Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moe zijn

<<

Anoniem321

Bericht 23 Feb 2017 18:24

Moe zijn

Wanneer wordt moe-zijn iets om voor naar de huisarts te gaan?
Al mijn hele leven word ik gauw moe. Als kind had ik dat al.
Ik ben in november 2015 bevallen en uiteraard hoort moe zijn erbij als je een baby hebt, maar eigenlijk ben ik het nu helemaal zat om altijd maar moe te zijn. Mijn zoon slaapt al een hele tijd de nachten door.
Ik werk 3 dagen per week, maar ik kan niet zeggen dat ik op werkdagen vermoeider ben dan op mijn vrije dagen. Ik ben gewoon altijd moe.
's Avonds kan ik al een hele poos niet normaal tv kijken. Ik hoef maar op de bank te gaan zitten en na max. een half uur val ik in slaap en is er geen houden meer aan. Ik lig vaal al voor 9 uur 's avonds in bed. Ik slaap meestal wel goed, maar ook dat maakt geen verschil. Is het raar als ik met deze klachten naar de huisarts ga?
En zijn er mensen die deze klachten herkennen? Zo ja, wat doe jij er aan?
<<

Anoniem282

Bericht 23 Feb 2017 18:58

Re: Moe zijn

Er is geen objectieve graadmeter. Het wordt tijd om naar de huisarts te gaan, zodra het jou belemmert in je dagelijkse doen en laten en je er dus last van hebt.
<<

Anoniem321

Bericht 24 Feb 2017 07:35

Re: Moe zijn

Daar heb je gelijk in Guattari.
Ik maak gewoon een afspraak en dan zien we het wel. Bedankt voor je reactie.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 24 Feb 2017 08:05

Re: Moe zijn

Wat vervelend.
Ik zou inderdaad de huisarts bellen als je daar zo'n last van hebt.
Even bloed laten prikken en je hb laten controleren kan nooit kwaad.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem304

Bericht 24 Feb 2017 08:07

Re: Moe zijn

Vervelend.

Ik zou wel naar de huisarts gaan!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Feb 2017 08:38

Re: Moe zijn

Ja zeker even bloed laten prikken! Heb je een normaal gewicht? En sport je ook?
#teammaple🍁
<<

Anoniem316

Bericht 24 Feb 2017 08:51

Re: Moe zijn

Hier dezelfde klachten(en nog wel meer) en ben naar de huisarts gegaan. Mijn schildklier blijkt dus te snel te werken dus bij mij is het zinvol geweest om heen te gaan!

Zeker even een algemeen bloedonderzoek laten doen. Kan nooit kwaad.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 24 Feb 2017 09:54

Re: Moe zijn

Ik zou zeker ook naar de huisarts gaan. Ik ben bekend met veel moe zijn, maar dit klinkt wel heftig.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem249

Bericht 24 Feb 2017 10:02

Re: Moe zijn

Als je vaak vroeg naar bed gaat en goed slaapt, maar wel moe bent lijkt me dat een goede aanleiding eens langs de dokter te gaan.
<<

Geel

Bericht 24 Feb 2017 11:50

Re: Moe zijn

Zeker even bloed laten prikken en vragen om een algemeen bloedonderzoek. Ook vitamines meenemen, D en B12.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 24 Feb 2017 12:05

Re: Moe zijn

Dee schreef:Hier dezelfde klachten(en nog wel meer) en ben naar de huisarts gegaan. Mijn schildklier blijkt dus te snel te werken dus bij mij is het zinvol geweest om heen te gaan!

Zeker even een algemeen bloedonderzoek laten doen. Kan nooit kwaad.



Hier ook! Maar dan trage schildklier en flink B12 tekort. Nu ondanks medicatie nog steeds vaak moe maargoed dat is iets waar ik gewoon maar mee moet leven. Heb goede en slechte dagen.

Zeker mee naar de huisarts gaan, moeheid is echt vervelend!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

mysterious

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Feb 2017 21:26

Re: Moe zijn

Ik herken het. Ik ben en blijf altijd maar moe. Na een nacht van 10 uur slaap kom ik nog moe mijn bed uit. Net of ik heel kort geslapen heb.
Een tijdje terug wel bloed laten prikken maar kwam niks uit.
Ik hoop dat jij wel wat verder komt.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 26 Feb 2017 22:57

Re: Moe zijn

Even een vraagje, heb je last van stress? Leef je gezond (schijf van 5 voldoende vocht, fruit en groenten? Slik je extra vitamines? Je kan natuurlijk altijd even bloed laten prikken!
<<

Anoniem321

Bericht 07 Mrt 2017 13:45

Re: Moe zijn

Ik ben bij de huisarts geweest.
Ik ben een paar weken geleden begonnen met een eet+beweegprogramma bij de sportschool. Dan sport ik 2 x per week en daarnaast probeer ik zo gezond mogelijk te eten. De huisarts raadde mij aan om even af te wachten of dat zijn vruchten ook zou gaan afwerpen.
Ik ben nu 3 weken bezig en ik kan niet echt zeggen dat het helpt. Het sporten is wel heel lekker, ik deed dat voorheen echt minimaal. Op de dagen dat ik sport houd ik het 's avonds langer uit dan andere avonden.
En het gezond eten gaat over het algemeen ook wel goed. In ieder geval veel beter dan voordat ik met dit programma begon. Maar de moeheid blijft.
Bijvoorbeeld gisteren. Ik had een niet al te vermoeiende dag op het werk. Na thuiskomst samen gegeten, nog even met zoontje gespeeld en hem in bad gedaan. Daarna nog wat huishoudelijk werk. Rond 8 uur was ik klaar en heb ik gedoucht. Rond half 9 zijn we voor de tv gaan zitten en binnen een kwartier sliep ik.
Ik heb geen vermoeiend weekend gehad, juist wel relaxt.
Ik denk dat ik toch maar moet vragen om een onderzoek bij de huisarts. Wie weet komt er wat uit en kan ik er concreet iets mee doen.
<<

Aletta

Noob

Berichten: 74

Geregistreerd: 08 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Mrt 2017 22:14

Re: Moe zijn

Ik ben net om dezelfde reden naar de huisarts gegaan en mijn dokter liet me wel een bloedtest doen. Ik denk dat de kans groot is dat er bij mij niks uitkomt, maar voor de zekerheid heb ik het wel laten doen. Het zou zonde zijn als er iets lichamelijks is waar ik misschien wel wat aan kan doen, en ik het niet weet.

Dus ik zou inderdaad gewoon vragen om een test. De HA vroeg mij of ik me er zorgen om maakte en dat was blijkbaar genoeg reden om een test te doen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 11 Mrt 2017 08:45

Re: Moe zijn

Ik zou denk ik dan toch willen dat er bloed geprikt wordt. Zelf ben ik chronisch moe, maar daarnaast heb ik ook nog geregeld allerlei tekorten (met name vitamine B12, D, ijzer). Ondanks supplementen. Toevallig nu ook weer een hele serie pillen mee omdat er weer van alles niet goed zat. Nu ben ik er wel mee bekend en als ik me weer te belabberd voel dan wordt er vaak weer even geprikt. Maar ook als je er (nog) niet mee bekend ben, je kunt ongemerkt best een tekort van iets hebben. Hoeft niet, maar het is zo makkelijk na te kijken dat ik dat toch wel zou willen weten. Weet je ook waar je aan toe bent.

Dat meer bewegen en gezonder eten moet je denk ik wel iets langer de tijd geven nog, al zou het best kunnen dat het helemaal niet helpt. Maar door een ander probleem heb ik ook een soortgelijk advies gekregen, net mee begonnen (dus geen idee in hoeverre het helpt hier) maar mij werd verteld dat ik dat toch best een tijdje vol moet houden om verschil te maken. Geen concrete 'termijn' gehoord overigens, dus ik ben benieuwd.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers