Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koperspiraal

<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 23 Jul 2017 13:56

Koperspiraal

Ik ben me aan het oriënteren op het gebied van anticonceptie. Op dit moment heb ik helemaal geen anticonceptie en dat bevalt eigenlijk erg goed, dus het liefst wil ik een hormoonloze anticonceptie. Vorig jaar heb ik mijn mirenaspiraaltje laten verwijderen. Die had ik bijna vijf jaar. Hij zat op zich goed, werd nauwelijks ongesteld. Had wel regelmatig last van mijn darmen. Nu, zonder anticonceptie, ben ik zeer regelmatig ongesteld en heb ik heel weinig bloed. Echt perfect dus. Maar ik heb een nieuwe vriend en dus wil ik graag weer anticonceptie.

Ik kwam uit bij het koperspiraaltje. Ik heb gelezen dat hier meerderen zijn die deze hebben. Ben heel benieuwd naar jullie voor- en nadelen ervan.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 26 Jul 2017 20:23

Re: Koperspiraal

Nadeel: bloeding een paar dagen langer dan zonder anticonceptie (maar bij mij wel een paar dagen korter dan met pil!)
Voordeel: geen hormonen, je hoeft er niet aan te denken, goedkoop.

Ik was eigenlijk supertevreden en achteraf wou ik dat ik jaaaaaaren eerder met alle hormoontroep (lees de pil) was gestopt en over was gestapt. Na de bevalling wil ik in ieder geval weer een koperspiraal! (Ik had de t-safe overigens)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Jul 2017 20:31

Re: Koperspiraal

Ik heb er ook nog één, maar morgenochtend gaat-ie eruit! Overigens niet omdat ik niet tevreden was. Het inbrengen was wel een hel, maar daarna geen omkijken meer naar. Waar ik wel last van heb, zijn erge krampen elke maand. (As we speak ook weer, ben benieuwd of dat morgen minder is als de spiraal eruit is.) Qua bloeding is het volgens mij hetzelfde als zonder anticonceptie, alleen de eerste maanden was het heviger en duurde het langer.
❤ 7 juni 2018
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 26 Jul 2017 22:17

Re: Koperspiraal

Vond je de mirena niet fijn?
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 09:53

Bericht 27 Jul 2017 18:24

Re: Koperspiraal

Ik heb een koperspiraal (t-safe) sinds december vorig jaar. Het plaatsen was prima te doen en de dagen er na heb ik geen last gehad.

De eerste 3-4 maanden heb ik wel meer last gehad van krampen, ook rond de ovulatie. Dat was wel vervelend, maar nu heb ik er geen last meer van. Als die krampen waren blijven aanhouden dan had ik het weer laten verwijderen.

Qua menstruatie lijkt het een beetje alsof het bloedverlies gecentreerd is naar 1-2 dagen. Dan is het bloedverlies heel heftig en daarna is het nog 1-3 dagen niet noemenswaardig. M'n menstruatie is er niet langer door, maar het verloop is wel iets anders.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers