Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Injectie staartbeen

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Okt 2019 09:44

Injectie staartbeen

Ik heb al een jaar erg last van mijn stuitje. Na allerlei fysio en ha ben ik vanochtend op de pijnpoli geweest. De arts verwacht dat een injectie tussen mijn staartbeen de klachten goed zouden kunnen verminderen.

Dit klinkt verschrikkelijk! Maar, wel de moeite waard natuurlijk. De pijn momenteel beperkt me behoorlijk. Iemand ervaring en/of goede moed? ????
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 23 Okt 2019 10:07

Re: Injectie staartbeen

Ik krijg de injecties niet in het staartbeen, maar in mijn schouders. Dus het is niet helemaal te vergelijken. Al is de inhoud van de spuit hetzelfde. Ik zag er ook vreselijk tegenop, maar achteraf viel het me zo mee. Hopelijk helpt het je een tijdje, deze pijn is zo naar.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 23 Okt 2019 10:44

Re: Injectie staartbeen

Wat vervelend Zora. Ik heb een ontstoken si-gewricht gehad i.c.m. een hernia. Ze hebben toen inderdaad ook verdoving ingespoten in m'n si-gewricht. Het viel mij erg zwaar maar ik zat ook echt aan m'n mentale grens qua pijn. (ter vergelijking, ik kon toen niet meer staan of lopen van de pijn en was echt op) Pijn van de spuit valt echt erg mee en ik kreeg ook nog een kalmeringsmiddel (wat dus totaal niet hielp haha). Binnen 2 minuten is het alweer klaar dus ik denk dat het je heel erg mee gaat vallen.

Let wel even op met je verzekering.. heb ik dus niet voldoende gedaan waardoor ik nu de helft zelf moet betalen en dat is heel veel geld!

Sterkte!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 23 Okt 2019 10:47

Re: Injectie staartbeen

Ik heb gehoord, van een arts in Maastricht en van twee ervaringsdeskundigen dat je hierdoor een verhoogde kans op fistels hebt.
Ik zou me er dus even goed in verdiepen.

Pijn in het stuitje is heel naar. Heb zelf milde last, dus erge last lijkt me vreselijk.
Kan er geen oude breuk zitten? Dat is bij mij nl het geval.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Okt 2019 11:13

Re: Injectie staartbeen

Oh ik lees even mee, heb onderhand ook al bijna een jaar last van m'n stuitje sinds ik geopereerd ben en ze een stukje van m'n stuit af hebben moeten halen om er beter bij te kunnen. Het ging wat beter, maar de laatste tijd weer slechter. Ik kan niet lang zitten en al helemaal niet enigszins achterover geleund. Lekker bankhangen is er dus niet bij. Heb gisteren toevallig een bekkenfysio gemaild of ze hier iets mee kunnen, maar zo'n injectie zou ik ook wel willen overwegen.

Wat zijn jouw klachten precies, Zora?
❤ 7 juni 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Okt 2019 11:22

Re: Injectie staartbeen

Vervelend joh. Geen ervaring hier maar snap dat je er niet echt naar uit kijkt (al wel naar het resultaat).

Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook last gehad van mijn SI gewricht en heb nu nog steeds een raar gevoel als ik ga zitten, alsof mijn (denk ik) stuitje een soort klik maakt. Alsof er twee standen zijn, zit en lig stand en daar moet ik dan even overheen, het doet niet echt pijn maar wel een gek en naar gevoel, het loopt gewoon niet lekker. Is dat herkenbaar voor iemand? Als ik teveel doe krijg ik ook pijn aan mijn stuit en rug.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 23 Okt 2019 11:27

Re: Injectie staartbeen

Bij mij werkte trouwens de osteopaat super!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Okt 2019 11:33

Re: Injectie staartbeen

Lot schreef:Vervelend joh. Geen ervaring hier maar snap dat je er niet echt naar uit kijkt (al wel naar het resultaat).

Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook last gehad van mijn SI gewricht en heb nu nog steeds een raar gevoel als ik ga zitten, alsof mijn (denk ik) stuitje een soort klik maakt. Alsof er twee standen zijn, zit en lig stand en daar moet ik dan even overheen, het doet niet echt pijn maar wel een gek en naar gevoel, het loopt gewoon niet lekker. Is dat herkenbaar voor iemand? Als ik teveel doe krijg ik ook pijn aan mijn stuit en rug.


Ik heb ook vaak het gevoel alsof er iets verschuift of verschiet ofzo. Heel gek. Doet niet echt zeer, maar is wel irritant! Verder heb ik een soort jeukerig gevoel van binnen, denk dat m'n stuitje ook gewoon ontstoken is. En ik kan dus niet lang zitten, dan moet ik echt naar voren gaan hangen en dan krijg ik weer last van m'n nek en rug. Ga over een paar weken vijf uur vliegen, weet nog niet hoe ik dat ga overleven. Veel wandelen denk ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Okt 2019 11:52

Re: Injectie staartbeen

Ik zou eens kijken of er een Röst therapeut in de buurt zit. Hij of zij is geschoold in het beoordelen van stuurtjes en kan deze ook rechtzetten. Dat is een totaal andere kijk dan een algemeen fysio doet.

Heel lastig probleem wel! Sterkte!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Okt 2019 14:26

Re: Injectie staartbeen

Ja fistels waren een deel van de oorzaak van de pijn ws Sam :( ik heb 8-15 jaar geleden 3x een operatie gehad daaraan en had af en toe pijn aan het litteken daarvan. Afgelopen jaar weet ik de pijn die ik had ook eerst aan die pijn, gewoon gevoeligheid van het litteken. Maar dat is het inmiddels niet meer. Ik ben als de dood dat ik weer een fistel krijg maar de laatste chirurg heeft het gebied zo goed als uitgehold haha dus die achtte de kans daarop ooit nog klein. Maar ik ga het toch nog even navragen!

Fijn dat het niet zó verschrikkelijk was of lang duurde voor jullie thunder en Feline. Pff bah ?

Ik wil eigenlijk niet nu nog een ander traject in Sam en Jip. Heb al allerlei behandelingen gedaan die niet of weinig effect hadden helaas.

BLiss, ja ik las al eens over jouw klachten! Ik herken het niet onderuit kunnen zitten enzo. Ik heb niet echt dat schuivende gevoel, niet alsof er iets gebroken is. Omdat het vooral zeurt, geen scherpe pijn. Het is vooral pijnlijk als de druk eraf gaat, dus als ik anders ga zitten. Ik zit dan ook vaak scheef om niet op m’n stuitje te zitten. Funest voor je rug natuurlijk. De arts legde uit dat het eigenlijk als een mooie boog moet zijn, als alles goed zit. Je spieren zitten vast aan die boog en de spanning wordt goed verdeeld. Bij mijn klachten staat het stuitje vaak wat meer haaks ipv dat het in een rechte boog loopt. Allee spieren etc die daaraan verbonden zijn zijn dan dus chronisch overbelast of gevoelig. Ik heb ook erg veel last van mijn rug en bilspieren. Bij niezen of hoesten of springen, en ik ga vaak door m’n rug.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Okt 2019 15:36

Re: Injectie staartbeen

Ja ik heb z'n injectie gehad.

Had altijd veel pijn ben er eens keihard op gevallen, en jaren daarna een auto-ongeluk waardoor ik meer pijn kreeg. Heb een injectie gehad heeft een beetje geholpen.

En nu ik veel afgevallen ben en helemaal geen spek meer heb daar heb ik juist weer vaak pijn. Lang zitten is geen optie inderdaad onderuit zitten ook niet
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Okt 2019 15:55

Re: Injectie staartbeen

De arts zei idd dat het vaak zo is dat je dan af en toe terugkomt voor zo’n injectie Sarah. Misschien moet je er nog een x mee heen?

Deed het erg pijn?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Okt 2019 18:38

Re: Injectie staartbeen

ik heb hem al meer dan 10 jaar geleden gehad. In het begin hielp het zeker wel en het moet inderdaad herhaalt worden.

Het deed zeker wel pijn. Maar ik heb al meerdere van die injecties gehad en de pijnlijkste was in mijn achterhoofd
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Dec 2019 20:32

Re: Injectie staartbeen

Morgen is het zo ver. Bah zie er zo tegenop! Prikken an sich vind ik niet zo erg maar het is zo’n intens gevoelig gebied dat ik alleen maar kan denken aan dat het vast enorm pijn gaat doen. Hopelijk is het snel over. Ik mag daarna 24u niks dus vriend is vrij om me te verzorgen en het is lekker vroeg dus daarna maar fijn netflixen samen in bed. Bah.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Dec 2019 20:47

Re: Injectie staartbeen

Ooh ik dacht er gisteren nog aan! Toen had ik namelijk ook weer zo'n last dat ik nu echt een afspraak bij de bekkenfysio heb gemaakt. Ben benieuwd.

Héél veel succes en ik lees er daarna graag alles over! Wil heel graag weten hoe dit werkt, óf het werkt en ook wat je ervoor hebt gedaan om hiervoor in aanmerking te komen. Gaat dat met een verwijzing van de huisarts ofzo?
❤ 7 juni 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 04 Dec 2019 21:20

Re: Injectie staartbeen

Succes Zora, hopelijk valt het je mee! ?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Dec 2019 22:03

Re: Injectie staartbeen

Dank meiden!

Bliss, ik ben via de ha naar de pijnpoli in het ziekenhuis verwezen. Daarvoor had ik wel al allerlei trajecten met verschillende fysio’s doorlopen. Daar vroeg de ha ook naar en ik neem aan dat dat ook wel de eerste stap is.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 05 Dec 2019 11:19

Re: Injectie staartbeen

Succes vandaag! Hoop dat het meevalt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Dec 2019 12:07

Re: Injectie staartbeen

Yes weer thuis! De verdoving was even behoorlijk pijnlijk maar daarna voelde ik gelukkig niks. De verpleegkundige hield m’n hand heel lief vast en kletste met me. Ik dacht dat de arts toen dingen aan het klaarmaken was maar blijkbaar was ie al bezig en was het daarna ook snel klaar. Van de behandeling zelf dus niks gemerkt!

Hij zei daarna dat hij op de rontgen inderdaad kon zien dat mijn staartbeen niet recht stond. Hij hoopt dat dit de pijn iig verhelpt. Na een half uurtje rusten mocht ik weer naar huis. Nu lekker in bed met vriend netflixen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Dec 2019 15:19

Re: Injectie staartbeen

Zora, hoe is het nu? En hoe gingen de afgelopen dagen?

Wat voor verzekering moet je hier trouwens voor hebben? Waar valt dit onder?
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Dec 2019 18:15

Re: Injectie staartbeen

Geen idee haha ik neem aan basisverzekering en dat het mijn eigen risico kost.

Ik heb nog wel pijn helaas. Het is gevoelig van de ingreep natuurlijk dus ik hoop op verbetering Dat is ook wat verwacht wordt. Dus nog even duimen maar. Over paar wk heb ik weer een afspraak.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 10 Dec 2019 18:36

Re: Injectie staartbeen

Fijn dat het meeviel Zora. Ik hoop wel dat deze kliniek aangesloten is bij je verzekering want deze behandeling kostte mij 600 euro (1200 in totaal waarvan verzekering dus maar helft wilde vergoeden).

Overigens heb ik nooit echt verschil gemerkt. Er kwam heel langzaam verbetering dus het kan zijn dat het je niet eens echt opvalt en dan 5 maanden later ineens beseft dat je een stuk minder pijn hebt :) Beterschap!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Dec 2019 22:49

Re: Injectie staartbeen

Oehhh dat zou ik ook prima vinden idd! De arts zei ook dat dit niet iets is wat je je hele leven hebt. Dat vind ik moeilijk te geloven met al zo lang pijn maar ik geloof hem graag :)

Het was trouwens bij een ziekenhuis hier waar mijn verzekering wel gewoon een contract heeft dus hopelijk komt dat gewoon goed!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers