weer heel veel over mezelf geleerd. Namelijk dat ik veerkracht heb en kan vechten en dat de zon weer gaat schijnen. Vertrouwen hebben.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6185

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 21 Okt 2019 08:50

Re: Van welk moment in jouw leven heb jij het meest geleerd?

Van mijn zwangerschap heb ik geleerd dat ik op m'n gevoel kan vertrouwen. Dat lukte toen heel goed, en het was ook nodig. Hoop dat ik dit nu eindelijk ook op andere vlakken in m'n leven kan toepassen. Het was op een of andere manier makkelijker toen ik niet alleen verantwoordelijk was voor mezelf, maar ook voor de baby in m'n buik.

Verder herken ik wel wat meerderen zeggen dat ik met het ouder worden zekerder wordt en minder bezig ben wat anderen vinden.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron