Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 31 Jul 2018 09:35

Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Wie wil!?

Oké, ik weet dat het niet zo makkelijk gaat. In de loop van de jaren zijn mijn vriendschappen allemaal veranderd of werwaterd. Ik heb nooit veel vrienden gehad en vind het erg lastig nieuwe mensen te ontmoeten.

Hoe bouwen jullie nieuwe vriendschappen op?
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 31 Jul 2018 09:43

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Jammer dat je vriendschappen veranderd of verwaterd zijn maar leuk dat je zin hebt om nieuwe vriendschappen op te doen :). Veel vrienden ken ik van vroeger, school, universiteit, sport en werk of via via. Dus misschien is het een idee om lid te worden van een sportvereniging en dan bij voorkeur een teamsport. Zo maak je denk ik heel snel en makkelijk nieuwe contacten op een laagdrempelige manier!
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 31 Jul 2018 10:12

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Vind dit zelf ook heel lastig. Ben een paar jaar geleden verhuisd van het westen naar het oosten van het land. Mijn vrienden en familie wonen allen op 2 uur rijden afstand. 'even snel' een bakkie koffie drinken zit er dan ook niet in.
Met momenten voel ik me hier ook best eenzaam aangezien ik onregelmatig werk, inclusief avonden en weekenden. Dit maakt dat ik dan regelmatig overdag alleen thuis zit, en als mijn vriend vrij is ik aan het werk ben.
Daarbij ben ik ook best verlegen, en nieuwe contacten maken is daardoor ook lastig.

Ik heb nu besloten me aan te melden bij een sportschool, voor groepslessen, in de hoop op deze manier misschien wat nieuwe contacten op te doen.

15-11-2019
14-05-2023
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 31 Jul 2018 10:18

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Veel van mijn vrienden ken ik via de vereniging of de vereniging van J. De andere zijn meestal oud collega's die ik nog een paar keer per jaar zie.
Teamsport is ook altijd een goede om contacten op te doen.

De contacten staan bij mij een beetje op een laag pitje nu omdat onze levens nu zo anders zijn nu wij E hebben maar nog steeds appen we elkaar regelmatig en spreken we regelmatig wat af. Ik steek ook alleen nog maar energie in echte contacten. De andere kom ik weleens tegen en dat is heel leuk en gezellig maar daar heb ik de energie niet voor om in mn drukke schema te proppen.
30-04-2017
<<

Anoniem247

Bericht 31 Jul 2018 10:21

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

De laatste 7-8 jaar heb ik vriendschappen gesloten met een aantal forumsters van hier, met een collega en een moeder van school. En dan heb ik nog twee vriendinnen die ik langer dan 10 jaar ken.

Waar woon je ergens Huppekee en wat vindt je leuk om te doen?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 31 Jul 2018 10:26

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Ik heb eigenlijk maar 1 evt goede vriendin zij woont in het westen van het land en ik in Friesland. We spreken wel een paar keer per jaar af.

Waar ik nu woon, leer ik wel mensen kennen, op school, de kerk, sport, via het forum.
Maar niet zo dat ik die veel spreek of mee afspreek.
Ik vind dat best lastig eigenlijk,
Zou hier in de omgeving ook wel wat meer vriendinnen willen hebben.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 31 Jul 2018 11:12

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Ik woon in de kop van Noord-Holland.
Ben ook nog erg zoekende met wat ik wil en leuk vind om te doen.

Vanuit school/opleiding spreek ik niemand meer. 1 vriendin nog, maar die heeft net een kindje gekregen (waardoor ze toch minder tijd heeft en de vriendschap toch veranderd is).
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 31 Jul 2018 13:22

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Huppekee, op dit forum zijn een hoop vriendschappen ontstaan. Het begint meestal met een meeting. Misschien is het een idee om een ‘kop van NH-meeting’ te organiseren!
#teammaple🍁
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 31 Jul 2018 19:20

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Vervelend Huppekee, ik herken het wel maar doe nu gewoon veel dingen alleen en geniet daar maar gewoon van. Maar teamsport lijkt me inderdaad een goed idee! Of zangkoor, toneelgroep? Kun je een hond lenen? Ik wandel veel met honden uit de buurt hier en heb altijd wel aanspraak en vaak kom je dezelfde mensen steeds tegen!
<<

Anoniem244

Bericht 31 Jul 2018 20:00

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Ik heb via de site vriendinnenonline wat meiden hier uit de omgeving leren kennen.
Merk hier in het oosten toch dat het veel ons kent ons is en iedereen kent elkaar al vanaf de basisschool, kom je lastig tussen.
Dus vandaar via die site geprobeerd :-)

De rest van m’n vriendinnen wonen allemaal in het westen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 31 Jul 2018 20:16

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Ik ken 2 vriendinnen van school, 2 van eerdere banen en een paar vanuit het dorp (de 'nieuwste' via de school van mijjn zoontje). Maar de meeste zie ik niet heel vaak -paar keer per jaar-, iedereen is druk en ze zijn ook niet allemaal initiatiefnemers (ikzelf ook niet altijd hoor).
De vriendin waarmee ik het meest deel en afspreek is kortgeleden verhuisd. Gelukkig maar op een half uur afstand (met de auto), maar daarvoor was ze mijn achterbuurvrouw dus zomaar even aanlopen voor een bakje thee is nu toch al lastiger merk ik.
Vriendinnen maken vind ik ook best lastig. Je moet elkaar net even treffen, bijvoorbeeld bij een gezamenlijke hobby of bij school oid.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Jul 2018 21:18

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Ik heb iig gereageerd op je meeting idee. Leuk dat je dat doet!

Ik heb meerdere vriendinnen leren kennen via het forum. Het kan echt.

De laatste tijd hebben we wel wat nieuwe vrienden (met name bevriende stellen) leren kennen, via andere vrienden en via een clubje van m'n man. Clubjes (of dat nou sportgroepjes of hobbygroepjes zijn of wat dan ook) werken toch vaak wel goed.

Overigens herken ik het wel een beetje hoor. Ik ben ook verlegener tegenwoordig dan dat ik vroeger was. Ik ken ook niet gek veel mensen hier in de buurt en dat is soms best jammer. Het afgelopen half jaar ben ik elke week naar babygym met m'n zoontje geweest (ook een soort hobbyclubje als het ware) maar de moeders spreek ik buiten de les om nooit, al is het wel gezellig tijdens de les. Ik heb intussen het mobiele nummer van éen van die moeders. Ik twijfel nog of ik haar gewoon eens zal appen of ze zin heeft in een ijsje, kunnen we samen met de kindjes afspreken nu er zomerstop is. Eigenlijk moet ik dat gewoon doen. Ze is ook nog een expat hier, dus zij zal misschien al helemaal niet veel mensen kennen hier. Maar dat vind ik dan toch ook een beetje random/eng om zomaar te doen en dus doe ik het maar niet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem244

Bericht 01 Aug 2018 10:06

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Marin, gewoon doen joh! Denk dat ze dat hartstikke leuk vind!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 01 Aug 2018 10:54

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Gewoon doen Marin! Ik heb door van die clubjes met mijn kinderen (en nu door school) ook moeders leren kennen. Inmiddels kent mijn man hun partners en zijn de contacten erg leuk.

Verder ben ik niet zo goed in contacten leggen en onderhouden.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 01 Aug 2018 10:55

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Radler schreef:Ik heb via de site vriendinnenonline wat meiden hier uit de omgeving leren kennen.
Merk hier in het oosten toch dat het veel ons kent ons is en iedereen kent elkaar al vanaf de basisschool, kom je lastig tussen.
Dus vandaar via die site geprobeerd :-)

De rest van m’n vriendinnen wonen allemaal in het westen.


Heb je daar ook echt contacten aan over gehouden? Heb zelf ook wel een beetje dezelfde ervaring, Woon zelf nu ook in het oosten, en mijn vrienden in het westen van het land.

Sowieso denk ik dat het op deze leeftijd lastig is. Omdat je ook zo goed weet wat je al wel hebt. Vrienden die ik nu heb, al dan niet aan de andere kant van het land, ken je door en door en weet je dat je kan vertrouwen, en dat is moeilijk om opnieuw aan te gaan.

15-11-2019
14-05-2023
<<

Anoniem281

Bericht 01 Aug 2018 10:57

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

En heb je een beetje leuke collega's met wie er een klik is? Ik heb via m'n werk wel fijne vrienden gemaakt!

Het forum is idd ook een goede, ik heb ongelooflijk lieve meiden leren kennen via dit forum met wie ik nu al een paar jaar bevriend ben. We zien elkaar niet heel vaak, maar vind ik ook niet perse nodig om een fijne vriendschap te hebben.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Aug 2018 11:36

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Bazinga schreef:We zien elkaar niet heel vaak, maar vind ik ook niet perse nodig om een fijne vriendschap te hebben.


Precies, dat vind ik ook. Dat heb ik met eigenlijk bijna al m'n vriendschappen wel.
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 01 Aug 2018 11:58

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Ik heb inderdaad ook redelijk wat (oud-)collega’s met wie ik bevriend ben. En verder nog een vriendin van de basisschool, vriendinnen van studie, forum, studentenvereniging.

Als ik zou gaan verhuizen, dan zou ik denk ik gaan hockeyen in een vriendenteam om zo weer wat mensen te leren kennen. Meerdere mensen schrijven al een teamsport en ik geloof ook dat het zo werkt.
Laatst gewijzigd door June op 01 Aug 2018 13:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem244

Bericht 01 Aug 2018 13:06

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

InweCulnamo schreef:
Radler schreef:Ik heb via de site vriendinnenonline wat meiden hier uit de omgeving leren kennen.
Merk hier in het oosten toch dat het veel ons kent ons is en iedereen kent elkaar al vanaf de basisschool, kom je lastig tussen.
Dus vandaar via die site geprobeerd :-)

De rest van m’n vriendinnen wonen allemaal in het westen.


Heb je daar ook echt contacten aan over gehouden? Heb zelf ook wel een beetje dezelfde ervaring, Woon zelf nu ook in het oosten, en mijn vrienden in het westen van het land.

Sowieso denk ik dat het op deze leeftijd lastig is. Omdat je ook zo goed weet wat je al wel hebt. Vrienden die ik nu heb, al dan niet aan de andere kant van het land, ken je door en door en weet je dat je kan vertrouwen, en dat is moeilijk om opnieuw aan te gaan.


Heb 2 meiden leren kennen met wie ik goed en leuk contact heb en met wie ik ook regelmatig afspreek.
Sinds kort ook contact met 2 andere meiden, maar dat is nog in de aftastende fase ;-)
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 01 Aug 2018 14:23

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Radler schreef:
InweCulnamo schreef:
Radler schreef:Ik heb via de site vriendinnenonline wat meiden hier uit de omgeving leren kennen.
Merk hier in het oosten toch dat het veel ons kent ons is en iedereen kent elkaar al vanaf de basisschool, kom je lastig tussen.
Dus vandaar via die site geprobeerd :-)

De rest van m’n vriendinnen wonen allemaal in het westen.


Heb je daar ook echt contacten aan over gehouden? Heb zelf ook wel een beetje dezelfde ervaring, Woon zelf nu ook in het oosten, en mijn vrienden in het westen van het land.

Sowieso denk ik dat het op deze leeftijd lastig is. Omdat je ook zo goed weet wat je al wel hebt. Vrienden die ik nu heb, al dan niet aan de andere kant van het land, ken je door en door en weet je dat je kan vertrouwen, en dat is moeilijk om opnieuw aan te gaan.


Heb 2 meiden leren kennen met wie ik goed en leuk contact heb en met wie ik ook regelmatig afspreek.
Sinds kort ook contact met 2 andere meiden, maar dat is nog in de aftastende fase ;-)


Misschien dat ik dat ook maar eens moet proberen dan :). Ben stiekem wel benieuwd van waar naar waar jij verhuisd bent. Begrijp uit je berichten dat je ook van het westen naar het oosten bent bent verhuisd?

15-11-2019
14-05-2023
<<

Anoniem244

Bericht 01 Aug 2018 14:46

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Yup klopt, ik heb je een pb gestuurd
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Aug 2018 18:21

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Ik heb ook niet veel vriendinnen. 1 woont in Den Haag spreek ik dagelijks via app en af en toe zien we elkaar. Een ander spreek ik ook geregeld en af en toe hebben we een date als in winkelen, bios, knutsel middag. Alleen zijn heeft het altijd druk . En dat is het helaas. Ben soms best jaloers als ik hier lees dat mensen dan met hun vrienden uitjes doen. Wij hadden z'n vrienden stel maar hun relatie ging uit en nu hebben we alleen nog contact met haar. Dat is de 2e vriendin hierboven.
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 03 Aug 2018 04:58

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

InweCulnamo schreef:
Radler schreef:Ik heb via de site vriendinnenonline wat meiden hier uit de omgeving leren kennen.
Merk hier in het oosten toch dat het veel ons kent ons is en iedereen kent elkaar al vanaf de basisschool, kom je lastig tussen.
Dus vandaar via die site geprobeerd :-)

De rest van m’n vriendinnen wonen allemaal in het westen.


Heb je daar ook echt contacten aan over gehouden? Heb zelf ook wel een beetje dezelfde ervaring, Woon zelf nu ook in het oosten, en mijn vrienden in het westen van het land.

Sowieso denk ik dat het op deze leeftijd lastig is. Omdat je ook zo goed weet wat je al wel hebt. Vrienden die ik nu heb, al dan niet aan de andere kant van het land, ken je door en door en weet je dat je kan vertrouwen, en dat is moeilijk om opnieuw aan te gaan.


Dat ons kent ons heb je hier idd heel sterk. Ik woon ook in het oosten best dichtbij Radler kwamen we laatst achter via insta. In het dorp waar ik woon woon ik nu 7 jaar. Nu ik een kind heb kom ik er meer tussen merk ik.
Maar iedereen kent elkaar idd al van de basisschool en dat heb ik dus niet.
2016
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 10 Aug 2018 15:58

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Herkenbaar hoor! Ik zit/zat ook op vriendinnenonline. Wel een tijdje leuk contact gehad met een meid hier uit mijn dorp, maar dat is uiteindelijk toch verwaterd omdat onze interesses niet helemaal gelijk zijn. Dat is wel jammer!
Overigens heb ik via het forum hier een hele goede vriendin leren kennen :) Dus het kan zeker!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Aug 2018 04:58

Re: Hobby / nieuwe vrienden gezocht!

Heb het ook telkens wel even lastig gehad als ik ergens nieuw ging wonen en vooral werk hielp mij met het maken van vrienden. Ook via mijn man veel leren kennen. En nu R.afi mijn nieuwe hobby is, leer ik ook steeds meer mama's kennen. En waar ik vantevoren een beetje sceptisch was over het aangaan van moedervriendschappen (ik had niet zo'n zin om de hele dag over luiers te praten), merk ik dat ik het toch heel fijn vind. 1 van mijn, nu, beste vriendinnen woont 1 straat verderop, heeft een zoontje die 6 weken jonger is en we zien elkaar letterlijk dagelijks. Het is fijn de jongens samen te laten spelen en ook gewoon even volwassen gesprekken te voeren. Of als 1 niet helemaal lekker is, dan vangt de ander even op. Ideaal.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers