Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Forummer van de maand mei

<<

Burgemeester Fiep

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 191

Geregistreerd: 05 Jan 2021 09:46

Bericht 16 Mei 2023 06:01

Forummer van de maand mei

Het is vandaag 16 mei en dat betekent natuurlijk dat ik gister een foutje gemaakt heb. Het was namelijk gister al tijd voor een nieuwe forummer van de maand. Een dagje te laat dus, maar niet minder leuk om te lezen! Deze maand is het de beurt aan Kreeft, zij werd in april genomineerd door Rose. Rose nomineerde Kreeft omdat zij nieuwsgierig was naar Kreefts favoriete recept. Stay tuned, want die vraag wordt vandaag beantwoord!

Kreeft
Mijn forumnaam is Kreeft en deze gebruik ik al zo'n 15-20 jaar gok ik. Ik heb hiervoor volgens mij wel een andere forumnaam gebruikt, maar ik kan niet meer bedenken welke dat was. Ik ben op het forum terechtgekomen via het tijdschrift Yes wat ik toen las.

Ik werk 32 uur als chef-kok van een theetuin. We staan bekend om onze high tea’s. We zijn tevens trouwlocatie, het is een prachtige locatie in de kasteeltuin. Ik werk hier nu 2,5 jaar, daarvoor heb ik in verschillende restaurants gewerkt. Ik werkte veel in de weekenden en avonden, en dat wilde ik niet meer na m’n burn-out. Mijn vriend en ik zochten een trouwlocatie en toen ben ik bij mijn huidige werkgever terecht gekomen. Ik kende de eigenaresse via via en ze vroeg me waar ik werkte. Ik heb haar uitgelegd wat mijn situatie was, dat ik herstellende was van een burn-out en op zoek naar een baan waarbij ik meer overdag kon werken en binnen 3 dagen was mijn contract getekend! Ik ben hier heel blij mee, ik heb er zoveel rust door gekregen. Ik ga elke dag heerlijk te voet naar m’n werk, het is 15 minuten lopen, en ben uiterlijk om 18 uur klaar.

Afgelopen juni ben ik getrouwd met m’n vriend met wie ik nu ruim 14 jaar samen ben. We wonen in ons fijne huis met onze geweldige hond Boris. De leukste, liefste en grappigste Franse Bulldog van bijna 6 jaar. Mijn moeder is overleden toen ik 19 was. Dit was erg heftig en ik mis haar nog iedere dag. Mijn vader is er gelukkig nog wel en woont 5 minuutjes bij ons vandaag. Ik heb nog 1 broer, een lieve schoonzus en een geweldig neefje van 12 die ook kok wil worden net als z’n vader en tante, superleuk. Het liefste ga ik in m’n vrije tijd uit eten of lekker borrelen met vrienden, etentjes thuis verzorgen. Ik zou mijzelf in één woord dan ook omschrijven als zorgzaam. Ik ben sinds januari 2022 aan een gezondere levensstijl begonnen. Inmiddels ben ik 18 kg afgevallen hierdoor. Ik voel me goed, en ga nog lekker even door!

Op het forum
Per dag ben ik gemiddeld zo'n 15 minuten te vinden op het forum. Ik ben het vaakst te vinden in de pijler Eten & Drinken, maar mijn favoriete topic is het Weekplannentopic. Ik vind het lekker overzichtelijk om uit te schrijven wat mijn weekplannen zijn.

Ik vind het jammer dat er weinig nieuwe aanwas is op het forum. Er gebeurt niet zoveel de laatste tijd, is mijn idee. Daardoor ben ik hier zelf ook minder te vinden. Als ik één ding aan het forum zou kunnen veranderen zou ik gaan voor een like-knop.

De vraag van Rose
Rose vroeg mij naar mijn favoriete recept. Oeh, dat is een lastige. Ik kook bijna nooit volgens recept, ik doe altijd maar wat 😉. Ik houd wel echt van de Italiaanse keuken! Een gerecht wat ik de laatste tijd regelmatig maak is orzo. Lekker fris met wat citroen, olijfjes, artisjok harten, basilicum, rode ui, doperwtjes. En dan lekker met gegrilde zalm. Alles van de bbq vind ik trouwens ook lekker, gegrild vlees, gegrilde groentes, heerlijk!

Forummer van de maand juni
Ik wil graag Saga nomineren als forummer van de maand juni. Ik heb de volgende vraag voor haar:
Wat mis je het meeste nu je niet meer in de horeca werkt?

Kreeft in beeld
Ik heb natuurlijk ook een foto uitgekozen. Dit ben ik op onze trouwdag met ons hondje Boris.
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 22 Mei 2023 06:01

Re: Forummer van de maand mei

Wat leuk Kreeft, om eens een foto van je te zien! Ben benieuwd in welke theetuin je werkt, bij onze trouwlocatie was ook een theetuin met heerlijke high Tea’s 🤩

♥♥
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 987

Geregistreerd: 22 Okt 2021 17:55

Bericht 22 Mei 2023 06:28

Re: Forummer van de maand mei

Super leuk, Kreeft! En hele mooie foto met Boris 🖤
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Mei 2023 11:26

Re: Forummer van de maand mei

Heel leuk te lezen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 25 Mei 2023 16:31

Re: Forummer van de maand mei

Wat leuk om te lezen, Kreeft! Je hebt een bekend gezicht, maar kan het niet helemaal plaatsen haha. En wat is Boris leuk :love:
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 26 Mei 2023 07:03

Re: Forummer van de maand mei

Elliot schreef:Wat leuk Kreeft, om eens een foto van je te zien! Ben benieuwd in welke theetuin je werkt, bij onze trouwlocatie was ook een theetuin met heerlijke high Tea’s 🤩


Dankje!

Denk dat het een andere locatie is. Ik woon/werk in G.eldrop.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 26 Mei 2023 07:04

Re: Forummer van de maand mei

Giselle schreef:Wat leuk om te lezen, Kreeft! Je hebt een bekend gezicht, maar kan het niet helemaal plaatsen haha. En wat is Boris leuk :love:


Ahh wat lief. Jaaa Boris is echt heel leuk 😍
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 26 Mei 2023 07:04

Re: Forummer van de maand mei

Marsy31 schreef:Heel leuk te lezen!


Lief!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 26 Mei 2023 07:04

Re: Forummer van de maand mei

Ginny schreef:Super leuk, Kreeft! En hele mooie foto met Boris 🖤


Lief, dankjewel 😍
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 26 Mei 2023 07:27

Re: Forummer van de maand mei

Heel leuk om te lezen en fijn dat je nu zo op je plek zit qua werk!

Wat een heerlijk hondje! 🥰
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 26 Mei 2023 08:05

Re: Forummer van de maand mei

Ik vind het leuk meer over je te lezen. Leuk stuk, Kreeft!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 26 Mei 2023 19:25

Re: Forummer van de maand mei

Carra schreef:Heel leuk om te lezen en fijn dat je nu zo op je plek zit qua werk!

Wat een heerlijk hondje! 🥰


Ja zo fijn, geeft zoveel rust.

🥰🥰
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 26 Mei 2023 19:26

Re: Forummer van de maand mei

Thunder schreef:Ik vind het leuk meer over je te lezen. Leuk stuk, Kreeft!


Wat lief! Dankjewel.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 26 Mei 2023 20:52

Re: Forummer van de maand mei

Leuk stuk Kreeft en ook om foto van je te zien, had toch ander beeld van je op de een of andere manier. Mooie jurk ook!
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Mei 2023 10:22

Re: Forummer van de maand mei

Kreeft schreef:
Elliot schreef:Wat leuk Kreeft, om eens een foto van je te zien! Ben benieuwd in welke theetuin je werkt, bij onze trouwlocatie was ook een theetuin met heerlijke high Tea’s 🤩


Dankje!

Denk dat het een andere locatie is. Ik woon/werk in G.eldrop.

Ohja, dat is voor ons een beetje uit de slinger inderdaad, ik ben getrouwd in de woonplaats van Marin 😅

♥♥
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 27 Mei 2023 15:15

Re: Forummer van de maand mei

Wat leuk dat je daar werkt, Kreeft. Ik ben daar weleens, omdat een vriendin van me in hetzelfde dorp woont. Echt een prachtige locatie!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 29 Mei 2023 15:49

Re: Forummer van de maand mei

Leuk stuk en leuke foto, Kreeft!
Wat is Boris een schattig hondje.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 31 Mei 2023 20:10

Re: Forummer van de maand mei

June schreef:Wat leuk dat je daar werkt, Kreeft. Ik ben daar weleens, omdat een vriendin van me in hetzelfde dorp woont. Echt een prachtige locatie!


Oh wat leuk! Ja echt sprookjesachtig, onze bruiloft was ook zo mooi. We hadden de ceremonie buiten onder de grote bomen 🥰
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 31 Mei 2023 20:11

Re: Forummer van de maand mei

Chava schreef:Leuk stuk en leuke foto, Kreeft!
Wat is Boris een schattig hondje.


Dankjewel Chava! Lief
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 31 Mei 2023 20:46

Re: Forummer van de maand mei

Kreeft schreef:
June schreef:Wat leuk dat je daar werkt, Kreeft. Ik ben daar weleens, omdat een vriendin van me in hetzelfde dorp woont. Echt een prachtige locatie!


Oh wat leuk! Ja echt sprookjesachtig, onze bruiloft was ook zo mooi. We hadden de ceremonie buiten onder de grote bomen 🥰

Wat leuk!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx