Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik vind dat...

<<

Anoniem246

Bericht 26 Mrt 2018 12:40

Ik vind dat...

Ik vind dat mijn vrienden te allen tijde dezelfde aandacht aan mij moeten besteden. Dezelfde aandacht als ik aan hen geef. Ik vind dan ook dat als ik een bloemetje schenk, omdat ik aan ze denk, dat ze mij op een bepaald punt hetzelfde bloemetje terug moeten geven. Het is immers geven en nemen in een relatie.

(Ik vind in deze helemaal niets. Maar ik vind het zo saai op het forum, dat ik maar gewoon wat random topics open. Dat dan weer wel! :razz: )
<<

Anoniem313

Bericht 26 Mrt 2018 12:51

Re: Ik vind dat...

Met iemand die zo denkt zou ik niet bevriend kunnen zijn.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 26 Mrt 2018 13:04

Re: Ik vind dat...

Ik ook niet. Ik zou er kriebelig van worden want zo werkt geven en nemen niet.
2016
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Mrt 2018 13:36

Re: Ik vind dat...

Er moet wel een bepaalde balans zijn in vriendschappen, maar die hoeven niet op een weegschaal gelegd te worden. Natuurlijk steekt een persoon meer energie in een relatie dan de andere persoon. Maar als iedereen daar happy mee is, dan is dat geen probleem. Op het moment dat er wrijving binnen de relatie ontstaat doordat de weegschaal echt in balans moet zijn, of totaal uit balans is dan is de vriendschap en de daarbij horende relatie gedoemd om te mislukken.

Er moet binnen de vriendschap/relatie een balans zijn waar iedereen happy mee is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem278

Bericht 26 Mrt 2018 13:56

Re: Ik vind dat...

Ik vind dat er geen 'voor wat, hoort wat' wereld zou moeten bestaan. Ik doe, geef en zeg dingen omdat ik ze wil bieden, niet omdat ik iets wil ontvangen.
<<

Anoniem282

Bericht 26 Mrt 2018 14:05

Re: Ik vind dat...

Ik vind dat onzin.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Mrt 2018 14:08

Re: Ik vind dat...

Ik ontvang/geef liever sporadische oprechte aandacht dan omdat-het-moet aandacht.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem317

Bericht 26 Mrt 2018 18:04

Re: Ik vind dat...

Nee, dat vind ik niet. Al vind ik wel dat er een bepaalde balans moet zijn in een vriendschap. Het moet niet zo zijn dat de één alleen maar geeft en de ander alleen maar ontvangt.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 28 Mrt 2018 08:06

Re: Ik vind dat...

Liv schreef:Nee, dat vind ik niet. Al vind ik wel dat er een bepaalde balans moet zijn in een vriendschap. Het moet niet zo zijn dat de één alleen maar geeft en de ander alleen maar ontvangt.

Eens!

Tenzij je dat allebei prima vindt, maar een beetje balans daarin is wel fijn.
<<

Anoniem306

Bericht 28 Mrt 2018 08:14

Re: Ik vind dat...

Raphanus Sativus schreef:Ik vind dat mijn vrienden te allen tijde dezelfde aandacht aan mij moeten besteden. Dezelfde aandacht als ik aan hen geef. Ik vind dan ook dat als ik een bloemetje schenk, omdat ik aan ze denk, dat ze mij op een bepaald punt hetzelfde bloemetje terug moeten geven. Het is immers geven en nemen in een relatie.

(Ik vind in deze helemaal niets. Maar ik vind het zo saai op het forum, dat ik maar gewoon wat random topics open. Dat dan weer wel! :razz: )


Ik zou het zwaar vermoeiend vinden om alles op een weegschaal te leggen. De ene keer geef je meer dan je krijgt en de andere keer krijg je meer dan je geef.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 28 Mrt 2018 11:13

Re: Ik vind dat...

Hoeft van mij ook niet op een weegschaal. Ik ben attenter dan de meeste mensen om mij heen zowel privé als werk, dus dan zou ik weinig mensen overhouden haha. Daar doe je het toch ook niet voor idd?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 28 Mrt 2018 16:53

Re: Ik vind dat...

Winegum schreef:
Liv schreef:Nee, dat vind ik niet. Al vind ik wel dat er een bepaalde balans moet zijn in een vriendschap. Het moet niet zo zijn dat de één alleen maar geeft en de ander alleen maar ontvangt.

Eens!

Tenzij je dat allebei prima vindt, maar een beetje balans daarin is wel fijn.


Eens! Het hoeft niet op een weegschaal als het maar niet altijd eenrichtingsverkeer is.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 28 Mrt 2018 17:31

Re: Ik vind dat...

Emma schreef:
Winegum schreef:
Liv schreef:Nee, dat vind ik niet. Al vind ik wel dat er een bepaalde balans moet zijn in een vriendschap. Het moet niet zo zijn dat de één alleen maar geeft en de ander alleen maar ontvangt.

Eens!

Tenzij je dat allebei prima vindt, maar een beetje balans daarin is wel fijn.


Eens! Het hoeft niet op een weegschaal als het maar niet altijd eenrichtingsverkeer is.


Ook eens!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 28 Mrt 2018 19:06

Re: Ik vind dat...

He deze stelling heb ik laatst gelezen in een post van een forumster, die hier dus mee zat. Maar wat bepaald dat punt dan? Want als ik jou een bloemetje geef voor je verjaardag, dan verwacht ik dat terug op mijn verjaardag. Of als ik jou zomaar een bloemetje geef dan wil ik ook een keer een bloemetje terug, maar moet dit binnen 1,5 of 10 jaar? Beetje lastig afmeten.

Ik leg niet alles op een weegschaal maar ik vind het wel attent als mensen aan me denken bij bijzondere gebeurtenissen, en niet dat ze dat doen om attent te zijn maar omdat ze oprecht benieuwd zijn, blij zijn of met mij meeleven. Ik denk dat die oprechtheid belangrijker is dan de frequentie en precies hetzelfde gebaar. Dat kan veel minder oprecht zijn. Ik vind trouwens wel dat het geven en nemen is in een relatie, ik heb ook vriendschappen gehad waar ik bleef geven en weinig tot niets terug kreeg, daar voelde ik me achteraf niet prettig bij.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 28 Mrt 2018 19:11

Re: Ik vind dat...

Lot, daar heb ik ook nog op gereageerd volgens mij. Ik bedoel niet dat ik voor ieder bloemetje een bloemetje terug wil maar als jij altijd attent bent en de ander vraagt jou nooit eens hoe het gaat voelt dat voor mij niet gelijkwaardig. Daarmee bedoel ik niet dat ik een kaartje stuur om er een terug te krijgen bijvoorbeeld :)
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 28 Mrt 2018 19:31

Re: Ik vind dat...

Ik weet niet of wij hetzelfde bedoelen (dezelfde post). Viel me gewoon op dat iemand het laatst jammer vond dat zij haar vriendin met het aangaan van GP een kaart en bloemen had gestuurd en nu zij GP aanging ze niet aan haar gedacht hadden/ze niets had gekregen. En dat deze stelling nu hier stond.

Ik ben het met je eens hoor.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 30 Mrt 2018 11:03

Re: Ik vind dat...

Een beetje in verhouding vind jk wenselijk. Niet per se in spullen/cadeaus maar wel in interesse in elkaar. Als iemand het een periode druk/ moeilijk heeft heb ik daar uiteraard alle begrip voor

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron