Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


EMDR bij lichamelijk trauma

<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 27 Nov 2018 21:11

EMDR bij lichamelijk trauma

Heeft er hier iemand ervaring met EMDR bij lichamelijk trauma? Dus niet een gebeurtenis waar je geestelijk last van hebt, maar echt een trauma in je lijf?
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 27 Nov 2018 21:33

Re: EMDR bij lichamelijk trauma

Bedoel je dat jouw traumagerelateerde klachten lichamelijke klachten zijn (bv hartkloppingen)?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 27 Nov 2018 21:51

Re: EMDR bij lichamelijk trauma

Ja idd, lichamelijke klachten. Ik heb namelijk al jaren (tijdens mijn laatste zwangerschap had ik flinke bekkenklachten.) lichamelijk klachten die na mijn bevalling zijn begonnen. Alles is zo’n beetje op medisch vlak wel uitgesloten en ik val nu onder het kopje fibromyalgie. Daarvoor ben ik, na jaren vanalles te hebben gedaan, doorverwezen naar het revalidatie centrum. Nu heb ik aangegeven dat ik gok dat mijn lichaam van mijn bevalling (nogal met lichamelijk geweld) een trauma heeft opgelopen. Ik heb het idee dat mijn lichaam zich niet heeft gereset na deze ervaring en dus nog steeds in een gespannen (soort defens) modus zit. Met alle gevolgen van dien. Echter heb ik geestelijk geen enkel trauma of vervelend gevoel bij de bevalling.
Het revalidatiecentrum gaat nu EMDR inzetten en ik vraag mij dus af of iemand er op deze manier ervaring mee heeft. Ik ben eigenlijk wat sceptisch. Vooraf aan het gesprek met de arts en psycholoog samen had ik alleen een gesprek met de psycholoog en heb ik duidelijk aangegeven geen emotionele/geestelijke last te hebben van mijn bevalling. Zegt ze tijdens het gezamenlijke gesprek “ja dat doet je ook nog wel wat he, die bevalling”. Uiteraard heb ik nogmaals aangegeven dat ik daar verder niets negatiefs bij voel.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 27 Nov 2018 22:32

Re: EMDR bij lichamelijk trauma

Niet quoten graag.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 27 Nov 2018 22:32

Re: EMDR bij lichamelijk trauma

Ik vraag me ook wel af of het dan werken gaat. Volgens mij is emdr toch vooral gebaseerd op de gevoelens die jij hebt bij een ervaring /trauma. MAAR onderbewuste gevoelens kunnen wel degelijk boven komen bij emdr. Dus mijn inziens is het wel het proberen waard.
Ik heb zelf emdr gehad om mijn zelfbeeld bij te schaven. Dat kan dus ook, eigenlijk leer je gewoon ander gevoel te hebben bij bepaalde gedachten. Wie weet dat het dus ook helpt bij een lichaam dat nog in een overlevingsstand staat?
Succes ermee iig!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 28 Nov 2018 12:59

Re: EMDR bij lichamelijk trauma

Nou never mind. Vanmorgen zat ik daar om 9 uur voor de 1e keer. Nog even mijn twijfels aangegeven zegt ze na nog wat te hebben gevraagd “dan heb ik het verkeerd begrepen en is dit niet de manier.” Binnen 20 min stond ik weer buiten.

Ik zal de burgemeesters vragen dit topic te verwijderen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Nov 2018 13:03

Re: EMDR bij lichamelijk trauma

Als ik je verhaal zo lees, dan zegt vooral het 'mijn lijf staat nog in de gespannen modus' mij dat je het misschien eerder kunt zoeken in de SOLK (Somatisch Onvoldoende verklaarde Lichamelijke Klachten). Daarbij blijven je hersenen vaak in een 'alarm'/ gespannen modus staan. Er zijn therapeuten te vinden die hier mee werken. Ik weet niet waar je woont, maar ik ken een goede in Zeeland als in mijn eigen praktijk.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 28 Nov 2018 14:34

Re: EMDR bij lichamelijk trauma

Bedankt Jip, ze gaan nu idd psychisch somatische fysiotherapie doen en ergotherapie.
SOLK heb ik inderdaad vaker van gehoord.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Nov 2018 14:52

Re: EMDR bij lichamelijk trauma

Top! Succes met je herstel!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 28 Nov 2018 18:23

Re: EMDR bij lichamelijk trauma

Sterkte met jouw herstel, hopelijk nemen je klachten af! Goed dat je je twijfel hebt besproken.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers