Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hongerrrr

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Feb 2021 13:12

Hongerrrr

Ik heb sinds ik borstvoeding geef aan m'n dochter echt ontzettende honger. Echt niet te stoppen honger. Ik heb sowieso altijd snel weer een hongergevoel, dat heeft m'n moeder ook, zal wel bij ons horen. Maar nu is het helemaal erg. Het stopt gewoon niet.
Ik word er ook echt ontzettend hangry van. Valt m'n man ook op. Ik ben al hormonaler dan anders maar als ik te weinig eet ben ik echt chagrijnig. En licht in m'n hoofd en ik krijg er hoofdpijn van.

Ik probeer zo gezond mogelijk te eten en zo min mogelijk te snaaien, lukt me lang niet altijd. Het nadeel is ook dat ik in zo'n hangry aanval echt vrij acuut moet eten. Een avocado snijden bijv zou ik al irritant lang vinden duren. Ik probeer goed op m'n proteïne te letten, dus eet bijv kwark met havermout dan zodat ik niet de hele dag alleen maar boterhammen eet.
Ik heb voor de lunch een blik soep (voor twee personen) op en twee boterhammen met pindakaas en nog schreeuwende honger. Soms eet ik wel zes boterhammen voor de lunch en dan nog vult het niet echt.

Is er iemand die het herkent? Heeft er iemand tips voor wat ik kan eten wat goed vult, voedzaam genoeg is maar ook snel te bereiden is?
Tips voor tussendoortjes die snel werken zijn ook welkom.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem303

Bericht 01 Feb 2021 13:14

Re: Hongerrrr

En als je nou eens rigoureus álle koolhydraten weer schrapt (jullie hebben lang kha gegeten toch?) en vooral op de eiwitten en onverzadigd vetten gaat zitten?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Feb 2021 13:17

Re: Hongerrrr

Misschien eens je schildklier laten checken?

Ik herken het deels wel. Ik zit soms gewoon enorm te trillen van de honger.
Ik probeer echt om de 2 uur te eten om te voorkomen dat ik tussen de middag maar dom door eet.
Tot 11 uur heb ik namelijk nergens last van maar dan begint het. Ik wil nu het hongergevoel ook voor zijn.
Drink je ook wel voldoende water?
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Feb 2021 13:18

Re: Hongerrrr

Rixt schreef:En als je nou eens rigoureus álle koolhydraten weer schrapt (jullie hebben lang kha gegeten toch?) en vooral op de eiwitten en onverzadigd vetten gaat zitten?


Zolang ik borstvoeding geef vind ik dat niet verantwoord. Bovendien at ik wel altijd koolhydraten overdag, alleen 's avonds niet. Kan wel 's avonds weer low carb gaan eten maar ben wel beetje bang dat ik dat al helemaal niet trek.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Feb 2021 13:19

Re: Hongerrrr

Salome schreef:Drink je ook wel voldoende water?


Jazeker, tussen de 2 en 3 liter water op een dag plus andere dranken.

Schildklier is wel een idee. Is dat gewoon bloedprikken of ander onderzoek?
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Feb 2021 13:19

Re: Hongerrrr

Ik herken het niet van mijn borstvoedingsperiode maar wel van beide keren in het eerste trimester van mijn zwangerschap. Onstilbare, hele vervelende hongergevoelens iedere keer. Dan had ik binnen en half uur na mijn bord warm eten weer een knorrende maag. Tja, je kunt denk ik weinig anders dan er aan toegeven denk ik. In combinatie met hormonen neemt het blijkbaar vrij veel van je. Zolang je voornamelijke bewuste keuzes maakt moet dat kunnen lijkt me.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem303

Bericht 01 Feb 2021 13:20

Re: Hongerrrr

Ohja en ik zou ook even naar de huisarts gaan voor een bloedonderzoekje idd. Al is et alleen maar om dingen uit te sluiten. En misschien kan een diëtiste te helpen?
<<

Anoniem303

Bericht 01 Feb 2021 13:22

Re: Hongerrrr

Marin schreef:
Jazeker, tussen de 2 en 3 liter water op een dag plus andere dranken.


Jeetje wat veel! Als je 3 liter water drink + andere dranken, kan het dus zomaar zijn dat je ruim 4 liter vocht binnen krijgt?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Feb 2021 13:24

Re: Hongerrrr

Rixt schreef:
Marin schreef:
Jazeker, tussen de 2 en 3 liter water op een dag plus andere dranken.


Jeetje wat veel! Als je 3 liter water drink + andere dranken, kan het dus zomaar zijn dat je ruim 4 liter vocht binnen krijgt?


Ja ik drink altijd heel veel! Op het randje van te veel eerder dan te weinig.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 01 Feb 2021 13:24

Re: Hongerrrr

Ik herken het tot zekere zin. De eerste weken bv geven, 2 x ontbijten, voor en na de voeding, 2 x lunchen voor en na de voeding. Rond 4 uur een pre maaltijd, van snack groenten en noten. Dan een mega bord eten. Altijd honger, baby ook altijd honger. Liters en liters water lauwe thee gingen er doorheen. Er was nooit genoeg. Ik was om het minst geringste ontvlambaar. Had geen energie. Daarom gestopt met bv.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 01 Feb 2021 13:25

Re: Hongerrrr

Ik herken het ook van de borstvoedingsperiodes. Naar mijn werk had ik dan altijd vier boterhammen mee, een banaan, een mueslibar en nog een bakje groente en nóg had ik honger. Ook in het begin ‘s nachts, als ik wakker werd om te voeden.

Wat mij enigszins hielp: bananen, noten, crackers met pindakaas, ontbijten met Griekse yoghurt en fruit + muesli. En er toch maar gewoon aan toegeven.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Feb 2021 13:26

Re: Hongerrrr

Ja voor je schildklier kun je idd bloed laten prikken.
Bij mij is het trouwens ook wel een stukje verveling hoor. Het steeds eten.
Als ik bezig ben let ik er niet zo op. Dan moet ik bijv. T van school halen en drink ik gauw een glas water en ga ik weg.
Nu zet ik koffie en pak er een koek bij. Ik denk dus dat ik mijn maag ook een beetje 'opgerekt' heb.
2016
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Feb 2021 13:28

Re: Hongerrrr

Ik had dit na mijn eerste zwangerschap ook en het is overgegaan na tips van orthomoleculair therapeut. Daar ging ik met een maand of 3/4 heen. Ik at heel gezond en heel veel maar ik bleef heel vervelende honger houden, eigenlijk constant.
Door de combinatie borstvoeding en de zwangerschap had ik zo op m'n reserves geteerd dat ik er niet tegenaan kon eten. Met hoe ik at, ook al was het gezond, werden die tekorten gewoon niet aangevuld. Op basis van m'n verhaal ging ik met haar tips meer bepaalde voedingsstoffen eten en tijdelijk wat extra supplementen slikken. Qua eten waren dat voor niet eens grote aanpassingen maar wel nuances die voor mijn situatie blijkbaar de oplossing waren.
Zwangerschap en borstvoeding vraagt veel van je lichaam, dat zou ik niet onderschatten. En idd bv bij een huisarts eea uitsluiten.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 01 Feb 2021 13:30

Re: Hongerrrr

Rixt schreef:En als je nou eens rigoureus álle koolhydraten weer schrapt (jullie hebben lang kha gegeten toch?) en vooral op de eiwitten en onverzadigd vetten gaat zitten?
. Waarom zou je dat doen? Koolhydraten vult toch juist?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Feb 2021 13:30

Re: Hongerrrr

Marin schreef:
Rixt schreef:Jeetje wat veel! Als je 3 liter water drink + andere dranken, kan het dus zomaar zijn dat je ruim 4 liter vocht binnen krijgt?


Ja ik drink altijd heel veel! Op het randje van te veel eerder dan te weinig.

Zoveel drink ik momenteel met de bv ook zeker wel! Maar normaal drink ik ook al veel. Moet ook altijd naar de wc😅.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Feb 2021 13:32

Re: Hongerrrr

Ja herken het ook! Heel veel honger tijdens de bv periode en buiten mijn zwangerschap om altijd last van mijn ‘suikerspiegel’ noem ik het altijd maar. MOET echt eten elke paar uur anders krijg ik al jouw symptomen en word ik die man/vrouw uit de Mars reclame (of Snickers?).

Zou toch opletten om een beetje gezond te eten. Ik had het er met mijn vriend over ik viel 5kg extra af tijdens deze periode maar at wel veel maar wel gezond (meestal). Als je aankomt eet je denk ik toch teveel/te ongezond. En eten/hapjes voorbereiden of een wekker zetten zodat het je niet ‘overkomt’.

At ook veel avocado, bananen, noten. Slaap je wel goed? Ik had ook het idee dat ik mijn vermoeidheid rechttrok met eten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Feb 2021 13:35

Re: Hongerrrr

Sorry moet nu even voeden 😅 en daarna lekker buiten wandelen met Snirp maar hier zitten meerdere interessante antwoorden met interessante kijk erop. Ik kom er vanavond op terug!
Fijn dat het iig herkenbaar is.
Ik heb iig vannacht slecht geslapen (dochter kwam 3x) en vandaag is de honger niet echt leuk meer dus dat zou maar zo kunnen. Ben idd moe. Zoontje logeert twee nachten bij schoonouders dus hopelijk kan ik daarvan ook even bijtanken.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 01 Feb 2021 13:58

Re: Hongerrrr

Lady schreef:Ik herken het niet van mijn borstvoedingsperiode maar wel van beide keren in het eerste trimester van mijn zwangerschap. Onstilbare, hele vervelende hongergevoelens iedere keer. Dan had ik binnen en half uur na mijn bord warm eten weer een knorrende maag. Tja, je kunt denk ik weinig anders dan er aan toegeven denk ik. In combinatie met hormonen neemt het blijkbaar vrij veel van je. Zolang je voornamelijke bewuste keuzes maakt moet dat kunnen lijkt me.
Dit precies, ik kan het zo terughalen, wat een vervelend gedoe was dat! Ik zou er ook aan toegeven. En op bepaalde vlakken voorbereiden: eieren vooraf koken, bananen en noten en salades klaarzetten, zodat je dat snel kunt pakken. En soms ook gewoon ongezond erbij doen; bij mij was patat het meest verzadigend, op de een of andere manier. En nu zeg ik niet dat je alleen maar patat moet gaan eten, maar ik zou de lat ook weer niet te hoog leggen. Doe wat helpt. Die borstvoeding stopt op een bepaald moment heus wel (of je moet door willen gaan tot ze 3 is) en dan pak je het volledig gezonde gewoon weer op.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Feb 2021 15:48

Re: Hongerrrr

Ik dronk me ook helemaal suf tijdens het geven van de borstvoeding. Man, als ze alleen al begon te drinken (of ik met kolven) kon er zo een liter in.

Er staan hier idd genoeg tips in. Maar ik gok ook zomaar dat je lichaam na de zwangerschappen en 2x borstvoeding gewoon uitgeput is. Misschien heb je teveel op je innerlijke reserves ingeteerd, dat zou best kunnen. Deze honger is iig niet uit een bepaalde ongezonde behoefte. Je lijf heeft het nodig, dus ik zou er zeker aan toegeven. Maar dan met gezonde dingen, zet het klaar allemaal zodat je het maar hoeft te pakken. Eieren, noten, kwark, gerookte zalm, volle yoghurt, granola, dat soort dingen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 01 Feb 2021 16:49

Re: Hongerrrr

Jaa dorst van de borstvoeding pfoe. Ik zou er denk ik gewoon aan toegeven nu en opletten dat het vooral gezond is. Veel eiwitten maar ook volume om je maag te vullen (bijv. rauwkost kun je echt eindeloos veel van eten). Maar goed ik had die honger ook maar daar hielp rauwkost echt niet tegen haha! Zolang je blijft bewegen en 80/90% gezond en voedzaam eet dan komt de rest daarna wel weer.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Feb 2021 19:10

Re: Hongerrrr

Fijn dat het herkenbaar is.

En fijne tips voor dingen die ik vast klaar kan zetten. Eieren houd ik niet zo van, zeker niet koud, dat ga ik niet doen. Maar misschien kan ik wat makkelijker kleine porties yoghurt (van die activia yoghurtjes oid) hebben staan, die lepel je zo naar binnen. Of van die Breakers met zonnepitten. Zal vast wel veel suiker in zitten, maar dat is dan maar zo. Beter dan koekjes.
En ik eet altijd magere yoghurt. Misschien moet ik toch wel echt even switchen naar volle producten.

Caro, ja inderdaad, ik drink sowieso altijd al veel water, maar nu met de bv helemaal veel en heb standaard een grote 1.5 literfles Spa (nou ja kraanwater maar van oorsprong een Spa fles) staan en dan tijdens de tsr krijg ik zo'n dorstaanval. Ik draai de dop dan altijd vast open zodat ik het dan makkelijk met één hand kan pakken haha.

Ik val niet af, maar ik kom ook niet echt aan. Schommel met +- 2 kilo continue, precies op het gewicht waar ik pre zwangerschap mee begon. Ik wilde eigenlijk afvallen maar het lukt me niet. Nou ja, dat is dan maar even zo. Ik ben niet veel aangekomen in de zwangerschap en viel in het begin ook juist af, omdat ik inderdaad het idee had dat m'n reserves (en dat zijn er meer dan genoeg) aangevroten werden.

Salome, ik ben inderdaad ook wel bang dat mijn maag erg opgerekt is nu. Wat dat betreft is Hello Fresh nu in de avond wel goed voor ons. We eten nu wel koolhydraten bij de maaltijd maar de porties zijn wel gestructureerder. Dat is één van de redenen om voorlopig daar wel mee door te gaan.

Joey, dat klinkt echt wel heel erg hetzelfde en ook wel heel interessant. Ik liep laatst langs een praktijk waar zo'n orthemoleculair therapeut zit. Ik zal eens googlen of dat wat kan zijn voor mij. Het klinkt zweverig maar wie weet is het wel wat. En anders een dietiste. Rixt opperde een tijdje terug al een dietiste en nu weer, dus wie weet is dat toch ook wel wat, omdat het wel een specifiek iets is.
Let's discover the world together.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Feb 2021 19:15

Re: Hongerrrr

Ow die honger herken ik ook zeker vanuit de zwangerschap, maar ook mijn bloedsuikerspiegel wil wel eens droppen. Ik geef er maar aan toe maar probeer wel wat 'gezonde' dingen dan te pakken. Zoals een stuk fruit of een cracker met kaas.

Ik vind deze crackers ook erg lekker om gewoon kaal/droog te eten en ze vullen goed:
Afbeelding
08/2018
05/2021
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Feb 2021 19:20

Re: Hongerrrr

Ik denk dat er wel zweverige orthomoleculair therapeuten zijn maar die van mij was dat niet! Ik viel ook niet af terwijl ik veel te zwaar was en vrijwel geen ongezonde dingen at. Na de tips viel ik heel makkelijk af tot bijna het gewicht voor m'n zwangerschap (nog steeds te zwaar toen hoor).
Sowieso vind ik borstvoeding geven naast heel fijn, ook heel zwaar. Mijn vriend zegt soms ook dat ie de energie gewoon uit me ziet stromen tijdens het voeden. Zo voelt het soms ook.
Ik hoop dat je iets vindt wat je helpt!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Feb 2021 20:09

Re: Hongerrrr

Borstvoeding vraagt echt veel van je lijf. Ik kon zo een halve liter bij aanvang van de borstvoeding drinken en achteraf ook nog makkelijk. Qua eten viel het bij mij wel mee met de honger maar ik herken wel dat je gewoon meer moet eten.
Ik zou dus wel opletten met de verhouding koolhydraat vs eiwit. Eiwit heb je nu goed nodig en ook goede vetten.

Wat ook goed kan helpen is een flinke groentesnoothie tussendoor. Dat is én vocht én vitamines én vulling. Ik vind een combi van rode niet, paprika, avocado en ananas erg lekker.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Feb 2021 20:16

Re: Hongerrrr

Goeie, groente smoothies. En die kan ik ook vast klaar zetten en nemen wanneer nodig. Ik houd zelf van spinazie smoothies.

Joey, ik heb net even wat gelezen over orthomoleculaire therapie en het klinkt wel interessant. Kon zo 123 niet echt een link met borstvoeding vinden maar ik las wel veel over voeding en supplementen en dat is natuurlijk wel hartstikke relevant. Ik slik sowieso nog een post partum multivitamine en sinds vorige week heb ik dit goedje in huis, de Feed Me Mix met oa fenegriek en haver (stimulatie voor de bv productie) en gevriesdroogd fruit enzo: https://www.sunnymummy.nl/producten

Sowieso leuk om dat een beetje onder de aandacht te brengen. Kwam het via insta tegen en heb de hele week met haar zitten dm'en en ben langs haar huis gereden om het op te halen want ik was daar toch toevallig in de buurt. Ontzettend leuke vrouw. Die mix doe ik nu 's ochtends door m'n yoghurt. Wie weet is het nog wat voor iemand anders hier.

Wat ik er mee wil zeggen is dat ik hier inderdaad sowieso al wel een beetje extra op let, dat ik goede supplementen binnenkrijgt naast de voeding. Ik ga nog wel even goed zoeken of ik dat orthomoleculaire wat vind want dat lijkt daar wel bij aan te sluiten.

Caro, ja ik moet denk ik misschien wat meer op m'n eiwitten letten. Eet as we speak een bakje Griekse yoghurt met havermout maar wel 0% vet, dus misschien toch volle yoghurt kopen.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers