Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tablet: welke zou jij kiezen?

<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Mei 2015 19:36

Tablet: welke zou jij kiezen?

Ik kan gratis een tablet krijgen via mijn werkgever. Er is keuze tussen een iPad Air2, Microsoft Surface en een Samsung Galaxy tab S. Ik heb nu nog geen tablet. Hebben jullie ervaring met één van deze tablets? Nog tips waarop ik de keuze zou moeten baseren? Waar gebruik jij een tablet voornamelijk voor?
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 29 Mei 2015 20:43

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Heb je ook een mobiele telefoon en wat voor telefoon heb je dan? Als je een Iphone hebt zou ik een ipad adviseren en als je een samsung of andere telefoon met android hebt een Samsung.

Over de microsoft surface weet ik niks.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem199

Bericht 29 Mei 2015 20:44

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Is de microsoft surface met een volledige versie van Windows 8? Dan zou ik daar voor gaan. Dat heb ik namelijk ook en vind het erg fijn niet vast te zitten aan de apps. Ik kan ook gewoon andere dingen downloaden en er staat word op etc. Als het Windows rt is, kun je alleen gebruikmaken van apps. Hier zou ik wel even op letten. Geen ervaring verder met ipad en samsung.

Wat fijn trouwens dat je een tablet mag uitzoeken van je werkgever. Ik gebruik mijn tablet voornamelijk voor het kijken van series.

Wat Fjell zegt is ook een goede. Ik heb een Windows Phone en dus een Windows tablet.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Mei 2015 20:48

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Dank voor de reacties! Ik heb een Samsung telefoon, dus eigenlijk neig ik daarom ook naar de Samsung tablet. De Microsoft Surface is met een volledige windows versie geloof ik ja. De Samsung tablet kan volgens het filmpje op de site ook Office programma's draaien.
<<

Anoniem107

Bericht 29 Mei 2015 20:49

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Ik heb vandaag weer een Samsung tablet in handen gehad, maar ik vind een iPad toch echt veel fijner. Ik heb nu een gewone iPad (de iPad 4, al ouder dus), maar als deze het loodje legt wil ik een iPad mini en daarnaast gewoon nog een goede laptop. Ik heb nu alleen een iPad en verder niks namelijk. Ik vind de gewone grote iPad echt nog wel wat aan de grote kant voor onderweg enzo. Voor thuis op de bank is het allemaal best leuk, dat wel.
<<

Anoniem107

Bericht 29 Mei 2015 20:51

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Ik heb trouwens ook gewoon Word (als in écht Word) op m'n iPad, hoor! Een basisversie, niet alle functies kun je gebruiken, maar ik kan er prima mee uit de voeten. Wil je uitgebreider dan kost dat een X-bedrag per maand. Excel kan ook op je iPad geloof ik.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Mei 2015 20:57

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Wij hebben een Samsung gehad de eerste versie, vond het niks na een jaar traag. Nu een iPad hebben we al 2 jaar en ding werkt nog super. Dus ik zou een iPad kiezen
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Mei 2015 21:10

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Een surface is een volwaardig computer, dat is niet te vergelijken met een tablet zoals iPad of Samsung. Het is echt een apparaat dat meer is dan een tablet die je op schoot hebt maar ook daarvoor is hij prima te gebruiken.

Dus ik zou daarvoor gaan, puur omdat hij echt als vervanger dient voor een laptop/computer. Anders zou ik voor de iPad gaan.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 570

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 29 Mei 2015 21:52

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Wij hebben thuis de Samsung tab 4, van het werk heb ik een air 2. Qua snelheid en reageren is de ipad fijner, toch kan ik er niet echt aan wennen. Ik heb een Samsung telefoon en ik merk dat ik iedere keer de terugknop mis. Waarschijnlijk is het wel een kwestie van wennen, maar als ik mocht kiezen zou ik voor de Samsung gaan. De Microsoft ken ik verder niet. Wil het mijn man wel vragen, hij heeft die op t werk en is er volgens mij wel enthousiast over.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Anoniem304

Bericht 29 Mei 2015 21:54

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Ik heb een Samsung telefoon en een iPad, heb nou niet echt het idee dat ik iets mis omdat het niet matcht.

Ik zou een iPad kiezen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 29 Mei 2015 21:58

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Ik heb een iPad2 en dat ding werkt nog steeds super en supersnel. Ik zou dus ook voor een iPad gaan.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 31 Mei 2015 14:40

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Ik zou ook voor een iPad gaan.
Ik heb de ipad3. Ik denk al iets van 3 tot 4 jaar nu en hij doet het nog super.

Wordt ook elke dag gebruikt. De laptop,staat te verstoffen en gaat eigenlijk alleen aan om iets te printen al zou dat in principe via WiFi kunnen, maar daar is onze printer niet geschikt voor.

Ik heb een Android telefoon, maar geen hinder van 2 systemen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 31 Mei 2015 16:32

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Ik zou voor een ipad kiezen. Wij hebben een ipad 2 en een ipad air en ik vind ze heel fijn.
<<

Anoniem170

Bericht 31 Mei 2015 19:58

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Ik wilde per se een tablet met een usb poort, en heb toen de Windows Surface RT gekocht.
Voordeel is dat je een usb poort hebt, windows internet. Enige nadeel is dat je niet alles van apps kan downloaden.
Voor het geld wat ik ervoor betaald heb, was toen 300 euro(was wel aanbieding, met toetsenbord erbij) heb je best veel geheugen, 64 gb. Hij is ook erg snel. Er zit ook een soort klepje op dat je hem makkelijk kan neerzetten.
Ik weet niet of Ipad en Samsung ook usb poort hebben maar ben daar zo blij mee!
<<

Anoniem273

Bericht 31 Mei 2015 20:37

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Zeker weten een iPad :) Kan echt niet zonder! Ik heb een iPad air 2 en m'n man een iPad mini.
<<

Anoniem154

Bericht 31 Mei 2015 20:42

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Ipad! Samsung tablet vind ik echt niet prettig in gebruik.
<<

anoniem203

Bericht 31 Mei 2015 20:47

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Wolbol schreef:Ipad! Samsung tablet vind ik echt niet prettig in gebruik.


Eens met Wolbol
<<

Anoniem119

Bericht 31 Mei 2015 23:35

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Ik zou een Samsung tablet kiezen. Ik heb zelf een iPad maar kan met geen mogelijkheid er foto's op krijgen. Ik gebruik m alleen als ereader. Maar misschien ligt dat wel meer aan mij hoor.
<<

Zero

Bericht 01 Jun 2015 00:21

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Ik zou voor iPad gaan. Betreft kwaliteitsverlies zit je daar veilig naar mijn mening.
Ik heb beiden gebruikt en ik werk fijner op de iPad, maar ik geef wel eerlijk toe dat het mijn voorkeur ook heeft. Ik ben wat dat betreft best Apple minded en een gebruiker van IOS, ook omdat ik makkelijk connectie weet te maken hierin met mijn camera's en printers.
Met Android heb ik gewoon moeite.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 02 Jun 2015 13:28

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Ik heb nu een samsung maar hij is niet erg goed, licht gaat uit als je ermee bezig bent. Je ziet dan wel gewoon nog wat maar het is wel een ergenis. Een volgende zou een sony worden of een acer/ipad.
M:21072011
J :08012014
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 02 Jun 2015 18:42

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Happydobby schreef:Ik heb nu een samsung maar hij is niet erg goed, licht gaat uit als je ermee bezig bent. Je ziet dan wel gewoon nog wat maar het is wel een ergenis. Een volgende zou een sony worden of een acer/ipad.


Dan moet je je instellingen aanpassen. Nu staat er waarschijnlijk dat het licht na .... dimt, als je dat aanpast naar niet dimmen zou het verholpen moeten zijn.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Jun 2015 18:44

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Marin schreef:Ik zou een Samsung tablet kiezen. Ik heb zelf een iPad maar kan met geen mogelijkheid er foto's op krijgen. Ik gebruik m alleen als ereader. Maar misschien ligt dat wel meer aan mij hoor.


Dat ligt aan jou ;) ik had er toen hele mappen met foto's op staan uiteindelijk weer verwijderd. Had dat niet via iTunes gedaan maar met mappen openen.
2015 💙
<<

Anoniem173

Bericht 02 Jun 2015 22:30

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Ipad!
Tenzij je regelmatig films en series wil kijken. Een ipad heeft immers geen usb ingang waarop je ze kan aflezen, een Samsung en Windows wel.
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 19:42

Bericht 03 Jun 2015 00:12

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Zeker weten iPad! Ik heb een Samsung telefoon maar ik vind die tablets echt vreselijk in gebruik en zoveel langzamer dan een iPad.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 05 Jun 2015 19:18

Re: Tablet: welke zou jij kiezen?

Haha als ik alle reacties lees lijkt het haast alsof ik de verkeerde keus heb gemaakt :P Heb uiteindelijk voor de Samsung gekozen. Krijg hem als het goed is over 2 weken binnen.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers