Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Persoonlijk informatie op forum delen

<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 31 Aug 2013 20:45

Persoonlijk informatie op forum delen

N.a.v. wat er vandaag gebeurd is, vraag ik me af hoe 'makkelijk' je bent in het delen van persoonlijke informatie op het internet, bijvoorbeeld in een forum als deze. En hebben acties als vandaag hier nog invloed op?

Ik ben zelf niet erg openhartig op internet, ik ben toch altijd wat voorzichtig. Ben altijd bang dat informatie toch in verkeerde handen terecht komt.
Afbeelding
<<

Anoniem7

Bericht 31 Aug 2013 20:47

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Ik ben altijd redelijk openhartig, ik denk niet dat het gebeuren van vandaag er invloed op heeft. Ik denk eigenlijk zelfs dat het er alleen nog maar beter op kan worden.
<<

Anoniem166

Bericht 31 Aug 2013 20:49

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Heel persoonlijke informatie zet ik hier niet neer. Ik plaats wel eens foto's, maar die haal ik meestal binnen een dag weer weg. Vandaag was de eerste keer dat ik daar wat later mee was, door omstandigheden. En toen kon het niet meer.

Heb nu alles maar verwijderd bij de bron. Ik vind het wel een nare situatie dat er zoiets gebeurt. Maakt wel dat ik weer voorzichtiger word.
<<

Anoniem75

Bericht 31 Aug 2013 20:50

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Ik ben heel open en ik zal niks op het forum plaatsen wat ik normaal ook niet tegen een ander vertel. Kortom ik heb niks te verbergen maar met foto's plaatsen ben ik wel wat voorzichtiger geworden. Ook zal ik hier mijn woonplaats ed niet neerzetten.
<<

Anoniem17

Bericht 31 Aug 2013 20:53

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Ik baal er nu zo van dat er nog foto's op het oude forum stonden die ik niet heb verwijderd. Daar ga ik op dit forum dus beter op letten, dat ik mijn foto's na één of twee dagen weer verwijder.
<<

Anoniem 63

Bericht 31 Aug 2013 20:54

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Ik ben daar in de loop der jaren wel voorzichtiger in geworden. Vooral met het plaatsen van foto's, en verder gooi ik niet online wat ik ook niet tegen een vage kennis/collega/mijn moeder (verschillende categorieën, haha) zou vertellen.
<<

Zero

Bericht 31 Aug 2013 20:55

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Mijn advies betreft persoonlijke info delen - doe niets wat Dr. Phil niet goed vind. :geek:


Nee, serieus. Ik deel geen dingen waarvan ik niet zou willen dat andere dat weten. Ik snap wel dat het soms enorm oplucht, maar als je hier semi-anoniem wil delen (prima natuurlijk) hou dan toch in je achterhoofd dat het ooit uit kan komen.

Ik zie het forum meer als een manier om een objectieve mening te krijgen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 31 Aug 2013 20:58

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Ik vertel wel wat privé dingen, maar bijvoorbeeld niet mijn woonplaats. Plaats ook geen foto's. Meiden waar ik closer mee forum hebben mijn facebook. Ik denk dat ik ook zo verder ga. Daar heeft wat vandaag gebeurde niets mee te maken.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 31 Aug 2013 21:00

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Elliot schreef:Ik baal er nu zo van dat er nog foto's op het oude forum stonden die ik niet heb verwijderd. Daar ga ik op dit forum dus beter op letten, dat ik mijn foto's na één of twee dagen weer verwijder.


Ik heb gisteren dus nog wat foto's geplaatst. Die wilde ik vanmiddag gaan verwijderen en toen kwam ik erachter dat het forum weg was.

Maar het zijn nette foto's, dat scheelt.

Ik denk dat ik wel wat voorzichter zal zijn voorlopig. Meestal verdwijnt dat voorzichtige langzaam weer.
<<

Anoniem16

Bericht 31 Aug 2013 21:02

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Ik deel hier alles wat ik in het dagelijks leven ook deel, ook foto's plaats ik hier gewoon. Ik heb ook veel meiden op fb dus helemaal anoniem ben ik hier toch niet meer. En de dingen die ik vertel zijn niet ow zo spannend dat iemand er ook maar iets mee kan, misschien naïef maar de dingen die ik hier vertel zijn geen spannende dingen ofzo die anderen niet mogen weten.
<<

Anoniem10

Bericht 31 Aug 2013 21:03

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Ik vertel hier geen dingen die ik in real life ook niet deel. Wel haal ik mijn foto's na een tijdje weer weg.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 31 Aug 2013 21:06

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Ik heb net een google gedaan op mijn gebruikersnaam en er staan gelukkig niet al te persoonlijke foto's bij. Ik heb wel buikfoto's geplaatst, die had ik nog wel willen verwijderen. Verder post ik nu niet zúlke persoonlijke informatie, die eigenlijk niemand zou mogen weten.
L2014 & H2017
<<

Anoniem301

Bericht 31 Aug 2013 21:35

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Elliot schreef:Ik baal er nu zo van dat er nog foto's op het oude forum stonden die ik niet heb verwijderd. Daar ga ik op dit forum dus beter op letten, dat ik mijn foto's na één of twee dagen weer verwijder.

Via wat uploadde je foto's? Als je ze daar verwijdert zijn ze weg. Ik upload via een Photobucket account en daar haal ik ze eens in de zoveel tijd ook weer weg.
<<

Anoniem17

Bericht 31 Aug 2013 21:39

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Oh Carrie bedankt voor de tip! Ik upload ook via Photobucket. Je bent een held!
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 31 Aug 2013 21:48

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Ik heb niets te verbergen. Alleen mijn adres, telefoonnummer en dat soort zaken zet ik niet online. Verder ben ik niet zo open dat ik alles uit mijzelf maar ik zal gerust bepaalde privézaken beantwoorden als er naar gevraagd wordt of reageren op een topic. Foto's laat ik meestal ook niet lang staan (als ik die al plaats).
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 31 Aug 2013 21:54

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Elliot schreef:Oh Carrie bedankt voor de tip! Ik upload ook via Photobucket. Je bent een held!

Haha graag gedaan! Vind het zelf ideaal, zo hoef ik nooit te onthouden in welk topic ik een foto heb geplaatst. En als iemand mijn foto quote geen probleem, want ik kan hem op die manier zelf verwijderen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 31 Aug 2013 22:04

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Op zich ben ik best open, maar ik plaats geen dingen waar ik me voor schaam of waarvan ik het idee heb dat het 'tegen' me gebruikt kan worden.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem29

Bericht 31 Aug 2013 22:08

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Toch vraag ik het mij af in hoeverre foto's weg zijn. Ik gooi mijn foto's ook altijd van mijn foto account af maar bij google zie ik er toch nog een paar die al lang niet meer in mijn account staan.

Wat ik ook opvallend vind is als je op andere forumsters zoekt je vaak ook foto's van nog meer andere forumsters ziet. Bijvoorbeeld forumsters die veel postte in het 'wat heb jij aan vandaag topic'.

Verder heb ik hetzelfde als Taeda. Ik post geen dingen waar ik zelf onzeker over ben o.i.d. en alleen maar dingen waarvan ik denk 'best'.
<<

Anoniem103

Bericht 31 Aug 2013 22:10

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Ik vind in Google ook nog foto's die al lang niet meer in mijn foto account staan dus ze zijn niet altijd zomaar weg.
<<

Anoniem301

Bericht 31 Aug 2013 22:12

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Hmm. Ok. Ja op Google blijft veel staan. Maar van het forum zijn de foto's dan in ieder geval wel weg.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 31 Aug 2013 22:13

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Carrie schreef:Hmm. Ok. Ja op Google blijft veel staan. Maar van het forum zijn de foto's dan in ieder geval wel weg.

Inderdaad. Google bewaard ook heel erg veel. Ook al heb je het nog zo goed verwijderd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Aug 2013 22:23

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Ik deel aan de ene kant vrij veel, maar voornamelijk oppervlakkige informatie voor mij. Ik heb op het forum nog niet echt alles gedeeld en verteld. Foto's probeer ik vrij vaak anoniem te houden, door foto's van natuur of gebouwen te plaatsen zonder een gezicht erop.
Ik heb een keer iets vrij groots geplaatst, maar dat was 2 jaar geleden en daar heb ik geen spijt van.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Nyx

Bericht 31 Aug 2013 22:26

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

De laatste weken was ik net weer iets actiever met persoonlijke dingen plaatsen, maar dat ga ik nu weer proberen in te dammen. Voor zover ik weet staan er van mij nog drie foto's online. Wilde ze vanmiddag net verwijderen, maar toen lag het forum er al uit. Helaas.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 31 Aug 2013 22:49

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Ik vind het altijd lastig om te bepalen wat wel en wat niet hier neer te zetten. Sowieso geen dingen die ik ook niet tegen bekenden zou zeggen. Maar soms vind in het fijn om hier even mijn verhaal kwijt te kunnen, zonder dat ik mijn omgeving daar mee hoef 'lastig te vallen'. Zo zit er ook al weken een topic in mijn hoofd die ik graag zou willen openen maar ik vind het nog moeilijk om de stap te nemen, want het wordt dan wel wat persoonlijker.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Ucantsitwithus

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 31 Aug 2013 23:32

Re: Persoonlijk informatie op forum delen

Ik probeer meestal anoniem te blijven dus post geen persoonlijke dingen. Wel vaak in het biechttopic.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers