Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #13

<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 20 Apr 2022 19:56

Wat wil je even kwijt? #13

Gecondoleerd Lejow







===
Deel 12 vind je hier
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 20 Apr 2022 20:22

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Gecondoleerd Lejow, wat verdrietig
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3609

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 20 Apr 2022 20:31

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Gecondoleerd, allemaal!

Hopelijk was het een mooi afscheid, Karnemelk.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 20 Apr 2022 21:24

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Gecondoleerd en sterkte iedereen.

Wij hebben vandaag de uitvaart van mijn stiefmoeder gehad. Ik dacht dat ik het wel droog zou houden, maar iedereen was aan het snotteren en ik ook. Bij het nummer van Guus Meeuwis brak ik halverwege het nummer. En toen dacht ik aan de uitvaart van morgen. Achteraf bleek ik net voor de crematie het nummer te hebben gehoord in het afscheidsfilmpje van de ander.

En toen opeens "Trots op jou". Dat nummer heb ik "gekregen" van mijn man, dus brak ik nog een keer. Mijn man zat achter me en kneep me even in de schouder. Hij had naast me moeten zitten, maar hij is bij mijn ex-schoonzus gaan zitten, die er was met de kleine meid.

De broer van mijn stiefmoeder was aan het woord, en hij brak in honderdduizend stukjes en opeens: Het gaat hier niet goed. Het gaat niet goed. Bleek de vader van mijn stiefmoeder in een soort shock te zijn geraakt. Ik heb mijn broertje met zijn kleine meid naar buiten gestuurd. Waarna er 112 werd gebeld en ik ook met alle andere gasten naar buiten te gaan.

Ambulance was er heel snel. Ze hebben hem onderzocht en toen hij bijkwam hebben ze hem in het zicht van de camera's gezet en hielden de broeders hem in de gaten via de camera. Door de herindeling, kwam mijn oma naast hem te zitten. Het schijnt dat ze zijn hand bleef vasthouden en zeggen dat hij haar nu niet dood moest gaan.

We hebben de uitvaart afgemaakt en toen dat afgelopen was hebben de broeders hem nogmaals gecontroleerd. Maar wat schrokken we....Hij zat er gewoon, ogen open, hartslag hoog en ze konden geen contact meer krijgen. Maar het schijnt dat het een soort van epilepsie was...

Het was een verschrikkelijke dag.... Mijn vader was kapot van verdriet. Maar hij blijft een tijd bij zijn schoonfamilie. Dat werd ook benadrukt in de verhalen van de sprekers. "Wij waren er altijd voor jullie, maar vergeet niet dat we er nu altijd voor jou zijn". Echt zo fijn en voor mij een geruststelling...

Sorry moest het even van me afschrijven...
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 20 Apr 2022 21:42

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Jeetje wat een verhaal Beau. Bleven de ambulance broeders er dan de hele tijd bij? En hoe is het nu met hem. Wat akelig zeg.
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 11 Dec 2019 20:15

Bericht 20 Apr 2022 21:49

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat een verdriet. Gecondoleerd en veel sterkte voor iedereen die op dit moment een dierbaar persoon moet missen.
Lejow, wat een dubbele gevoelens moet je vrijdag gaan ervaren. Ik hoop dat je alsnog heel erg van jullie dag kunt genieten. Is er een manier waarop je je oma gaat ''eren'' zodat ze er toch een beetje bij is?
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 20 Apr 2022 21:53

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Carra schreef:Jeetje wat een verhaal Beau. Bleven de ambulance broeders er dan de hele tijd bij? En hoe is het nu met hem. Wat akelig zeg.


Ja, in de hal en zagen hem via de camera. Mocht het dan opnieuw misgaan, dan konden ze zo weer bij hem zijn. Ik heb veel ambulances gezien in de afgelopen jaren, maar er is nooit 1 gebleven. Dus geloof dat het ernst was. Anders zouden ze dat niet doen?

Maar op het eind van de koffie met broodjes, zei hij al grappend, al had mijn man dat niet door, dat hij er klaar voor was om naar huis te rijden. Hij heeft al jaren geen rijbewijs meer. 🙈

Hij heeft dat 40 jaar geleden ook eens gehad, vertelde zoon, en toen heeft de politie hem thuisgebracht. Hij heeft destijds onderzoeken gedaan, maar verder dan mogelijk epilepsie, is het nooit gekomen.

Mijn broertje vertelde dat hij twee keer hard gaapte, zijn vrouw zei dat hij normaal moest doen en toen kwam ze erachter dat hij "weg" was. En toen die paniek... Het was heel eng..
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Apr 2022 22:33

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat heftig Beau :(
Sterkte de komende tijd.


Er komt een hanger van een vlinder in mijn boeket, een foto van mijn moeder en oma en hun namen worden genoemd bij de ceremonie..
<<

Scheef

Bericht 21 Apr 2022 06:34

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Lejow wat erg, gecondoleerd♥️

Beau wat enorm heftig….
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 21 Apr 2022 07:01

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat een verdriet allemaal... En beau, wat een akelige ervaring zeg! Gecondoleerd en heel veel sterkte voor iedereen ❤
december 2016
juli 2019
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 11 Dec 2019 20:15

Bericht 21 Apr 2022 10:57

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Lejow schreef:Wat heftig Beau :(
Sterkte de komende tijd.


Er komt een hanger van een vlinder in mijn boeket, een foto van mijn moeder en oma en hun namen worden genoemd bij de ceremonie..


Wat mooi.

Beau jij ook heel veel sterkte. Wat heftig zeg.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 21 Apr 2022 12:15

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat een verdrietige berichten allemaal, sterkte en gecondoleerd allemaal.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 21 Apr 2022 16:44

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Ik heb net nog even met mijn vader gebeld. Gewoon koetjes en kalfjes. Al blijkt het dat de vader van mijn stiefmoeder Dissociatie heeft gehad. Hij kon zijn verdriet niet aan, omdat hij het niet kan uiten. Soort van Epilepsie inderdaad. Maar dan anders.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 21 Apr 2022 20:40

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat een verdrietige situaties hier allemaal. Gecondoleerd allemaal en veel sterkte.

Ondanks het verdriet hoop ik dan jullie toch een mooie dag hebben Lejow.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 22 Apr 2022 13:50

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat is er gebeurd? Het is zooooo stil..


Mijn man en ik gaan matching tattoo's nemen. "Want later is nu". Dat komt op onze polsen. Want later is gewoon nu en ik wil een constante reminder dat later nu is.
<<

Anoniem327

Bericht 22 Apr 2022 14:10

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Toch niet stiller dan normaal, de laatste tijd?
Leuk, matching tattoos. Ik dacht alleen uit je bericht van laatste op te maken dat jij er juist niet van houdt? Of was dat een bepaalde tattoo en vind je deze tekst wel mooi?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 22 Apr 2022 17:02

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Dat ik blij werd van het bericht dat de loonakkoord dicht is! Scheelt voor nu nog niet heel veel maar de volgende trede is weer een leuke sprong omhoog.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 22 Apr 2022 20:01

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Holden schreef:Toch niet stiller dan normaal, de laatste tijd?
Leuk, matching tattoos. Ik dacht alleen uit je bericht van laatste op te maken dat jij er juist niet van houdt? Of was dat een bepaalde tattoo en vind je deze tekst wel mooi?


Ik weet niet hoe druk het normaal is. Ik forum zo nu en dan. Mss dat ik daarom denk dat het erg rustig is?

Ik ben niet tegen tattoo's. Heb al 22 jaar een lamlendig lelijk ding op mijn enkel. 😂 Maar ik vind wel dat ze een doel moeten dienen.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1021

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 22 Apr 2022 21:04

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Tom schreef:Dat ik blij werd van het bericht dat de loonakkoord dicht is! Scheelt voor nu nog niet heel veel maar de volgende trede is weer een leuke sprong omhoog.


Ja, super fijn! Waar kun je zien wat het nieuwe loon gaat worden? Ik ben erg benieuwd 🤩
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Apr 2022 21:09

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Beau schreef:
Holden schreef:Toch niet stiller dan normaal, de laatste tijd?
Leuk, matching tattoos. Ik dacht alleen uit je bericht van laatste op te maken dat jij er juist niet van houdt? Of was dat een bepaalde tattoo en vind je deze tekst wel mooi?


Ik weet niet hoe druk het normaal is. Ik forum zo nu en dan. Mss dat ik daarom denk dat het erg rustig is?

.


Je komt hier toch al sinds jaar en dag, dan weet je dat toch wel?

Aan de leerkrachten, wat een ontzettend fijn bericht voor jullie! Ben benieuwd of het beroep zo ook wat aantrekkelijker wordt voor mensen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook nog steeds enorm twijfel of ik niet terug het onderwijs in wil en met een andere insteek (po ipv vo) of een onderwijs ondersteunende functie (maar wat en hoe?). Het kriebelt maar ik vind het ook onwijs spannend.
Let's discover the world together.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 22 Apr 2022 21:15

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Qua werkgelegenheid etc is dit wel echt een ideale periode om dat te onderzoeken Marin! Ik heb jouw achtergrond niet helemaal scherp (wel iets onderwijsgerelateerds ook dacht ik?), maar bij mij op school worden er echt steeds zat mensen aangenomen als ondersteuner, zelfs nog voordat ze met de pabo gestart zijn, dus mogelijkheden genoeg! Maar snap ook goed dat het spannend voelt!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Apr 2022 21:22

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Ik ben tweedegraads docent (Engels) van oorsprong en heb een master in second language education. Ik heb al wel uitgezocht dat ik daar iig niet direct mee voor de klas kan in het po (logisch ook, dan mis ik toch kennis), al weet ik ook niet of dat is wat ik precies zou willen. En de hele pabo zie ik ook niet zitten. Maar ik voel me wel fijn binnen een school merk ik steeds meer, het voelt wel als iets wat ik iig kán.
Of toch terug het vo in, ik zie regelmatig vacatures voor docent Engels hier maar ik twijfel ook dan of dat is wat ik nog wil. Zag er net eentje voor een TTO school, daarop ben ik ook ooit afgestudeerd, dus dat spreekt me wel aan.

Ik weet alleen niet of ik de energie ervoor kan opbrengen, het onderwijs vergt zo'n andere energie dan een kantoorbaan vind ik.
Maar ik zie ook wel echt voordelen, naast het leuk vinden en kunnen, is part time werken goed mogelijk en schoolvakanties (deels) vrij vind ik ook een plus. Ik raak toch eigenlijk wel in de stress van maar 25 vakantiedagen per jaar met twee kleine kinderen. Het zit iig zeker in m'n hoofd als voordeel.
En relatief goede baangarantie ja.

Het enige is dat ik intussen meer dan tien jaar geleden overspannen thuis ben komen te zitten na een dramatische start in het vo, zonder begeleiding, vrij heftig en ben nu ruim tien jaar verder en durf er voorzichtig weer aan te denken. Maar dat is al heel wat, denk ik maar!

Maar ja of er iemand ook zit te wachten op iemand als ik die al tien jaar het onderwijs uit is (wel trainer geweest tussendoor trouwens in het bedrijfsleven) weet ik ook niet. Ik zou me ook beetje schamen denk ik, zo van, wat denkt ze, komt ze zo weer binnen vallen?

Nou ja dat zijn m'n overpeinzingen dus.
Let's discover the world together.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 22 Apr 2022 21:30

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Misschien zou je (al moet je dat ook maar net willen natuurlijk) de deeltijdpabo versneld kunnen doen? Wellicht dat je vanwege je achtergrond ook niet alle vakken etc hoeft te doen?

Het is idd wel echt een ander soort energie, maar als het lekker loopt kan het ook veel energie geven.

Dat dat overspannen thuis zijn komen zitten door zulke omstandigheden je niet in de koude kleren is gaan zitten snap ik heel goed! Heel herkenbaar ook, al laat ik me daar hier liever niet over uit Ivm herkenbaarheid etc.
Gelukkig kan het ook allemaal heel anders gaan!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Apr 2022 21:31

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Ja ik weet ook niet precies hoe dat zit.
En fijn/niet fijn (als je snapt wat ik bedoel) dat je het herkent over de spanning.

Ik ga hier toch maar even een eigen topic over openen, heb daar wel behoefte aan merk ik. :)

Dank je iig alvast!
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Apr 2022 21:35

Re: Wat wil je even kwijt? #12

En het mbo/hbo/wo?
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers