Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragenlijst 2020/2021

<<

Anoniem326

Bericht 11 Dec 2020 10:04

Vragenlijst 2020/2021

Een vragenlijst. Weinig inspiratie. Dus vul hem aan als je leuke aanvullingen hebt.

2020:

Levenslessen:
Film:
Boek:
Succes:
Mislukking:
Geluksmoment:
Verandering:
Liefde:
Gezondheid:goed maar ik zorg niet goed voor mezelf.
Werk:
Vrije tijd:
Nieuwe mensen in je leven:
Mensen uit je leven:

2021:
Hoe ga je erin?
Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen:
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 12 Dec 2020 00:44, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem332

Bericht 11 Dec 2020 10:38

Re: Vragenlijst 2020/2021

2020:

Levenslessen:

Dat ik gelukkig mag zijn, ik kan hier best angstig van worden. Dan heb ik het idee dat die bubbel waarin ik zit doorgeprikt wordt.

Nummer (liedje):


Film:

Als het een serie mag zijn, ik vind de crown fantastisch.
Unorthodox

Boek:

Het boek waarvan je wou dat je ouders het gelezen hadden (en je kinderen blij zijn dat je het doet)

Succes:

Een kind op de wereld zetten
Groeien in mijn werk

Mislukking:

Borstvoeding! Dat ik mij weer zo heb laten meeslepen daarin.


Geluksmoment:
Mijn kind aanpakken bij de geboorte

Geboorte verlof, 6 weken samen met elkaar zijn.

Verandering:

Het thuis werken van mijn vriend, echt een team samen zijn. Een baby erbij, meer uren kunnen werken, balans vind ik een stom woord. Maar alles valt een beetje op zijn plek.


Liefde:

Die is alleen maar meer geworden.


Gezondheid:

Goed en slecht. Makkelijke bevalling gehad, daarna een dikke fluxus met spoed naar de OK.
Een grote baby die letterlijk al mijn energie eruit zoog met BV.
Ik doe nog rustig aan maar het gaat goed!




Werk:

Meer uren gaan werken, meer opdrachten meer verantwoordelijkheid gekregen.


Vrije tijd:

Dat is wat minder, ook omdat we niet zoveel kanten op kunnen. We zijn veel buiten en op pas of een activiteit aan het doen maar het voelt soms zo beperkt.

Nieuwe mensen in je leven:
Een oude bekende tegen gekomen maar voor de rest weinig nieuwe contacten.

Mensen uit je leven:
Niemand

2021:
Hoe ga je erin?

Ik heb er wel zin in, ik snak wel
Weer naar een beetje lucht, wat betreft de COVID maatregelen. Ik hoop dat de OS door gaan. Ik wil weer op oud niveau kunnen sporten.


Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen:
Koesteren, positieve veranderingen doorzetten.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 11 Dec 2020 11:09

Re: Vragenlijst 2020/2021

2020:

Levenslessen: Door corona heb ik geleerd dankbaar te zijn en te kunnen genieten van de kleine dingetjes ook al blijft dat lastig want ik heb zoveel dingen daardoor niet kunnen doen.
Nummer (liedje): Niet specifiek een nieuw nummer maar Tame Impala - Let it Happen heb ik vaker geluisterd dan normaal. Wat een heerlijke track! Ook het nieuwe album van Spinvis was interessant.
Film: Er is geen film specifiek blijven hangen
Boek: Ik ben geen lezer, dan het boek wat bij de limited editie van Spinvis zat.
Succes: Benchmark op het werk
Mislukking: Geen idee
Geluksmoment: Mountainbiken met mijn broertje. Normaal deden we nauwelijks activiteiten met elkaar en ik heb genoten van de keren dat we met elkaar zijn gaan biken.
Verandering: Die gaat nog komen de laatste paar weken van het jaar. Alleen wonen.
Liefde: Tsja, we zijn bijna uit elkaar dus slecht.
Gezondheid: Iets te veel slecht eten in huis gehaald ivm corona
Werk: Zijn gangetje al werk ik nu meer thuis
Vrije tijd: Mountainbiken, veel actiever dan ik voorheen deed. Dit komt oa door de fietsendrager
Nieuwe mensen in je leven: -
Mensen uit je leven: -

2021:
Hoe ga je erin? Blanco, ik hoop eventueel een nieuwe liefde te vinden en als corona voorbij is meer activiteiten te kunnen doen.
Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen: Meer proberen te genieten van de kleine dingetjes. Ook als ik straks alleen thuis ben.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Dec 2020 11:18

Re: Vragenlijst 2020/2021

2020:

Levenslessen: Dat ik nu oprecht weet wat gelukkig zijn betekent.
Nummer (liedje): Slaap je al - Guus Meeuwis
Film: Casanova's
Boek: -
Succes: Het lesgeven in groep 8
Mislukking: -
Geluksmoment: De momenten met het gezin
Verandering: Samenwonen met een nieuwe partner
Liefde: Oprecht, intens en vanuit mijn tenen
Gezondheid: Z'n gangetje
Werk: Van groep 4 naar groep 8, spannend, maar ontzettend leuk en nooit gedacht dat ik er ZO op mijn plek zou zitten.
Vrije tijd: Helaas geen Disney dit jaar
Nieuwe mensen in je leven: Mijn vriend, zijn familie en zijn kids
Mensen uit je leven: Niemand eigenlijk, gelukkig is er binnen onze familie dit jaar niemand overleden. We hebben op dat gebied een aardig stabiel jaar gehad.

2021:
Hoe ga je erin? Heel open, ik zie wel wat het brengt. Ik hoop vurig dat alles weer 'normaal' wordt. We hebben met elkaar en het gezin leuke vakanties gezien, hopelijk mag dat allemaal doorgaan.
Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen: Voortzetten, en hopelijk ook meer inzien dat ik zelf de moeite waard ben en er gewoon mag zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Dec 2020 11:43

Re: Vragenlijst 2020/2021

Dit wordt een heel saai lijstje ben ik bang.


2020:

Levenslessen: Klein is fijn. Ons wereldje is een stuk kleiner geworden dit jaar en hoewel ik daar vaak moeite mee heb omdat mijn wereld al niet zo groot was, realiseer ik me ook dat het fijn is om niet altijd grootser te hoeven. Geen grote aankopen, geen grote reizen, geen grote feesten. Gewoon klein met de mensen die er toe doen.

Nummer (liedje): Geen idee, ik heb zo weinig muziek geluisterd dit jaar.

Film: Ik heb Vaiana gekeken in februari toen ik even Disney+ had en dat vond ik een hele mooie film. Verder heb ik heel weinig films gekeken.

Boek: Ik ben bang dat ik niet eens een boek heb gelezen in 2020.

Succes: Het krijgen van een kind. Wederom zonder dat ik de persweeen voelde een kind er in 20 minuten uitgeperst. Dat kan ik blijkbaar en vind ik wel cool. Alleen wel gek dat ik nu nooit zal weten hoe persweeen voelen.
Oh en ik lees bij Housebird borstvoeding bij mislukking (wat rot voor je). Ik wil het zelf bij succes noemen. Na mijn nare ervaring bij mijn zoontje heb ik nu een totaal andere ervaring bij dochter. Het gaat zo makkelijk en ik voel me hormonaal helemaal prima. M'n hoofd voelt vrij en vrolijk, in plaats van bedrukt en bedroefd.

Mislukking: Mij beter voelen over mezelf. Nou ja ik voel me nu na de bevalling al wel een stuk beter, eindelijk weer minder bedrukt in m'n hoofd dus, maar ik ben er nog lang niet.


Geluksmoment: De geboorte van onze dochter.

Verandering: Van drie naar vier in ons gezin. En wat is het soepel gegaan.

Liefde: Samen (alcoholvrije) biertjes drinken op het terras van het cafeetje op de hoek en praten over de toekomst.

Gezondheid: Gaat goed!

Werk: Een dubbele voor mij. Officieel gestopt met m'n bedrijf begin dit jaar. Het is duidelijk geworden dat ik wel weer ooit wil werken. Maar door Corona viel m'n droom om de reiswereld in te stappen een beetje in duigen. En na gesprekken met elkaar blijkt ook dat ik er toch nog niet helemaal klaar voor ben zelf. Dus voor nu toch nog even een meerjarenplan. Het idee zit er maar het komt wel.


Vrije tijd: Ik ben af en toe wat meer gaan schilderen zodra ik de tijd heb. Maar ik heb weinig vrije tijd écht voor mezelf. Daar moet ik aan werken.


Nieuwe mensen in je leven: Ik geloof niet dat ik dit jaar nieuwe mensen heb ontmoet. Oh ja m'n dochter haha.

Mensen uit je leven: Gelukkig niemand.

2021:
Hoe ga je erin? Ik ga gewoon door met waar we gebleven zijn. Ik verwacht geen spectaculaire dingen van 2021.

Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen: Ik hoop dat onze wereld wel weer iets vergroot wordt eigenlijk. Maar nog steeds met de dierbaren om ons heen die er toe doen natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Dec 2020 12:26

Re: Vragenlijst 2020/2021

Bedankt HGL voor het openen en bedenken!

2020:

Levenslessen: Toen ik kinderen kreeg, moest ik mijn zelfbeeld bijstellen. Ik zag mezelf altijd als vrij flexibel, maar door die kleintjes merkte ik dat ik toch wel erg hou van (mijn eigen) structuur. Dit jaar voelde ik het omgekeerde: inmiddels zie ik mezelf als iemand met een behoefte aan structuur en planning. Maar toen dat wegviel, en je bij alles wat je bedacht rekening moest gaan houden dat het weleens allemaal anders zou kunnen gaan, merkte ik weer dat ik best flexibel en veerkrachtig kan zijn. Rolling with the punches, ik kan het best!

Nummer (liedje): Persona Non Grata van Bright Eyes.

Film: Erg weinig films gezien dit jaar terwijl ik normaal graag naar de bioscoop ga. Vlak voor corona heb ik The Invisible Man gezien en die vond ik erg goed.

Boek: The Testaments van Margaret Atwood.

Succes: Ik ben op mijn werk op mijn strepen gaan staan en heb erkenning afgedwongen voor het extra werk dat ik op me heb genomen in het voorjaar. Dat voelde heel stom maar ik ben blij dat ik het heb gedaan en met het resultaat. het liet me ook zien hoe makkelijk je in de valkuil van onzichtbaar werk doen, stapt.

Mislukking: Ik drink weleens een gin-tonic teveel maar om dat nou een mislukking te noemen. Een inschattingsfout misschien.

Geluksmoment: Met mijn oudste zwemmen in zee op Vlieland en ons door de golven laten terugvoeren op het strand.

Verandering: Ik ben 40 geworden en vind het heerlijk. Die cijfers maken an sich weinig uit maar ik merk echt dat ik het lekker vind om ouder te worden. Ik relativeer me kapot en heel veel dingen die met de buitenwereld te maken hebben kunnen me echt geen fluit meer schelen. Zo bevrijdend is dat.

Liefde: Steady, alweer 19 jaar. Sinds maart allebei elke dag thuis maakt het weleens pittig. We hebben beiden altijd veel behoefte aan alleen zijn en onze eigen dingen doen. We willen allebei wat vaker weggaan om daaraan tegemoet te komen. Huisje huren ergens, laptop mee en remote werken.

Gezondheid: Gaat prima, de virussen gaan tot nu toe aan mij voorbij. Ik gebruik wat normaal mijn reistijd was om te sporten en doe dat nu zo´n 5 soms zelfs 6 keer per week, voelt lekker. En ik wandel ook veel.

Werk: Ben dus goed voor mezelf opgekomen. Verder vind ik mijn werk niet meer zo boeiend (misschien was het daarom ook makkelijker om op mijn strepen te gaan staan) en is alles heel onzeker vanwege een reorganisatie. Ik ben druk doende voor mezelf een nieuwe functie te creëren en als dat lukt ben ik blij want ik zie veel mogelijkheden. Lukt het niet dan ga ik weer om me heen kijken voor iets anders.

Vrije tijd: naast het vele sporten heb ik erg veel geborreld met buren. Alhoewel ik mijn vrienden (die vaak wat verder weg wonen) wel mis, is het ook weer leuk dat ik veel nieuwe mensen heb leren kennen. Verder heb ik veel series gekeken en voor mijn doen vrij veel gelezen, ik heb namelijk ook een boekenclubje opgericht. Dat is echt superleuk en kan ik iedereen aanraden. Ik pak tekenen ook een beetje op, daar heb ik lol in.

Nieuwe mensen in je leven: Nou ja die buren dus ;) Het is fijn om mensen te hebben waar je low key ff een wijntje mee kunt drinken zonder dat je dat hoeft te plannen. En er zitten ook mensen bij die superlekker kunnen koken en mij vaak vanalles komen brengen dus dat is echt luxe.

Mensen uit je leven: Een paar vriendschappen die sowieso al wat moeizamer liepen waar ik me door corona (en elkaar dus niet zien) van realiseer dat ik ze niet mis. Ik ga die niet voortzetten als corona achter de rug is. Sowieso is het aantal contacten/relaties wat terugschroeven iets wat ik al langer wilde. Ik hoef helemaal niet zoveel mensen in m'n leven eigenlijk.

2021:
Hoe ga je erin? Met hoop op een vaccin! En hoop op eindelijk mijn Amerikaanse vrienden te kunnen zien - al verheug ik me maar niet teveel. Oh ja en de VVD eindelijk uit de regering, alsjeblieft.

Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen: me minder laten regeren door mijn agenda. Minder dingen doen die me eigenlijk geen energie geven.
<<

Anoniem301

Bericht 11 Dec 2020 12:41

Re: Vragenlijst 2020/2021

2020:

Levenslessen:
Lastig zeg! Het is niet echt een levensles want ik wist het al: dat ik goed alleen kan zijn

Nummer (liedje):
Midnight Sky - Miley Cyrus, de tekst is wel op mij van toepassing geweest

Film:
Heb een aantal films gezien maar er is er niet echt eentje blijven hangen

Boek:
HEX op aanraden van Exo, vond ik super spannend en tof geschreven!

Succes:
Mijn vaste contract bij mijn werkgever

Mislukking:
Ja mislukking, toch wel mijn huwelijk dat niet is gelukt

Geluksmoment:
Bijna elke dag. Ik ben vrij emotioneel de laatste tijd en kan zomaar huilen. Maar tegelijkertijd voel ik me ook super gelukkig en vrij. Ik heb zo'n lieve dochter, een heerlijk huis, een topmoeder, lieve vriendinnen, geen gedoe meer met ex. Ik ben echt gelukkig.

Verandering:
Dat ik ben gescheiden

Liefde:
Mijn heerlijke kind! Wat een rijkdom en een zegen en een wonder (ja ik zeg het gewoon, wonder) dat zij in mijn leven is, wat hebben we het leuk samen en wat hou ik intens veel van haar.

Gezondheid:
Ik ben gezegend en gezond.

Werk:
Gaat goed, zit hier helemaal op mijn plek. Heb een hele lieve begripvolle leidinggevende en leuke collega's en uitdagend werk.

Vrije tijd:
Ik kan nu ik alleen met mijn dochter woon niet meer zomaar weg, dus dat betekent wat minder vrijheid en wat meer planning. Maar tot nu toe werkt het goed.

Nieuwe mensen in je leven:
Ik kwam eind vorig jaar mijn schoonheidsspecialsite tegen tijdens het uitgaan en zij vroeg of ik een keer wat met haar wilde drinken. Dat hebben we gedaan en dat was heel gezellig, dus ik heb er een nieuwe vriendin bij. Oh en alle ouders bij ons in de straat waar Bo bij speelt omdat ze kinderen van haar leeftijd hebben. We komen niet bij elkaar over de vloer maar het is superleuk hoe alle kinderen met elkaar omgaan en bij elkaar in en uitlopen. Helemaal in de zomer, dan staan alle tuindeuren open en is het een komen en gaan.

Mensen uit je leven:
Niemand

2021:
Hoe ga je erin?
Hoopvol! Het einde van corona is een klein beetje in zicht. Ben benieuwd hoe 2021 zich gaat ontwikkelen. Ik wil zo graag dansen in de club :cheering: Oh en als ik de belastingteruggave heb ga ik mijn rijbewijs halen! Nog meer vrijheid.

Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen:
Niks bijzonders.
<<

Anoniem301

Bericht 11 Dec 2020 12:45

Re: Vragenlijst 2020/2021

Wat een mooie serene stabiele antwoorden Caulfield! Ouder worden is zo gek nog niet, ik heb ook steeds meer maling aan bepaalde dingen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Dec 2020 12:58

Re: Vragenlijst 2020/2021

2020:

Levenslessen: Ik weet niet of het echt een levensles is. Maar nu ik moeder ben geworden is er meer rust. Meer rust in mezelf waardoor ik eigenlijk meer weer word zoals vroeger. Ook meer rust in het maken van keuzes. Niet meer overal bij willen zijn, of altijd iets willen van een ander bijvoorbeeld. Ik kan ook duidelijker kiezen voor mezelf.

Nummer (liedje): Kinderliedjes. Omdat ik ze heerlijk vals zing voor mijn dochter, die dan moet schaterlachen. Waardoor ik weer moet lachen en zo giebelen we samen wat af.

Film: Ik weet niet eens of ik een hele film heb gekeken dit jaar :-D
Boek: Het boek van de Netflix oprichters.

Succes: Alles balanceren wat er momenteel gaande is. Iedereen is mentaal moe en uitgeput, maar ik vind dat ik in dit jaar, met alle veranderingen het nog best aardig doe.

Mislukking: Heb ik niet echt. Ik vond het jammer dat ik niet tot 36 weken zwangerschap heb kunnen werken maar achteraf is dat volledg logisch. Ik was gewoon hartstikke ziek.

Geluksmoment: mijn dochter. Iedere dag. Of ze nu schaterlacht, of trots kijkt omdat ze zelf kan gaan staan. Of de begindagen. Gewoon mijn dochter is een groots geluksmoment.

Verandering: Moeder worden. Dat is hoe dan ook een verandering. Onze relatie is ook positief veranderd hierdoor.

Liefde: Gaat enorm goed. We genieten iedere dag samen van ons kind, maar zeker ook van elkaar. We doen alles 50/50, vangen op waar de ander het laat liggen etc.

Gezondheid: ik ben enorm ziek geweest. Pas achteraf weet ik hoe erg. Dat ik ben bevallen en tijdens die bevalling haast een herseninfarct kreeg, heeft best zijn sporen achtergelaten. Sommige zichtbaar, sommige verwerk ik nu pas.

Werk: Mwah. Ben het niet eens met de huidige koers en gun mezelf meer.

Vrije tijd: Is vooral nog gericht op herstel en tijd spenderen met mijn dochter.

Nieuwe mensen in je leven: Is niet echt gebeurd volgens mij. Wel jammer!

Mensen uit je leven: Ook niet.

2021:
Hoe ga je erin? Met de hoop minder moe te worden en dat mijn lichaam gewoon hersteld is.
Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen: me realiseren dat het goed is. Het is goed wat ik doe en hoe ik het doe. Die eeuwige interne strijd wil ik niet meer.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 11 Dec 2020 13:19

Re: Vragenlijst 2020/2021

Toch nog even wat mij te binnen schiet:
Film: Begin dit jaar 1917. Was best indrukwekkend. Met name het eerste gedeelte in de film in de loopgraven. Zeker ook omdat ik in de buurt van Ieper naar een museum ben geweest met alleen maar loopgraven waar ook echt was gevochten destijds. Leuke herinnering was ook om FC De Kampioen film 4 in een grote Belgische bioscoop in Turnhout te zien. Uiteraard heb toen ook nog een heerlijk vers frietje gegeten.
<<

Anoniem318

Bericht 11 Dec 2020 16:02

Re: Vragenlijst 2020/2021

2020:

Levenslessen: Vond het altijd een beetje sneu om te horen, voor ik zelf kinderen had, maar nu merk ik toch dat mijn kinderen me echt gelukkig(er) maken. En een heleboel andere dingen ook, maar zij staan wel met stip op 1.
Nummer (liedje): mag het klassiek zijn? Méditation uit de opera Thaïs, van Massenet.
Film: Ik zag laatst Godfather I weer, die blijft mooi.
Boek: Murakami's boeken (Moord op Commendatore deel 1 en 2) heb ik tijdens mijn verlof verslonden, al vond ik ze minder goed dan ik van hem gewend ben.
Succes: met thuiswerken lukt het me beter om een gelukkige werkende moeder te zijn, en heb het idee dat de kinderen er ook bij varen. Dus werk-prive balans zit in orde.
Mislukking: een peuter en een baby eist toch wel zijn tol in onze relatie. Hebben misschien even een reset nodig, maar ja, het gezin gaat maar door, dus echt tijd maken we er (nog) niet voor.
Geluksmoment: elke dag hebben we nu verschillende vogeltjes in onze tuin. Komt misschien doordat het rustiger is in de stad, dat ze dichterbij durven komen of gewoon omdat we lekkere besjes en bolletjes hebben.
Verandering: thuiswerken is een hele verandering voor mij. Ik ben echt gek op mijn collega's, heb het zo getroffen met ze, en ik mis ze heel erg. Ik vind mijn werk nog steeds leuk, maar wel minder. Aan de andere kant heb ik nu meer tijd voor het gezin, dus ja.
Liefde: We moeten er een beetje aan werken, denk ik, een beetje tijd voor elkaar maken.
Gezondheid: Minder, er is iets mis met mijn schildklier en ik val af, heb weinig kracht en ben snel moe.
Werk: Doe ik nog steeds graag, maar ik zou wel weer een paar dagen in de week naar kantoor willen.
Vrije tijd: Te weinig. Ik wil graag hardlopen en pianospelen weer oppakken.
Nieuwe mensen in je leven: niemand eigenlijk
Mensen uit je leven: geen

2021:
Hoe ga je erin? Met heel veel zin om mijn ouders weer eens te zien en vast te pakken.
Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen: blijven genieten van de kinderen, proberen deels te blijven telewerken (maar zeker niet 100%), en wellicht parttime werken door woensdagmiddag vrij te nemen.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 11 Dec 2020 18:17

Re: Vragenlijst 2020/2021

2020:

Levenslessen:
Dat ik over het randje ben gegaan mbt werk. 'Loyaliteit is een grote valkuil'. Woorden van de huisarts, die vatten het mooi samen.

Nummer (liedje):
Maan, 'ze huilt maar ze lacht'

Film:
A star is Born. Maakt meer in druk dan ik verwachte.

Boek:
-

Succes:
Dat ik in corona tijd een nieuwe baan (in de horeca) heb gevonden.

Mislukking:
Toentertijd, dat ik gestopt ben bij mijn vorige baan, maar nu voelt dat niet meer zo.

Geluksmoment:
Het huwelijks aanzoek van mijn vriend op mijn verjaardag :love:

Verandering:
Na 8 maanden thuis, 1 december weer aan het werk gegaan.

Liefde:
Helemaal opnieuw verliefd nadat mijn vriend me na 11 jaar ten huwelijk heeft gevraagd.

Gezondheid:
Ik kan nu wel weer zeggen goed!

Werk:
Nu 1,5 week aan de slag bij mijn nieuwe werkgever, en het voelt heel goed!

Vrije tijd:
Veel vrije tijd gehad, heel veel gewandeld met mijn hondje, gepuzzeld, schilderd op nummer, veel gekookt en gebakken.

Nieuwe mensen in je leven:
Mijn nieuwe collega's.

Mensen uit je leven:
Nee, gelukkig niet.

2021:
Hoe ga je erin?
Heel positief, hoop dat er snel wat verstoelingen komen en dat we weer eens een weekje op vakantie kunnen. Dat heb ik afgelopen jaar heel erg gemist! En heel erg veel zin in onze trouwdag!

Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen:
Dat ik het nooit meer zo ver laat komen mbt werk.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Dec 2020 22:43

Re: Vragenlijst 2020/2021

2020:

Levenslessen:
Ik moet meer tevreden zijn en meer genieten van wat ik heb. Ik heb spijt dat ik zoveel druk bij mezelf heb gelegd in de eerste lockdown, thuis werken, verplicht voelen mijn uren te maken, mijn kinderen thuis die school werk moesten doen. Ik heb me zelf in die tijd zoveel druk op gelegd dat ik daar nu nog van baal. Ik wil dat mocht het ooit nog een keer voorkomen echt anders doen.
Nummer (liedje):
Miss Montreal, door de wind.
Film:
Weet ik even niet.
Boek
Ik heb in de zomer veel gelezen maar gewoon lekkere weg lees boeken.
Succes:
Ik ben in mei door een collega gevraagd haar te ondersteunen bij haar nieuwe taak. We doen het nu samen en we zijn echt een goed team. We krijgen veel complimenten, doen het allebei zonder eerdere ervaring met die taken maar we doen het echt goed.
Mislukking:
De corona periode bij de eerste lockdown, het thuis werken, de druk die ik voelde, de kinderen die volledig thuis waren, en hun huiswerk. Mijn vriend die ineens heel lang thuis was. Nee dat was echt niet onze beste periode.
Geluksmoment:
Ik heb dit jaar een aantal toffe buitenritten met mijn dochters gemaakt, echt zoo tof dat we dit samen kunnen doen.
Verandering:

Liefde:
Tja.. het is hard werken. En ik moet misschien minder klagen maar soms staat het me allemaal erg tegen.
Gezondheid:
Prima gelukkig! Geen mensen in mijn directe omgeving die ziek zijn of zijn geweest.
Werk:
Een hele leuke functie, een functie wat minder leuk, maar zo samen in de combi is het goed te doen. En ik denk dat ik nog wel een andere functie vind.
Vrije tijd:
Ik probeer er wat van te maken met mijn dochters al die tijd dat we thuis zijn, en dat lukt best oke. We doen wat we kunnen!
Nieuwe mensen in je leven:
Nee volgens mij niet.
Mensen uit je leven:
Nee ook niet.

2021:
Hoe ga je erin?
Op zich wel goed, ik ben heel benieuwd hoe het allemaal verder gaat lopen rondom corona.
Ik heb net een nachtje weg geboekt voor ons 4en. En probeer te kijken naar de dingen die wel kunnen.
Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen:
ik wil de lat minder hoog leggen voor mezelf, waarom heb ik mezelf zo'n druk opgelegd? Ik wil dat niet nog een keer doen.
Ik wil ook meer tevreden zijn met wat ik heb.. veel vriendinnen verbouwen en verhuizen en dan denk ik aan alles wat ik anders wil in mijn huis en dan vind ik mezelf echt ontevreden.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem326

Bericht 12 Dec 2020 00:40

Re: Vragenlijst 2020/2021

Levenslessen:
grootste les is dat ik het echt fijn vind om me te onttrekken aan hectiek. En dat ik me het fijnste voel thuis met de kinderen om me heen. Dat dat nu de de norm is geeft rust. Ik had voor corona al dat ik vaak blij was als een sociale activiteit/bijeenkomst werd afgezegd opluchting voelde. Nu is er een heel jaar afgezegd. Andere les is dat ik kan vertrouwen op mezelf. Ik ben soms bang, maar ik laat me niet uit het veld slaan. Ik doe het gewoon. En ik ben strijdvaardig als het nodig is.

Nummer (liedje): little giant. Ik hoorde het via zo’n lijst speciaal voor jou op spotify. Tranen! Precies gevoel dat ik heb voor mijn kinderen en dan nog helemaal in relatie tot groeitraject zoon.

Film: Astrid van Astrid Lindgren. En series: fauda en the crown

Boek: nergens echt van onder de indruk dit jaar. Ook aantal boeken weggelegd. Heb mezelf wel abonnement Flow cadeau gedaan. Daar word ik blij van.

Succes:werksuccessen die ook gezien en expliciet benoemd zijn.

Mislukking:slaaptherapie en relatie met mijn ex heeft dit jaar meerdere dieptepunten bereikt.

Geluksmoment: avondwandelingen met de kinderen in de herfst door het donker.

Verandering: werk, thuiswerken en school van de kinderen. Allemaal heel positief. En concerta. Ook positief.

Liefde: voor mijn kinderen. Wat een geluk. Ben nog steeds zo dankbaar dat na al die jaren verdriet deze drie kinderen bij mij horen. Kan het nog steeds vaak niet bevatten dat het me gegeven is.

Gezondheid:goed maar ik zorg niet goed voor mezelf. Sport niet, weinig beweging en veel te weinig slaap.

Werk: ik doe werk waar ik goed in ben. En het biedt me zekerheid. Ik heb dit jaar weer stap gezet. Moeilijke dossiers gehad en resultaat geleverd.

Vrije tijd: mijn kinderen. En wat doen we, beetje thuis aanrommelen. Lezen, muziek luisteren, dansen en puzzelen. Knutselen en heel veel dingen vieren.

Nieuwe mensen in je leven: hele fijne nieuwe collega. Wij vullen elkaar echt perfect aan.

Mensen uit je leven: gelukkig niet

2021:
Hoe ga je erin?
Met vertrouwen. Zin in nieuwe taken. Ik zie een beetje op tegen terug naar hoe het was. Ik hoop een nieuw huis te kopen.

Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen: dicht bij mezelf blijven en balans werk-privé goed houden. De momenten thuis met kinderen, daar word ik blij van. En daar gaat het om. En het is oké om soms bang te zijn, maar ik moet me er niet door laten leiden. En ik heb al een aantal keer veerkracht en strijdbaarheid laten zien toen het moeilijk werd. Dus als het weer moeilijk wordt dan mag en kan ik vertrouwen op mezelf en de mensen om me heen.[/quote]
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 12 Dec 2020 00:55, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem326

Bericht 12 Dec 2020 00:51

Re: Vragenlijst 2020/2021

Wat een mooie en oprechte antwoorden. Levenslessen zijn erg mooi om te lezen. Zal ook wel te maken hebben met ouder worden. Dat je mensen om je heen verzamelt die er toe doen. En dat je je van andere mensen niet veel aantrekt. En je best doet en doet wat bij je past en dat je dat ook weet.

Caro, ik schrik van jouw reactie over gezondheid. Dat had ik helemaal gemist.
Klinkt heftig.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 12 Dec 2020 08:38

Re: Vragenlijst 2020/2021

2020:

Levenslessen: dat er hele stomme mensen en hele lieve mensen zijn
Film: ik verander hem in serie en dan the Last Kingdom want ik heb de giga hots voor Uthred
Boek: ik heb nauwelijks een boek gelezen dit jaar 🤐. Meteen goed voornemen want ben wel echt een wurm.
Succes: ontwikkelingsaward als team voor ontwikkelen online programma in plaats van een stage en een scholarship
Mislukking: Phd opnieuw moeten inleveren
Geluksmoment: de bruiloft vorige week van vrienden
Verandering: verhuizing
Liefde: gewoon: mijn man. Mijn grootste volwassen liefde. En natuurlijk zoon. En veel vrienden.
Gezondheid: miskraam en 6 maanden ziek ervan
Werk: ben gaan werken bij een verloskundige wat ik leuk vind en natuurlijk als leerkracht van zowel Nederlandse les als op een universiteit. Lekker divers ;)
Vrije tijd: weinig natuurlijk dit jaar, zaten groot gedeelte van jaar in lockdown.
Nieuwe mensen in je leven: niemand nieuw.

2021:
Hoe ga je erin? Open. Kan alleen maar beter dan 2020 worden. Alhoewel ik dat wel al zeg sinds 2017 ;)
Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen: niks. Ben even klaar met constant overal tegenaan schoppen. Ga alles lekker even op zijn beloop laten. Alhoewel minder werken en meer structuur me wel toelacht[/quote]
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 12 Dec 2020 09:29

Re: Vragenlijst 2020/2021

2020:

Levenslessen: eerst zorgen voor jezelf,dan zorg je ook beter voor anderen.

Film: weinig films gezien, ik vind momenteel de docu serie klassen interessant

Boek: ongetemd leven

Succes: verhuizing en verbouwing voor dit jaar achter de rug.

Mislukking: m'n eigen grenzen en behoeften in het oog houden.

Geluksmoment: middag op het strand alleen, wandelen met vrienden, fijne momenten met m'n kids. En toen het dak klaar was!

Verandering: verhuizen naar buitenaf

Liefde: intensieve tijd .fijn dat we er voor kiezen om ervoor te gaan,met vallen en opstaan toch.

Gezondheid: stappen in gemaakt maar aandachtspunt voor komend jaar!

Werk:bezig met nieuwe plannen, moeilijk! iedereen is tevreden hoor,kan m'n werk goed maar krijg er steeds minder energie van

Vrije tijd:
Dit jaar weinig gehad ivm klusproject. Geen spijt van maar wel heel intensief.

Nieuwe mensen in je leven:
-

Mensen uit je leven: -

2021:
Hoe ga je erin?
Hoopvol, we rusten nu uit, april weer klusproject

Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen:
Beter voor mezelf zorgen en knopen doorhakken mbt werk

[/quote]
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 12 Dec 2020 21:57

Re: Vragenlijst 2020/2021

2020:

Levenslessen: Ik kan meer aan dan ik denk. Ik ben dit jaar ook veel bewuster gaan leven. Eerst golfde het leven zachtjes aan mij voorbij.
Film: Ik maak er serie van. Ik heb in mijn verlof alle seizoenen van Friends gekeken. Voor de eerste keer.
Boek: Ik heb geen compleet boek gelezen.
Succes: We staan ondanks het vele huilen van onze baby nog overeind.
Mislukking: borstvoeding. Heb daar een enorme haat/liefde verhouding mee gehad. Het heeft me teveel verdriet en stress opgeleverd.
Geluksmoment: Het eerste lachje van mijn meisje. En ik ben nu zó trots op haar dat ze het zo goed doet.
Verandering: een baby krijgen
Liefde: Mijn vriend en ik zijn gek op elkaar maar het leven met een kleine baby maakt wel dat we weinig tijd voor elkaar hebben.
Gezondheid: Goed!
Werk: Ik ben sinds 2 weken weer aan het werk na mijn verlof en ik ben nog zoekende. Ik zit niet heel erg op mijn plek. Ik hoop dat dit de komende tijd beter gaat. Ik ben wel bezig met een plan om misschien volgend jaar een nieuwe weg in te slaan.
Vrije tijd: Ik zwem eens in de week en wandel veel. Verder mis ik het enorm om weer eens uit lunchen of eten te gaan.
Nieuwe mensen in je leven: ik heb sinds dit jaar meer contact met mensen uit de straat. Er worden hier momenteel veel baby’s geboren en dat schept toch een band.
Mensen uit je leven: niemand is compleet verdwenen maar door corona heb ik ze wel veel minder gezien helaas.

2021:
Hoe ga je erin? Zoeken naar een nieuwe balans tussen mijn baby, relatie, werk en vriendschappen.
Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen: Ik ga proberen meer vertrouwen in mezelf hebben en bewust blijven genieten van kleine en grote dingen.
<<

Anoniem321

Bericht 13 Dec 2020 11:54

Re: Vragenlijst 2020/2021

Levenslessen: Als ik op mezelf vertrouw kan ik meer dan ik denk. Gebrek aan zelfvertrouwen heeft mij in mijn leven al genoeg tegengehouden in dingen. Nu is het tijd om dit te doorbreken. Erg moeilijk, maar ik ervaar dat ik het wel kan.
Film: Ik kies voor een serie: de Handmaid's tale. Is niet van dit jaar, ik weet het, maar ik heb de serie pas wel dit jaar ontdekt. Puntje van mijn stoel.
Boek: Ik lees heel wat boeken en zou zo gauw niet 1 specifiek boek kunnen noemen. Ik hou het meest van historische romans (1e helft 20e eeuw)
Succes: Het is me gelukt een carriereswitch te maken, ik ben dit jaar aangenomen bij een zorginstelling voor een bbl-traject. Dat heeft me een enorme boost gegeven.
Mislukking: Mijn voornemen om goed voor mezelf te gaan zorgen qua eten. Maar er is altijd een nieuwe kans.
Geluksmoment: Toen ik hoorde dat ik was aangenomen bij mijn huidige werkgever.
Liefde: Solid as a rock, maar door alle veranderingen dit jaar ben ik daar erg op gefocust en minder op onze relatie. Dat kan beter.
Gezondheid: Redelijk. Kan beter, als ik beter voor mezelf zou zorgen.
Werk: In september begonnen aan een bbl-traject als verzorgende ig. Heel spannend, studie kost veel tijd, maar wel erg leuk.
Vrije tijd: Ik doe aan crossfit en bokstraining. Vooral dat laatste is mijn uitlaatklep geworden. Daarnaast lees ik graag. Ik lees altijd voor het slapen gaan, maar omdat ik tegenwoordig best moe ben vallen mijn ogen al na 1 pagina dicht, dus het schiet nu niet meer erg op.
Mensen uit je leven: Collega's van mijn oude werk. ben ik niet rouwig om

2021:
Hoe ga je erin? Ik zit momenteel midden in een opleiding, ik blijf daar 100 % voor gaan.
Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen: Focus houden op zelfvertrouwen, dan moet het gaan lukken.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 13 Dec 2020 13:24

Re: Vragenlijst 2020/2021

2020:

Levenslessen: Dichter bij mijn eigen (en gezin) gevoel/wensen/belangen blijven ipv toegeven aan de belangen van anderen.

Film: Geen opvallende favoriet

Boek: Volgens mij heb ik dit jaar geen boek ter ontspanning gelezen. Goed voornemen voor 2021!

Succes: Weer gaan studeren.

Mislukking: Kan ik zo niet bedenken.

Geluksmoment: Heel materialistisch, toen onze nieuwe keuken stond, daar was ik heel hard aan toe aangezien de oude keuken heel veel frustratie veroorzaakte.

Verandering: Weinig bijzonders, alleen veranderingen in huis. En de maanden thuis onderwijs.

Liefde: Mijn gezin.

Gezondheid: Die kan wat beter wat betreft voeding. Verder mogen we niet klagen.
We zijn de afgelopen 2 maanden erg druk geweest waardoor we veel afhaal en thuisbezorgd hebben gegeten en 3 verjaardagen in huis met verspreid bezoek en dus te vaak taart/hapjes.

Werk: Nvt

Vrije tijd: Weinig vrije tijd gehad dit jaar maar daarvan is het einde in zicht en die weet vrije tijd weet ik straks wel goed in te vullen.

Nieuwe mensen in je leven: Ik ben closer geworden met twee moeders van vriendinnen van mijn dochters, 1 is de moeder van het beste vriendinnetje van mijn jongste dochter, de ander is de moeder van de beste vriendin van mijn oudste dochter en haar jongste en mijn jongste zijn ook gezellige vriendinnetjes dus dat is heel gezellig. Ik denk dat dit wel een echte vriendschap is geworden. Fijne bijkomstigheid is ook dat zij ook een vrij rustig leven hebben.

Mensen uit je leven: Ik heb de vriendschap verbroken met mijn, voormalig, beste vriendin. Wij waren eigenlijk al 7 jaar bijna onafscheidelijk maar begin corona is er een bom op gevallen. Zij hadden verwachtingen van mij waar ik niet aan kon voldoen (oppassen op hun net 1-jarige dochter tijdens hun verhuizing terwijl wij in quarantaine zaten ivm de hoge langdurige koorts van onze zoon en 3 kinderen met thuisonderwijs). Allergrootste grap is nog dat ze mij niet hebben gevraagd om tijdens de quarantine op te passen, maar het mij wel verwijten dat ik het niet heb gedaan. Sindsdien spreken we elkaar niet meer, zien elkaar alleen op afstand bij school. We hadden gezamelijke vriendinnen met wie ik het contact ook op een zeer laag pitje heb gezet zodat zij hun als vriendinnen kan behouden zodat ze niet vereenzaamt (heeft verder niemand behalve haar verslaafde vriend) , niemand in tweestrijd zit tussen ons. Ik heb bij hun aangegeven dat ik haar niet zwart wil maken bij hun dus dat ze genoegen mogen nemen met haar kant van het verhaal, geen idee wat zij heeft gezegd en in hoeverre die klopt, ze kan de boel nogal goed verdraaien. Ook aangegeven dat ik mij voorlopig afzijdig houd omdat ik niet wil dat er partij gekozen moet worden en ik ivm corona de personen die ik wel zie, klein houdt.
Inmiddels ben ik er na al die maanden wel achter dat ik er niks aan mis dus ik verwacht dat ik het ook zo zal laten.

2021:
Hoe ga je erin? Met de hoop op weer iets meer mogelijkheden, met name ivm de schoonfamilie. Die hebben we dit jaar maar 1 keer gezien. Eind 2021 hoop ik voldoende gestudeerd te hebben om er een bedrijf mee op te starten.

Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen: Er op letten dat ons eigen belang altijd boven die van een ander staat en meer tijd alleen door brengen want ik merk dat ik dat wel nodig heb.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Dec 2020 14:08

Re: Vragenlijst 2020/2021

Wat een nare wending met die vriendschap Signature.
Let's discover the world together.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 13 Dec 2020 16:27

Re: Vragenlijst 2020/2021

2020:

Levenslessen: vooral geleerd minder te hoeven vermaken. We waren altijd bezig de kinderen te vermaken. Inmiddels kunnen ze dit zo beter, waardoor er veel meer ruimte is gekomen voor ons eigen ik en tijd voor onszelf met de kinderen.

Film: weinig films gezien. Net voor corona nog the invisible man grzien. Die was oke.

Boek: geen boeken gelezen.

Succes: we hebben eindelijk de muur doorgebroken en de keuken vernieuwd. Superfijn!
Mislukking: mijn gezondheid krijg ik niet stabiel. Ik ben erg zoekende.

Geluksmoment: vooral de momenten dat ik zie dat ik 3 blije kinderen heb. Met de oudste is dit vaak lastig, maar ik zie dat ze vriendinnetjes krijgt waarmee ze echt klikt. Daar word ik blij van.

Verandering: leven met mijn ziekte. Het drukt best een grote stempel op mijn (ons)leven. Ik ben dit jaar onbedoeld (niet ongewenst) veel afgevallen. En daarnaast de kinderen veel thuis. Vond ik eerder lastig, tegenwoordig kan ik er steeds beter mee omgaan.

Liefde: die is goed. Besef me steeds vaker dat mijn man echt de man is waarmee ik oud wil worden.

Gezondheid: tja eind vorig jaar kreeg ik te horen dat ik een ziekte heb waar niks aan te doen is. Behalve symptoombestrijding. Het is best lastig geweest hier mee om te gaan. Vaak pijn, maar ook geregeld in het ziekenhuis ivm ernstige allergische reacties. Op den duur at ik gewoon niet meer om dit soort reacties maar te mijden. Bij het allergiecentrum weten ze het dus ook niet zo goed. Ja, ik ben allergisch, dat is duidelijk, maar dus niet altijd. En het zijn zoveel verschillende dingen (van fruit en groente naar vis, noten, en zelfs heel simpel meel en verzorgingsproducten) dat het bijna niet uit mijn leven te bannen is. Het enige wat kan helpen is stress en inspanning vermijden. Maar zelfs een tandartsbezoek kan verkeerd aflopen door eventuele verdovingen. Dus altijd met epipen weg en proberen stress te verminderen. En alleen dat gaf al stress. Had voor gisteren ook wel het idee dat het oke ging. Blijkbaar toch iets verkeerd ingeschat.

Werk: heb hierbij een stapje terug moeten doen. Lichamelijk kost het me te veel. Zit eraan te twijfelen toch een opleiding te gaan doen.

Vrije tijd: lastiger geworden met corona. We waren eerder altijd buiten de deur, inmiddels veel thuis. Flink aan het klussen geslagen.

Nieuwe mensen in je leven: weinig. Wat mensen waar we dit jaar vaker een spelletje mee hebben gedaan, vriendschappen iets verdiept, maar niets nieuws.

Mensen uit je leven: niemand eigenlijk.

2021:
Hoe ga je erin? Ik hoop vooral wat stabieler met mijn gezondheid om te kunnen gaan. Heb het plan om met een diëtist te gaan werken en qua gezondheid meer te gaan sporten en beter te eten.
Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen:
Voortzetten. Niet meer altijd het animatieteam spelen of weg willen. Thuis is het ook goed.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Dec 2020 22:13

Re: Vragenlijst 2020/2021

2020:

Levenslessen: Genieten van de kleine dingen des levens, dat heb ik dit jaar wel (noodgedwongen) geleerd. De zon die schijnt, lekker buiten zijn, fietsen, wandelen. Dit ben ik allemaal veel meer gaan waarderen. En omgaan met teleurstellingen. Er gingen zo veel dingen niet door dat ik daar vanzelf steeds laconieker onder werd en me er minder door uit het veld liet slaan. Al doet het nog steeds een beetje zeer dat de reis naar New York niet doorging, maar goed. Dat komt nog wel.
Film: Ik heb laatst Joker gezien, al een paar jaar oud, maar die vond ik erg goed.
Boek: Ik lees weinig boeken, dus dan noem ik het enige boek dat ik volgens mij heb gelezen dit jaar en dat is Stoorzender van Arjen Lubach.
Succes: op de valreep een nieuwe baan gevonden! :cheering:
Mislukking: echte mislukkingen heb ik niet gehad dit jaar geloof ik.
Geluksmoment: m'n dochter zorgt elke dag voor geluksmomenten en verder noem ik het moment dat ik hoorde dat de baan voor mij is.
Verandering: per oktober werkloos geworden en nu dus al tweeënhalve maand thuis.
Liefde: m'n vriend en dochter natuurlijk!
Gezondheid: mwah, is nooit om over naar huis te schrijven, maar het is ook niet slechter geworden. Voor mijn eetpatroon is het wel beter dat ik straks weer een regelmatig leven ga leiden.
Werk: nu werkloos, maar over een paar weken niet meer.
Vrije tijd: heel veel naar het bos geweest, gewandeld en gefietst. En toch ook geprobeerd om m'n vriend(inn)en regelmatig te zien. Gedurende de lockdown regelmatig gevideobeld bijvoorbeeld en later ook weer face to face afgesproken gelukkig.
Nieuwe mensen in je leven: gewoon helemaal niemand geloof ik!
Mensen uit je leven: één vriendin spreek ik eigenlijk helemaal niet meer. Ik sprak haar eigenlijk de laatste jaren alleen nog maar samen met een gezamenlijke vriendin, maar die ging op een gegeven moment anderhalf jaar in het buitenland wonen en ik heb haar toen ook helemaal niet meer gesproken. Begin dit jaar nog wel wat geappt met z'n drieën, maar nu al een hele tijd niet meer. Het is gewoon helemaal verwaterd en ik mis haar eigenlijk ook niet.

2021:
Hoe ga je erin? Ik ga er hoopvol in: ik begin met een nieuwe baan waar ik het hopelijk naar m'n zin ga hebben en waar ik nieuwe mensen leer kennen én ik hoop dat het einde van de crisis een keer in zicht komt met de komst van vaccins.
Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen? Ook al wordt het leven misschien weer een keer 'normaal', ik wil blijven genieten van de kleine dingen die er eigenlijk écht toe doen. En genoeg tijd met m'n gezin blijven doorbrengen.
❤ 7 juni 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Dec 2020 23:47

Re: Vragenlijst 2020/2021

2020:

Levenslessen:
Film:
Boek:
Succes: nieuwe baan
Mislukking: tuin aanpakken
Geluksmoment: heel veel. Wat een fijne tijd zoveel met de kinderen thuis
Verandering: van 24 uur werken in een winkel, naar een fulltime kantoorbaan thuis
Liefde: tussen mij en mijn man is het beter geworden. Mensen waarvan ik dacht dat het vrienden waren ben ik verloren en andere mensen bleken veel waardevoller
Gezondheid: Ik zou meer moeten sporten
Werk: Al genoemd, een nieuwe baan en daar na korte tijd een mooie promotie
Vrije tijd: Netflix, Videoland en spelen met de kinderen ❤️
Nieuwe mensen in je leven: Nieuwe collega's
Mensen uit je leven: alle oude collega's 😆

2021:
Hoe ga je erin? Ik ben vooral heel benieuwd wat dit jaar me gaat brengen.
Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen: let it go, let it goooo
R. 2013
D. 2016
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 15 Dec 2020 12:16

Re: Vragenlijst 2020/2021

2020:

Levenslessen: wacht niet met dingen uitspreken en maak tijd voor je geliefden. Voor je het weet zit je opa in een gesloten bejaardentehuis door Corona en is hij weken alleen vlak voor zijn dood. En een liefdesbaby krijgen is nog leuker dan ik al dacht, is dat een levensles?
Film: Green book, is niet van dit jaar maar ik zag hem dit jaar pas.
Boek: de buitenjongen, ook niet van dit jaar maar dit jaar gelezen.
Succes: een baby gebaard
Mislukking: blijven sporten tijdens m'n zwangerschap, corona hielp niet echt mee maar ik had ook gewoon geen discipline.
Geluksmoment: ondanks alle narigheid omtrent Corona was dit jaar eigenlijk één groot geluksmoment voor mij,
Verandering: een baby en alleen maar thuis werken
Liefde: heel veel liefde <3
Gezondheid: Ik ben eigenlijk best fit, heb corona gehad maar weinig impact gehad gelukkig. Moet echt meer sporten, was ik net weer mee begonnen en nu moeten de sportscholen weer dicht helaas. Maar heb met een vriendin afgesproken dat we samen coronaproof gaan sporten.
Werk: gaat prima.
Vrije tijd: beetje gekke tijd zo met niet kunnen hockeyen, vrienden en familie minder/in kleinere groepjes/op afstand zien. Maar heb me goed vermaakt met wandelingen, babyknuffelen, coronaproof borrels en etentjes. In het begin veel online vrijetijdsbesteding gedaan maar na een hele werkdag achter de computer ben ik wel klaar met dat scherm.
Nieuwe mensen in je leven: m'n zoon :D. En verder niet echt geloof ik, behalve wat nieuwe collega's.
Mensen uit je leven: mijn opaatje is overleden.

2021:
Hoe ga je erin? Ik hoop dat snel weer alles open kan omdat Corona op zijn retour is en we weer meer buitenshuis kunnen ondernemen. Daarnaast hou ik mijn hart vast voor alle economische gevolgen. Verder heb ik zin in!
Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen: meer tijd besteden aan de juiste mensen, minder sociale activiteiten met kennissen, in het moment zijn.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers