Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Familieperikelen en kerst

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Dec 2022 16:20

Familieperikelen en kerst

Zoals zo vaak als m'n moeder, zusje en ik bij elkaar zijn, ging er gisteren weer een en ander mis tijdens kerst. Het kan nooit eens rustig verlopen en eigenlijk zie ik er ook altijd tegen op om samen te zijn. Ik doe het voor m'n moeder, omdat zij er zo veel waarde aan hecht, maar er zijn ook grenzen. Ik ben hoogsensitief en pik altijd zo veel onderhuidse spanningen op, terwijl iedereen aan de oppervlakte probeert de schijn op te houden. Maar ik kan niet meer, het is vanmorgen geëscaleerd toen ik nog even telefonisch wat dingen wilde bespreken en nu voel ik me de hele dag al kut. Helpt ook niet mee dat ik me sowieso sinds gisterochtend al wat grieperig voel.

Hoe is dat in jullie families? Alles koek en ei? Of zijn er ook familieleden waar je liever geen kerst mee viert?

Ik ben al aan het kijken naar een vakantie voor volgend jaar kerst, ik denk dat we gewoon ergens in een huisje gaan zitten en met z'n vieren de kerstdagen doorbrengen. Het idee alleen al vind ik enorm rustgevend.
❤ 7 juni 2018
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 26 Dec 2022 16:30

Re: Familieperikelen en kerst

Misschien helpt het om volgende kerst een activiteit te doen met elkaar, i.p.v. met elkaar te eten. Dan is de activiteit leidend. Op tweede kerstdag zijn veel dingen volgens mij wel open, dus dan zou je bijvoorbeeld kunnen gaan schaatsen ofzo. Ik zeg maar even iets randoms haha.

Onze familie woont aan beide kanten in het buitenland. Het wordt dan dus ook altijd gelijk een hele week (of langer). Ik ben er meestal na een aantal dagen wel weer klaar mee. We hebben een goede band met beide families, maar we vervallen na een aantal dagen in het oude patroon uit onze jeugd van ouders vs kinderen. Oftewel de ouders bepalen wat we wanneer doen/eten/drinken en wij moeten volgen. We zorgen er tegenwoordig altijd voor dat we max een aantal nachten blijven en daarna zelf iets huren. Dan hebben we meer vrijheid om ons eigen ding te doen en dagelijks op bezoek te gaan.
Dit jaar hoefden we lekker nergens heen omdat ik zwanger ben en niet meer mag vliegen. Heeeeeeeerlijk!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Dec 2022 16:39

Re: Familieperikelen en kerst

Wauw ben je alweer zover Max. Wat leuk en spannend!

Vervelend Bliss dat je samenzijn met familie zoveel kost dat je het eigenlijk niet wil. Mij lijkt op vakantie tijdens de feestdagen ook heel leuk, maar ik zou het dan wel jammer vinden de feestdagen met familie te missen.

In de afgelopen jaren zijn er wel eens wat irritaties tussen siblings geweest op zulke momenten, maar hoog liep dat nooit op. Nu inmiddels allemaal bijna 30+ lijken we dat wel wat ontgroeid en is het eigenlijk alleen maar leuk om elkaar met zn allen te zien.
Als ik niet helemaal lekker in mn vel zit of niet fit ben, merk ik wel irritaties richting bepaalde familieleden. Mijn familie (het gezin) is best groot en heel druk. Dat trek ik niet altijd even goed en inmiddels weet ik dat hoe ik mezelf voel veel invloed heeft. Voor zo'n dag kan ik me dan wel inhouden, kost me wel energie.

Bij schoonfamilie zijn we maar met weinig mensen. Band tussen mn vriend en zn familie is ook goed. Ik sta er verder vanaf dus kan eventuele irritaties ook makkelijk loslaten. Ga er met plezier heen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Dec 2022 16:47

Re: Familieperikelen en kerst

Wat vervelend Bliss :( wat gebeurde er dan?

Wij moeten al jaren onze kerst over minstens 3 adressen verdelen en niks in de buurt dus traditiegetrouw zitten we veel in de auto. Vooral met m’n vader vinden we het altijd spannend maar als we daar niet te lang blijven gaat het gelukkig relatief goed. Helaas wordt het daar nooit echt warm en knus.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 26 Dec 2022 17:12

Re: Familieperikelen en kerst

Ah Bliss, wat naar! Gaat het nog een staartje krijgen denk je?
Groot gelijk heb je, volgend jaar lekker kerst met je gezin!

Hier ook dubbel feest:

Mijn moeder en haar nieuwe vriend hebben elk alleen hun favoriete kind uitgenodigd voor kerst (echt waar). En ik ben niet het favoriete kind van mijn moeder.

Zoon en ik hebben griep.

:cheering:
T (2008) en I (2013)
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 26 Dec 2022 17:27

Re: Familieperikelen en kerst

Filoria; communiceerde ze dat ook echt zo? :wtf:
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 26 Dec 2022 18:19

Re: Familieperikelen en kerst

Zo ongeveer. Ze vertelde me laatst dat het haar zo leuk leek om de interactie te zien tussen haar stiefzoon (de leuke van de twee) en mijn zusje omdat zij allebei zulke succesvolle carrièremensen zijn. Dus ik vermoed dat ze daarom deze setting heeft bedacht.

Het is echt een niet te begrijpen vrouw.
T (2008) en I (2013)
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 26 Dec 2022 19:28

Re: Familieperikelen en kerst

Er zijn wel perikelen, maar die perikelen personen zijn niet aanwezig met kerst.

Dus het verloopt altijd gemoedelijk. Geen hoog oplopende discussies. Ik mag de broer van mijn man niet en dat is wederzijds, maar we zijn prima in staat vriendelijk te doen. Ik ben dan ook niet hoogsensitief en kan er voor kiezen om het hypocriete gedoe te accepteren. Al voel ik het natuurlijk wel als het echt mis is, maar hypocriet aardig doen past me prima. Daar hou ik het voor mezelf ook leuk bij.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 26 Dec 2022 20:24

Re: Familieperikelen en kerst

Wat vervelend Bliss!

Edit: toch weg gehaald ivm herkenbaarheid
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 27 Dec 2022 08:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Dec 2022 20:38

Re: Familieperikelen en kerst

Een activiteit zou inderdaad beter zijn. Laatst waren we uit eten voor m'n moeders verjaardag en dat verloopt een stuk gezelliger doorgaans. Maar zodra we thuiszitten met elkaar gaat er altijd wel iets mis. Vooral m'n zusje kan de hele dag door wel kleine sneertjes uitdelen en ik probeer me tegenwoordig maar in te houden, maar toch ontploft het dan regelmatig. Gisteren waren het niet zozeer heel grote dingen, maar wel een opeenstapeling van kleinere dingen en mijn probleem is ook wel echt dat ik niet zomaar iets kan loslaten. Waar m'n zusje bijvoorbeeld prima kan doen alsof er niks aan de hand is, kost dat mij zó ontzettend veel energie! Ik kan dat gewoon niet. Ik heb ook al meerdere malen een tijd geen contact met haar gehad en eerlijk gezegd denk ik dat als m'n moeder er ooit niet meer is, het contact echt minimaal zal zijn. Al kunnen m'n dochter en zij het wel weer goed met elkaar vinden en die wil ik ook niet bij elkaar weghouden. Lastig allemaal.

Overigens waren we gisteren eerst bij m'n vader en z'n vriendin, en m'n zusje dus ook. En daar gaat het op de een of andere manier altijd wel een stuk beter. De sfeer is daar gewoon relaxter. M'n moeder is gewoon een enorme zenuwpees en zit zich van tevoren altijd al druk te maken of alles wel goed gaat en dat komt de sfeer niet ten goede. En dat terwijl ik met m'n moeder eigenlijk wel een betere band heb dan met m'n vader, of eigenlijk lijken we gewoon meer op elkaar. Ik denk dat juist de afstand tot m'n vader maakt dat er geen verwachtingen zijn en de sfeer meer ongedwongen is.

Heb de rest van de dag niemand meer gesproken, maar komende donderdag zou ik naar m'n moeder gaan voor een concert. Dus ben heel benieuwd of dat überhaupt nog doorgaat.

Filoria, wat een raar verhaal joh! :shock: Dat verzin je toch ook niet?! 'Gelukkig' zijn jullie ziek, hoef je je verder ook nergens druk om te maken. Laat je maar goed verzorgen door je man. Beterschap!
❤ 7 juni 2018
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 26 Dec 2022 20:40

Re: Familieperikelen en kerst

*weg
Laatst gewijzigd door Phileine1244 op 28 Dec 2022 18:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 26 Dec 2022 20:41

Re: Familieperikelen en kerst

Oh wauw Filoria, dat is ook zo bizar.

Bliss, heb je uiteindelijk geen kerst met ze gevierd? Dat is helemaal naar zeg, op de dag zelf zo'n ruzie krijgen 😔
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Dec 2022 20:55

Re: Familieperikelen en kerst

Jawel, we hebben gisteren eerst bij m'n vader kerst gevierd en daarna bij m'n moeder, maar daar is het dus nooit relaxed. En dat vreet aan me. Vandaag zou ik sowieso al gewoon met m'n vriend en dochter thuis zijn.
❤ 7 juni 2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 26 Dec 2022 21:32

Re: Familieperikelen en kerst

Ik herken het wel. Mijn zusje ziet graag een enorm uitgebreid kerstdiner en uren tafelen enzo en die vindt dat mijn broertje en ik onze kinderen niet goed opgevoed hebben als wij aangeven dat zij geen uren aan tafel willen/kunnen zitten. Ze heeft zelf geen kinderen. Mijn moeder probeert altijd voor iedereen te zorgen en wil dat iedereen het naar de zin heeft, dus mijn broertje en ik proberen vooral ervoor te zorgen dat mijn zusje het naar haar zin heeft, want anders raakt mijn moeder ook nog gestresst. Mijn moeder wilde dit jaar geen kerstdiner, dus we hebben een uitgebreide lunch gedaan. Had wat voeten in de aarde bij mijn zusje, want dan moesten ze eerder opstaan en ze hebben de dag ervoor al zo'n eind gereden, want haar schoonfamilie woont aan de andere kant van het land... maar goed. Oh en we moeten wel altijd 2e kerstdag met mijn familie doen, want zij leggen zich altijd 1e kerstdag al vast bij de schoonfamilie. Zonder overleg, dat is gewoon elk jaar zo en wij moeten daar maar rekening mee houden.

Uiteindelijk hebben we een gezellige dag gehad hoor, maar al het gesteggel wat eraan vooraf gaat en hoeveel dingen mijn broertje en ik nog samen afspreken en regelen om te zorgen dat mijn zusje onze kinderen niet vervelend vindt. En mijn kinderen zijn dan wel weer gek op hun tante 😅

Bij mijn schoonfamilie gaat het veel relaxter. Geen verwachtingen, iedereen is welkom, kun je niet, dan niet. Mijn schoonmoeder vond een diner teveel gedoe met 9 kleine kinderen, dus we hebben gebruncht. Met de hoeveelheid eten van een kerstdiner 😁 ze hadden een hoek van de kamer ingericht met speelgoed en plek voor de kinderen. Was helemaal prima!
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Dec 2022 21:52

Re: Familieperikelen en kerst

Oh lastig Bliss! Waarschijnlijk staan je radars ook wel extra gevoelig afgesteld tijdens de kerst, het is zo lastig als het geforceerd gezellig moet zijn maar er onder de tafel nog zoveel meer speelt.

Hier ook hoor. Wij hebben echt een enorm warm en fijn gezin met z'n allen maar wel een heel complex gezin met heel veel moeilijke geschiedenis waar ik nooit zoveel over verteld heb ivm privacy, maar er zijn in het verleden (ong 15 tot 12 jaar geleden) wat dingen voorgekomen tussen m'n stiefbroer en m'n moeder wat een behoorlijke stempel op het gezin heeft gedrukt en veel spanningen heeft veroorzaakt. We hebben wel eens tijdens een kerstmis lang geleden allemaal huilend in elkaars armen gestaan door ruzie en gekut onderling. En dat komt toch elke kerst weer terug door het geforceerde samenzijn. En toch gaat het ook wel goed en is het fijn, maar er is altijd wel een opmerking en spanning. Op de terugweg bespreken m'n man en ik altijd wel even 'hoe het was dit jaar'.

En dan inderdaad ook gescheiden ouders. Wij waren van die kinderen (ik was al jong volwassen maar mijn broertje is zes jaar jonger) die op tweede kerstdag in de trein zaten. The divorced kid train ride was dat altijd. Jolly good fun. Voor m'n moeder 20 jaar later nog altijd een pijnlijk moment als we kerst met/bij m'n vader vieren.
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Dec 2022 21:54

Re: Familieperikelen en kerst

Hahaha ik heb juist het tegenovergestelde verhaal van Niekske 😂 Wij hebben geen kinderen en alles wordt bij mijn familie zo gepland dat er rekening wordt gehouden met de kleinkinderen/kinderen van mijn broer. Dus kerstdiner moest al om 16u (!) terwijl wij druk aan het klussen zijn in ons huis. Maar het kon toch echt niet iets later zijn, zucht.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1679

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 26 Dec 2022 21:58

Re: Familieperikelen en kerst

Bij ons is het echt een stuk beter sinds we geen diner meer doen bij mijn familie. Scheelt een hoop stress! We gaan gewoon op de koffie wanneer het uit komt en geen verplichting. Als we niet kunnen, dan kunnen we niet. Ze vinden het allemaal goed.
Bij mijn schoonouders hebben we nog wel een diner maar ik heb tegen man gezegd dat het dit jaar ook voor het laatst was. Dat roept hij al 10 jaar maar ik vond het nodig voor zijn ouders. Dit jaar heb ik besloten dat ik er ook klaar mee was. Zal voor zijn ouders even een dingetje zijn maar is beter zo.

Vervelend dat het bij zoveel moeizaam gaat. Ik kan het echt iedereen aanraden om voor jezelf te kiezen en een nee te verkopen met kerst.
Wij gingen vroeger ook nooit bij onze opa's en oma's eten, waarom moeten wij dan nu wel bij onze ouders eten? Het is er in geslopen maar nu iedereen een gezin heeft, stoppen we er mee.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 26 Dec 2022 22:01

Re: Familieperikelen en kerst

Wij hebben de afgelopen twee jaar geen kerst met mijn familie gevierd. Heerlijk! Op zich is het contact goed maar kerst is genoeg reden om de spanningen weer even flink op te kunnen halen. Daarbij is het tegenwoordig zo dat de huidige vrouw van mijn vader ook nog twee zonen heeft (met aanhang) en dat mijn siblings en ik niet zo’n behoefte hebben aan het leuke, samengestelde gezin spelen.

Ik vind sommige verhalen hier wel echt schrijnend hoor!
Laatst gewijzigd door Lady op 27 Dec 2022 09:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Dec 2022 22:03

Re: Familieperikelen en kerst

Oh Niekske ja kan me nu zelf met kinderen zo goed voorstellen hoe moeilijk dat voelt. Wij hebben vandaag tweede kerstdag (lunch ipv diner!) met mijn vader en stiefmoeder bij ONS thuis gevierd en dat was echt al heel erg veel beter. M'n zus en haar twee kinderen kwamen ook. Hier thuis was iig speelgoed, kinder servies, stoelen etc. En ja complete chaos maar bij mij thuis voel ik me daar toch mnder bezwaard over dan bij m'n vader waar ik me niet echt thuis voel.

Misschien zou dat een optie zijn voor jullie volgend jaar, bij jou of je broer thuis ipv bij je moeder? Of zou zij dat niet fijn vinden?
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Dec 2022 22:23

Re: Familieperikelen en kerst

Op zich wel 'fijn' om te lezen dat er bij andere families ook spanningen zijn. Ieder huisje heeft z'n kruisje. Maar het lucht me al enorm op dat ik voor mezelf nu besloten heb dat ik dit niet meer ga doen op deze manier.

Vorig jaar heb ik me ook al de hele middag in moeten houden. We deden het toen bij ons thuis omdat ik met m'n nekhernia zat en we deden hapjesavond. Ik had veel lekkere dingen in huis gehaald, maar m'n zusje had de avond ervoor een etentje met vrienden gehad, met veel drank en het was laat geworden. Denk dat ze zeker vier of vijf keer heeft laten vallen dat ze zo'n kater had en eigenlijk totaal geen trek had. Overal liet ze de helft van staan. Helemaal top hoor. 🤐 Heb me echt kapot geërgerd.
Laatst gewijzigd door Bliss op 09 Mrt 2023 21:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
❤ 7 juni 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 27 Dec 2022 07:57

Re: Familieperikelen en kerst

Wat kut dat het bij zoveel mensen zo rot gaat.

In mijn familie is wel eens onderling een irritatie waardoor er spanningen zijn. Maar dat gaat de laatste jaren steeds beter.

In de familie van mijn man zijn heel veel perikelen. Mijn schoonvader zou het liefst Kerst en zijn verjaardag vieren met zijn moeder en zijn broer en het gezin. Maar daarmee heeft mijn man dikke ruzie, dus dat gaat niet goedkomen. Daarom worden verjaardagen in 2x gevierd, zodat we niet bij elkaar hoeven te zitten. Met oma hebben man en ik een poging gedaan om het bij te leggen, maar dat had geen enkele zin. Zijn er met nog ergere ruzie weg gegaan. Sindsdien hebben we elkaar niet gezien en dat is prima. Mijn schoonvader zou heel graag willen dat het goed komt, zodat ze ook haar enige kleindochters kan zien. Maar ik vermoed dat dat niet gaat gebeuren.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 27 Dec 2022 09:06

Re: Familieperikelen en kerst

Over zulke opmerkingen zoals je net zegt Bliss, kan ik mij dus niet druk maken. Ja wel irritant, maar ik zou zoiets de pret niet laten drukken.

Overigens hier ook wel spanningen hoor. *weg
Laatst gewijzigd door Tabbie op 27 Dec 2022 20:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 27 Dec 2022 12:58

Re: Familieperikelen en kerst

Op zich geen perikelen maar mijn vader houdt al jaren contact af/minimaal en zie ik dus ook niet met kerst. Afgelopen jaren had ik daar geen moeite meer mee maar nu deze kerst 2 vriendinnen voor het eerst hun vaders/schoonvaders moesten missen ivm overlijden werd ik er ineens toch verdrietig over.

Bij mn schoonfamilie gaat er altijd wel wat mis in de communicatie maar de enige die zich daar drukt over maakt ben ik dus dat laat ik altijd maar gaan dan. En dan is het eigenlijk altijd wel heel gezellig
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 27 Dec 2022 14:06

Re: Familieperikelen en kerst

Wat een verhalen zeg... wat naar dat er zoveel gedoe is in zoveel families! Dan valt mijn situatie wel mee 😅
december 2016
juli 2019
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Dec 2022 18:57

Re: Familieperikelen en kerst

Hier eigenlijk niet veel. Alleen mijn ouders en dan voornamelijk mijn moeder vond het erg jammer dat mijn broertje met zijn vriendin niet kwam met hun 2 jarige en baby vanwege dat dit teveel prikkels zouden zijn voor hun 2 jonge kinderen. Dit terwijl de familie van haar kant wel op 1e kerstdag bij hun op bezoek kwamen. Hierdoor heb ik mijn neefje en nichtje weer niet kunnen zien want wij waren er 2e kerstdag als enige bij mijn ouders. Mijn nichtje heb ik sinds haar geboorte nog maar 1x gezien. Aangezien mijn broertje uit zich zelf nauwelijks contact opneemt en zelfs niet reageert op bijv een leuke berichtje in de familie app weet ik af en toe niet wat ik van hem moet denken. Mijn ouders (met name mijn vader) repareert enzo wel veel (ze wonen in een oud huis). Soms denk ik dat ze hun dat bewust voor gebruiken. Ook onder het mom van dan kunnen jullie ook mooi gelijk jullie je kleinkinderen zien. Andersom komen ze veel minder op bezoek bij mijn ouders (driekwartier rijden).
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers