Pagina 2 van 2

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 05 Nov 2018 17:33
door Luisa
Ik zou zeggen dat ik geen computer heb.

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 05 Nov 2018 17:41
door Elliot
Ik snap ook niet goed waarom je überhaupt het gesprek aangaat. Of ging eigenlijk, want gelukkig heb je inmiddels het stekkertje eruit getrokken. Goed bezig!

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 06 Nov 2018 09:05
door SophieZMY
Oh wat vreselijk irritant. Wij hebben onze vaste lijn opgezegd om die reden. Gebruikten m gelukkig sowieso nauwelijks meer hoor, maar t was gewoon niet te doen zo vaak als ze belden, echt tientallen keren achter elkaar. Wij hingen gelijk weer op of ik nam op en legde de hoorn er naast en ging zelf wat anders doen. Idee van een fluitje vind ik ook een goeie, lost niks op maar bezorg je hen iig tijdelijk ook even wat irritatie :p Ik heb ze ook wel eens zo lang mogelijk aan de lijn gehouden om dan echt na 3 kwartier ofzo te zeggen dat ik geen computer heb. Toen werd ie uiteindelijk toch een partij boos en schelden haha, dat was ook niet een succes. Stekker eruit werkt ook, maar ja dan heb je ook niks meer aan je telefoon verder.

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 06 Nov 2018 13:15
door Jip
Haha dat van dat fluitje bedacht ik ook UN.

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 07 Nov 2018 07:48
door Fedora
In het verleden ook weleens gebeld door 'Microsoft'. Het is altijd even stil, het begint standaard met 'Hello' om te checken of er een verbinding is en dat was ook het woord om voor mij de verbinding te verbreken. Ik denk dat ze het nog twee keer hebben geprobeerd, maar ik ben kennelijk op de 'Is de tijd niet waard', lijst terecht gekomen. :angel:

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 07 Nov 2018 11:20
door Viva
Urban Naked schreef:Ik zou niet eens een gesprek starten.
Leg een fluitje naast je telefoon en blaas er heel hard op in de hoorn de volgende keer, en dan ophangen.


Hahaha, die vind ik goed, dat zou ik doen als ik haar was!

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 07 Nov 2018 13:56
door Caro
Die systemen werken allemaal automatisch. Vanuit centra worden gewoon random nummers samengesteld, gekozen en gebeld. Volgens mij zelfs met 10 tegelijkertijd zodat er altijd wel één nummer werkt en wordt opgenomen. Fluitjes hebben dan geen zin omdat het nummer toch in het systeem blijft. Het is wel grappig om te doen :smile:

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 08 Nov 2018 23:03
door DronkenTaart
Ik geef echt bij geen enkel bedrijf mijn telefoonnummer en ben daar vrij standvastig in. Ik heb zo een hekel aan telefonische verkoop. Als ik iets wil dan bel ik zelf wel. Vroeger bleef ik netjes maar dat heb ik snel afgeleerd. Ik scheld ze nu gewoon uit en dat helpt blijkbaar wel (jammer, ik blijf liever netjes). Maar goed, ik word dus zelden tot nooit gebeld. Iemand vertelde me laatst dat hij vraagt of ze een moment geduld hebben en dan kijkt hoe lang ze blijven hangen. Vond ik ook wel grappig.

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 08 Nov 2018 23:23
door Zora
Nou vind ik het hartstikke leuk om nieuwe forummers te verwelkomen hier en ik vind het dan ook jammer niet leuk op je te moeten reageren haha maar ik vind het echt stom dat je letterlijk mensen uitscheldt. Natuurlijk is dat niet (de enige) manier om er vanaf te komen. Het zijn ook gewoon mensen die ergens een baan hebben he.

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 00:16
door DronkenTaart
Ik kan wel wat hebben hoor :smile:
Maar wat ik al zei, ik reageer ook liever vriendelijk maar als ik dan nog 4 keer word gebeld waarvan de laatste keer op zondagochtend dan neem ik toch maar het advies van mijn vader aan en hij heeft gelijk. Als je ze uitscheld dan word je blijkbaar wel uit het systeem gehaald. Ze spreken amper Nederlands, als je ze vraagt hoe ze aan je nummer komen dan weten ze dat niet. Maar goed, zo veel tere zieltjes heb ik niet geknakt hoor, ik word zelden tot nooit meer gebeld :thumbup:

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 06:43
door Zora
Maar wie zijn ‘ze’ dan? Het verhaal van TO is wel weer heel bijzonder idd maar in de gewone callcenters in NL spreekt men toch overwegend prima NL?

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 07:18
door Ayla
Wat jij doet DronkenTaart is precies de reden dat ik ben gestopt als callcenter agent 10j geleden. Men dat was slecht voor m'n zelfvertrouwen! De setting was wel totaal anders maar de mensen reageerde vrijwel allemaal zo onbeschoft. Niet goed voor je zelfvertrouwen.

Qua buitenlandse telefoonterreur heb ik (gelukkig) geen ervaring.

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 07:25
door Maple
Volgens mij wordt je niet uit het systeem gehaald omdat je ze uitscheldt, je wordt uit het systeem gehaald omdat ze je te spreken hebben gekregen. Zolang je niet opneemt, blijf je in het systeem. Neem je op dan maakt het verder niet eens meer uit of je interesse hebt, want ook bij geen interesse zullen ze je daarna niet meer bellen. Ik vind het eigenlijk heel respectloos en asociaal om iemand die gewoon zijn of haar werk zit uit te oefenen, uit te gaan schelden. Politie en ambulancemedewerkers uitschelden is zo hot item de laatste tijd en vinden we allemaal not done, maar een callcentermedewerker uitschelden vind je wel oké?

Verder wel leuk om weer een nieuwe forummer erbij te hebben trouwens!

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 07:54
door JustMeDaan
Nou ja wat hier word bedoeld zijn die Engelssprekende medewerkers die zogenaamd bellen uit de naam van Microsoft dat je computer geïnfecteerd zou zijn. En je handelingen moet doen waarmee ze je over het algemeen geld afhandig maken. En regelmatig bellen deze in de ochtend. Gewoon oplichting is het dus. En als je dan voor de 4/5e keer per dag word gebeld kan ik me wel indenken dat je niet zo vriendelijk blijft. Die mensen die daar zitten weten ook wel dat ze mensen liefst zo veel mogelijk geld afhandig moeten maken. Vooral ouderen trappen er nogal eens in. Wel een computer hebben maar geen verstand ervan.

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 08:12
door Maple
Maar ze heeft het over telefonische verkoop. Niet over Microsoft neppers.

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 09:09
door DronkenTaart
Het maakt me echt niks uit wie ik aan de lijn heb. Zoals ik al zei, ik heb het in het verleden vriendelijk geprobeerd maar als je dan voor de vierde keer, door hetzelfde bedrijf, uit je nest wordt gebeld op een zondagochtend dan ben ik er wel klaar mee. Ik werd dus zeker niet uit het systeem gehaald na 1 keer bellen en dit was niet het enige bedrijf dat zo handelde. Van sommige bedrijven spraken ze keurig Nederlands ja, maar anderen ook niet. Ik heb zelfs een tijdje gehad dat ik vanuit het buitenland gebeld werd met omdat ik graag zou willen beleggen. En dan gewoon steeds uit een ander land met hetzelfde verhaal. Ik moest ook steeds weer opnemen omdat ik uit het buitenland gebeld kan worden, heel vervelend. Ook dat stopte pas toen ik onbeschoft werd. Nu word ik zelden tot nooit meer gebeld dus blijkbaar heeft het wel nut gehad al had ik het dus liever vriendelijk opgelost. Ik vind het ook asociaal en onbeschoft om mensen te stalken tot ze een gesprek met je aangaan. Gewoon zeggen dat je geen interesse hebt zou meer dan genoeg moeten zijn. Jammer dat medewerkers daar dan onzeker van worden, het is toch niet persoonlijk. Ik zie die schuld overigens ook niet bij mij liggen maar bij het bedrijf. Ieder mens heeft zo zijn grenzen en daar spelen die bedrijven mee.

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 09:46
door Olijfje
Wat UN zegt. Een fluitje naast de telefoon leggen en daar heel hard op blazen als ze steeds weer bellen. En dan heb ik het niet over een Nederlands callcenter, maar echt die vage gesprekken uit het buitenland die maar niet ophouden.

Mijn schoonouders werden ook zo'n beetje gestalkt en hebben dat ook gedaan. Ze zijn nooit weer gebeld!

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 09:51
door Maple
Bijzonder. Mijn vriend heeft voor veel verschillende bedrijven outbound callcenterwerk gedaan en bij hen was het wel zo: als iemand duidelijk aangaf geen interesse te hebben dan werden ze uit het systeem verwijderd. Persoonlijk heb ook die ervaring ook. Uitschelden en onbeschoft worden vind ik zo jammer en het wil er bij mij niet in dat dat de enige manier is die werkt.
En het geval van die mensen die zich uitgeven als iemand van microsoft vind ik het wat anders. Die mensen doen niet gewoon hun werk, die zijn erop uit mensen op te lichten.

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 10:27
door DronkenTaart
Bijzonder ja, dat vond ik nou precies zo.

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 11:35
door Cotton
Maple schreef:Bijzonder. Mijn vriend heeft voor veel verschillende bedrijven outbound callcenterwerk gedaan en bij hen was het wel zo: als iemand duidelijk aangaf geen interesse te hebben dan werden ze uit het systeem verwijderd. Persoonlijk heb ook die ervaring ook. Uitschelden en onbeschoft worden vind ik zo jammer en het wil er bij mij niet in dat dat de enige manier is die werkt.
En het geval van die mensen die zich uitgeven als iemand van microsoft vind ik het wat anders. Die mensen doen niet gewoon hun werk, die zijn erop uit mensen op te lichten.

Nou, persoonlijk heb ik die ervaring niet altijd, maar bedrijfsmatig gewoon helemaal NIET.

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 17:02
door Guattari
Welke bedrijven bellen er dan op zondag(ochtend)?

Als ik niet wakker gebeld wil worden (door wie dan ook), zet ik mijn gsm op niet storen en ga ik zeker niet zelf eraan bijdragen nog wakkerder te worden door een hele tirade af te steken. Vind het wat gek om te doen alsof je geen andere keus wordt gelaten en het min of meer goed te praten door te zeggen dat je niet zoveel tere zieltjes hebt geknakt. Die keus heb je wel en die tere zieltjes zijn gewoon mensen die werken voor hun geld.

Toen ik dit werk nog dit als student was het nog zo dat als ik iemand voor de zoveelste keer belde, dat dit alleen maar kon omdat mijn voorganger een code had meegegeven en hierdoor die persoon weer op mijn beeldscherm verscheen. Wellicht is dat tegenwoordig anders, maar een potje ordinair gaan (uit)schelden is toch echt wel een keus die je zelf maakt.

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 17:30
door JustMeDaan
Ik zal een van de weinige zijn maar wij hebben nog gewoon een vaste lijn waar ze op bellen. Enkel is het hier alleen dat Microsoft gebeuren. En die bellen ook vroeg. Misschien iets met tijdsverschil? Mobiel heb wij altijd op stil staan de mensen die ons echt nodig hebben weten ons te vinden op de vaste lijn. Die kan er dus ook niet uit.

En schelden is niet netjes. Maar als je al 4/5x nee hebt gezegd moeten ze wel stoppen met bellen ook.

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 17:41
door Guattari
JustMeDaan schreef:Ik zal een van de weinige zijn maar wij hebben nog gewoon een vaste lijn waar ze op bellen. Enkel is het hier alleen dat Microsoft gebeuren. En die bellen ook vroeg. Misschien iets met tijdsverschil? Mobiel heb wij altijd op stil staan de mensen die ons echt nodig hebben weten ons te vinden op de vaste lijn. Die kan er dus ook niet uit.

En schelden is niet netjes. Maar als je al 4/5x nee hebt gezegd moeten ze wel stoppen met bellen ook.


Eens met je laatste zin, maar dat vind ik eigenlijk ook al opgaan als je 1x hebt aangegeven dat je geen interesse hebt.

Re: Telefoonterreur...

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2018 20:19
door Green_Pepper
Wij hebben ook een vaste lijn waarop we wel eens door vreemde, buitenlandse nummers werden gebeld en/of door Microsoft achtige bedrijven. De kortste klap, met de minste frustratie voor iedereen, is zo snel mogelijk weer ophangen.
Natuurlijk is het vervelend dat ze bellem, helemaal op bijvoorbeeld zondagochtend, maar uitschelden helpt echt niet. Het maakt je alleen zelf nog kwader en gefrustreerder.