Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Calcium

<<

anoniem196

Bericht 24 Apr 2017 14:20

Calcium

Ik moet meer calcium binnen gaan krijgen.
En wil het liever niet uit een potje.

Ik kan niet tegen vla en yoghurt.
Melk gaat soms goed, maar meestal krijg ik er buikpijn van.
Optimel drinkyoghurt gaat goed, maar om daar nou twee glazen per dag van te drinken.
Eet elke dag 1 boterham met kaas.

Iemand nog een idee hoe ik genoeg calcium binnen kan krijgen?
<<

Anoniem315

Bericht 24 Apr 2017 14:37

Re: Calcium

Karnemelk?
Geitenkaas?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Apr 2017 14:41

Re: Calcium

Krijg je minder dan gemiddeld binnen? Of heb je meer nodig dan een gemiddeld mens? En wat vind je vervelend aan supplementen slikken? Gewoon wat vragen uit nieuwsgierigheid :)
#teammaple🍁
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 24 Apr 2017 14:48

Re: Calcium

Amandelen
Kikkererwten
Broccoli
Walnoten
Tofu
Groene aperges
Kidneybonen
Sardientjes
Groene asperges
Enz.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Apr 2017 14:53

Re: Calcium

Even gekopieerd:

Welke voedingsmiddelen bevatten calcium?

In tegenstelling tot wat veel mensen denken, zit calcium niet alleen in melkproducten, maar ook in plantaardige bronnen zoals (blad)groente, gedroogde vijgen en donkergroene (blad)groente (met uitzondering van spinazie) als boerenkool, raapstelen, paksoi, broccoli, Indische bruine mosterd, knolraap en waterkers [Tucker et al, 1999]. Het is zelfs zo dat de calcium uit bladgroente als groene kool, mergkool en paksoi twee keer zo goed opneembaar is als calcium uit koemelk met bovendien veel extra voedingsstoffen zoals vezels, foliumzuur, ijzer, antioxidanten en vitamine K die niet in koemelk zitten [Craig et al, 2009] [Heaney et al, 1990]. Hoewel peulvruchten, noten en zaden ook calcium bevatten, is de calcium uit deze producten minder goed opneembaar voor het lichaam. Het is daarom niet verstandig om je calciuminname te baseren op voedingsmiddelen als sesamzaad, amandelen, tahini en witte bonen [Weaver et al, 1994]. Met calcium verrijkte plantenmelk en sinaasappelsap, tofu die gestremd is met calciumsulfaat, verrijkte pauzekoeken en energierepen (zoals Liga Evergreen, Haverkick en Clif-repen) zijn wel goede bronnen van calcium.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 24 Apr 2017 15:45

Re: Calcium

Mijn internist heeft voor me uitgerekend hoeveel calcium (en vergeet je vitamine D niet, als dat te laag is, wordt je calcium niet goed opgenomen) ik moet binnenkrijgen. Ik red het niet uit voeding alleen, dus ik krijg 660 mg calcium en 9,5 microgram vitamine D binnen via supplementen. Daarnaast moet ik nog minstens 2 glazen/bakjes sojamelk/sojayoghurt eten of drinken om aan de juiste hoeveelheid te komen. Misschien kun je alternatieven voor dierlijke zuivel proberen?
<<

anoniem196

Bericht 24 Apr 2017 16:28

Re: Calcium

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga wat meer noten eten. En groenten eet ik elke dag, meeste vers. Ga even goed kijken welke groenten ik het beste kan eten.

Slik al genoeg pillen daarom wil ik niet ook calciumpillen.
Vitamine d slik ik elke ochtend, en elke ochtend 2 foliumzuur pilletjes waar ook vitamine d in zit.
En om de dag ijzerpilletje.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 26 Apr 2017 09:20

Re: Calcium

Je kunt ook een multi vitamine slikken voor zwangeren. Dan heb je alles in 1 keer.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

anoniem196

Bericht 27 Apr 2017 21:27

Re: Calcium

Ik kan niet tegen multivitamine.
De misselijkheid begint net minder te worden, als ik multibitamine ga slikken ben ik meteen weer misselijk.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers