Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het leven na corona

<<

Anoniem323

Bericht 18 Feb 2022 21:24

Het leven na corona

Ga jij nu nog begroeten of feliciteren met 3 zoenen?
Geef je weer een hand of blijft de boks?
Heb je geleerd om te hoesten en niezen in je elleboog of gaat de hand weer voor de mond?
Blijf je voorlopig nog met een mondkapje boodschappen doen of gooi je hem snel aan de kant?
Ben je van plan om meer afstand te houden dan voorheen of ga je weer terug naar het oude en grijp je langs iemand iets uit de koeling in de winkel?
Blijf je testen bij klachten of contact of geloof je het inmiddels wel?
<<

Anoniem323

Bericht 18 Feb 2022 21:28

Re: Het leven na corona

Calathea schreef:Ga jij nu nog begroeten of feliciteren met 3 zoenen? --> ik was al nooit een zoener dus ben blij dat dit weg is!
Geef je weer een hand of blijft de boks? --> van mij mag de hand wel weer terugkomen, ik vind dat professioneler en respectvoller, nergens op gebaseerd natuurlijk maar een gevoel.
Heb je geleerd om te hoesten en niezen in je elleboog of gaat de hand weer voor de mond? --> elleboog is hygiënischer dus ik hoop dat het echt een gewoonte gaat worden maar ik betwijfel het.
Blijf je voorlopig nog met een mondkapje boodschappen doen of gooi je hem snel aan de kant? --> af
Ben je van plan om meer afstand te houden dan voorheen of ga je weer terug naar het oude en grijp je langs iemand iets uit de koeling in de winkel?--> ik vind afstand wel fijn
Blijf je testen bij klachten of contact of geloof je het inmiddels wel? --> ik blijf testen ivm een kwetsbaar iemand in de omgeving
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 18 Feb 2022 21:31

Re: Het leven na corona

Ga jij nu nog begroeten of feliciteren met 3 zoenen?
No please
Geef je weer een hand of blijft de boks?
Aan handen geven zal ik wel weer moeten wennen, hoeft van mij niet. Boks nooit echt gedaan.

Heb je geleerd om te hoesten en niezen in je elleboog of gaat de hand weer voor de mond?
Elleboog

Blijf je voorlopig nog met een mondkapje boodschappen doen of gooi je hem snel aan de kant?
Ik denk zonder omdat bijna niemand het meer zal doen. Een meeloper wat dit betreft.

Ben je van plan om meer afstand te houden dan voorheen of ga je weer terug naar het oude en grijp je langs iemand iets uit de koeling in de winkel?
Dat heb ik altijd irritant gevonden. Ik wacht gewoon rustig.

Blijf je testen bij klachten of contact of geloof je het inmiddels wel?
Zelftest blijf ik wel doen ja voorlopig.
<<

Linvi

Bericht 18 Feb 2022 21:36

Re: Het leven na corona

]Ga jij nu nog begroeten of feliciteren met 3 zoenen? Ja, wel bij familie en vriend(inn)en.
Geef je weer een hand of blijft de boks? Zeker een hand
Heb je geleerd om te hoesten en niezen in je elleboog of gaat de hand weer voor de mond? Yes! Automatisme geworden.
Blijf je voorlopig nog met een mondkapje boodschappen doen of gooi je hem snel aan de kant? Zodra het mag ben ik er wel klaar mee.
Ben je van plan om meer afstand te houden dan voorheen of ga je weer terug naar het oude en grijp je langs iemand iets uit de koeling in de winkel? Ik denk dat ik afstand probeer te houden waar dat kan, maar 'als ik iets moet pakken ga ik niet wachten.
Blijf je testen bij klachten of contact of geloof je het inmiddels wel? Ik heb inmiddels corona gehad dus de eerste 8weken testen heeft geen zin. Daarna test ik bij klachten.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 18 Feb 2022 21:37

Re: Het leven na corona

Van mij mag het zoenen wel weg blijven, in ieder geval met mensen die je bijna nooit ziet en zo.
Handen schudden mag wel weer terugkomen. De boks heb ik sowieso nooit gedaan.

Mondkapje wisselt denk ik. Ben op het moment verkouden, dus dan wil ik hem best opzetten om te voorkomen dat ik andere mensen verkouden maak.
Hoesten vergeet ik heel vaak in m'n elleboog te doen. Deed ik voor die tijd al wel omdat dat op school tegen de kinderen wordt gezegd, maar zal net als toen 50/50 worden denk ik.

Afstand houden vind ik wel prima! Ben sowieso niet zo'n fan van dichtbij onbekende mensen staan 😅
Testen bij klachten zal ik wel blijven doen, vooral met die zelftesten. Die drempel ligt gewoon een stuk lager dan als je echt naar een teststraat moet.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Feb 2022 21:44

Re: Het leven na corona

Hand geven vond ik altijd wel een mooi gebruik. De boks gebruik ik helemaal niet, dat vind ik niet zo passen bij de mensen die ik normaal een hand zou hebben gegeven. Elleboog heb ik ook bijna niet gedaan. Testen in het begin denk ik nog wel, maar ik denk niet dat dat voor altijd blijft. Hoesten en niezen in mijn hand vind ik nu best raar. Ik doe meestal meer tegen mijn bovenarm (dus gezicht een stuk draaien) dan echt in mijn elleboog, maar het komt op hetzelfde neer. Voor de rest zie ik het allemaal wel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 18 Feb 2022 21:50

Re: Het leven na corona

De 3 (of 4) zoenen mogen van mij weg blijven. Al vind ik het bij een jarige wel prima. Maar dan wel alleen de jarige zelf en niet nog de rest van het gezin/familie. Voelt wat meer als een felicitatie ofzo? Geen idee waarom eigenlijk. Misschien valt er iets anders op te verzinnen dan de zoenen. Alleen een hand voelt wat lomp.

Een hand hoeft voor mij alleen maar bij echte gelegenheden daarvoor. Bijv. als je op sollicatie gaat of een andere kennismaking.

Niezen in de elleboog zit er denk ik wel goed ingebakken.

Mondkapje mag voor mij zo snel mogelijk weg.

Thuistesten zal ik wel blijven doen bij klachten of na contact met.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Feb 2022 21:54

Re: Het leven na corona

Ga jij nu nog begroeten of feliciteren met 3 zoenen? Dat deed ik normaal alleen bij familie meer niet.
Geef je weer een hand of blijft de boks? Hand
Heb je geleerd om te hoesten en niezen in je elleboog of gaat de hand weer voor de mond? Elleboog maar was altijd al beter
Blijf je voorlopig nog met een mondkapje boodschappen doen of gooi je hem snel aan de kant? Nee weg er mee volgende week ellendig ding
Ben je van plan om meer afstand te houden dan voorheen of ga je weer terug naar het oude en grijp je langs iemand iets uit de koeling in de winkel? Nou afstand mag van mij wel in winkels vooral bij de kassa's
Blijf je testen bij klachten of contact of geloof je het inmiddels wel? Ik heb in die 2 jaar 2 x getest. 1x was ik ziek andere keer was voor de bevalling. In al die tijd verder nooit corona klachten gehad verwacht dat ook niet meer
Afbeelding
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 18 Feb 2022 22:04

Re: Het leven na corona

Begroeten zonder hand geven of zoenen bevalt me prima, dus dat houd ik er graag in (close vrienden/familie daargelaten, die geef ik een knuffel).

Mondkapje wat mij betreft nooit meer. Vind het echt vreselijk.

Afstand in openbare ruimtes vind ik wel prima.

Thuis testen vind ik ook prima.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Feb 2022 22:28

Re: Het leven na corona

Ik heb vorig jaar een kort tijdje vrienden weer begroet met drie zoenen, toen we allemaal de twee vaccinaties hadden gehad en het beter leek te gaan. Daarna toch maar weer mee gestopt. Denk wel dat ik dat weer een keer oppak. Een knuffel zou ik ook wel prima vinden, maar dat doen we nooit echt eigenlijk.

De boks heb ik nooit gesnapt eigenlijk. Dan raak je toch ook iemands hand aan? Dus dat heb ik zo weinig mogelijk gedaan. Elleboog ook minimaal. Dan maar gewoon alleen gedag zeggen.

Mondkapjes mogen wegblijven van mij en afstand houden vind ik best fijn. Niet iedereen in m'n aura. Testen blijf ik voorlopig wel doen bij klachten.
❤ 7 juni 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 18 Feb 2022 22:29

Re: Het leven na corona

Calathea schreef:Ga jij nu nog begroeten of feliciteren met 3 zoenen?
In bepaalde gezelschappen is dat helaas al terug, dat gezoen.

Geef je weer een hand of blijft de boks?
Ja, in geef weer een hand.

Heb je geleerd om te hoesten en niezen in je elleboog of gaat de hand weer voor de mond?
Lang in de horeca gewerkt, dat deed ik dus al.

Blijf je voorlopig nog met een mondkapje boodschappen doen of gooi je hem snel aan de kant?
Weg ermee, tenzij ik zelf verkouden ben

Ben je van plan om meer afstand te houden dan voorheen of ga je weer terug naar het oude en grijp je langs iemand iets uit de koeling in de winkel?
Ik ga weet terug naar anderhalve centimeter afstand.

Blijf je testen bij klachten of contact of geloof je het inmiddels wel?
ja ik blijf lekker testen
R. 2013
D. 2016
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 18 Feb 2022 22:31

Re: Het leven na corona

Ik heb trouwens wel geleerd nu in elleboog ge hoesten en te niezen en dat zit er wel zo in dat ik dat blijf doen. Mijn dochter doet dat ook, die weet niet anders haha.
<<

ChiQ

Bericht 19 Feb 2022 07:31

Re: Het leven na corona

Ik vind dat 3 zoenen met je collega's echt afgeschaft mag worden joh. Maar mijn mensen wil ik wel zoenen.

Ik vind trouwens de box echt heel leuk, wij hebben momenteel veel sollicitaties lopen en je ziet dat als mensen een box geven de sfeer gelijk wat minder gespannen is!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Feb 2022 08:28

Re: Het leven na corona

Calathea schreef:Ga jij nu nog begroeten of feliciteren met 3 zoenen?
Van mij hoeft dat niet meer.
Geef je weer een hand of blijft de boks?
Hand geven vind ik wel weer goed. De boks heb ik nooit gedaan, dat vind ik zo ongemakkelijk.
Heb je geleerd om te hoesten en niezen in je elleboog of gaat de hand weer voor de mond?
Ik denk dat ik beide wel doe. Weet niet of ik aan de elleboog blijf denken.
Blijf je voorlopig nog met een mondkapje boodschappen doen of gooi je hem snel aan de kant?
Zo gauw als ie weg mag, weg. Ben daar helemaal klaar mee.
Ben je van plan om meer afstand te houden dan voorheen of ga je weer terug naar het oude en grijp je langs iemand iets uit de koeling in de winkel?
Een beetje afstand is niet verkeerd, maar ik ga er niet panischbop letten.
Blijf je testen bij klachten of contact of geloof je het inmiddels wel? Ik denk in eerste wel blijven zelftesten, maar dat zal vast na een tijdje wegebben.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 19 Feb 2022 10:26

Re: Het leven na corona

Ga jij nu nog begroeten of feliciteren met 3 zoenen?
- Ik denk dat ik dat wel eens tuk minder zal doen dan vóór corona
Geef je weer een hand of blijft de boks?
- Dat zal afhangen van de situatie denk ik. Ik sta niet negatief tegenover een hand geven. Boks of elleboog heb ik de afgelopen twee jaar vrijwel niet gedaan, dat vind ik in officiële situaties een beetje gekkig.
Heb je geleerd om te hoesten en niezen in je elleboog of gaat de hand weer voor de mond?
- Hoesten/niezen in de elleboog deed ik sowieso al, sinds de Mexicaanse griep.
Blijf je voorlopig nog met een mondkapje boodschappen doen of gooi je hem snel aan de kant?
- Zodra hij af mag, blijft hij af!
Ben je van plan om meer afstand te houden dan voorheen of ga je weer terug naar het oude en grijp je langs iemand iets uit de koeling in de winkel?
- Geen idee nog.
Blijf je testen bij klachten of contact of geloof je het inmiddels wel?
- Zolang er nog een quarantaine aan een positieve test vast zit, dan wel. Mocht die regel er ook af gaan, denk ik dat ik hooguit uit nieuwsgierigheid af en toe een testje doe.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 19 Feb 2022 10:48

Re: Het leven na corona

Ga jij nu nog begroeten of feliciteren met 3 zoenen?
- bij vrienden en familie wel. Ik merk dat ik dergelijke aanrakingen toch wel mis. Klinkt misschien stom en ik knuffel en kus mijn vriend en kinderen natuurlijk wel, maar met vriendinnen voelt het best wel afstandelijk om elkaar al twee jaar niet te knuffelen of een zoen te geven.

Geef je weer een hand of blijft de boks?
- boks vind ik stom. Ben me wel bewuster van het vermijden van die hand. Ik zou het toch wel graag weer doen en ondertussen wel vaker handen blijven wassen.

Heb je geleerd om te hoesten en niezen in je elleboog of gaat de hand weer voor de mond?
- deze hou ik erin, dat vind ik wel hygiënischer.

Blijf je voorlopig nog met een mondkapje boodschappen doen of gooi je hem snel aan de kant?
- ik ben blij dat deze verdwijnen, dus ik gooi em aan de kant.

Ben je van plan om meer afstand te houden dan voorheen of ga je weer terug naar het oude en grijp je langs iemand iets uit de koeling in de winkel?
- dit voorbeeld van de winkel, daar reik ik dan wel even langs iemand af. Die bejaarden die uitgebreid het hele rek staan te inspecteren... daar heb ik geen geduld voor. Verder denk ik wel dat ik daar waar mogelijk afstand probeer te houden. Ik ben drukte niet meer gewend merk ik. In oktober had ik een vrijgezellenfeest, toen mocht er nog veel en stonden we 's avonds in een volle kroeg. Erg gezellig, maar wel vreemd. Ik snak wel naar een avondje uit, dus ik ga het niet mijden, maar het zal wel wennen worden.

Blijf je testen bij klachten of contact of geloof je het inmiddels wel?
- bij klachten wel. Zeg ik voor nu. Als adviezen /richtlijnen veranderen, zal ik er misschien ook anders over denken.
december 2016
juli 2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Feb 2022 12:29

Re: Het leven na corona

Ga jij nu nog begroeten of feliciteren met 3 zoenen?
3 zoenen of een knuffel vind ik bij sommige mensen heel fijn. Bij anderen mag het wegblijven

Geef je weer een hand of blijft de boks?
Handen schudden vind ik in sommige situaties heel prettig en nu ook echt onhandig dat je geen handen schud.

Heb je geleerd om te hoesten en niezen in je elleboog of gaat de hand weer voor de mond? denk elleboog maar hoest echt bijna nooit en niezen ook niet dus durf het niet zo goed te zeggen.

Blijf je voorlopig nog met een mondkapje boodschappen doen of gooi je hem snel aan de kant?
zonder vind ik fijner al was dat vooral omdat m’n bril met afglijd en beslaat, maar heb net m’n Nachtlenzen opgehaald. Als het niet hoeft hoeft het niet. Misschien volgend jaar winter wel want echt vervelend vind ik het niet

Ben je van plan om meer afstand te houden dan voorheen of ga je weer terug naar het oude en grijp je langs iemand iets uit de koeling in de winkel?
Ik trek de 1,5 heel goed dus blijf die nog graag houden.

Blijf je testen bij klachten of contact of geloof je het inmiddels wel?
een thuistest bij klachten vind ik prima maar zal uiteindelijk wel verdwijnen denk ik
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 19 Feb 2022 12:44

Re: Het leven na corona

Ga jij nu nog begroeten of feliciteren met 3 zoenen? Als het even kan niet. Alleen de mensen die heel dicht bij me staan en dan nog liever een knuffel dan drie zoenen.
Geef je weer een hand of blijft de boks? Gewoon een hand. Boks heb ik vrijwel niet gedaan, alleen bij mijn neefjes van 2.
Heb je geleerd om te hoesten en niezen in je elleboog of gaat de hand weer voor de mond? Ik hoest net als Susan ergens in mijn bovenarm, ik denk dat ik dat blijf doen.
Blijf je voorlopig nog met een mondkapje boodschappen doen of gooi je hem snel aan de kant? Heel gauw weg met dat ding. Vreselijk, ik krijg altijd zo'n zweetbek van dat ding, bah.
Ben je van plan om meer afstand te houden dan voorheen of ga je weer terug naar het oude en grijp je langs iemand iets uit de koeling in de winkel? Ik houd sowieso altijd al afstand, al lang voor corona. Mensen hoeven niet zo nodig in mijn aura, dus ik wacht even als ik ergens niet bij kan of ik vraag of ik erbij mag.
Blijf je testen bij klachten of contact of geloof je het inmiddels wel? Als ik echt noemenswaardige klachten heb doe ik wel een zelftest. Ik moet ook testen voor toegang voor een aantal komende evenementen waar ik naartoe ga, meer dan dat hoeft voor mij niet.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 20 Feb 2022 14:32

Re: Het leven na corona

Wat mij betreft mag bijna alles weer gewoon worden zoals 2019. Hoewel ik wel heb besloten mensen niet meer te kussen, of familie/goede vrienden maar dan kus te geven. Ik heb er echt een hekel aan, maar helemaal bij niemand niet voelde ook gek. Dus een kus is een mooie tussenweg.
Niezen deed ik al in mijn elleboog.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Feb 2022 23:16

Re: Het leven na corona

Ga jij nu nog begroeten of feliciteren met 3 zoenen?
Alleen vriendin. De rest vind ik eigenlijk wel fijn om niet meer te hoeven zoenen bij felicitaties.

Geef je weer een hand of blijft de boks?
Een hand geven hoeft van mij eigenlijk ook niet meer terug. Het is immers ook hygiënischer om dat niet te doen. Een boks geven vind ik eigenlijk wel heel goed passen bij voor en na een tafeltenniswedstrijd bij de tegenstander. Dat voelt nu al eigenlijk heel natuurlijk merk ik in bij de competitie.

Heb je geleerd om te hoesten en niezen in je elleboog of gaat de hand weer voor de mond? Elleboog bevalt best goed dus dat ga ik erin houden.

Blijf je voorlopig nog met een mondkapje boodschappen doen of gooi je hem snel aan de kant? Zodra de merendeel hem niet meer draagt gaat die hier af.

Ben je van plan om meer afstand te houden dan voorheen of ga je weer terug naar het oude en grijp je langs iemand iets uit de koeling in de winkel?
Ik ga daar niet specifiek op letten, maar zal niet zo dichtbij mensen komen dat ik ze aan raak (al dan niet per ongeluk).


Blijf je testen bij klachten of contact of geloof je het inmiddels wel?
Ik geloof het wel. Verkouden kan ik ook worden door bijv biken of een wandeling buiten. Dan ga ik echt niet testen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 21 Feb 2022 08:01

Re: Het leven na corona

Calathea schreef:Ga jij nu nog begroeten of feliciteren met 3 zoenen? [b]Nee het allerliefst niet, maar ik heb zo'n familie waarin iedereen dat enorm heeft gemist dus ik zal steeds iedereen af moeten wijzen. Dus ik zal er niet helemaal onderuit komen.
Geef je weer een hand of blijft de boks? Ik geef wel weer een hand. Een boks heb ik nooit gedaan.
Heb je geleerd om te hoesten en niezen in je elleboog of gaat de hand weer voor de mond? Ik denk wel in mijn elleboog.
Blijf je voorlopig nog met een mondkapje boodschappen doen of gooi je hem snel aan de kant? Ik doe hem af zodra het mag. Ik vond het niet heel vreselijk, maar zonder vind ik fijner.
Ben je van plan om meer afstand te houden dan voorheen of ga je weer terug naar het oude en grijp je langs iemand iets uit de koeling in de winkel? Ja, dat laatste. Ik heb echt geen geduld voor al die treuzelende mensen.
Blijf je testen bij klachten of contact of geloof je het inmiddels wel?Ik blijf wel testen, maar wel gewoon thuis. Totdat het echt een griepje is geworden[/b]


Edit: sorry dat het zo half dikgedrukt is, ik heb het op mijn telefoon gedaan en wil het niet nog een keer verbeteren 🤭.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Feb 2022 08:33

Re: Het leven na corona

Vind het allemaal nog beetje vroeg om nu al te zeggen. Ben eigenlijk beetje bang dat de maatregelen weer te snel allemaal weg worden gedaan. Maar goed, de vragen:

Ga jij nu nog begroeten of feliciteren met 3 zoenen?
Wat mij betreft niet. Vind het wel best zo. Degenene die ik wil knuffelen, knuffel ik weer intussen en dat vind ik belangrijker.


Geef je weer een hand of blijft de boks?
Ik vind een hand geven wel prima en een boks niet bij mij passen. Sowieso vind ik er juist een bepaalde ongemakkelijkheid bij gekomen, doe je hand, boks, elleboogje. Zo ongemakkelijk. Vroeg me trouwens toevallig nog af hoe dat nu zit met sollicitatiegesprekken. Ik vind het best om gewoon hallo en m'n naam te zeggen, maar we gaan vast weer terug naar hand geven?

Heb je geleerd om te hoesten en niezen in je elleboog of gaat de hand weer voor de mond? Ja die elleboog zit er wel in nu! En m'n zoontje weet niet beter intussen.

Blijf je voorlopig nog met een mondkapje boodschappen doen of gooi je hem snel aan de kant? Ik moet zeggen dat ik het mondkapje in sommige situaties best prettig vind juist (openbare toiletten haha), maar als de regel weg is, dan zet ik m ook wel weer af ja.

Ben je van plan om meer afstand te houden dan voorheen of ga je weer terug naar het oude en grijp je langs iemand iets uit de koeling in de winkel?
Ik vind een beetje afstand wel prettig.


Blijf je testen bij klachten of contact of geloof je het inmiddels wel?
Dat hangt van de termijn af. Nu voorlopig blijf ik zeker testen, maar op den duur als de wereld echt weer rustiger wordt vast niet meer. Dan verdwijnen de testfaciliteiten misschien ook. We shall see.
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 21 Feb 2022 08:58

Re: Het leven na corona

Ga jij nu nog begroeten of feliciteren met 3 zoenen?
Maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Bij familie waarschijnlijk wel, de rest zie ik wel hoe dat gaat.


Geef je weer een hand of blijft de boks?
Liever een hand, een boks geven vind ik niks.

Heb je geleerd om te hoesten en niezen in je elleboog of gaat de hand weer voor de mond?
Dat deed ik eigenlijk al dus dat blijft gewoon zo.

Blijf je voorlopig nog met een mondkapje boodschappen doen of gooi je hem snel aan de kant? Meteen af. Ik ben echt wel klaar met de mondkapjes, ontstekingen achter m'n oren, meer eczeem in m'n gezicht. Hoop dat ze op het werk ook af mogen binnenkort.

Ben je van plan om meer afstand te houden dan voorheen of ga je weer terug naar het oude en grijp je langs iemand iets uit de koeling in de winkel?
Gewoon zoals voorheen.


Blijf je testen bij klachten of contact of geloof je het inmiddels wel?
Zolang testen bij klachten moet, zal ik het blijven doen. Als dat niet meer zo is stop ik ermee
2010 2012
<<

Scheef

Bericht 21 Feb 2022 09:32

Re: Het leven na corona

Ga jij nu nog begroeten of feliciteren met 3 zoenen?
Nee, alleen bij mensen bij wie ik dat wil doen. Dat zijn er maar weinig.


Geef je weer een hand of blijft de boks?
Liever allebei niet. Doe ik nu ook niet. Gewoon: hoi, ik ben…. Boks heb ik nooit gedaan, handgeven eerder wel, maar hoeft van mij niet terug te komen. Zie geen toegevoegde waarde.

Heb je geleerd om te hoesten en niezen in je elleboog of gaat de hand weer voor de mond?
Elleboog/bovenarm. Maar dat deed ik altijd al, werk in de zorg ;)

Blijf je voorlopig nog met een mondkapje boodschappen doen of gooi je hem snel aan de kant? Meteen af. Ik ben er nooit echt voor geweest (behalve in werksituatie in zorg en alleen bij correct gebruik van medische mondmaskers). Maar het allegaartje aan mondkapjes en hoe ze gebruikt worden nu: naar mijn idee totale onzin.

Ben je van plan om meer afstand te houden dan voorheen of ga je weer terug naar het oude en grijp je langs iemand iets uit de koeling in de winkel?
Ik was altijd al van afstand houden en niet zomaar in iemand persoonlijke ruimte duiken. Zeker in winkels etc niet.


Blijf je testen bij klachten of contact of geloof je het inmiddels wel? Ivm zoons zeer kwetsbare gezondheid wel, helaas.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 21 Feb 2022 22:10

Re: Het leven na corona

Ga jij nu nog begroeten of feliciteren met 3 zoenen?
Mijn ouders en schoonouders is het standaard ze zo te begroeten. Andere familie en vrienden alleen met verjaardag.

Geef je weer een hand of blijft de boks?
Vind het prima om weer een hand te geven of gewoon geen hand. Boks vind ik maar niks. En de elleboog al helemaal niet...

Heb je geleerd om te hoesten en niezen in je elleboog of gaat de hand weer voor de mond?
Dat heb ik nooit gedaan. Ik vond het namelijk een beetje raar dat je je bacteriën ergens laat ophopen waar je het niet zo gemakkelijk kan wassen, zoals je handen.

Blijf je voorlopig nog met een mondkapje boodschappen doen of gooi je hem snel aan de kant? Die gaat meteen af.

Ben je van plan om meer afstand te houden dan voorheen of ga je weer terug naar het oude en grijp je langs iemand iets uit de koeling in de winkel?
Ik probeer wel nog een beetje afstand te houden. Ik vond het wel prettig dat niet iedereen meer in mijn nek stond te hijgen :P


Blijf je testen bij klachten of contact of geloof je het inmiddels wel?
Alleen zolang het verplicht is
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers