Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Dec 2017 17:31

Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Dat vroeg ik me ook ineens af n.a.v. een paar topics en een opmerking van mezelf.

Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis? En zo nee, waarom niet meer?

Mijn moeder woont nog in mijn ouderlijke huis. Mijn vader verhuisde ooit naar Breda en het idee was dat wij fijn in dit huis konden blijven wonen en m'n ouders gingen LATten. Dat is een scheiding geworden, maar m'n moeder mocht er blijven wonen. Haar man heeft het van mijn vader overgekocht 15 jaar geleden na de scheiding en toen hebben ze het verbouwd. Het is dus wel anders dan toen ik er woonde, maar het voelt nog steeds heel vertrouwd. Ik vind het een heerlijk en fijn huis.

Mijn vader woont dus op een andere plek en ik voel me er ook niet thuis, ik ben er op visite. Nou zijn er ook niet echt handige logeerfaciliteiten dus dat helpt ook niet. Meestal rijden we op en neer.

M'n schoonouders wonen ook nog op de plek waar m'n man is opgegroeid. Dat vind ik ook leuk om te zien, kan me dan echt voorstellen hoe zijn jeugd was.
Let's discover the world together.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 19 Dec 2017 17:33

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Nee, mijn ouders zijn 16 jaar geleden verhuisd. Mijn moeder leeft niet meer, mijn vader woont met zijn nieuwe vriendin in het huis waar mijn ouders toen zijn gaan wonen. Niet mijn huis, maar wel vertrouwd omdat ik er vaak was toen mijn moeder ziek was. Maar het antwoord is nee dus.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Dec 2017 17:36

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Nee, toen ik 15 was zijn we verhuisd. De buurt waarin ik opgegroeid ben verpauperde nogal, dus m'n ouders wilden wel graag verhuizen.

Ja ik heb daar dus ook gewoond. Is het dan ouderlijk huis? Ja zeker.
M'n moeder woont daar nog ja.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 19 Dec 2017 17:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 19 Dec 2017 17:37

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja bij ons beide wonen ze in het huis waar we zijn opgegroeid. Lijkt me ook heeeeeeel raar als ze daar niet zouden wonen. Toen ik er heel lang geleden nog woonde, hebben ze het af en toe over verhuizen naar een buurdorp gehad. Maar dat is nooit echt serieus geworden. Nu zie ik ze niet meer verhuizen eigenlijk. En het lijkt me nu nog even verschrikkelijk bijna als ze dat doen als toen ik er woonde. Slaat natuurlijk helemaal nergens op en ik zou er vast zo aan wennen. Maar het idee dat ik dan afscheid moet nemen van het huis waar ik zo'n leuke jeugd heb gehad, zou ik (onevenredig) moeilijk vinden.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 19 Dec 2017 17:39

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Nee, ze zijn vorig jaar in het huis gaan wonen wat ze hebben laten bouwen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 19 Dec 2017 17:40

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja, we zijn verhuisd toen in 2 jaar was. Mijn broertje is daar geboren. Mijn ouders wonen daar nog steeds.

Voor mijn schoonouders geld het zelfde. Die wonen ook nog in het huis waar mijn man is geboren. Stiekem zouden we daar zelf wel willen wonen. Maar we wachten er niet op.
2012
2016
2020

Instagram
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 19 Dec 2017 17:49

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Nee ik ben echt tich keer verhuisd.
Mijn vader woont nog wel in het huis waar ik als laatste samen met mijn ouders gewoond heb. Mijn moeder woont al jaren ergens anders sinds ze gescheiden zijn.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 19 Dec 2017 18:05

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja en nee. Ik ben opgegroeid in een bepaald huis van baby tot 14 jaar. Toen zijn we gaan verhuizen en omdat de bouw vertraagd was door brand hebben we uiteindelijk 2 jaar tijdelijk in een vakantiehuisje gezeten (echt een topidee met een crisisgezin en twee puberende dochters trouwens). Uiteindelijk dus wel naar het appartement verhuisd waar mijn ouders nu nog wonen toen ik 16 was, maar daar ben ik zelf toen ik 17 was ook uit huis gegaan omdat het thuis niet goed meer ging. Dus ik heb daar al met al maar een jaar echt gewoond ofzo.

Dus ja, het is mijn ouderlijk huis, ik heb er ook nog een soort van kamer. Maar het voelt niet echt als mijn ouderlijk huis, ik heb nooit heel erg binding gehad met dat huis. Het huis ervoor ja, en erna woon ik ook alweer 10+ jaar op mezelf in verschillende woningen langer dan ik ooit daar gewoond heb.
Laatst gewijzigd door Whatever op 19 Dec 2017 18:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 19 Dec 2017 18:06

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn ouders wonen niet meer in het huis waar ik geboren ben. Daar heb ik ook maar een paar maanden gewoond, dat was een heel vochtig huis en ik was heel veel ziek wat wel eens deels verband kon houden met de vochtigheid. Dus na een aantal maanden zijn we verhuisd. In het huis waar we toen kwamen wonen heb ik bijna tot mijn twaalfde gewoond, een paar weken voor mijn verjaardag zijn wij verhuisd. En in dat huis heb ik nog zes jaar gewoond en daar wonen mijn ouders nu nog.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 19 Dec 2017 18:06

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja en nee. Ik ben opgegroeid in een chalet bij mijn grootouders in de tuin. Mijn ouders waren 19 toen ik geboren werd, huurhuizen kwamen ze nog niet voor in aanmerking, een echt huis kopen konden ze niet dus kochten ze een chalet. Daar hebben we drie jaar gewoond. Toen zijn we verhuisd en werd mijn zus geboren. In de tussentijd hebben ze van mijn grootouders huis een dubbele woning gemaakt en zijn we na drie jaar terug verhuisd. Ik was toen 6, mijn broer is daar ook geboren 2,5 jaar later. Mijn ouders en grootouders wonen er nog steeds.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Fanta

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 05 Nov 2016 02:22

Bericht 19 Dec 2017 18:13

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Nee Mijn ouders zijn toen ik kleuter was verhuist naar een eengezinswoning. Daar woont ze inmiddels ook niet meer.
*2009*2011*2013*
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 19 Dec 2017 18:17

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja ze wonen nog steeds in het huis waar ik van mij 6e tot 21e heb gewoond. Daarna ging ik op mijzelf wonen. Ik denk dat ze er nog max. 5 jaar wonen en dan in iets gelijkvloers/semi-bungalow gaan wonen. Ze wonen nu met z'n tweeen in een huis met 6 slaapkamers (vroeger woonde we er met z'n zessen).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Dec 2017 18:28

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

nee, maar heb wel 10 jaar in dat huis gewoond. 2 jaar geleden kregen mijn ouders een nieuwe keuken en sindsdien kan ik niks meer vinden in de kastjes dat is wel lastig haha. Oh en toen ik uit huis ging werd mijn slaapkamer meteen verbouwd tot badkamer
Afbeelding
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 19 Dec 2017 18:29

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Zelfde als bij Joey. Zowel ouders als schoonouders wonen er nog.
Ik zou het ook echt heel erg vinden als mijn ouders zouden gaan verhuizen. Ik zou echt moeten huilen denk ik. Het is echt een thuis. Het is ook verre van een standaard huis met een flinke lap grond dus dat zal ook meespelen dat ik me geen ander huis kan voorstellen.
Smile, it's free!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 19 Dec 2017 18:29

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn vader woont nog wel in het huis waar ik op mijn 17e ben komen te wonen.
Laatst gewijzigd door Chava op 19 Dec 2017 18:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Dec 2017 18:30

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn ouders wonen nog in het huis wat ze kochten toen ik 8 was. Wat wel bijzonder is is dat wij precies weten wat er allemaal met dat huis gebeurt is. Mijn ouders kochten het huis nl van mijn opa en oma die de eerste bewoners van dit huis waren.
2015 💙
<<

Anoniem272

Bericht 19 Dec 2017 18:33

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn zusje, broertje en ik hebben ons ouderlijk huis dit jaar verkocht.

Onze vader woonde er nog, alleen, en mijn broertje van 19 in de weekenden. Helaas is mijn vader in maart overleden. Best gek dat je dan niet alleen afscheid neemt van je vader, maar ook van je ouderlijk huis.
<<

Anoniem247

Bericht 19 Dec 2017 18:37

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja. Ik heb daar zelf van mijn 15e tot mijn (bijna) 21e gewoond.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 19 Dec 2017 18:38

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Nee, wij zijn elke 3-5 jaar ongeveer verhuisd met het gezin, dus een ouderlijk huis heb ik nooit echt gehad. Mijn ouders wonen nu inmiddels wel in een heel fijn huis waar de familie veel samen komt en waar ze ook niet meer weg willen (eindelijk haha) maar daar heb ik verder nooit gewoond.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 19 Dec 2017 18:40

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja. Ze hebben het huis 31 jaar geleden als nieuwbouw gekocht en wonen er nog steeds. Ik zelf heb er van mijn 2e tot 22e gewoond.

Mijn schoonouders wonen niet meer in het huis waar mijn man is opgegroeid. Hij heeft daar (zowel in het huis als in de woonplaats) nooit gewoond.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 19 Dec 2017 18:48

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Nee want daar wonen wij!

2009 hebben wij het huis van mijn ouders gekocht.
Dat was wel erg klein.
Dus in 2011 zijn we verhuisd naar het huis van mijn schoonouders.
Laten taxeren en gekocht.
Daar wonen we nu dus al 6,5 jaar.

Ouders en schoonouders wonen beide in een appartement
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 19 Dec 2017 18:51

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Oja de reden dat we het zo gedaan hebben is ook zodat zij verder konden.
En uiteraard hadden wij er ook wat aan.
2009 was de huizenmarkt echt slecht.
2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Dec 2017 19:01

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Nee. Ik verhuisde naar de Veluwe toen ik 7 was, en inmiddels zijn m’n ouders nog een keer verhuisd binnen het dorpje waar ze wonen.
#teammaple🍁
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 19 Dec 2017 19:12

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Ja, ze zijn daar 9 maanden naar hun huwelijk gaan wonen (hadden eerst een ander huis).
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Dec 2017 19:18

Re: Wonen jouw ouders nog in jouw ouderlijk huis?

Mijn ouders wonen nu nog in het huis waar we zijn gaan wonen toen ik 8 was.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers