Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


mentorschap

<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 27 Apr 2020 20:10

mentorschap

Graag niet quoten!

Mijn jongste zusje die in juni 18 wordt is zwaar gehandicapt en die dus niet voor zichzelf kan zorgen, beslissingen nemen of zich uiten. Mijn moeder is nu bezig met het mentorschap aan te vragen en beweert hier van al kinderen (ik heb nog 5 broertjes en zusjes onder mij) de volledige gegevens en de handtekeningen hiervoor nodig te hebben . Wij kinderen moeten toestemming dat zij het mentorschap mag vervullen doo het geven middels al onze gegevens en handtekening. Ik vind het zo'n raar verhaal (en ook zo lekker kortaf) dat wij kinderen hier toestemming voor moeten geven dat mijn moeder mentor mag zijn. Klopt dit verhaal wel? En wat als ik mijn gegevens en handtekening niet wil afgeven?

Zit hier iemand die hier verstand van heeft?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 27 Apr 2020 20:19

Re: mentorschap

Als belanghebbende kun je een akkoordverklaring tekenen, of juist een verweerschrift indienen. Ik weet niet of je akkoord moet geven. Kan ik me haast niet voorstellen eigenlijk.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Apr 2020 20:33

Re: mentorschap

https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/ ... ragen.aspx

Hier staat meer info.

Oa

In het aanvraagformulier zet u de gegevens van familieleden van de betrokkene:

partner en meerderjarige kinderen of, als die er niet zijn:
ouders of, als die er niet zijn:
meerderjarige broers en zussen
De familieleden die u in het formulier noemt, zijn belanghebbenden. Loopt er al bewind? De bewindvoerder is dan ook belanghebbende.

Vraag de belanghebbende(n) of zij het eens zijn met de maatregel mentorschap en de voorgestelde mentor(en).

Belanghebbende(n) zijn akkoord - Laat hen een akkoordverklaring (pdf, 622,2 KB) ondertekenen. Zij hoeven dan niet naar de zitting te komen.
2015 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 27 Apr 2020 22:12

Re: mentorschap

Haal jij daaruit dat het verplicht is? Ik vraag me af of en wat er gebeurt als een belanghebbende hier niet aan mee- (maar ook niet in tegen)werkt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Apr 2020 22:35

Re: mentorschap

In kennisstelling belanghebbenden
In de wet is bepaald welke familieleden als belanghebbenden worden aangemerkt. De belang- hebbenden moeten de gelegenheid krijgen om zich over het verzoek uit te spreken. Slechts in uitzonderlijke gevallen kan de kantonrechter hier van afwijken. Indien u vindt dat het ongewenst is dat er contact wordt opgenomen met de belanghebbenden, geeft u dan hierna aan waarom u dit niet wilt.


Dit staat in de aanvraag die de mentor moet doen. Indien er geen partners/kinderen zijn vul je dat deel in ouders en broers zussen die zijn dan automatisch belanghebbend. Dus ik haal hier inderdaad uit dat het helemaal geen rare vraag is en de rechter er ook vragen over gaat stellen als je geen toestemming geeft.
2015 💙
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 28 Apr 2020 07:00

Re: mentorschap

Ik lees het stuk van minx dat broers en zussen alleen belanghebbenden zijn als er geen ouders zijn?
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 28 Apr 2020 09:50

Re: mentorschap

mijn moeder is de mentor van mijn broer. Mijn vader heeft daar alleen toestemming voor moeten geven. Ze zijn gescheiden. Ik was toen dertijd ook al meerderjarig maar heb niets getekend hiervoor o.i.d.
<<

Anoniem281

Bericht 28 Apr 2020 18:49

Re: mentorschap

Volgensmij is het niet nodig. Toen mijn vader handelingsonbekwaam werd, moest ik wel heel formulier invullen en aangeven of er meer nageslacht was. Daarna ging er vanuit de rechtbank een brief naar m'n broertje met daarin een soort deadline. Als ie daarvoor bezwaar zou maken, zou het niet doorgaan maar als ie niks van zich liet horen, zou het doorgaan.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers