Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke opticien?

<<

Anoniem221

Bericht 01 Jan 2017 23:26

Welke opticien?

Elke dag word ik wakker met goed uitgeruste ogen en na een paar uur zijn mijn ogen alweer moe. De oplossing moet een bril met + en - glazen zijn met daarbij in een cilinder en een prisma. De laatste paar brillen kwamen van de Hans Anders, maar Hans Anders kwam er continu achter dat het verkeerd was opgemeten. Ik wil nu eindelijk eens een goede bril. Geen lenzen, want iets moet mijn wallen wegwerken ( :P ), maar kom er maar niet uit naar welke opticien ik dan moet stappen.

Wat is jullie favoriete opticien en waar hebben jullie het meeste vertrouwen in?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Jan 2017 23:33

Re: Welke opticien?

Eye wish vind ik erg fijn.
<<

Anoniem316

Bericht 01 Jan 2017 23:37

Re: Welke opticien?

Na diverse te hebben uitgeprobeerd blijft Pearle mijn favoriet.
<<

Anoniem257

Bericht 02 Jan 2017 01:56

Re: Welke opticien?

Ik heb een bril van Hans Anders. Maar vind service van Pearl heel fijn. Zou ook niet meer zo snel naar Hans Anders gaan
<<

Patsy

Bericht 02 Jan 2017 08:49

Re: Welke opticien?

Ik ga altijd naar Pearle, word er erg fijn geholpen.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2017 09:55

Re: Welke opticien?

Ik heb zo`n totaalplan bij Hans Anders, prima hoor. Maar de service is wel hard achteruit gegaan het laatste jaar. M`n vriend moest laatst een nieuwe bril, was er zo`n kerel alleen die iedereen wat probeerde aan te smeren, super lang iemand overtuigen om een verzekering te nemen. Toen m`n vriend z`n ogen moest opmeten had hij daar geen tijd voor, dat kon pas 2 weken later. Ongelooflijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jan 2017 09:58

Re: Welke opticien?

Ik vond de lokale Hans Anders echt prima voor mijn 'auto bril'. Meisje had veel toewijding en alles was lekker makkelijk geregeld met de zorgverzekering.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jan 2017 10:08

Re: Welke opticien?

Zijn Nachtlenzen niks voor jou? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Jan 2017 10:37

Re: Welke opticien?

Ik zit zelf niet bij een keten. Hier in de buurt zit een opticien met allemaal apartere merken en daar ben ik echt fan van. Mijn lenzen haal ik daar tegenwoordig ook weer (na allerlei gedoe met Internet en ogen die tegen een ontsteking aanzaten).
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 02 Jan 2017 11:01

Re: Welke opticien?

Toen ik nog een bril/lenzen nodig had ging ik naar Eye Wish voor mijn lenzen (die ik daarna vaak het half jaar daarop via internet bestelde omdat dat goedkoper was). In mijn oude woonplaats ging ik altijd naar de Pearl, hele fijne winkel en aardige en deskundige mensen. In mijn nieuwe woonplaats vond ik de Pearl helemaal niks. De mensen waren totaal niet vriendelijk en fijn. Daarna dus naar de Eye Wish gegaan.

Mijn bril haalde ik bij de eyes and more. Die had ik bijna nooit op en vond ik een prima winkel met goedkope brillen.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 02 Jan 2017 11:18

Re: Welke opticien?

In een (nacht)lens kunnen geen prisma's. Die zou je bij een optometrist moeten laten meten. Verder zou ik alleen de Hans Anders en die meerdingen bij de Dio drogist vermijden.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 02 Jan 2017 11:24

Re: Welke opticien?

Mijn ervaring is dat het erg per vestiging verschilt. Ik heb mijn bril bij Specsavers gehaald, puur om het feit dat mijn zorgverzekering daar een contract mee had afgesloten. Maar de Specsavers in mijn woonplaats is echt bagger slecht. Dus ben naar de vestiging bij mijn ouders in de buurt gegaan en daar heel goed en kundig geholpen. Zelfde gehad met Pearle, in de ene plaats super goed en in de andere plaats waren het echt prutsers.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 02 Jan 2017 12:23

Re: Welke opticien?

Ga naar een optometrist en laat je prisma's goed meten.
Vanwege de prijs zou ik naar een Specsavers gaan. Daar zit de primsa nl bij de gratis glazen in en prisma's zijn nogal duur.
Verder eens met Jada, het verschilt erg per vestiging hoe goed je geholpen wordt.

Maar voor het meten van prisma moet je wel echt naar een optometrist, dat kunnen ze niet bij specsavers (en ws niet bij de meeste ketens)
30-04-2017
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 02 Jan 2017 12:34

Re: Welke opticien?

Wij gaan met het hele gezin altijd naar specsavers. We worden altijd heel goed geholpen en de service is er prima.
<<

Anoniem252

Bericht 02 Jan 2017 12:37

Re: Welke opticien?

Ik kom al jaren bij specsavers. Altijd tevreden over.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jan 2017 15:56

Re: Welke opticien?

Huppekee schreef:In een (nacht)lens kunnen geen prisma's. Die zou je bij een optometrist moeten laten meten. Verder zou ik alleen de Hans Anders en die meerdingen bij de Dio drogist vermijden.


Helaas niet idd! Het schijnt wel te kunnen (ergens in het buitenland) maar ze moeten er nog de apparaten voor maken ofzo :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 02 Jan 2017 16:34

Re: Welke opticien?

Ik ga altijd naar pearl.
Mijn vader die net als jou + en - heeft met prisma en cilinder, gaat daar ook altijd naar toe. Konden ze daar trouwens wel gewoon meten. (Naar aanleiding van de opmerking van kees) maar weet dat dat ook per vestiging verschilt.
Ik zou als ik jou was ook wel even kijken naar bij elke opticien je vanuit je verzekering eventueel een vergoeding kan krijgen.
<<

Anoniem221

Bericht 02 Jan 2017 18:08

Re: Welke opticien?

Vroeger was Pearl ook mijn opticien. Ik ben overgestapt op Specsavers, omdat ze de helft goedkoper waren. Nu is het Hans Anders, omdat zij nog goedkoper waren. Maar mijn goedkoop is duurkoop geworden, puur omdat ik nu twee brillen heb die niet goed gemeten zijn.

Pearl kon in mijn geval de cilinder en prisma meten. Maar ik vind ze zo duur. Heb nog even gegoogled en Eyewish in het dorp heeft een optometrist in dienst. Maar volgens mij is Eyewish nog duurder dan Pearl, toch?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 02 Jan 2017 18:17

Re: Welke opticien?

Je hebt bij Eyewish deze maand nog wel de actie/aanbieding voor een gratis montuur dan dat je alleen de glazen betaald. Geen idee hoe je dan uit zou komen,
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 02 Jan 2017 18:30

Re: Welke opticien?

Eyewish is wel duurder ja.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 02 Jan 2017 19:16

Re: Welke opticien?

Vergis je niet in de prijs van prisma's. Waarom laat je niet je ogen meten in het ziekenhuis en ga je daarmee om een bril? Je betaald dan wel eigen risico + bril maar vlgs mij heb je dat er wel uit als je daarna je bril bij specsavers haalt (afhankelijk van de prijs van je montuur natuurlijk)
30-04-2017
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 02 Jan 2017 19:21

Re: Welke opticien?

Hele goede ervaringen met Eyewish hier en hele goede service.

Minder tevreden over Pearle.... Metingen die niet klopten, goedkope montuurtjes, niet bellen als bril al een week klaarligt etc.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem221

Bericht 02 Jan 2017 21:55

Re: Welke opticien?

Daar zit ik ook aan te denken, Kees. Liever dat het nu in één keer goed is, dan dat ik nog langer loop te kloten. De glazen zijn al minstens tien jaar niet goed. Want ik zeg wel dat alleen de brillen van Hans niet goed zijn, maar Specsavers heeft nooit een prisma opgemerkt. En ik bleef het maar raar vinden dat ik last van mijn ogen bleef houden. Verwijzing via huisarts toch?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 03 Jan 2017 06:23

Re: Welke opticien?

Specsavers heeft ook helemaal geen apparatuur om een prisma te ontdekken vlgs mij.
Ik zou gewoon bellen naar het ziekenhuis voor een afspraak, als ze vragen naar een verwijzing kun je zeggen dat je die hebt en dan naar de huisarts voor een verwijzing maar vlgs mij is dat niet nodig.
En idd, dan weet je zeker dat je een kundig iemand hebt.
30-04-2017
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Jan 2017 06:53

Re: Welke opticien?

Ik heb ook een prisma en laat mijn brillen altijd maken door een lokale opticien die ook optometrist is. Die prisma's komen zo nauw dat ik dat niet zou toevertrouwen aan iemand die er geen verstand van heeft. En voor mijn idee hebben ze bij de Pearl, Eyewish en Hans Anders geen verstand van prisma's (wat ook wel gebleken is aangezien ze je bril al meerdere keren fout hebben gemaakt).
Mijn brillen kosten altijd minimaal 700 euro, waarvan ik amper wat vergoed krijg maar gezien het feit dat ik hem elke dag, de hele dag op heb is het mij het geld wel waard.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers