Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weleens 112 gebeld?

<<

Anoniem236

Bericht 11 Apr 2018 08:50

Weleens 112 gebeld?

Heb jij weleens 112 moeten bellen? Politie, brandweer of ambulance?

Of is er voor jou weleens 112 gebeld omdat je in nood was?
<<

Anoniem236

Bericht 11 Apr 2018 08:51

Re: Weleens 112 gebeld?

Zelf nog nooit hoeven bellen naar 112.
Wel naar het niet noodnummer van de politie maar dat was altijd werkgerelateetd.

Ik ben een keer met de ambulance meegeweest nadat ik was aangereden. Paar botbreuken en verder niets ernstigs gelukkig
<<

Anoniem249

Bericht 11 Apr 2018 08:57

Re: Weleens 112 gebeld?

Voor een gevecht op straat waar een jongen bewusteloos achterbleef. Voor een aanrijding, waarbij de motorrijder in een plas bloed lag. En er was een keer met oud&nieuw na het 12 uur moment een hele dronken jongen bij ons mee naar binnen gelopen. Hij was heel vervelend en begon op de vloer te tuffen en mensen te beledigen. Die hebben we de deur uit gezet, we woonden 3 hoog. Toen hoorde we m enkele minuten daarna van de trap afdonderen. Toen hebben we ook 112 gebeld. Bij dit laatste geval raakte ik wel een beetje in paniek, hij lag bewusteloos in een hele rare positie onderaan de trap. Uiteindelijk had ie wel wat gebroken, maar was er verder niks aan de hand.

Een keer ook het noodnummer van de politie gebeld, toen ik mensen bij de overburen zag inbreken. Ze waren uiteindelijk al weg toen de politie kwam.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Apr 2018 09:05

Re: Weleens 112 gebeld?

Toen ik 15 was werd mijn vriendje aangereden, toen heb ik 112 gebeld voor een ambulance.
R. 2013
D. 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Apr 2018 09:13

Re: Weleens 112 gebeld?

Er is voor mij 2x 112 gebeld. 1x had ik een brommerongeluk gehad en 1x toen ik een auto-ongeluk had gehad. Zelf heb ik nog nooit 112 hoeven bellen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 11 Apr 2018 09:17

Re: Weleens 112 gebeld?

Ik heb zelf nog nooit hoeven bellen en voor mij is er ook nog nooit gebeld.
Wel een keer de ambulance opgewacht voor een vriend van mijn broertje die na het zwemmen bij een meertje onderkoelt was geraakt. Mijn vader heeft toen 112 gebeld en ik heb met mijn moeder op de ambulance gewacht bij de parkeerplaats.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 11 Apr 2018 09:26

Re: Weleens 112 gebeld?

Ik he zelf twee x gebeld. Een keer voor mezelf toen er iemand bij me probeerde in te breken en een keer voor een jongen in het park die het bewustzijn verloor door een alcohol intox ofzo. Oh en ik heb wel eens politie gebeld voor vechtpartijen na uitgaan ofzo (niet zelf bij betrokken).

Zelf ben ik als kind drie x met de ambulance afgevoerd. Toen hebben anderen voor mij gebeld logischerwijs.
Laatst gewijzigd door Whatever op 11 Apr 2018 09:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Apr 2018 09:39

Re: Weleens 112 gebeld?

Ik heb vroeger 06-11 gebeld toen ik als klein meisje met de telefoon aan het spelen was. Was toen nog geen 2. Verder nooit meer gebeld al heb ik wel een keer 0900 8844 gebeld. Er lagen nl hooibalen op de snelweg kreeg toen te horen dat ik ook 112 had mogen bellen.
2015 💙
<<

Anoniem252

Bericht 11 Apr 2018 09:45

Re: Weleens 112 gebeld?

Ja voor iemand met een flinke epileptische aanval die er niet uit kwam.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 11 Apr 2018 09:49

Re: Weleens 112 gebeld?

Atelier Madame schreef:Ja voor iemand met een flinke epileptische aanval die er niet uit kwam.


Held ♡♡ :good: mensen zoals jij hebben 2x mijn leven gered.
<<

Anoniem248

Bericht 11 Apr 2018 10:00

Re: Weleens 112 gebeld?

Gisteren toevallig nog doorgezet naar de meldkamer van 112 toen ik de geen-spoedlijn had gebeld na een verdachte situatie. Zelf ook een aantal keer 112 gebeld, na een brand afgelopen jaar op ons balkon, en bij een liftopsluiting. En ooit gebeld nadat mijn destijds zwager z’n vingertopje eraf zaagde met een cirkelzaag. Al is hij uiteindelijk door mijn ex naar het ziekenhuis gebracht. Op m’n werk als BHV-er eerste hulp verleend en ambulance opgewacht (was al gebeld) nadat iemand een zware epileptische aanval kreeg.
<<

Anoniem321

Bericht 11 Apr 2018 10:08

Re: Weleens 112 gebeld?

Er komen wel heftige situaties voorbij hoor!

Ik heb zelf een keer 112 gebeld omdat ik per ongeluk een fietser had aangereden. Gelukkig liep het allemaal met een sisser af.

Ik heb helaas ook een aantal keren 112 moeten bellen in een periode dat een ex mij stalkte. Dat waren angstige situaties. Gelukkig heeft hij mij nooit fysiek iets aangedaan, maar er was in meerdere situaties dreiging.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Apr 2018 10:09

Re: Weleens 112 gebeld?

Ik heb ooit de brandweer via 112 gebeld omdat er bij de buren een schuur in de fik stond waarbij de vlammen boven het dak van het huis uitkwamen. Er bleek al gebeld te zijn en de brandweer was onderweg. Wel moesten we daar nog een kwartier op wachten en bleek de schuur al volledig afgebrand toen de brandweer er eindelijk was.

Voor mij is 1 keer 112 gebeld, toen mijn vriend en ik een auto ongeluk hadden gehad. Ik weet niet zeker wie er toen gebeld heeft. Vermoedelijk het stel wat toen gestopt was en ons heel lief probeerden te kalmeren.
<<

Anoniem257

Bericht 11 Apr 2018 10:11

Re: Weleens 112 gebeld?

Ik heb geloof ik wel 5x 112 moeten bellen voor een ander. Gelukkig niet allemaal heel dramatisch maar vergeet nooit meer dat een vrouw helemaal hysterisch en wild was na een auto ongeluk en dat 112 mij vertelde dat ik naar die vrouw moest gaan. Ze was zo wild dat ik niet durfde haha.

Er is voor mij 1x 112 gebeld, dat was met mijn brommer ongeluk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Apr 2018 10:30

Re: Weleens 112 gebeld?

Nee, nog nooit. Laatst wel het niet-noodnummer ivm klusjesmannen scam aan de deur.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem236

Bericht 11 Apr 2018 10:45

Re: Weleens 112 gebeld?

Oh jee wat een heftige verhalen zeg, lijkt mij ook best spannend om te bellen. En bij politie lijkt het mij soms lastig om een inschatting te maken of iets echt spoed is. Laatst was er een tv programma over, op een publieke zender, ging over de politie meldkamer, sindsdien weet ik wel dat ze niet meteen boos worden als je niet de juiste inschatting maakt. :palm:
<<

Anoniem236

Bericht 11 Apr 2018 10:46

Re: Weleens 112 gebeld?

Marin schreef:Nee, nog nooit. Laatst wel het niet-noodnummer ivm klusjesmannen scam aan de deur.


Jouw bericht hierover bracht mij de inspiratie voor dit topic :smile:
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 11 Apr 2018 10:52

Re: Weleens 112 gebeld?

Voor mij nooit.

Ik heb wel een keer gebeld bij een motorongeluk waarbij ik geholpen heb. Toen ik aankwam stond er een jongen bij en iedereen reed er omheen. Er was nog niet gebeld toen ik ging bellen. Het was toen al 5 minuten daarvoor gebeurd.
Zo asociaal dat iedereen gewoon om het ongeluk slalomde om door te kunnen rijden.

We zijn op de hap wel een keer streng toegesproken dat we 112 moesten bellen volgende keer.
Onder zoontje had een koortsstuip midden in de nacht en wij hadden de hap gebeld. De arts zei dat we daar zeker 112 voor mochten bellen.

Edit: we hebben.trouwens ook een keer het 0900 nr gebeld toen we iemand langs de weg zagen liggen. In de nacht in de winter en hij had alleen een T-shirt aan. We zijn eerst gaan kijken en toen stond hij op en zei beroofd te zijn en dat hij niets bij zich had. Toen hebben we de politie gebeld.
Hij had wel een schaafwond op z'n hoofd en was heel dronken. Dus wat er precies gebeurd was geen idee, maar hem laten liggen in een T-shirt in de vrieskou kon echt niet. De politie was er toen wel snel.
Laatst gewijzigd door Raven op 11 Apr 2018 13:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Linvi

Bericht 11 Apr 2018 11:00

Re: Weleens 112 gebeld?

Heel veel jaren geleden 112 gebeld voor mijn vader die allergisch reageerde na een wespensteek. Echter raakte ik zo in paniek dat de buurman de telefoon over heeft gepakt.

Daarnaast voor mn werk heel vaak 112 gebeld vanwege diefstal uit de winkel. Bij elkaar een keer of 50 aangifte gedaan incl 112 bellen.

2keer was toch wel erg spannend. De eerste ging ik boodschappen doen tijdens mijn pauze, net daarvoor was er diefstal geweest van meerdere paar schoenen, ik wist wie het gedaan hadden (beetje zigeuner types) maar we kwamen er te laat achter om 112 te bellen. In de supermarkt zag ik ze (groep van 5) lopen met de tassen waar vermoedelijk de schoenen inzaten. Gelijk 112 gebeld, de manager van de supermarkt ingeschakeld, bleek dat ze daar ook al meerdere keren afwijkend gedrag hadden vertoond. Ondertussen had ik telefonisch contact met een agente, ze vertelde dat er 12 man onderweg was. Beide uitgangen werden geblokkeerd door een agent en met 10 man is de groep midden in de supermarkt gearresteerd. Ik stond met knikkende knieen en was erg opgelucht dat ze via de andere kant werden afgevoerd. Achteraf bleken ze bij 7 winkels gestolen te hebben incl de supermarkt waar ze op dat moment waren.

De laatste keer, een paar maanden geleden, werd mijn collega in de slijterij van mijn werk bedreigd door iemand onder invloed van iets. Terwijl 2 andere collega's de boel probeerde te sussen heb ik 112 gebeld. Die beste kerel is echter volledig doorgedraaid en heeft meerdere collegas bedreigd en geprobeerd te mishandelen. Hij heeft een gevangenisstraf van 6weken gehad.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 11 Apr 2018 11:00

Re: Weleens 112 gebeld?

Ik heb een aantal weken geleden voor het eerst 112 gebeld. Mijn zoon had een koortsstuip.

Het geen spoed, wel politie nummer heb ik ook een aantal keren gebeld. Met name over gevaarlijke verkeerssituaties, zoals een scooterrijder op de snelweg.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Apr 2018 11:04

Re: Weleens 112 gebeld?

Nee, gelukkig nog nooit hoeven doen.

Ik ben wel een keer getuige geweest van een naar ongeluk met een oudere vrouw die viel met de fiets en toen haar pols open had liggen (open botbreuk), maar daar werd al voor gebeld.
En ik ben een keer bij een kettingbotsing betrokken geraakt, maar ook toen was er al gebeld.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Apr 2018 11:11

Re: Weleens 112 gebeld?

Ik heb een paar dagen geleden nog 112 gebeld. Reed op een afrit en daar stond een auto vreemd geparkeerd, half op de weg en half in de berm. Ik zag een oudere man in zijn eentje zitten met de deur open. Voor ik het wist was ik al voorbij en kon ik niet meer keren of op een veilige manier bij hem komen. Omdat het om een oudere man ging die alleen was en in niet goed kon inschatten of hij dringende medische hulp nodig had, heb ik 112 gebeld. Er bleek al een politieauto onderweg te zijn dus blijkbaar was er ook al door iemand anders gebeld.

Ik heb verder jaren geleden eens 112 gebeld vanwege een brand. Verder bel ik weleens met 0900-8944 wanneer het nodig is.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 11 Apr 2018 11:21

Re: Weleens 112 gebeld?

Wat een nare dingen staan hier beschreven zeg. Wel heel goed dat er zoveel alerte mensen rond lopen! Super.

Ik heb voor mijn toemalige werk ook een aantal keer 112 moeten bellen vanwege diefstal, maar ook twee keer denk ik omdat iemand niet goed werd in de winkel.

Privé heb ik een keer het 0900 nummer gebeld omdat ik iets verdachts zag op een bedrijventerrein.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Apr 2018 11:54

Re: Weleens 112 gebeld?

Een keer samen met mijn ex. Wij zagen een ladder staan op het bedrijven terrein waar waardetranssport wordt geregeld. De ladder stond tegen de muur van het complex. Behoorlijk verdacht als je weet wat er ligt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 11 Apr 2018 12:09

Re: Weleens 112 gebeld?

Ik heb wel meerdere keren 112 gebeld tijdens mijn werk. In de meeste gevallen vanwege diefstal. Een aantal keren omdat een klant onwel was geworden. En een keer vanwege een ruzie in de winkel waarbij een klant gekrabd was door een andere klant, dat escaleerde enorm met de mannen erbij. Uiteindelijk hadden we iedereen wel weer rustig. Kwam de politie echt na ruim een half uur ofzo :palm: .
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers