Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke angst heb jij overwonnen?

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 21 Jul 2017 15:13

Welke angst heb jij overwonnen?

Ik heb mijn rij angst overwonnen. In 2005 mijn rijbewijs gehaald, een poos een auto gehad en toen veel gereden. Tijdens mijn studiejaren tussen 2006-2011 sporadisch gereden en vanaf 2012 tot 2017 echt bar weinig. Tot ik in maart 2017 een baan kreeg waarbij het moest. We hebben een automaat gekocht en ik zit weer dagelijks op de weg!!! Ik ben hier erg trots op want ik heb het jaren vermeden om in de auto te stappen en te rijden. Nu ik automaat rijd is de rust tijdens het rijden en weer en kan ik me volledig focussen op de weg.

Welke angst hebben jullie overwonnen? Of ben je nu mee bezig om te overwinnen?
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 21 Jul 2017 15:23

Re: Welke angst heb jij overwonnen?

Mijn sociale fobie. Er zijn tijden geweest dat er eerst een urenlange huilbui aan vooraf ging voordat ik iets durfde te regelen via de telefoon, in paniek raakte bij het idee iets te moeten vragen aan een vakkenvuller bij de supermarkt of langs een stel pubers te moeten fietsen. Gelukkig ligt dat nu al ruim tien jaar achter me en needless to say, dat het leven een stuk makkelijker en fijner is zo. :wink:

Wat fijn dat je je rijangst hebt overwonnen Fantine!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Jul 2017 15:24

Re: Welke angst heb jij overwonnen?

Ik heb twee jaar geleden mijn angst voor hoogte toch wel voor een deel overwonnen door een Via Ferrata te doen. Echt ik stond te trillen op mijn benen aan het begin van de tocht, maar eenmaal begonnen was er geen weg meer terug.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 21 Jul 2017 15:39

Re: Welke angst heb jij overwonnen?

Ik heb een vogelspin beet gehad om over mijn spinnenfobie heen te komen, maar dat heeft niet geholpen haha. Ben nog steeds bang voor die beesten.

En verder ben ik na 15 jaar liften ontweken te hebben, een lift in gegaan (wel een waarbij je voor je uit kan kijken). Vind het nog steeds niks, maar een open lift durf ik nu wel in, maar geen dichte.

Vroeger had ik hoogtevrees, maar dat heb ik op de een of andere manier niet meer
<<

anoniem224

Bericht 21 Jul 2017 19:08

Re: Welke angst heb jij overwonnen?

Mijn angst voor achtbanen. Heb er jaren niet in gedurfd door een paniekaanval in een achtbaan. Dacht dat als ik er weer in zou gaan ik dood zou gaan. Na een goed gesprek met een vriendin toch weer eens geprobeerd, met zoveel zenuwen en zweethanden en alles, maar ik heb het overleefd! En ben blij dat ik het gedaan heb, ze zijn gewoon erg gaaf om in te gaan!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Jul 2017 06:47

Re: Welke angst heb jij overwonnen?

Jeanette: heb je een beet gehad of vast gehad??

Ik durfde niet in diep water te zwemmen als ik de bodem niet kon zien en ben paar jaar terug voor het eerst verder in zee gegaan dan ik kon staan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 22 Jul 2017 07:44

Re: Welke angst heb jij overwonnen?

Snap sowieso echt niet dat mensen geen automaat rijden. Ik had altijd gewone schakelbak, kan dat ook heel goed trouwens maar automaat op mijn nieuwe auto, love it.

Ik heb deels mijn angst overwonnen (of misschien heelt tijd idd de wonden) maar ik was op een gegeven moment zo bang voor kanker omdat mijn moeder natuurlijk overleden is eraan, niemand mocht tegen mij zeggen dat ze ergens pijn hadden dan wist ik zeker: het is de K.

Poeh, heb me in die tijd zo zo wanhopig gevoeld.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Jul 2017 08:32

Re: Welke angst heb jij overwonnen?

Marsy31 schreef:Jeanette: heb je een beet gehad of vast gehad??

Ik durfde niet in diep water te zwemmen als ik de bodem niet kon zien en ben paar jaar terug voor het eerst verder in zee gegaan dan ik kon staan.


Ze heeft hem beet gehad ;)

Ik trouwens ook! En moet zeggen, bij mij heeft het wel geholpen. Ik vind ze nu vooral vies ipv eng (en dan vooral die hele hele dikke, met zo'n dik zwart lijf, blegh)
<<

Anoniem257

Bericht 22 Jul 2017 10:02

Re: Welke angst heb jij overwonnen?

Verlatingsangst.
Ben er inmiddels wel achter dat je zelf niks in de hand hebt
<<

Anoniem281

Bericht 22 Jul 2017 11:18

Re: Welke angst heb jij overwonnen?

Bindingsangst. Mijn man is een goed mens, lief en puur en hij heeft me geleerd dat het niet erg is om samen te zijn, afhankelijk te zijn.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jul 2017 08:14

Re: Welke angst heb jij overwonnen?

Rij angst door een auto ongeluk durfde ik niet meer te rijden
Afbeelding
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Jul 2017 09:24

Re: Welke angst heb jij overwonnen?

Aardig wat! Ben nogal een angstgevoelig persoon (blijkbaar, haha). Ik had straatvrees, daar ben ik wel bijna overheen gelukkig. Recent heb ik mijn vlieganst overwonnen en ik ben nu bezig met mijn rijangst. Binnen de stad rij ik inmiddels weer meerdere keren per week alleen, nu de snelweg nog.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Jul 2017 10:30

Re: Welke angst heb jij overwonnen?

Bazinga schreef:Bindingsangst. Mijn man is een goed mens, lief en puur en hij heeft me geleerd dat het niet erg is om samen te zijn, afhankelijk te zijn.


Oh dit is een goede! Ik kon nog geen overwonnen angst bedenken, maar dit is er zeker één!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem272

Bericht 25 Jul 2017 22:43

Re: Welke angst heb jij overwonnen?

Een gegeneraliseerde angststoornis: 'angst voor de angst' eigenlijk.

Je weer nooit of het nog terugkomt, maar ik heb al heeel lang geen paniekaanval meer gehad. En ben er ook echt niet meer bang voor.

In mijn donkerste periode durfde ik wekenlang het huis niet meer uit en durfde ik niet alleen te zijn. Heel naar.

Zo trots dat het nu goed gaat :cheering:
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 26 Jul 2017 05:33

Re: Welke angst heb jij overwonnen?

Mijn rijangst en dan met name rijden op de snelweg.
Tot voor kort gebruikte ik mijn auto alleen voor woon-werk en om naar mijn vader te rijden. Korte stukjes waarbij ik niet de snelweg op hoef.
Nu ik een vriend heb die op bijna twee uur rijden bij mij vandaan woont, rijd ik om de week het hele stuk bijna alleen maar over de snelweg. En ik snap niet wat ik er eng aan gevonden heb.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Jul 2017 06:25

Re: Welke angst heb jij overwonnen?

Wat fijn Filoria! Wat kan je je dan naar voelen he. Helaas herkenbaar, maar ook hier na jaren de angst overwonnen. Ik ben ook trots op jou want ik weet hoe moeilijk het is!

Ik heb gisteren trouwens voor het eerst alleen op de snelweg gereden, weer een angst overwonnen :cheering:
<<

Anoniem210

Bericht 26 Jul 2017 12:57

Re: Welke angst heb jij overwonnen?

Wat omschrijf je het liefdevol Bazinga.

Wat fijn dat je die diepe, nare angst hebt overwonnen Filoria.

Ik heb een ernstig auto ongeval gehad en durfde daarna niet meer te rijden. Nu zit ik weer bijna fluitend in de auto. (Al blijf ik bepaalde situaties en wegen doodeng vinden).
<<

Anoniem272

Bericht 26 Jul 2017 17:14

Re: Welke angst heb jij overwonnen?

Wauw, wat knap. Heb je iets overgehouden aan het ongeval?

Wat een goed topic dit, trouwens!
<<

anoniem224

Bericht 26 Jul 2017 18:50

Re: Welke angst heb jij overwonnen?

Wat veel dames met angst voor autorijden. Wat fijn dat jullie die overwonnen hebben.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers