Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ander uitgavepatroon.

<<

caribbeanlover

Bericht 22 Jul 2018 00:07

Ander uitgavepatroon.

Dat hebben wij vergeleken met mijn schoonzus en haar man. We blijven het zeggen en toch noemen zij bedragen (of wij) die zij doodnormaal vinden.
Toen we het laatst over onze vakantie hadden en dat wij 3 nachten naar een eiland gaan vlakbij Bali vroeg ze hoeveel je dan kwijt bent. Dus ik zei dat je het zo duur kan maken als je wilt en dat er zelfs hotels van € 400,00 waren voor 3 nachten. Daar schrok ze totaal niet van en het viel mee zei ze. Dus mijn man zei dat wij een ander uitgavenpatroon hadden en dat we die prijs toch echt te hoog vinden.
Vind het zo jammer dat ze het eigenlijk dondersgoed weten en dan tegen ons zeggen dat zulke prijzen mee vallen. Raar terwijl zij € 5000,00 voor een week vakantie met gezin naar Curacao te duur vind.
Vind het irritant om steeds maar weer uit te leggen dat wij dat zulke prijzen veels te hoog vinden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Jul 2018 00:48

Re: Ander uitgavepatroon.

Tja bij ieder inkomen hoort weer een ander uitgavenpatroon, en bijbehorende ideeen over wat ‘normaal’ is. Als daar over en weer wat begrip voor is is dat prettig als je gesprekken over dat onderwerp voert.
#teammaple🍁
<<

Anoniem249

Bericht 22 Jul 2018 08:30

Re: Ander uitgavepatroon.

Misschien bedoelde ze het valt wel mee voor ons. Wellicht is ze geinteresseerd om zelf te gaan!
5000 euro voor een week en 400 euro voor 3 nachten (oftewel rond de 930 euro voor een week) is natuurlijk ook wel een enorm verschil.
<<

Anoniem248

Bericht 22 Jul 2018 08:42

Re: Ander uitgavepatroon.

Zoals ik het zie laten jullie in een gesprek bedragen vallen en als ze daar niet geschrokken op reageert, trek jij daar je conclusie uit? Zolang ze van jullie niet verlangt om dat geld wat jullie niet kunnen missen, daadwerkelijk uit te geven, zou ik niks meer uitleggen. Ook als zij vindt dat het wel meevalt, nou prima toch? Waarom voel jij je dan geroepen jezelf te verdedigen? Je kunt het jezelf ook moeilijk maken.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 22 Jul 2018 09:00

Re: Ander uitgavepatroon.

Urban Naked schreef:Tja bij ieder inkomen hoort weer een ander uitgavenpatroon, en bijbehorende ideeen over wat ‘normaal’ is. Als daar over en weer wat begrip voor is is dat prettig als je gesprekken over dat onderwerp voert.


Inderdaad. Ik vind €400 voor 3 nachten ook niet duur, als ik tegen mensen vertel wat wij betalen voor onze vakantie schrikken ze ook. Maar iedereen heeft een ander uitgavenpatroon dus daar ga ik geen oordeel aan verbinden. Ik ben goedkoop en duur op vakantie geweest en beide is heerlijk, dus waarom daar zo moeilijk over doen?
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Jul 2018 09:47

Re: Ander uitgavepatroon.

Maple schreef:Zoals ik het zie laten jullie in een gesprek bedragen vallen en als ze daar niet geschrokken op reageert, trek jij daar je conclusie uit? Zolang ze van jullie niet verlangt om dat geld wat jullie niet kunnen missen, daadwerkelijk uit te geven, zou ik niks meer uitleggen. Ook als zij vindt dat het wel meevalt, nou prima toch? Waarom voel jij je dan geroepen jezelf te verdedigen? Je kunt het jezelf ook moeilijk maken.


Nou zoals zei het zei dat het mee viel was in het algemeen oftewel ook naar ons toe. Waarop mijn man zei dat wij het wel veel vinden en dat onze uitgaven heel anders liggen dan die van hun. Gaat automatisch dat wij het steeds zeggen en idd we hoeven niks uit te leggen. Juist omdat wij het meerdere keren hebben gezegd wordt het nu een beetje irritant.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Jul 2018 09:48

Re: Ander uitgavepatroon.

Scandic schreef:
Urban Naked schreef:Tja bij ieder inkomen hoort weer een ander uitgavenpatroon, en bijbehorende ideeen over wat ‘normaal’ is. Als daar over en weer wat begrip voor is is dat prettig als je gesprekken over dat onderwerp voert.


Inderdaad. Ik vind €400 voor 3 nachten ook niet duur, als ik tegen mensen vertel wat wij betalen voor onze vakantie schrikken ze ook. Maar iedereen heeft een ander uitgavenpatroon dus daar ga ik geen oordeel aan verbinden. Ik ben goedkoop en duur op vakantie geweest en beide is heerlijk, dus waarom daar zo moeilijk over doen?


Ik doe niet moeilijk, maar wil het alleen uitleggen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Jul 2018 09:57

Re: Ander uitgavepatroon.

Misschien CBL moet je niet alles op een weegschaal leggen. Net als in het andere topic wat je vannacht opende leg je het attent zijn op een weegschaal. Hier leg je eigenlijk het uitgaven patroon van jullie en dat van je schoonzus op een weegschaal. Ja er zijn verschillen, maar iedereen geeft uit wat hij/zij vindt passen in die situatie.

Ik kan ook iets veel geld vinden qua uitgaven en heel laconiek reageren, misschien doen zij dat ook wel. Jij kan niet in hun hoofd kijken om precies te zien wat ze denken. Uiterlijke reactie kan heel anders zijn dan innerlijk gevoel wat er achter zit.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers